Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Olifanten voeren  (gelezen 6548 keer)

Offline Mogura

• Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Olifanten voeren
« Reactie #20 Gepost op: 6-04-2025, 23:03:05 »
Naast de bordjes van sommige Olifanten staan plots smileys =).
Die staan er nog niet als Nimrod, Els en Hilde op de knop drukken.

Michèle is de enige die ze daar gezet kan hebben dan want we zien ze dan voor het eerst.
Geheime boodschap van de mol?  ::vergroot::

Het lijkt dus dat die smileys enkel staan bij de Olifanten met de groene lichtjes, een beetje overbodig dus en zal wel niets zijn dan?
« Laatst bewerkt op: 6-04-2025, 23:07:15 door Mogura »

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #21 Gepost op: 6-04-2025, 23:05:44 »
Ik heb het idee dat als de auto de biecht van de mol hoort over het gat boren in de meloen we kunnen zien in de video dat de mol lange nagels heeft en dit versterkt mijn idee dat de mol een vrouw is.

Is er iemand die hier wat stills van kan pakken of een slowmotion

« Reactie #22 Gepost op: 6-04-2025, 23:11:07 »
Oftewel zit de mol bij de eerste 2 aan het bord oftewel bij de meloenen. Ik moet de aflevering nog herbekijken, maar Els, Michéle, Nimrod en Hilde oftewel Pedro. Is het "dom" om hierdoor Alexy en Sarah af te schrijven als mol ?

Els, Michéle en Pedro blijven dus mijn topverdachten hierdoor en Nimrod blijft nog steeds op de radar.

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 7-04-2025, 00:11:31 »
Verdacht dat Alexy extra watermeloen gaat halen en zo dat briefje gevonden wordt.

Dan moeten we eigenlijk weten wie het gesprek bij het ontbijt over fruit begon.    ::vergroot::

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #24 Gepost op: 7-04-2025, 03:04:59 »
Michèle was dat , zij begon over een heerlijke mango en of sarah ook niet eens wilde proeven .   Sarah hoefde niet want ze luste geen fruit dat niet origineel was.  Heel verhaaltje , op gegeven moment had els het over kaneel.  En uiteindelijk liep alexy naar de meloen en vroeg of iemand stukje meloen wou en jan wilde wel. Dus meloen opengebroken en ze vinden briefje

« Reactie #25 Gepost op: 7-04-2025, 04:18:50 »
Michèle was dat , zij begon over een heerlijke mango en of sarah ook niet eens wilde proeven .   Sarah hoefde niet want ze luste geen fruit dat niet origineel was.  Heel verhaaltje , op gegeven moment had els het over kaneel.  En uiteindelijk liep alexy naar de meloen en vroeg of iemand stukje meloen wou en jan wilde wel. Dus meloen opengebroken en ze vinden briefje
Als ze de watermeloen niet hadden genomen, zou de productie er wel iets mee gedaan hebben, anders is er geen opdracht... Ik zou er daar niet veel op kijken...

« Reactie #26 Gepost op: 7-04-2025, 04:19:15 »
De mol heeft bewust de opdracht in de watermeloen gestopt bij het ontbijt. Mij lijkt het dat de mol beslist om bij de olifanten te zitten en toch nog onrechtreekse invloed te hebben bij de watermeloen.
Door met de foto's van de olifanten zo veel te schuiven en het verkeerd antwoorden van quizvragen heb je naar mijn insziens het meeste invloed. Nimrod lag er heel vroeg uit.

Vooral ook opletten wie alleen staat aan het bord en dat is Els en Michèle. 

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 7-04-2025, 08:31:26 »
Inderdaad en ik heb de indruk dat ze Pedro (en Jan) hier uitdrukkelijk verdacht willen maken. Maar ik vond zowat iedereen verdacht in deze opdracht behalve Alexy.

Alexy gaat ook niet helemaal vrijuit voor me. Hij is diegene die de meloen met briefje opensnijdt, hij suggereert bij opdrachtbriefing dat olifanten pinda’s eten (ik ben er nog niet compleet uit of het Alexy of Nimrod is die dat zegt).

Hij komt wel op tijd met de juiste oplossing aan het bord. Maar hij staat daar alleen, het is perfect mogelijk dat crew hem daar een knipoog geeft omdat alle meloenen toch al aan grut zijn… Goeie plek voor een mol, cruciaal moment om de oplossing aan het bord te vinden (of te verprutsen), ideale plek om ‘de held’ te zijn als er toch al niet veel geld meer te rapen valt.

Els als eerste aan het bord en gooit de boel nog even lekker door elkaar. Succes he kandidaten.
Bij herbekijken valt me op dat de edit die indruk geeft. Maar eigenlijk wisselt ze alleen Bun Mee en Sai Yok om en daardoor is Sai Yok daarna correct. Lijkt me dus eigenlijk niet echt een molstreek.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2025, 08:51:30 door Froky »

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #28 Gepost op: 7-04-2025, 13:08:48 »
Wat ik opmerkelijk vond was dat als ze meloenen door de basket gooien, Pedro zegt: "ze moeten heel blijven he"  ::vergroot:: Dat is nergens gezegd, want ze wisten letterlijk niks. Dat zou ik wel brutaal vinden en ja in Jan had hij daar een perfecte partner voor.
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 7-04-2025, 13:40:00 »
Pedro is echt gloeiend verdacht bezig in deze opdracht. Daar kan je niet naast kijken. Maar zo ontzettend opvallend!

Maar ook aan het bord gebeurden er rare dingen. Ik moet nog eens terugkijken maar mijn buikgevoel zegt dat er geknoeid is met de graphics die ze tonen als Michèle en Hilde bij het bord aankomen. Michèle zegt “Er zijn er nog maar drie goed”. Dan begint Hilde vanalles te verwisselen (en de cijfers van Champoo uit te vegen). En dan tonen ze een graphic waarin er volgens mij al 5 juist hangen. En dan gaat Michèle op buikgevoel olifanten verhangen. En ze heeft er ook vijf juist. Maar het is een andere volgorde dan wat de graphic toonde. Daar is volgens mij toch verdacht knip en plakwerk gedaan ofwel zijn die van de graphics slordig bezig.

Alleen aan dat bord staan is een Molse positie: zowel Els als Michèle stonden in die positie. (Alexy nadien ook maar die zette alles juist). Els lijkt zomaar wat te veranderen, maar zet wel Sai Yok op positie 2 correct, de rest is een zooitje. Michèle wisselt ook “op buikgevoel” en dan staan er plots vijf juist. Maar wat ze daarna doet is weer zeer verdacht: toevallig wisselt ze toch nog naar een foute combinatie (pech of expres?).

Molpunten voor Pedro, Michèle en Els. Die stonden al bij de meer verdachten in mijn lijstje, dat betert er dus niet op.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2025, 13:42:12 door Klaartje76 »

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 7-04-2025, 13:46:24 »
Wat je hier als mol wel zou willen is dat de andere eerst afdrukt. Dan heb je op je eentje vrij spel met de bordjes. Dat moet de montage dan uiteraard verbergen, iets dat in vorige seizoenen zeker geholpen heeft om de mol te ontmaskeren.

Zou de mol iets te weten krijgen over wat er aan het gebeuren is bij de meloenen? Dan zou je alsnog goed je best kunnen doen bij die bordjes, het is toch tevergeefs. Ook iets dat we in het verleden al vaak zagen bij de mol.

Offline fluffy82

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 7-04-2025, 13:47:20 »
hij suggereert bij opdrachtbriefing dat olifanten pinda’s eten
Dat is toch niet verdacht? Toen ik jong was kon je in de dierentuin pindanoten kopen om aan de olifanten te voeren, in veel strips en jeugdboeken eten olifanten pinda's, en pindanoten zijn onlosmakelijk verbonden met de Zuidoost-Aziatische keuken. Ik zou waarschijnlijk ook wortels gezegd hebben, omdat bananen en pinda's boven de grond groeien en gemakkelijker te vinden zijn voor olifanten.

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 7-04-2025, 13:51:15 »
Klopt, je ziet inderdaad veel olifanten pinda’s eten in strips, tekenfilms,. Maar het was wel het foute antwoord. Vooraf al eens het foute antwoord ‘inprenten’ kan een heel subtiele molactie zijn. Dat dat niet eens een superverdacht antwoord is, helpt daar alleen bij.

Pedro is echt gloeiend verdacht bezig in deze opdracht. Daar kan je niet naast kijken. Maar zo ontzettend opvallend!

Maar ook aan het bord gebeurden er rare dingen. Ik moet nog eens terugkijken maar mijn buikgevoel zegt dat er geknoeid is met de graphics die ze tonen als Michèle en Hilde bij het bord aankomen. Michèle zegt “Er zijn er nog maar drie goed”. Dan begint Hilde vanalles te verwisselen (en de cijfers van Champoo uit te vegen). En dan tonen ze een graphic waarin er volgens mij al 5 juist hangen. En dan gaat Michèle op buikgevoel olifanten verhangen. En ze heeft er ook vijf juist. Maar het is een andere volgorde dan wat de graphic toonde. Daar is volgens mij toch verdacht knip en plakwerk gedaan ofwel zijn die van de graphics slordig bezig.

Alleen aan dat bord staan is een Molse positie: zowel Els als Michèle stonden in die positie. (Alexy nadien ook maar die zette alles juist). Els lijkt zomaar wat te veranderen, maar zet wel Sai Yok op positie 2 correct, de rest is een zooitje. Michèle wisselt ook “op buikgevoel” en dan staan er plots vijf juist. Maar wat ze daarna doet is weer zeer verdacht: toevallig wisselt ze toch nog naar een foute combinatie (pech of expres?).

Molpunten voor Pedro, Michèle en Els. Die stonden al bij de meer verdachten in mijn lijstje, dat betert er dus niet op.

Ik had een vlug overzicht gemaakt over wi wat verzet. Ik moet nog eens beelden goed checken om te zien of de infographics ook overeenkomen met beeld, maar tot zover had ik geen fouten gevonden.

Wat me opviel: de edit doet alsof Els veel borden verhangt, maar ze eindigt met maar 2 borden gewisseld, waarbij 1 (Sai Yok) juist wordt.

De edit geeft aandacht aan Hilde haar wissels, Michèle beschuldigt Hilde van ‘random’ wisselen. Hildes wissels maken Bo Yo en Kai Na goed. Maar Michèle volgt haar buikgevoel en switcht nog verder. Ze komt echter niet aan Bo Yo en Kai Na.

Hildes switches waren dus al verantwoordlijk voor 2 goeie antwoorden. Michèles veranderingen doen er eigenlijk niet toe, er wordt niks ongedaan gemaakt en niks extra gewonnen.
Hilde gaat uit het spel.

In de volgende ronde switcht Michèle de laatste 3 opties nog eens, zonder resultaat. Ze had eigenlijk zelfs meer te weten kunnen komen door er slechts 2 te switchen. Al Michèles acties in 2 beurten leiden dus tot niks, na Hildes ‘impulsieve switch’.

Aan het bord vind ik dit de beste molactie. De 3 laatste mogelijkheden herzetten en nog niks bereiken zorgt zeker voor een hoop extra tijdverlies. Er wordt ook niet gecommuniceerd op welke posities deze 3 namen al hebben gestaan naar de achterkomers.

Gelukkig krijgt Alexy genoeg info met de bevestigde meting om het geheel op te lossen (maar hij kan door de crew geïnformeerd zijn over watermeloenen).
« Laatst bewerkt op: 7-04-2025, 14:20:02 door Froky »

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #33 Gepost op: 7-04-2025, 14:20:15 »
opdracht bestudeerd en er vallen nog twee dingen op:
Als Alexy naar het bord gaat blijft Sarah achter in het veld, dat kost weer extra tijd om naar de meloenen te rennen.

Bij Els zit er een dubbelwissel van Bo Yo en Kai Na. Je zou verwachten dat ze Bo Yo(232cm) en Kai Na (236) op volgorde zou zetten en dat lijkt ze ook te doen, maar buiten beeld zijn deze eerst al omgewisseld en zien wij alleen de terugwisseling weer naar fout.
Als ze dit daadwerkelijk had doorgevoerd zoals het lijkt dan was Kai Na goed geweest. (Kai na was geschat op 236 cm, maar is 250 cm).

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 7-04-2025, 17:46:39 »
opdracht bestudeerd en er vallen nog twee dingen op:
Als Alexy naar het bord gaat blijft Sarah achter in het veld, dat kost weer extra tijd om naar de meloenen te rennen.

Bij Els zit er een dubbelwissel van Bo Yo en Kai Na. Je zou verwachten dat ze Bo Yo(232cm) en Kai Na (236) op volgorde zou zetten en dat lijkt ze ook te doen, maar buiten beeld zijn deze eerst al omgewisseld en zien wij alleen de terugwisseling weer naar fout.
Als ze dit daadwerkelijk had doorgevoerd zoals het lijkt dan was Kai Na goed geweest. (Kai na was geschat op 236 cm, maar is 250 cm).
Ja, Els doet daar iets heel vreemds. Ik kon er de vinger niet opleggen. Ze lijkt veel te veranderen met als eindresultaat toch vijf fout en drie juist, Sai Yok als derde juiste wel. Ze lijkt inderdaad iets te doen met Bo Yo en Kai Na, die eerst juist lijken te hangen maar uiteindelijk toch op een foute positie terechtkomen. Het is in elk geval (voor mij) zeer verwarrend in de edit.

Er lijkt daar gefoefeld aan dat bord. De vraag is door wie? Els of Michèle? Of zou er toch niet gefoefeld zijn en waren het “genuine errors”? Ik kom er niet uit.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 7-04-2025, 17:54:30 »
Hoe goed dat die sabotage met de boor heeft uitgepakt voor de Mol zeg! Zo’n psychologisch zaadje planten ‘s morgens bij het ontbijt in de hoop dat de twee bij de meloenen ervan uit zouden gaan dat er iets in die meloenen zou zitten en ze ze dus moesten kapot maken.
Maar dat is eigenlijk een scenario dat te mooi is om waar te zijn. Dus kan het niet waar zijn! En dus zat de Mol wellicht zelf bij de meloenen en gebruikte hij hetzelfde argument zelf om alles stuk te maken en Jan te overtuigen hiervan.
Pedro jongen, ben jij er niet gloeiend bij, maatje?!

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #36 Gepost op: 7-04-2025, 17:58:01 »
Zo moeilijk is het niet. Het lijkt alsof ze het gaat veranderen, wat logisch is, gezien het goede antwoord, maar dat doet ze dus niet. Er is wat weggeknipt. Het was vast erg gezellig babbelen met Gilles en nee dat kunnen ze niet uitzenden.

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 7-04-2025, 17:58:43 »
Hoe goed dat die sabotage met de boor heeft uitgepakt voor de Mol zeg! Zo’n psychologisch zaadje planten ‘s morgens bij het ontbijt in de hoop dat de twee bij de meloenen ervan uit zouden gaan dat er iets in die meloenen zou zitten en ze ze dus moesten kapot maken.
Maar dat is eigenlijk een scenario dat te mooi is om waar te zijn. Dus kan het niet waar zijn! En dus zat de Mol wellicht zelf bij de meloenen en gebruikte hij hetzelfde argument zelf om alles stuk te maken en Jan te overtuigen hiervan.

Als de aanzet voor de opdracht in een watermeloen te vinden was, waarom dan ook niet de specifieke opdracht van Pedro en Jan?  Lijkt met toch niet zó vergezocht? 

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #38 Gepost op: 7-04-2025, 18:00:53 »

Zo zie ik het ook. Pedro greep het briefje pas op het laatste moment aan - wellicht in een vlaag van overmoed - om ook de laatste meloenen te mollen.

Eerder was dit niet nodig en bewoog hij rustig mee met Jan, stuurde hier en daar wat maar nam nooit in zijn eentje een te duidelijke beslissing om de meloenen kapot te maken. Pedro sputterde eerst nog tegen dat ze uit moesten kijken dat de meloen niet kapot zou gaan wanneer ze 'm door de basketbalring zouden gooien. ("Dan gaan ze breken.")

« Laatst bewerkt op: 7-04-2025, 18:06:52 door Heinz »

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 7-04-2025, 18:05:52 »
Zo moeilijk is het niet. Het lijkt alsof ze het gaat veranderen, wat logisch is, gezien het goede antwoord, maar dat doet ze dus niet. Er is wat weggeknipt. Het was vast erg gezellig babbelen met Gilles en nee dat kunnen ze niet uitzenden.
Het zou kunnen. Els in tegenstelling tot aflevering 2 hier en ook in de loterij (en ook wel strategisch zwijgend in de autoquiz) heel veel dingen zien doen en zeggen die molpunten opleveren. Er lijkt zich een trio los te rukken van de rest (en ik bedoel niet Racing Genk, Club Brugge en Union in de Play-offs  :) )