Auteur Topic: [Pool] Tour 2025  (gelezen 1712 keer)

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France 2025
« Reactie #80 Gepost op: 6-07-2025, 19:57:23 »
Tussenstand na etappe 2 (Lauwin Planque - Boulogne-sur-Mer)
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1ste: ViWiRu met 218 punten ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
 ::cheerleader:: ::cheerleader:: 2de: widm1992 met 217 punten ::cheerleader:: ::cheerleader::
:) 3de: KnevelGraus met 205 punten :)

Etappewinnaar: ViWiRu  ::bravo::
Dagwinnaar: ViWiRu met 163 punten ::ok::
Grootste stijger: ViWiRu met 15 posities ::ok::

Klik hier voor de volledige tussenstand
You'll never walk alone

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Pool] Tour 2025
« Reactie #81 Gepost op: Gisteren om 16:27:00 »
Philipsen hard gevallen: einde Tour.  ::)
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #82 Gepost op: Gisteren om 16:27:15 »
Zware val Philipsen bij de tussensprint, door een zwieper van Coquard. Philipsen zeer zwaar gehavend, ongetwijfeld abandon nu... mogelijk sleutelbeen of pols gebroken. Blijft liggen in de berm.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline KingLennart

• Actief Lid
  • Runner-Up RSC 19
« Reactie #83 Gepost op: Gisteren om 16:28:50 »
Nou... was Ganna al kwijt en nu ook Philipsen...

::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai::

Dag klassement!!!  ::ohno::

Offline MoleBuster

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: Gisteren om 16:29:38 »
Dat betekent sowieso een hoop reserves die in deze pool gaan invallen.

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #85 Gepost op: Gisteren om 17:58:09 »
Jongen, jongen, jongen... Philipsen en Meeus, nu al 2 uitvallers in m'n beschermde renners.

Dat betekent niet compleet einde oefening voor m'n poule, maar het komt wel al in de buurt.
Amai, en ik was net dit jaar zeldzaam tevreden met m'n team  :( :( :(

Nou, dan moet Gall of Romeo maar de bergtrui gaan pakken  :-X
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline VK

• Forumlid
  • Mollenvanger, Wielerliefhebber.
« Reactie #86 Gepost op: Gisteren om 18:37:35 »
Met al die val partijen maakt het mij niet zo uit wie ik gekozen heb. Valt me voornamelijk op dat het elk jaar gekker wordt. Je zou toch zeggen dat het op een gegeven moment niet meer houdbaar is, dunne pakjes, veel Denemarken, steeds grotere versnellingen, bochten net voor de streep, etc. Maar ik vrees dat er weinig gaat veranderen op korte termijn.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #87 Gepost op: Gisteren om 18:44:07 »
Qua pool; Je kan idd zoveel beredenren, maar als je renners tegen de grond gaan en uitvallen, daar kan je geen theorie op los laten. ::ohno::

Met al die val partijen maakt het mij niet zo uit wie ik gekozen heb. Valt me voornamelijk op dat het elk jaar gekker wordt. Je zou toch zeggen dat het op een gegeven moment niet meer houdbaar is, dunne pakjes, veel Denemarken, steeds grotere versnellingen, bochten net voor de streep, etc. Maar ik vrees dat er weinig gaat veranderen op korte termijn.

Dit bewijst voor mij meer, wielrennen is misschien wel de gevaarlijkste sport, autosport is een stuk veiliger. Kunnen ze, maar willen ze maar niks van leren  ::ohno::

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #88 Gepost op: Gisteren om 21:15:11 »
Dan is het maar vanaf nu: hup O'Connor!

Nu maar eens gaan kijken/bedenken wie ik bij de Tubantia pool voor Philipsen zal gaan nemen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Telminator

• Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
« Reactie #89 Gepost op: Gisteren om 22:05:42 »
Vreselijk. Ik vind massasprints met de jaren steeds vervelender om te kijken. Zulke nare valpartijen, dat haalt het plezier van de sport echt weg.

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #90 Gepost op: Gisteren om 22:09:10 »
Als zelfs tussensprints al zo'n risico vormen...
Op zich maken ze de eindsprint wel wat veiliger, met die neutralisatie op 5 km van de finish zodat klassementsrijders niet meer perse vooraan willen zitten. Maar leuk is het allemaal niet, met al die valpartijen. Ik kan hier thuis niet meer naar de Tour kijken zonder een berg commentaar aan te moeten horen over hoe onveilig de sport is. Straks in de bergen ook weer. aAl die toeschouwers op de weg daar maken het ook al zo onveilig.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Nieky

• Actief Lid
  • Wielergek
Re: Tour de France 2025
« Reactie #91 Gepost op: Gisteren om 22:35:41 »
Tussenstand na etappe 3 (Valenciennes - Duinkerke)
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1ste: KnevelGraus met 296 punten ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
 ::cheerleader:: ::cheerleader:: 2de: kabo12 met 294 punten ::cheerleader:: ::cheerleader::
:) 3de: Piet Pelle op z’n Gazelle met 292 punten :)

EtappewinnaarL EdAnt  ::joehoe::
Dagwinnaar: EdAnt met 107 punten ::ok::
Grootste stijger: Eagles met 9 posities ::ok::

Klik hier  voor de volledige tussenstand
You'll never walk alone

Offline Nieky

• Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #92 Gepost op: Gisteren om 22:39:48 »
Als zelfs tussensprints al zo'n risico vormen...
Op zich maken ze de eindsprint wel wat veiliger, met die neutralisatie op 5 km van de finish zodat klassementsrijders niet meer perse vooraan willen zitten. Maar leuk is het allemaal niet, met al die valpartijen. Ik kan hier thuis niet meer naar de Tour kijken zonder een berg commentaar aan te moeten horen over hoe onveilig de sport is. Straks in de bergen ook weer. aAl die toeschouwers op de weg daar maken het ook al zo onveilig.

Dit is grotendeels wel een probleem van de Tour moet ik eerlijk zeggen.
Dit soort valpartijen zoals vandaag in een sprint zie je in de Giro/Vuelta of een willekeurige ronde (Tirreno, ik noem maar wat). Toch echt minder snel.

De belangen zijn hier gewoon te groot. En de ASO weigert die veilige boplan kussens in te zetten zoals we in Vlaanderen zien.
En vandaag was er gewoon heel veel mis met de aankomst zelf. Die bochten, ook al zijn het flauwe bochten, renners nemen de kortste weg en dan komt er ergens iemand tegen de hekken aan....
You'll never walk alone

Offline MoleBuster

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: Vandaag om 00:10:44 »
Dit is grotendeels wel een probleem van de Tour moet ik eerlijk zeggen.
...

Mee eens, ik wilde dat eigenlijk ook posten hier: in de Tour is het extreem en leiden deze problemen (m.b.t. grote belangen etc.) eerder tot ongelukken dan in de andere rondes waarin de belangen iets minder groot zijn. Neemt niet weg dat er m.i. een soort veiligheidsprotocol moet komen waar iedere wielerkoers zich aan moet houden. Als dat m.b.t. tot de gezondheid van renners kan (b.v. de check op hersenschuddingen) dan moet dat ook kunnen op het gebied van parcoursen. Alleen: dan moet iedereen daarover op een lijn zitten: renners, ploegleiders, organisatie, UCI, gezaghebbenden van finishplaatsen etc.

By the way: vroeger werd er nog wel een staking gehouden onder renners als er onvrede was over iets. Maar een echte patron (zoals een Hinault vroeger) zie ik niet meer. Ik hoop niet dat het zo ver moet komen dat er eerst nog heel veel valpartijen moeten gebeuren voordat er iets gaat veranderen.

En ja: vallen is wel inherent aan de wielersport, maar als men wil kan er veel vebeterd worden om het zo veilig mogelijk te maken, zoals in de Formule 1 b.v.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 00:13:17 door MoleBuster »

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #94 Gepost op: Vandaag om 05:48:04 »
Ze zijn absoluut wel bezig met de veiligheid in deze sport, maar de aso ( whats in a name ) will daar niet aan, de finishes zoals vandaag en gisteren die kunnen eigenlijk gewoon niet met een peloton van deze omvang.

Maar als ze zelfs op gewone rechte wegen gaan vallen, ja daar kan je weinig doen, dan moet je al bijna gaan denken aan valtraining, beschermende materialen of airbags.
Maar dat doet allemaal of aan aerodynamica en snelheid.