Dit is grotendeels wel een probleem van de Tour moet ik eerlijk zeggen.
...
Mee eens, ik wilde dat eigenlijk ook posten hier: in de Tour is het extreem en leiden deze problemen (m.b.t. grote belangen etc.) eerder tot ongelukken dan in de andere rondes waarin de belangen iets minder groot zijn. Neemt niet weg dat er m.i. een soort veiligheidsprotocol moet komen waar iedere wielerkoers zich aan moet houden. Als dat m.b.t. tot de gezondheid van renners kan (b.v. de check op hersenschuddingen) dan moet dat ook kunnen op het gebied van parcoursen. Alleen: dan moet iedereen daarover op een lijn zitten: renners, ploegleiders, organisatie, UCI, gezaghebbenden van finishplaatsen etc.
By the way: vroeger werd er nog wel een staking gehouden onder renners als er onvrede was over iets. Maar een echte patron (zoals een Hinault vroeger) zie ik niet meer. Ik hoop niet dat het zo ver moet komen dat er eerst nog heel veel valpartijen moeten gebeuren voordat er iets gaat veranderen.
En ja: vallen is wel inherent aan de wielersport, maar als men wil kan er veel vebeterd worden om het zo veilig mogelijk te maken, zoals in de Formule 1 b.v.