Auteur Topic: [Kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 40120 keer)

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #500 Gepost op: 22-12-2025, 01:02:02 »
Bedankt Crapuleke!  :)

Ondanks dat ik het jammer vind dat er bij cluedo weinig lijkt te zijn gebeurd (want een top-opdracht met veel mogelijkheden), vond ik Nathan een goede mol.
Zeker als je meeneemt dat de hele groep dit spel eerder heeft gespeeld en er ook nog eens vijf mollen zijn die weten wat het mol-schap inhoudt. En een van die oud-mollen bleek ook nog eens een goede kandidate.  ::ok::

Leuk en gedurfd dat Nathan de mol was.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #501 Gepost op: 22-12-2025, 07:55:40 »
Zeker als je meeneemt dat de hele groep dit spel eerder heeft gespeeld en er ook nog eens vijf mollen zijn die weten wat het mol-schap inhoudt. En een van die oud-mollen bleek ook nog eens een goede kandidate.  ::ok::

Ja, dat is echt zo knap! Dit is niet een makkelijk klus.
Wel knap dat Merel ook leek te denken dat de mol onder de oud-kandidaten viel en daarom de oud-mollen ook snel weg wou hebben.  :)

Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline Pierce_Brosnan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #502 Gepost op: 22-12-2025, 11:47:02 »
Nu ik weet dat Nathan de mol is zie ik nog andere hint: Drie maal is Mol rechts. Dennis en Kim staan links van Nathan die rechts van hun staat. Ik ging naar links naar Loes. Als Loes de mol was geweest, had je dus ook drie mollen op een rij gehad.

Gebaseerd op drie maal is scheepsrecht.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #503 Gepost op: 22-12-2025, 12:48:18 »
Ja, dat is echt zo knap! Dit is niet een makkelijk klus.
Wel knap dat Merel ook leek te denken dat de mol onder de oud-kandidaten viel en daarom de oud-mollen ook snel weg wou hebben.  :)

Ja, heel knap. Ik denk ook uiteindelijk dat de oud-kandidaten iets beter waren voorbereid. De oud-mollen moesten er echt aan wennen dat ze het spel moesten spelen en gegevens bijhouden over kandidaten (zei Dennis o.a.).
Ergens wel jammer dat die catfight er was bij de sinaasappels; als Loes daar wat rustiger was geweest, dan had Merel haar misschien nog wel verdacht. En hadden we misschien de eerste onontdekte mol te pakken.  ;D

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #504 Gepost op: 22-12-2025, 13:50:38 »
Ja, dat denk ik ook wel. Als oud-mol moet je ineens heel veel dingen voor het eerst doen en dat is ook best pittig nog. Zag je vooral bij de eerste test duidelijk.
Ja, heel erg zonde dat Loes daar net te duidelijk kandidaat was voor Merel.
We moeten blijven duimen dat we een keer een mol hebben die niet ontdekt is  ;D

Maar heb enorm genoten van dit seizoen en groep! Eén van de leukste groepen allertijden vind ik  ;D

Online wouterv

• Forumlid
« Reactie #505 Gepost op: 22-12-2025, 15:54:06 »
Ik vind dat Nathan het heel goed gedaan heeft en de chaos omtrent de bekendmaking was wel heel grappig. Nathan was bijna de eerste gelynchte mol. ::rofl::

Ik volg wel dat er opdrachten zijn waar hij niet/amper gemold heeft maar ik las wel dat dat redenen had:
Scheikunde: veel proberen te vertragen, maar dat komt niet op beeld uit
Test: een belangrijke, Dennis had afgekeken op zijn scherm én hierdoor kon Nathan niet meer geloofwaardig liegen hierover zonder bij Dennis. (las ik in zijn dagboek)
Eetopdracht: De foute borden waren op een andere plaats, hierdoor wist Nathan niet dat Loes dat bord had en vond hij het net heerlijk dat ze verdacht werd.

Bij de portvaten vind ik het net slim dat hij vaten wegbracht, als een vat al weg is zullen ze dat niet snel op terugkomen.

Alleen de alibi-opdracht komt wat uit dat er niet gemold was, maar soms zijn de kandidaten sterker als de mol en bij elke mol (ook topmollen zoals Jan, Dennis en George) zijn er momenten dat zij de flow laten gaan en sommige opdrachten niet mollen.
klaar voor de strijd

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #506 Gepost op: 22-12-2025, 16:05:12 »

Bij de portvaten vind ik het net slim dat hij vaten wegbracht, als een vat al weg is zullen ze dat niet snel op terugkomen.
Ik vond dit nou net best wel een sterke opdracht. Hij drukte immers zelf een vat door die fout was, die met de bestemde geur. Maar was hem dus niet. Voor de rest was hij dan wel 'domme kracht' maar hij pikte ook genoeg op dat anderen fout deden, o.a. weggaan bij het goede vat (het zware vat). Plus, hij zat in de goede groep, er kon daar veel meer gemold worden. Ik vind ook wel dat hij dat goed gedaan heeft daar.

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #507 Gepost op: 22-12-2025, 16:17:03 »
Bij de test vraag ik me af waarom Nathan dan niet gewoon invult dat de mol een man is als hij merkt dat Dennis afkijkt.
Bij de portovaten heb je een punt. Checken of de verkeerde vaten gekozen worden en dan aanporren om ze te brengen. Hij kan zo zelf beslissen wanneer hij weer binnen gaat en gaat bemoeien. En door naar buiten te gaan hoeft hij als mol het zwaarste vat niet te corrigeren.
In de fado opdracht blijf ik zijn tactiek wat vreemd vinden, blijkbaar vanuit een onbedwingbare drang om zijn vriend Sahil te redden uit schuldgevoel, wat al erg apart is als mol. Maar hij vergrootte de kans zo wel dat er geld verdiend werd met een factor twee. Nog een reden om aan hem te twijfelen als mol.

Op de sleutelmomenten waar het grote geld uit de pot verdween stond hij er in elk geval wel: de rechtbank en de pot leegtrekken. Dat gaf veel ademruimte om de teugels te vieren en geen risico’s te nemen maar in het zwemparadijs heeft hij sterk gemold en bevestigd.
« Laatst bewerkt op: 22-12-2025, 16:28:11 door Molekule »

Online wouterv

• Forumlid
« Reactie #508 Gepost op: 22-12-2025, 16:30:10 »
Het is net sterk dat hij het gekunnen heeft in het höfdihuis zonder hulpmiddelen. Hij had idd. zijn imago mee en het feit dat Jurre Sahil wou redden. moest Sahil daar niet gezeten hebben maar vb. Kim denk ik niet dat er een meerderheid aan groen was

.
Bij de test vraag ik me af waarom Nathan dan niet gewoon invult dat de mol een man is als hij merkt dat Dennis afkijkt.

De afvaller was toen nog niet bekend, dus het antwoord ook niet.

Maar ik vond sommige opdrachten wel moeilijk om te mollen zoals de sinaasappelenopdracht. Hier was meer dan tijd genoeg om na een fout antwoord toch een goede aan te vullen. Het kon enkel mislukken bij het koken.
De tramopdracht is een andere: Nathan kon nooit bij vraag 1 of 2 mollen zonder zwaar door de mand te vallen. Iedereen wist dat zijn seizoen in China was en dat hij zijn scherm als laatste kreeg. Vragen 3 en 4 waren dat oncontroleerbaar (blijkbaar was hij de enige die loog over zijn mol). Dat ligt natuurlijk niet aan hem maar aan productie en hij deed wat hij kon ermee.
klaar voor de strijd

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #509 Gepost op: 22-12-2025, 20:26:21 »
Ja, dat denk ik ook wel. Als oud-mol moet je ineens heel veel dingen voor het eerst doen en dat is ook best pittig nog. Zag je vooral bij de eerste test duidelijk.
Ja, heel erg zonde dat Loes daar net te duidelijk kandidaat was voor Merel.
We moeten blijven duimen dat we een keer een mol hebben die niet ontdekt is  ;D

Maar heb enorm genoten van dit seizoen en groep! Eén van de leukste groepen allertijden vind ik  ;D

Ja, eens. Een mol die echt onontdekt blijft (terwijl degene wel blijft mollen natuurlijk ;-) ) lijkt mij super. Maar volgens mij willen de makers wel dat de mol uiteindelijk wel te ontdekken is door iemand.

Wie weet gebeurt het een keer dat de mol niet gevonden wordt.  :)

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #510 Gepost op: 22-12-2025, 20:46:07 »
Ja, eens. Een mol die echt onontdekt blijft (terwijl degene wel blijft mollen natuurlijk ;-) ) lijkt mij super. Maar volgens mij willen de makers wel dat de mol uiteindelijk wel te ontdekken is door iemand.

Wie weet gebeurt het een keer dat de mol niet gevonden wordt.  :)

Ja, de mol moet dan natuurlijk wel door blijven mollen, ook al ben je niet ontdekt. Wat ik ook wel begrijp van de makers, maar blijf er voor duimen!  :)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #511 Gepost op: 23-12-2025, 11:48:46 »
Zou wel lachen zijn als er een keer een mol is die niet verdacht wordt, enorm gaat lopen mollen, en de laatste dagen steeds blijft roepen dat hij WEL de mol is. Altijd ontkennen mollen. Maar zou nu dan de waarheid zijn. En dan zouden ze er NOG niet intrappen ::rofl::

Was echt geinig geweest in deze serie ook. Want de mol is begonnen met te zeggen dat hij de mol is (in de rechtbank) en dat kon je dan doortrekken naar het einde ::rofl::