Ik vind lastig bij Loes, want ik geef jou Wouter ook wel een beetje gelijk zeker bij aflevering 1 t/m 3 komt Loes niet goed over als mol en heeft ze als ze het echt is verkeerde beslissingen gemaakt. Daar ben ik echt volledig mee eens.
Toch kwam ze vanaf aflevering 4 wel steeds meer in beeld bij mij, dat was mijn reden ook op het forum te kijken. Want ik wist het echt niet meer, wie het was toen, ik had denk ik wel van de 7 kandidaten, 5 verdachten
Ik heb al op jouw vorige bericht ook gereageerd dus ik ga nu even alleen focussen op aflevering 6, anders is het allemaal zo dubbel.
Bij de eerste opdracht, kan je dit ook nog uitleggen als eventuele voorkennis. Als zij de mol is weet ze dat waarschijnlijk twee mensen een aanbod krijgen en afgezonderd worden van de groep. Dit is totaal niet interessant voor de mol, zo zou ze dit makkelijk kunnen uitleggen als mol. Met inderdaad wel de risico dat waarschijnlijk veel dingen gevonden worden, maar zij is sws niet echt iemand die risico neemt valt mij op.
Ja en bij de tweede opdracht het blijft bijzonder die catfight van Merel en Loes. Maar daar vond ik dit stuk vooral vreemd:
In het begin vulde de kandidaten vooral de buis van de oven, die ook nog verkeerd was. Merel besloot om een andere buis sap te geven, sommige kandidaten zoals Loes snapte er niks van waarom ze dit deed. Ze zei in iets andere woorden, je doet de oven toch als eerst vanwege het opwarmen en plus ze waren daar toch al mee bezig, dus logische keuze. Maar wat is er dan veranderd in haar mening? Want het leek dat Loes, Merel echt niet begreep dat ze voor een andere buis ging ipv van de oven in het begin van de opdracht. Merel ging later voor de oven, maar Loes voor de wijn, ja die was bijna vol en in de oven zat nog niks. Waarom die switch? In haar denkpatroon van het begin is dit niet logisch. Ik kan dit alleen uitleggen door dat de eerste keer dat ze bezig waren met de buis van de oven het om een niet een goede sleutel ging. Of dat ze dacht we doen één item per keer, wat ook tijd kost.
Ook toen Loes de sleutel vond van de wijn, zei ze ik heb een sleutel liet ze het even zien en liep weg. Toen zei Kim, van de oven? Nee zei Loes, maar welke dan zei Merel. Ze heeft hier nooit een antwoord opgekregen. Je zag dat hier naast Merel, Kim ook de keuze van Loes niet snapte.