Poll

Wie is de afvaller in aflevering 7?

Kim
37 (39.4%)
Loes
7 (7.4%)
Merel
6 (6.4%)
Nathan
14 (14.9%)
Niemand
30 (31.9%)

Totaal aantal stemmen: 94

Auteur Topic: [Poll] Wie is de volgende afvaller?  (gelezen 8667 keer)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
Re: [Poll] Wie is de volgende afvaller?
« Reactie #80 Gepost op: 9-12-2025, 12:25:43 »
Tja maar de poll is niet meer geopend dus wieisdemol.com weet vast al zeker dat we verder niks meer te weten gaan krijgen 8)
Onderschrift van blondine=mol gewoon altijd laten staan

Online Marimol

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 9-12-2025, 15:05:44 »
Splinter zegt in de laatste "Niet de mol" zijn standaard tekst: " Komende zaterdag om half negen weer een nieuwe aflevering van Wie is de mol, op NPO 1, bij AvroTros en wij zien elkaar weer hier op NPO Start bij een nieuwe afvaller. De achtergrond in beeld is iedere aflevering anders dan vorige afleveringen, ook deze keer. Hij staat dus in een andere straat als hij deze tekst zegt.

Mogelijk toch nog een afvaller/verliezer die komende week bekend wordt gemaakt?

Vreemd ook dat we Jurre en Anne-Marie niet zien aankomen in het afvallershotel.

Offline Sanmol

• Forumlid
  • professionele speurneus
« Reactie #82 Gepost op: 9-12-2025, 15:08:26 »
In Oman viel ook nog iemand af na de finaletest en in seizoen 21 ook, dus het kan best dat iemand af valt.

Online Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #83 Gepost op: 9-12-2025, 15:10:04 »
Maar dan snap ik de vooruitblik niet van de volgende aflevering.
Rik zei: Wie is de mol? En daar zie je al deze vier finalisten in beeld.
Waarom zou Rik dit zeggen als er toch nog een afvaller is?
Verliezer, zou dan op zich nog kunnen, maar een afvaller niet.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 9-12-2025, 15:22:23 »
Maar dan snap ik de vooruitblik niet van de volgende aflevering.
Rik zei: Wie is de mol? En daar zie je al deze vier finalisten in beeld.
Waarom zou Rik dit zeggen als er toch nog een afvaller is?
Verliezer, zou dan op zich nog kunnen, maar een afvaller niet.

Ik ga ervanuit dat er nog iemand afvalt aangezien dit nog niet de finalisten zijn.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #85 Gepost op: 9-12-2025, 15:24:43 »
Ik denk ook dat het iets als Mexico 2024/Oman wordt, al zou er ook nog een derde opdracht kunnen zijn met drie finalisten die we niet in de preview hebben gezien.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 9-12-2025, 15:27:51 »
Ik blijf dan zijn opmerking raar vinden, hij zegt dan die andere vraag, waar het al die tijd al om draait. Wie is de mol? Je ziet één voor één alle kandidaten in beeld. Of het is zo gemonteerd dat het zo lijkt. Dit kan. Maar het is zelfde moment toen hij binnenkwam, toen we de vier finalisten zagen. Dus zelfde omgeving, beelden, kleding toen hij die vraag stelde.

Wat inderdaad wel kan dat na de finaletest toch nog iemand afvalt.

Bij het woordje dan en die andere vraag kan je wel denken dat iemand nog afvalt, maar is voor mij onvoldoende bewijs hier voor. Dit kan ook om de eerste verliezer gaan.
« Laatst bewerkt op: 9-12-2025, 15:38:59 door Mol1991 »

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 9-12-2025, 15:35:03 »
Ik ga ervanuit dat er nog iemand afvalt aangezien dit nog niet de finalisten zijn.
Hoezo zijn dit nog niet de finalisten? Is hier bewijs voor.
Er is geen bewijs dat ze geen finalisten zijn, maar ook geen bewijs dat ze het wel zijn alle vier.
Dat horen we pas a.s. zaterdag. Rik zegt dan vaak Hallo finalisten of wat dan ook.

Zou er toch nog iemand afvallen of als verliezer genoemd worden, moet je niks eruit kunnen halen wie de mol dan wel is. En naast dat ik bij Nathan het niet weet op wie hij straks gaat zitten, zou hij voorbeeld op Kim kunnen gaan, zit iedereen op elkaar, Kim lijkt sterk op Nathan te zitten en is het een duel. Dan moet één van de duelen stranden en kan je al iemand afstrepen als mol, gaan ze dit risico nemen? Als dit waar is, het ligt nu heel erg aan op wie Nathan gaat.
« Laatst bewerkt op: 9-12-2025, 15:59:44 door Mol1991 »

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 9-12-2025, 16:38:52 »
Rik heeft op geen enkel moment gezegd dat ze in de finale zitten, niemand viert een finaleplaats. Lijkt me duidelijk.

Online annebeestje

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 9-12-2025, 17:34:01 »
Ik vind de vier op een rij ook nog niet echt finale waardig gekleed...
Meestal komt er dan toch nog een ongestreken bloesje uit de koffer.
..0DATIE

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 9-12-2025, 23:34:03 »
Ik vind de vier op een rij ook nog niet echt finale waardig gekleed...
Meestal komt er dan toch nog een ongestreken bloesje uit de koffer.

Helemaal eens, maar toch is het moment dat hij zegt wie is de mol, is de precieze plek waar je de vier overgebleven kandidaten ziet als Rik binnenkomt en hij draagt exact dezelfde kleding als hij zegt wie is de mol. Zeker het bovengedeelte. Dus ik ga vanuit door deze dingen dat er vier finalisten zijn, maar kan wel zijn dat we al iemand kunnen afstrepen, omdat die de verliezer is.
« Laatst bewerkt op: 10-12-2025, 00:17:15 door Mol1991 »

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 9-12-2025, 23:52:22 »
Eens Eva, maar als kijker horen wij het ook soms pas bij de finale aflevering dat zij finalisten zijn en soms ook echt bij 4 finalisten. Dan zij wij als kijker in shock, maar ook de finalisten, oh zitten we in de finale? Krijg je dan vaak in de biecht te horen. Dus dit is niet heel bijzonder vind ik.

Helemaal eens, maar toch is het moment dat hij zegt wie is de mol, is de precieze plek waar je de vier overgebleven kandidaten ziet als Rik binnenkomt en hij draagt exact dezelfde kleding als hij zegt wie is de mol. Zeker het bovengedeelte.

Als ze in de finale zitten is dat voor iedereen duidelijk, zowel voor ons als voor de kandidaten. Het is best mogelijk dat ze volgende week een reden verzinnen om ze allemaal door te laten gaan, maar op dit moment ga ik ervanuit dat er nog een executie komt. Als dat zo is denk ik dat Merel afvalt en dat ze de verdenking van Kim vaag laten. Tenzij de uitspraak 'we hebben dit nog nooit gedaan' uiteindelijk blijkt te slaan op 'voor het eerst zat niemand op de mol'.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 9-12-2025, 23:55:46 »
Wanneer dan?

Ik vind het een beetje vermoeiend dat je steeds uitspraken doet zonder onderbouwing. Ik heb dat nog nooit gezien, hoort ook niet bij het spel. Dus vertel me alsjeblieft in welk seizoen niemand van de finalisten zich er bewust van waren dat ze in de finale zaten. En wij als kijkers ook niet.
« Laatst bewerkt op: 9-12-2025, 23:59:26 door Eva. »

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 10-12-2025, 00:56:34 »
Wanneer dan?

Ik vind het een beetje vermoeiend dat je steeds uitspraken doet zonder onderbouwing. Ik heb dat nog nooit gezien, hoort ook niet bij het spel. Dus vertel me alsjeblieft in welk seizoen niemand van de finalisten zich er bewust van waren dat ze in de finale zaten. En wij als kijkers ook niet.
Eva, vergeet alles wat ik hierboven zei, heb je een privé bericht kort gestuurd om even kort nog over te hebben en kort uitleg.

Verder blijf ik erbij wat ik hierboven al aangaf, ik denk echt dat dit de finalisten zijn. Mijn reden is: toen Rik binnenkwam en je de vier kandidaten zag, had hij precies dezelfde bovenkleding aan als toen hij zei wie is de mol en het is ook precies dezelfde plek. Daarom toch een kleine zekerheid, dat er geen afvaller komt voor de (finale)test, maar het kan wel zijn dat een verliezende finalist al bekend wordt gemaakt en dan hou je in dit geval ook drie over. Maar snap jou punt ook, want je hebt in dit geval gelijk vind ik. Maar door de informatie wat we nu hebben qua beeld, zou mijn idee ook niet verbazen, want Rik draagt precies dezelfde bovenkleding als hij binnenkwam en je de vier kandidaten zag en wanneer hij zegt nu gaan we naar de andere belangrijke vraag toe, wie is de mol, zoiets zei hij. En de plek is ook precies hetzelfde zie ik, dus dit moet na de finaletest geweest zijn lijkt mij.

Wat wel kan en dit was ook bij het jaar van Anna geweest in 2024, maar dat ze de laatste test, dus finaletest gemaakt hebben. Dat er toch nog iemand afvalt en wie overblijft de finalisten zijn. Rik zei toen ook geen hallo finalisten, maar het was wel de aflevering voor de ontknoping en Kees heeft toen net zoals de finalisten de laatste test gemaakt. En deze bedoelde ik Eva, want toen dacht ik vanaf beginaf aan bij deze aflevering huh zijn het toch 4 mensen in de finale, maar paar seconden voor het einde van de finale ging toch nog Kees uit. Ik twijfelde toen heel erg, omdat hij ook geen finalisten zei, maar het wel de finale was, officieel. Kees had net zoals de finalisten alles meegemaakt toen. En bij het woordje van jullie gaan zo de finaletest maken, toen noemde Rik pas weet wel dat één van jullie nog gaat afvallen. Weet niet als dit de kandidaten van tevoren wisten. Dus misschien zien we zoiets a.s. zaterdag wel.

Want toen hij zei nu gaan we naar de andere belangrijke vraag toe wie is de mol, daarvoor is er ook nog een andere vraag geweest en hij zit bij een computerscherm lijkt het dat de andere vraag wie is de laatste afvaller. Maar hier lijkt denk in niet eens 10 minuten tussen te zitten. Ik denk dat echt nu ligt aan het feit zit Kim nou op Merel of Nathan en op wie gaat Nathan, want die zat hoogst waarschijnlijk echt op afvaller Anne-Marie. En als we dat weten, we beter kunnen inschatten wie afvalt of als er wel een afvaller is, dit is voor mij nu echt nog te vaag.
« Laatst bewerkt op: 10-12-2025, 08:13:42 door Mol1991 »

Online Airysuit

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 10-12-2025, 17:32:48 »
Dat hij “wie is de mol” zegt betekent toch niks? Voor zelfde geld zegt hij, “wie valt nu af en krijgt dus tot reunie niet antwoord op de vraag ‘wie is de mol’?” Oid. Ze plakken en knippen altijd van alles in zon preview om je aandacht te houden, dus zou er zelf niet zo snel conclusies uit trekken.

Anyway, on topic: ik geloof ook dat er niemand afvalt  ::rofl:: maar niet op basis van wat rik zegt, ik denk gewoon dat als er iemand afvalt er misschien te makkelijk deduceren is wie de mol is voor de ontknoping.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 10-12-2025, 17:38:15 »
Bij mij heeft het niks te maken met wat Rik zegt haha, het valt mij alleen op dat zijn bovenkleding en plek hetzelfde is als hij binnenkomt en je de vier kandidaten op een rij ziet en wanneer hij zegt nu na die andere belangrijke vraag: wie is de mol. Ik weet dat ze knippen ben niet dom hè  ;)
« Laatst bewerkt op: 10-12-2025, 17:39:50 door Mol1991 »

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 10-12-2025, 17:41:38 »
Als Rik vlak voor die zin “ Merel.. jij bent niet de mol” zegt hebben we wél officieel n afvaller

Edit : oh nee dan valt ze nog steeds niet af natuurlijk  ::rofl::

Online Airysuit

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 10-12-2025, 17:41:45 »
Ja maar dat betekent dus toch niet dat zij finalisten zijn?

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 10-12-2025, 17:50:47 »
Ja maar dat betekent dus toch niet dat zij finalisten zijn?
Klopt, maar daar heb ik al een discussie over gehad met Eva en wil graag niet meer over hebben. Dit onderwerp is klaar voor mij sorry.

Offline Renske is helder

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 11-12-2025, 10:01:37 »
Er is zondag een aflevering van Niet de mol. Dat suggereert dat er nog iemand afvalt.