Poll

Wie is de Mol?

Loes
69 (41.6%)
Merel
10 (6%)
Nathan
87 (52.4%)

Totaal aantal stemmen: 166

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 49015 keer)

Online Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #300 Gepost op: 2-12-2025, 14:32:35 »
Klopt helemaal bmol, maar Nathan was ook hier enorm verdacht in zijn seizoen en zelfs meer dan Loes volgens mij.

Nee hoor. In 2021 2020 was mol Rob letterlijk vanaf de 1e aflevering het meest verdacht op dit forum en zat men hier structureel goed met Rob. Nathan was ook toen al meer een wensmol van een kleiner clubje. Maar het forum heeft in de meerderheid ook wel eens goed fout gezeten, bijvoorbeeld in 2018. Wie weet dit jaar ook met Loes..

« Laatst bewerkt op: 2-12-2025, 15:02:09 door Nat007 »

Online Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #301 Gepost op: 2-12-2025, 14:39:08 »
Nee hoor. In 2021 was mol Rob letterlijk vandaag de 1e aflevering het meest verdacht op dit forum en zat men hier structureel goed met Rob. Nathan was ook toen al meer een wensmol van een kleiner clubje. Maar het forum heeft in de meerderheid ook wel eens goed fout gezeten, bijvoorbeeld in 2018. Wie weet dit jaar ook met Loes..
Oké maar 2021? Ik dacht eerder aan 2020  ;)  Ik volg het forum niet altijd even goed, omdat ik pas halverwege van het seizoen langs hop. Maar ik zat toen al op Rob dus zo goed herinner ik het niet meer. En ik onthou ook niet alles haha. Maar wist wel dat Loes inderdaad super verdacht was en Nathan meer de wensmol, maar dacht ook super verdacht dus niet.

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #302 Gepost op: 2-12-2025, 14:40:52 »
Ik kom er nog niet echt uit, dus ik heb voor mezelf even een positie&resultaten-overzicht gemaakt.

De in mijn ogen beste molpositie verdient een molpunt, tenzij hier juist niet gemold is. In dat geval zijn het juist minpunten. Als je op de beste molpositie staat, maar vervolgens alles goed doet is dit juist extra onverdacht. In dat geval is de minder goede molpositie met een slechter resultaat de verdachtere plek.
In sommige gevallen zijn de posities niet relevant, dan telt alleen het resultaat.

Nouja, zie hier het resultaat:

Ik ga toch nog maar eens goed nadenken of Merel toch niet de mol is die de mollende kandidate speelt.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #303 Gepost op: 2-12-2025, 14:58:04 »
Mooi overzicht, Merel zou zeker kunnen. Ik blijf haar ook in mijn achterhoofd houden. Alleen ik heb twee dingen tegen haar, ik weet daar heb je als mol geen invloed op, maar toen de oud-winnaars gingen overleggen toen noemde ze gelijk Merel, omdat ze zo zenuwachtig overkwam. Natuurlijk wil je €2000,- uit de pot, maar je wil ook niet te veel opvallen toch, want de kandidaten waren hier ook bij. En best veel kandidaten zitten of zaten op haar, zo lijkt het heel erg, dat zou wel sneu zijn als mol.

Offline johan1973

• Forumlid
« Reactie #304 Gepost op: 2-12-2025, 15:17:36 »
Merel, AM en Jurre zitten inderdaad het vaakst op een goede molpositie.

Het probleem is een beetje dat de opdrachten vaak met de gehele groep of in 2 groepen worden gespeeld.
In Cambodja had je in de eerste opdracht duo's waarbij Maaike & Nora en Stijn & Sam niks scoorden. Dus kon je al 6 wegstrepen.

Ik denk nog steeds Merel of Jurre.

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #305 Gepost op: 2-12-2025, 15:49:39 »
Ik blijf denk ik toch maar bij Nathan. Zijn grootste anti-molactie was de geldzak in het juiste vak gooien, maar dit was direct voordat de pot leeg ging en voor Nathan zou het het meest ongeloofwaardig zijn als hij hier niet te vertrouwen bleek. Dus ik zou het nog kunnen snappen onder het mom van goodwill kweken, wetende dat het geld er zeer waarschijnlijk toch weer uit gaat. Al ben nogsteeds geen fan van zulke tactieken.

Merel en Jurre hebben net iets meer kleine onlogische acties voor een mol. In Loes zie ik ook niet echt molgedrag.
Kim en Anne-Marie geloof ik echt totaal niet in. Maar ik zou het wel fantastisch vinden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #306 Gepost op: 3-12-2025, 00:41:39 »
Stem gewijzigd naar Jurre.

Ik ben maar eens teruggegaan naar opdracht 1.1. Het ontdekken van de antenne voor de communicatie m.b.t. het doorseinen van kofferlocaties naar de andere groep was echt zo'n Kiev-momentje. Zonder die ontdekking had die groep nooit wat kunnen doen. Vervolgens wist Jurre ook zijn eindbedrag van de pot in '23 niet en leidde dat tot een fatale bom-code. Ik vermoed dat hij ook bijzonder weinig aan die slinger heeft gedraaid om die locaties door te geven, dit om de andere groep te verhinderen snel de koffers te vinden met als doel: tijd winnen om ze eerst zelf te kunnen saboteren door ze te laten exploderen voordat ze bij Rik aankwamen.

Vervolgens was zijn onderonsje met Immanuele bij het eten na afloop van 1.1 ook heel interessant, waarin hij tegen haar zei dat hij als ex-mol een nadeel had, omdat hij alleen wist (als ex-mol) hoe hij een kandidaat moest spelen en het niet daadwerkelijk te zijn. Is Immanuele hier al ingetrapt en dacht ze dat Jurre nu écht als kandidaat meedeed en niet als mol? Ze lag er wel meteen uit dus.

Verder vindt ik dat Jurre de minste onmolse acties op zijn naam heeft staan.

Ik ga terug naar mijn mol in afl. 3: Merel

EDIT: Ik trek mijn stem op Merel nu in.

Ik was te snel met van Sahil naar Merel switchen,...
« Laatst bewerkt op: 3-12-2025, 00:43:24 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

« Reactie #307 Gepost op: 3-12-2025, 06:14:58 »
Stem gewijzigd naar Jurre.

Ik ben maar eens teruggegaan naar opdracht 1.1. Het ontdekken van de antenne voor de communicatie m.b.t. het doorseinen van kofferlocaties naar de andere groep was echt zo'n Kiev-momentje. Zonder die ontdekking had die groep nooit wat kunnen doen.

Verder vindt ik dat Jurre de minste onmolse acties op zijn naam heeft staan.

Ik wijzig ook naar Jurre. Nog voordat ik dat Kiev momentje straks even ga raadplegen. Ik vrees met grote vreze
dat onze Pinkelotje straks gewoon weer de mol blijkt te ziin.
Hij is voortdurend op dezelfde manier aan het "acteren" als tijdens zijn vorige Mol-optreden. Maar dit weet ik natuurlijk niet zeker,
misschien gedraagt hij zich altijd zo.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #308 Gepost op: 3-12-2025, 07:39:53 »
In mijn ogen kunnen het nog 3 mensen zijn als mol, de rest kan in sommige gevallen hun niet meer goed praten als mol. Ik heb hier gisteren nog even over nagedacht.
De drie mensen die het nog kunnen zijn volgens mij zijn: Kim, Loes en Jurre. Dus inderdaad de drie mensen, die de rest advies gaf wat ze moesten kiezen, joker, mingeld en geld.

Ook al zie ik zelf Jurre niet echt als mol, maar er is een bepaalde scène in aflevering drie die ik bijzonder blijf vinden. En daar ging het om twee mensen die op dat moment een echt bondje hadden en die ging zweren, dat waren Loes en Jurre. Toen het duidelijk was dat ze echt een bondje waren, wilde Jurre steeds zweren, maar vond het ook eng. Want hij zei tegen Loes als mol durfde ik dit niet en hij deed er op dit moment beetje lacherig over. Toen gingen ze zweren, hij zei ik zweer, toen wilde hij aan Loes vragen en jij? Loes vroeg heel snel aan Jurre waar zweer je op? Dat ik te vertrouwen ben en zij zegt ik ook en dan maakt hij op het eind grapje als de mol en gaan ze keihard lachen.

Zulke beelden bewijzen vaak als je het verleden ziet, dat ze zulke beelden altijd in de uitzending plaatsen als één van hen de mol is. Bij Loes is het vreemd, dat ze hier niet zweert, ja naast het pinkies zweren en dat ze het woord vertrouwen niet noemt. Maar het is ook opvallend, dat hier heel duidelijk in beeld komt dat Jurre als mol nooit durfde te zweren. Waarom moet dit zo duidelijk in beeld?

Dus zou het Jurre kunnen zijn zeker ook door bepaalde acties, geloof ik er sterk in nee.

Alleen leek bij de lasergame opdracht Jurre wel weer duidelijk kandidaat, want hij leek 0% voorkennis te hebben, als je naar zijn gedrag kijkt voor dat hij begint. In dit geval zou Kim en Loes alleen overblijven als mogelijke mol.
« Laatst bewerkt op: 3-12-2025, 08:11:49 door Mol1991 »

Offline johan1973

• Forumlid
« Reactie #309 Gepost op: 3-12-2025, 08:51:35 »
Ik vrees met grote vreze dat onze Pinkelotje straks gewoon weer de mol blijkt te ziin.
Hij is voortdurend op dezelfde manier aan het "acteren" als tijdens zijn vorige Mol-optreden. Maar dit weet ik natuurlijk niet zeker,
misschien gedraagt hij zich altijd zo.

Hoe hij Sahil onder druk zette bij het zure drankje, zo'n 'nare houding' zat ook in 1 van de laatste afleveringen in Zuid-Afrika.
Hij wilde natuurlijk per se bij de laatste 4 zitten.

Je ziet de verbeten reactie van Merel die hem niet doorhad, maar nu mogelijk wel.

Nathan zou goed kunnen zitten met zijn voorkennis over het portglas.

Daarom laten ze mogelijk niet meer horen wie Jurre verdacht vindt, wanneer hij namen heeft genoemd die zijn afgevallen.

In de kist kruipen was zijn Try Before You Die momentje...

Hij zit er ook zo ontspannen bij tijdens de eliminaties en maakt opmerkingen over anderen.
« Laatst bewerkt op: 3-12-2025, 08:53:10 door johan1973 »

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #310 Gepost op: 3-12-2025, 11:58:14 »

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #311 Gepost op: 3-12-2025, 12:20:48 »
::rofl::

De productie ontkende het bij Stijn natuurlijk, maar als je denkt dat je het signaal genoeg hebt gesloopt, is er eigenlijk geen reden om het niet te doen. Kun je er bij de ontknoping immers mee uitpakken.

Het is veel minder duidelijk dan bij Stijn, maar ik hoor er Jurre in. Anderen horen Nathan.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #312 Gepost op: 3-12-2025, 12:24:10 »
Ik hoor ook Jurre

Offline IByte

• Forumlid
  • Talpoloog
« Reactie #313 Gepost op: 3-12-2025, 13:41:45 »
Ik vrees ook ernstig dat Loes en Nathan beide in de finale zullen zitten, zodat wij niet kunnen afstrepen...
Pot minus portokosten?

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #314 Gepost op: 3-12-2025, 15:54:10 »
Ik vrees ook ernstig dat Loes en Nathan beide in de finale zullen zitten, zodat wij niet kunnen afstrepen...
Daar ben ik ook bang voor. Mijn hoop blijft dat één van hen nog afvalt voor die tijd en eerlijk maakt mij ook niks uit wie van de twee dan afvalt, als je maar kan wegstrepen!

Voor de punten in de landelijke poule hoop ik niet Loes, want die heb ik vanaf nu alle punten geven en heb nog alle punten, wat al bijzonder is voor mij haha.  ::oink::

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #315 Gepost op: 3-12-2025, 16:09:22 »
Ik blijf nog steeds bij Kim.
Laten we jabberen joekelen.

Online Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #316 Gepost op: 3-12-2025, 18:36:22 »
Audiomol weer actief 😂

https://youtu.be/9e3D_0TIl0U?si=Imfj7meRZ9R3qnxx

Oh tof. Op normale snelheid hoor ik er Nathan in, met name door de intonatie en manier waarop hij 'de mol' uitspreekt. Maar hoe meer de audio vertraagd wordt, des te meer het als Jurre klinkt. (Iig géén Loes).

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #317 Gepost op: 3-12-2025, 18:45:53 »
Audiomol weer actief 😂

https://youtu.be/9e3D_0TIl0U?si=Imfj7meRZ9R3qnxx
Klinkt inderdaad erg als Jurre en een man.
Zou erg grappig zijn als nu bijna het hele forum van mol veranderd of dat Jurre de mol is en volgens het forum als één van de minst verdachte is dit seizoen. Dan moeten we, misschien toch een ander interesse zoeken  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 3-12-2025, 19:06:44 door Mol1991 »

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #318 Gepost op: 3-12-2025, 20:21:21 »
Ik hou het bij Nathan maar Loes blijf ik ook verdenken. Kim komt ook wat in mijn vizier.

Offline daniwidm

• Forumlid
« Reactie #319 Gepost op: 3-12-2025, 20:45:47 »
Kim. Denk dat ik nu door heb dat ze het heel stilletjes sluw doet.

Beetje Anne-Marie, beetje Loes, ook wel.

Merel en Nathan laat ik vallen voornamelijk vanwege de geopende enveloppen. En cluedo.

Jurre kan ik geen pijl op trekken. Maar dat kon ik juist wél heel snel in Zuid-Afrika.