Poll

Wie is de Mol?

Loes
60 (42%)
Merel
6 (4.2%)
Nathan
77 (53.8%)

Totaal aantal stemmen: 143

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 47882 keer)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #420 Gepost op: 8-12-2025, 21:41:32 »
Het is een Jubileumseizoen, met veel terugblikken naar 25 jaar widm, met aandacht voor iconische dingen uit het verleden etc. etc. Daar zou wat mij betreft een echte feest mol bij horen, en dat gevoel heb ik bij Nathan omdat hij zo uitgesproken zuiver op de graad was in zijn seizoen 5 jaar geleden. Ik heb dat niet bij de oud-mollen want dat zou wat mij betreft afbreuk doen aan de feestelijkheid (ooh, zij weer?) en ik heb de vibe feest-mol-jubileum waardig niet bij Loes. Wat geenszins iets betekent, Merel of Loes zouden het net zo goed nog kunnen zijn, petje af dan ook. Maar Nathan zou het feestje echt glans geven in mijn ogen. Zeer gewenste mol
 ::bravo::

Offline Lonneke*L

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #421 Gepost op: 9-12-2025, 10:08:22 »
Merel :D

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #422 Gepost op: 9-12-2025, 18:16:11 »
Kim

Offline KruitMol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #423 Gepost op: 9-12-2025, 22:30:31 »
Mijn gevoel i.c.m. de gevonden verborgen hints zegt Loes maar ik vind haar teveel onlogische acties hebben als Mol.

Dus ik blijf bij Kim.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #424 Gepost op: 10-12-2025, 10:14:58 »
Ik blijf ook bij Kim.

Nathan viel op toen hij door de oud winnaars werd aangewezen als mol. Hij leek te schrikken en licht te verkleuren in zijn gezicht. Dus ik heb hem in de gaten gehouden maar al in aflevering 1 vond ik hem geen mol. Het leek erop dat Sahil en Nathan elkaar aan het uittesten waren wat betreft betrouwbaarheid. Toen er discussie kwam over de juiste koffer was het steeds Nathan die er op aandrong om het andere groepje te bellen onmols m.i. Als je medekandidaat iets fout doet laat je dit als mol lekker gaan.... Verder is er in meerdere opdrachten te weinig te zien van Nathan. Volgens mij is er het e.e.a.wegemonteerrd omdat hij te kandidaats is en het nog spannend moet blijven omdat hij de finale haalt.

Kim is vanaf aflevering 1 mijn hoofdverdachte. Zij is bij vrijwel alle ontploffingen betrokken en neemt de leiding in de meeste opdrachten. Ze is sturend en duwt vaak de verkeerde beslissing door. Ook de biechten van Kim vind ik mols. Ze zegt regelmatig dat ze het anders had moeten aanpakken.

Merel doet teveel kandidaatse acties  en in Loes zie ik helemaal geen mol. Loes had m.i. teveel onmolse acties.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #425 Gepost op: 10-12-2025, 11:19:39 »
Tijd voor het eindoordeel

Ik heb op pag 19 al helemaal uitgezet waarom ik denk dat Kim de mol is.
Ik blijf bij Kim

(Nathan blijft mijn wensmol 🥰)

Maar het is Kim

En.. in afl 2 Een lesje geleerd:
Rik: “Hier is jullie proefwerk terug met KRULLETJES”  gaat n officiele hint zijn.

(Een soort Anna loog opmerking)

En wow ze is het minst verdacht in NL 👏🏻

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #426 Gepost op: 10-12-2025, 20:23:34 »
Ja, kan, maar ik ga voor Nathan. Als die kandidaat was geweest had ie er allang uit moeten zijn met zijn mol AM.
Als tweede optie Loes omdat die zo hoog in de peilingen staat maar waarbij ik alleen ‘grote vlek’ heel verdacht vind, als derde optie Merel die de boekenkast vond en op -vak de zak gooide en aanstuurde op ‘iedereen groen’, als vierde optie Kim vanwege de vatenopdracht. Ben benieuwd!
« Laatst bewerkt op: 10-12-2025, 20:27:08 door Run »

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #427 Gepost op: 10-12-2025, 20:28:46 »
Na een korte twijfeling deze week bij Nathan.
Heb ik nu naast Loes, iedereen afgestreept als mol. Vind dat ze alle drie acties hebben wat je niet meer kan uitleggen als mol.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #428 Gepost op: 10-12-2025, 21:46:13 »
Ja, kan, maar ik ga voor Nathan. Als die kandidaat was geweest had ie er allang uit moeten zijn met zijn mol AM.
Nou zo makkelijk gaat het niet. Misschien hebben de andere mensen de test minder snel gemaakt of slechter gemaakt. De kans zit erin, dat redelijk veel of zelfs alle afvallers de juiste mol nog niet gevonden hebben. Hier zijn veel mogelijkheden in. En bij aflevering 6, zou mij bij Nathan en ook bij Kim niet verbazen dat ze nu richting Loes en Merel kijken als ze dit nog niet gedaan hadden, want ik snap dat je dit als kandidaat echt niet snapt en misschien afvraagt waarom zit voorbeeld Merel op Loes, ik zeg maar wat. Dus dat Nathan bij test van aflevering zes, één van hen ook meenam. Hoeft niet betekenen dat één van de mol is, maar heeft hij misschien door dit wel iets beter gespreid en goede antwoorden gegeven. Natuurlijk is de optie dat hij de mol is, ook nog mogelijk, maar het is niet zo simpel als jij het zegt.
« Laatst bewerkt op: 10-12-2025, 21:51:04 door Mol1991 »

Offline missmolly

• Forumlid
  • UDIGIT
« Reactie #429 Gepost op: 10-12-2025, 22:24:24 »
Het is mij nooit duidelijk geworden waarom na de eerste stemming er in de Pool al 53 mensen gelijk op Loes zaten.
Normaal gesproken is er toch een grotere verdeling?

Was de aanleiding om misschien deze hint?

Gevonden door Daan Van Eerd in de WIDM discord.

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #430 Gepost op: 10-12-2025, 22:56:35 »
Loes heeft gewoon het ideale startmol profiel: niet te opvallend in de montage, sympathieke kandidaat, actrice, en geen duidelijke kandidaten actie.

Nathan is dan weer de ideale wensmol: de uber-kandidaat als mol.

Online Molekule

• Forumlid
« Reactie #431 Gepost op: 10-12-2025, 22:58:39 »
Luz
Een hint maar veel meer dan dat, het is een integraal onderdeel van de storytelling.

Haar late intredes bij het lasergamen en het zwembad zijn verklaarbaar:
- ze kan de achtergebleven biljetten meenemen
- ze dient als backup voor het jokerspel als niemand Anne-Marie vervoegt terwijl ze toch nog ruimte heeft om te mollen zo blijkt
De uitschakeling bij het pikante eten kon ze na de move van Kim niet meer vermijden. Daarna wordt nauwelijks nog gemold.

Het muntje heeft ze verwisseld.
Georgië zorgde voor twee foute antwoorden. Hoe kan ze dat niet meer weten?
Ze ging vol voor rood nadat ze het eerste gesprek tussen Merel en Kim had afgeluisterd.
Bij de line-up was er het niet benoemde lachje, met twee andere finalisten wel vol in beeld aan het lachen.
Bij Alibi vond ze de foute bloedvlek.
Ze zat in team “man” en wou doorgaan met de test maar “we zijn in de minderheid”.

En na de eliminatie van afl 1 keek ze iets te gebiologeerd naar het scherm voor het filmpje al gestart. Toen ging mijn lichtje branden.

Bij de ontknoping kan ze uit het duister in het licht treden, ik verwacht de nodige show hierrond om het verhaal af te maken.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #432 Gepost op: 11-12-2025, 11:03:24 »
Het is mij nooit duidelijk geworden waarom na de eerste stemming er in de Pool al 53 mensen gelijk op Loes zaten.

Het lag behoorlijk voor de hand om een niet-mol als mol te kiezen. Sahil en Nathan zijn echt characters, die liggen niet zo voor de hand als mol. Emmanuelle lag er gelijk uit. Dan blijft er weinig over. En dan zie je Loes, een actrice, typisch WIDM molprofiel. Prima gok na de eerste aflevering.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #433 Gepost op: 11-12-2025, 11:34:14 »
Er is een podcast van Max waar Kim vertelt dat er sprake is geweest voor n seizoen van alleen oud mollen waar Kim ook voor benaderd is.
Ze wilden toen dus ook al graag een supermol

https://youtu.be/bcw3k6T2wHQ?si=C16FsuJ992kUwKba

Op min 31:50

Dus dat ze dat nu weer willen zou op zich niet vreemd zijn

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #434 Gepost op: 11-12-2025, 11:36:25 »
Tuurlijk, het kan best, maar dat was niet de vraag van missmolly. Zij vroeg zich af waarom Loes zoveel verdacht werd na aflevering 1. Dan is het dus relevant dat veel mensen denken dat de productie een niet-mol als mol gaat kiezen.

Online Speurmol

• Forumlid
« Reactie #435 Gepost op: 11-12-2025, 11:58:08 »
Ik dacht dat de meeste mensen voor Loes gingen na aflevering 1, omdat ze de tablet na de executie constant in de gaten hield en meteen als eerste een hele opmerkelijke en overdreven reactie gaf op het fragment van Nathan dat instartte na het rode scherm voor Immanuelle, wat dus duidde op voorkennis dat dit fragment nog werd getoond, dat alleen de mol kan weten.
Dit is hoe ik in de Loes tunnel ben gekomen na aflevering 1 en er niet meer ben uitgekomen sindsdien :P

Online Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #436 Gepost op: 11-12-2025, 12:38:51 »
Een Kim oprisping.... grappig  8). Die krulletjes rijmen niet bepaald bij het beeld wat we van de mol zien in het spiegelparadijs. Sluik haar daar.

Ik kan haar ook niet als Revanchemol zien.... dat was AM zeker geweest, maar ik vond Kim in haar seizoen niet heel slecht. Waarom zouden ze haar het predicaat Supermol opplakken? Ik vind dit nog moeilijk te geloven. Ze krijgt wel een beetje dezelfde beschermende edit als Loes. Waar Merel juist heel veel verdenkingen op zich geladen krijgt, en dus niet de mol is.

te weinig te zien van Nathan. Volgens mij is er het e.e.a.wegemonteerrd omdat hij te kandidaats is en het nog spannend moet blijven omdat hij de finale haalt.
Ik heb ook dat idee. Hij is echt heiliger dan de paus. Hij zal zijn zoontje niet teleurstellen ::ok::
Onderschrift van blondine=mol gewoon altijd laten staan

Offline missmolly

• Forumlid
  • UDIGIT
« Reactie #437 Gepost op: 11-12-2025, 12:39:41 »
Dank voor jullie toelichting, ik zie nu beter waarom.
Ik vond zelf die vondst dat de 5 oud mollen samen de letter L vormen ook een goeie.

Online Eva.

• Forumlid
« Reactie #438 Gepost op: 11-12-2025, 12:43:19 »
Hij is echt heiliger dan de paus. Hij zal zijn zoontje niet teleurstellen ::ok::

Behalve toen ie, afgezonderd van de rest, 1500 euro opofferde om over voorkennis te beschikken :)

Offline Airysuit

• Forumlid
« Reactie #439 Gepost op: 11-12-2025, 12:52:51 »
Het zou wel weer een keer leuk zijn als de landelijke app gelijk heeft vs grootste deel molloten hier.