Poll

Wie is de Mol?

Loes
109 (41.1%)
Merel
22 (8.3%)
Nathan
134 (50.6%)

Totaal aantal stemmen: 265

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 61391 keer)

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #580 Gepost op: 16-12-2025, 14:42:22 »
Maar Joriannn bij deze poll in dit topic is bij Loes zelfs 40,6% en staat ze op de tweede plek. Dus veel blijven hoop houden  ;)
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline Joriannn

• Forumlid
« Reactie #581 Gepost op: 16-12-2025, 16:10:04 »
Maar Joriannn bij deze poll in dit topic is bij Loes zelfs 40,6% en staat ze op de tweede plek. Dus veel blijven hoop houden  ;)

Haha ja klopt hoor! Dus er moet sowieso iets zijn wat ik niet zie, zelfs als de mol niet is. Maar als de mol wel is, dan heeft ze het heel netjes gedaan door niemand van de kandidaten haar te laten verdenken. Zou wel een uniek moment zijn :)

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #582 Gepost op: 16-12-2025, 16:24:47 »
Was dat vorig seizoen niet ook zo bij de laatste 3? Volgens mij heeft het publiek het meestal wel goed als er nog maar 3 over zijn. Ik verbaas me vooral over het nog steeds hoge percentage voor Loes terwijl niemand op haar zit. Óf ze is de meest onzichtbare mol ooit, of een kwart van de stemmende Nederlanders zien iets wat er echt niet is.
Ik vind dit juist Loes meer verdacht maken, want de meeste mensen in Nederland duiken er niet zo diep in als wij molloten, en gaan vooral af wat ze letterlijk die ene keer zaterdagavond op tv zien. Dan is Nathan natuurlijk wel super verdacht, met uitgekozen worden als mol in aflevering 1, waardoor Mien uit Amsterdam daar uiteraard in meegaat. Het helpt ook niet mee dat ze al bekend hebben gemaakt dat Loes totaal niet verdacht wordt door de andere kandidaten, en het dus waarschijnlijk Nathan of Merel is.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #583 Gepost op: 16-12-2025, 17:11:23 »
Het helpt ook niet mee dat ze al bekend hebben gemaakt dat Loes totaal niet verdacht wordt door de andere kandidaten, en het dus waarschijnlijk Nathan of Merel is.
Ja, dit is een hele domme fout geweest van de makers. Zeker, omdat op dit forum voor de laatste aflevering Loes op plek nummer 1 stond.

« Reactie #584 Gepost op: 16-12-2025, 17:14:29 »
Ja, dit is een hele domme fout geweest van de makers.

Dat is wel vaker gebeurd in eerdere jaren. En ik ben er ook wel eens ingetrapt, omdat het me nou eenmaal  zo leuk leek dat mijn mol niet ontdekt was :-) Ook nu 'zitten' er nog mensen op Loes.

Offline Airysuit

• Forumlid
« Reactie #585 Gepost op: 16-12-2025, 17:19:22 »
Het kan ook gewoon dat ze de beste persoon hebben gekozen om de mol te zijn. Op voorhand al die conclusies trekken word ik een beetje moe van eerlijk gezegd. En dat ook continu en in alle topics.
Je kan nog niet zeggen dat het een slechte mol is, of dat hij niet gemold heeft. Of dat hij niks doet. Of dat hij te horen heeft gekregen dat de pot gespekt mocht worden.

Dat is echt iets van deze tijd. Iedereen heeft maar een zeer uitgesproken (meestal negatieve) mening nog voordat de feiten bekend zijn.

Hier mee eens.

On topic:
Nathan is de mol! en naar mijn mening wat we tot dusver gezien hebben lijkt het mij een prima, ietwat originele mol.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #586 Gepost op: 16-12-2025, 17:28:17 »
Ook nu 'zitten' er nog mensen op Loes.
Maar wel meer dan anders, want normaal als iemand eigenlijk niet meer de mol kon zijn, werd die kandidaat steeds minder verdacht.
En nu is het verschil met Nathan zo klein, had ik totaal niet zien aankomen. Ik had verwacht dat veel gingen switchen naar Nathan.

Nathan is de mol! en naar mijn mening wat we tot dusver gezien hebben lijkt het mij een prima, ietwat originele mol.

We weten dit pas zaterdag als hij het is, niet nu al.  ;D

Offline annebeestje

• Winnaar WIDM pool jubileum ´25
  • Forumlid
« Reactie #587 Gepost op: 16-12-2025, 18:09:39 »
Ja, dit is een hele domme fout geweest van de makers. Zeker, omdat op dit forum voor de laatste aflevering Loes op plek nummer 1 stond.

Nee joh. het is absoluut geen domme fout in deze fase van het spel om de verdenkingen open te gooien. Het doel van de makers is echt niet om alles de hele tijd maar verborgen te houden. Uiteindeijk is het voor jou als kijker  het fijnste om gewoon op het laatst de juiste mol te kunnen vinden. Dus gaandeweg het spel wordt dat makkelijker voor je gemaakt.
Dit is TV he. Je wordt bespeeld door de makers, meegenomen in een verhaal, met hopelijk voor iedereen een sluitend einde.
« Laatst bewerkt op: 16-12-2025, 18:56:37 door annebeestje »
..0DATIE

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #588 Gepost op: 16-12-2025, 18:38:04 »
Mee eens. Maar ik merk vooral dat ik erger aan het feit dat er geen enkel bewijs is dat Merel op Nathan zat voor de laatste test. En dat is gewoon zo frusterend. Om die reden ben ik vooral wat pissig merk ik.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #589 Gepost op: 16-12-2025, 19:23:54 »
Ik gok dat hier iets gaat veranderen ;D
Nou dat valt eigenlijk wel mee. Zo veel stemmen voor Loes nog en zo weinig voor Merel ::oink::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #590 Gepost op: 16-12-2025, 21:45:17 »
Nou dat valt eigenlijk wel mee. Zo veel stemmen voor Loes nog en zo weinig voor Merel ::oink::
Ja, het gaat nog spannend worden en het is nog niets eens zaterdag.
Gaat Loes hier Nathan nog inhalen  ;D

Offline Sophiee

• Forumlid
« Reactie #591 Gepost op: 16-12-2025, 23:20:50 »
Was dat vorig seizoen niet ook zo bij de laatste 3? Volgens mij heeft het publiek het meestal wel goed als er nog maar 3 over zijn. Ik verbaas me vooral over het nog steeds hoge percentage voor Loes terwijl niemand op haar zit. Óf ze is de meest onzichtbare mol ooit, of een kwart van de stemmende Nederlanders zien iets wat er echt niet is.

De meerderheid zit soms wel goed, maar zeker niet met een hoog percentage als 48%. Ik zeg niet dat het niet kan, maar het zou volgens mij wel voor het eerst zijn. Misschien wel eens leuk ook, dan kan ik dit voortaan loslaten  ::tandpastasmiley::
Lurker sinds 2007

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #592 Gepost op: 16-12-2025, 23:32:07 »
Volgens mij was het percentage toen Jurre de mol was nog een stukje hoger

Offline Joriannn

• Forumlid
« Reactie #593 Gepost op: 17-12-2025, 08:16:52 »
Volgens mij was het percentage toen Jurre de mol was nog een stukje hoger

Dat dacht ik ook. Volgens mij had het publiek het ook goed met Everton, alleen iets minder hoog

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #594 Gepost op: 17-12-2025, 08:31:29 »
Bij Everon was natuurlijk beetje dezelfde situatie als van Nathan, dus dat snap ik heel goed.

En bij Jurre kwam het volgens mij door de finalevrijstelling die hij won en hij was gewoon zo duidelijk de mol, dus dat helpt ook niet mee.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #595 Gepost op: 17-12-2025, 11:59:51 »
Lozegt:Nathan

Offline frankhuiskamp

• Forumlid
« Reactie #596 Gepost op: 17-12-2025, 15:12:42 »
Ik merk dat me even ontgaat hoe Merel niet gewoon een heel logische Mol kan zijn. We hebben Merel altijd heel erg met Loes bezig geweest gezien, maar: het was nooit, in de uitzending althans, uitgesproken 100 procent haar Mol. Los daarvan: als Loes gewoon al langer op Merel zat, kan het prima tactisch zijn om zelf Loes verdacht te maken en raar te doen, om eventueel anderen te misleiden. Bovendien: haar reden om Nathan te verdenken is precíés wat de echte Mol maar bij elkaar lult, omdat ze niet iemand echt kan verdenken.

Wat dan overblijft is de aanname dat iedereen al lang en breed op Merel zat - wat gewoon kan, dat is bij andere Mollen ook geweest. Of dat ze te duidelijk molt - wat...kan, ook dat hebben we vaker gezien. Soms is het wat het is.

Ik zeg niet dat het niet alsnog Loes kan zijn, of dat het Nathan is, maar ik snap de percentages niet zo goed. Alsof hier de wens vader van de gedachte is - en zelfs dan, als Nathan 'wens' is, is er bij voorbaat een hoop kritiek op rare anti-Moldingen die hij heeft gedaan.

Dus wat wíllen jullie nou helemaal, denk ik dan, als mede-Molgekkie.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #597 Gepost op: 17-12-2025, 15:58:49 »
Goed gezegd Frank, het is inderdaad heel vreemd gegaan dat ze nu voorbeeld ineens Nathan zegt als mol. Ik ga zelf vandaag en morgen alle afleveringen terugkijken als er ergens bewijs is dat ze op Nathan zit sinds aflevering 1, wat zij zei bij de laatste test. Want eerlijk, je kan altijd wel ergens bewijs vinden dat iemand op die persoon zit. Er is ook bewijs in beeld gevonden door mij dat Kim sinds het einde van aflevering 4 op Merel zit. En dat was ook lang niet helemaal zeker op wie ze zat. Dus ben benieuwd wat ik ga merken. Natuurlijk als ik iets vind, deel ik het in de wie zit op wie topic, maar ook als ik niks kan vinden.
« Laatst bewerkt op: 17-12-2025, 16:03:17 door Mol1991 »

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #598 Gepost op: 17-12-2025, 16:33:34 »
Sinds het vertrek van Richard is Nathan mijn Mol. Enkele argumenten voor zijn Molschap som ik hierna op.
  • Een schatting van de lengte die de schimmige figuur in de tweede teaser heeft, komt uit op 181,5 cm. Als de makers ons niet bedotten en deze figuur daadwerkelijk de Mol is, komt Nathan het best hiervoor in aanmerking met zijn lengte van 182/183 cm (volgens internetbronnen).
  • Ik denk dat de olievaten in de kleuren van Rotterdam een hint zijn naar de geboorteplaats van Nathan. Groen-wit-groene vaten komen niet alleen in de allereerste opdracht voor, maar ook in de lasergameopdracht uit afl. 3. Zouden het dezelfde vaten zijn? Zo ja, waarom zou je dan met die vaten gaan zeulen van Porto naar Lissabon als er geen hint in zit? Daarnaast denk ik dat de schoolbel-hint (‘tring-tring-triiiiingg’), aangehaald door Mollenjagers, sowieso een officiële aanwijzing zal zijn. De overeenkomst met het affluiten van een voetbalwedstrijd kan naar mijn mening niet op toeval berusten.
  • Als we de montage mogen geloven, reageert Nathan compleet anders op de vermelding van de naam ‘Pieter Jan Hagens’ in de test van afl. 6. Ik denk dat aan Nathan is gevraagd om even heel verbaasd te kijken achter de laptop in de spiegelruimte, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen deze interpretatie heeft.
  • In afl. 2 biecht Nathan over het laten staan van het zwaarste portvat door Merel, een vat dat wel mee moest naar de boot: ‘Het grappige van dit hele verhaal is dat ik Merel niet verdenk.’ In een biecht bij de finaletest verbindt Nathan opeens wél consequenties aan deze actie van Merel: ‘Ik heb het wel gezien wat daar gebeurde. Verdacht, Merel.’ Dergelijke incongruenties in verdenkingen komen vaker voor bij een Mol, zoals bij Jeroen.

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #599 Gepost op: 17-12-2025, 16:53:34 »
Goed gezegd Frank, het is inderdaad heel vreemd gegaan dat ze nu voorbeeld ineens Nathan zegt als mol. Ik ga zelf vandaag en morgen alle afleveringen terugkijken als er ergens bewijs is dat ze op Nathan zit sinds aflevering 1, wat zij zei bij de laatste test. Want eerlijk, je kan altijd wel ergens bewijs vinden dat iemand op die persoon zit. Er is ook bewijs in beeld gevonden door mij dat Kim sinds het einde van aflevering 4 op Merel zit. En dat was ook lang niet helemaal zeker op wie ze zat. Dus ben benieuwd wat ik ga merken. Natuurlijk als ik iets vind, deel ik het in de wie zit op wie topic, maar ook als ik niks kan vinden.
Ik denk dat dit voor Merel lastig wordt omdat ze in Niet de mol aangaf zich steeds op 1 persoon te richten om ze 1 iemand af te kunnen schrijven.