Ik merk dat me even ontgaat hoe Merel niet gewoon een heel logische Mol kan zijn. We hebben Merel altijd heel erg met Loes bezig geweest gezien, maar: het was nooit, in de uitzending althans, uitgesproken 100 procent haar Mol. Los daarvan: als Loes gewoon al langer op Merel zat, kan het prima tactisch zijn om zelf Loes verdacht te maken en raar te doen, om eventueel anderen te misleiden. Bovendien: haar reden om Nathan te verdenken is precíés wat de echte Mol maar bij elkaar lult, omdat ze niet iemand echt kan verdenken.
Wat dan overblijft is de aanname dat iedereen al lang en breed op Merel zat - wat gewoon kan, dat is bij andere Mollen ook geweest. Of dat ze te duidelijk molt - wat...kan, ook dat hebben we vaker gezien. Soms is het wat het is.
Ik zeg niet dat het niet alsnog Loes kan zijn, of dat het Nathan is, maar ik snap de percentages niet zo goed. Alsof hier de wens vader van de gedachte is - en zelfs dan, als Nathan 'wens' is, is er bij voorbaat een hoop kritiek op rare anti-Moldingen die hij heeft gedaan.
Dus wat wíllen jullie nou helemaal, denk ik dan, als mede-Molgekkie.