Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 5487 keer)

Offline Marimol

• Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #20 Gepost op: 2-12-2025, 16:07:54 »
Precies, bij de test in aflevering 5 noemt Sahil geen naam.

De overwegingen die ik hierboven schrijf is letterlijk de tekst die Sahil (in beeld) uitspreekt op het moment dat hij samen met Anne-Marie achterblijft bij Rik, na de test in aflevering 4. Het lijkt mij heel logisch dat je dan bedenkt dat je 50% kans hebt op het rode scherm maar evengoed dat die 50% kans bij Anne-Marie ligt. Het lijkt me dan ook logisch dat je twijfelt, vooral omdat Anne-Marie in de groep verdacht wordt volgens Sahil. Die twijfel hoor ik in de zinnen:

- Want dan kan ik hopelijk Anne-Marie afstrepen. Of is Anne-Marie de Mol...en heb ik gewoon de test als slechtste gemaakt?
- Of ben ik veel te snel met het wegstrepen van Loes, Nathan en zelfs Jurre?

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 2-12-2025, 16:09:38 »
Overigens kun je met de bij de test uitgesproken verdenkingen nog alle kanten op:

Nathan-> had in  afl. 1 een vrijstelling, zegt in aflevering 3 te spreiden over iedereen, noemt in aflevering 4 Merel en heeft in aflevering 5 een nieuwe hoofdverdachte Anne-Marie.

Loes-> noemt in aflevering 1 Nathan, in aflevering 3 Sahil en Merel, in aflevering 4 Sahil, en in aflevering 5 Merel, Sahil en Nathan.

Merel
-> noemt in aflevering 3 Jurre, in aflevering 4 Loes en in aflevering 5 wederom Loes

Anne-Marie -> noemt in aflevering 1 Jurre, aflevering 3 zit ze op 3 personen, aflevering 4 ? en aflevering 5 komt Jurre er weer bij.

Jurre -> aflevering 1, de oud mollen o.a. Dennis, In aflevering 3 vallen Kim en Merel op wie van de anderen is de mol? aflevering 4 zoekt hij naar een mol die wil chillen en in aflevering 5 is het een ?

Kim-> Aflevering 3 Nathan, aflevering 4 diegenen die de vrije val deden, in aflevering 5 Sahil

Online Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #22 Gepost op: 4-12-2025, 07:59:16 »
Met de kennis van nu zeg ik:
Loes en Merel 100% zeker in de finale.
En door niet de Mol lijkt het sterk dat Jurre in de finale komt, omdat lijkt dat voorbeeld Sahil met net andere woorden zegt dat hij hem niet in het afvallershotel gezien heeft.
Ik ga er vanuit dat er nog een 4e finalist komt, wie is de vraag?!
Met de verdenkingen van aflevering 5, zou dit zomaar Anne-Marie kunnen zijn de vierde finalist.

Zou er, maar 3 kandidaten in de finale komen, wat in principe nog mogelijk is.
Dan moeten Nathan, Kim en Anne-Marie vanwege de theorie van Jurre er nog uit. Dat Loes en Merel in de finale komen is gewoon zeker, want ze werken al toe naar een Loes-Merel duel, sinds aflevering 4, dat doen ze niet voor niks
« Laatst bewerkt op: 4-12-2025, 08:10:05 door Mol1991 »

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 7-12-2025, 01:01:03 »
Als ik naar opdracht 2 kijk de sinaasappel opdracht, lijkt het volgende te zijn:
Loes en Merel zitten duidelijk op elkaar.
Kim lijkt hier ook Merel te verdenken.
Op wie Nathan zit op dit moment geen idee.
Weten jullie dit?

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #24 Gepost op: 7-12-2025, 01:03:29 »
Nathan zei Anne-Marie te verdenken. Als hij zelf niet de mol is, lijk het me ook dat hij eerlijk was bij de tramopdracht (als je altijd zo principieel bent), daar schreef hij ook Anne-Marie op.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 7-12-2025, 01:15:27 »
Weet ik, maar op wie zit hij nu dus in aflevering 6? Dit is niet duidelijk of nog een keer op Anne-Marie en puur geluk heeft dat hij wel door is.
« Laatst bewerkt op: 7-12-2025, 01:17:04 door Mol1991 »

Offline Renske is helder

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 8-12-2025, 14:18:35 »
Even over Kim. Ondanks dat ze geen jokers wist te bemachtigen is ze door. AM had wel een joker en viel af.

Kim heeft de test dus goed gemaakt. Of ze is de mol,maar daar ga ik niet van uit. Zover we weten verdacht Kim, Nathan en Jurre.

Ze bekende ook dat ze tijdens de test waarbij Richard afviel, op een man zat.

Nathan en Jurre zaten bij bijna iedere opdracht in dezelfde groepjes, gingen allebei 2x de lasergame in. Wanneer Kim als kandidaat de test goed maakt, wijst dit wel behoorlijk richting Nathan.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #27 Gepost op: 8-12-2025, 15:36:15 »
Dat Nathan op AM steeds door is en Kim op een man kan ook betekenen dat we met een heel onverdachte mol te maken hebben...... het is in elk geval niet een eensluidende finale, zo te merken...... ze zitten allemaal op iemand anders. En er is maar 1 duidelijk finalebruggetje: Loes-Merel.

Offline Renske is helder

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 8-12-2025, 16:54:13 »
 En er is maar 1 duidelijk finalebruggetje: Loes-Merel.
[/quote]

Daar ben ik niet van overtuigd.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #29 Gepost op: 8-12-2025, 16:57:24 »
Welke is dan nog meer duidelijk? Dat zou nu natuurlijk zichtbaar moeten zijn, in deze fase......

Offline Renske is helder

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 8-12-2025, 17:02:59 »
Wat ik zie is dat Merel en Loes aan het vechten zijn voor de finaleplek en elkaar continue verdacht willen maken. Kim heeft Nathan al heel lang in het vizier. En Nathan, die zit er nog in en zat op AM.

Maar goed, het is een uniek seizoen. We gaan met vier mensen de laatste aflevering in. Komt er nog een afvaller? Of zijn er vier mensen bij de finale?

Ik hoop op Nathan als Mol, Kim als finalist en een heuse catfight om de felbegeerde overige finaleplek. Dat zou voor mij het seizoen compleet maken.  ::bravo::

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 8-12-2025, 17:49:16 »
Volgens mij zit Kim op Merel nu en niet meer op Nathan. Zo lijkt het bij de sinaasappelopdracht of dat is zo in beeld gebracht kan.

Er valt niemand af, want in de vooruitblik zei Rik Wie is de mol, toen je al deze 4 zag. Maar het kan wel zijn dat we kleine hints krijgen van hoe het zit.

Online Rinusoide

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #32 Gepost op: 8-12-2025, 18:01:13 »
Merel en Loes zitten op elkaar en dat gaat ook niet meer veranderen. Dat is een bruggetje waar het programma duidelijk naartoe heeft gewerkt.

Kim leek Nathan te verdenken maar het zou kunnen dat ze inmiddels meer naar Merel is geswitcht.

Nathan zat op AM. Hij zal hoe dan ook moeten switchen.

Het zou kunnen dat er zaterdag al een verliezend finalist bekend wordt, maar alleen als hier niets uit af te leiden valt, bijvoorbeeld als ze allemaal op Merel zitten.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 8-12-2025, 19:31:09 »
Kim maakt Merel al heel lang openlijk verdacht. Na aflevering 2 tijdens een maaltijd spreekt ze Merel  er "en groupe" op aan dat Merel niets heeft bijgedragen aan het geld dat verdiend is bij het examen. Bij de vrije val maakt ze Merel verdacht over de keuze van het vak waar de zak in komt en daarna roept ze hardop "Ik zei het toch, ik zei het toch". Vervolgens zegt ze tijdens het onderhandelingsgesprek met Nathan dat ze Merel niet vertrouwt. Waarom zou je als kandidaat jouw verdachte zo openlijk met je concurrenten delen?

Kim heeft eerst Nathan genoemd, daarna zat de mol volgens haar bij de kandidaten die de vrije val deden(Sahil, Merel Anne-Marie en Nathan)en in aflevering 5 noemde ze Sahil. Ze zal dus moeten switchen maar kan terugvallen op haar eerdere verdachten die nog over zijn  o.a. Nathan,

Merel heeft Jurre genoemd en daarna 2x Loes.

Loes heeft ook eerst Nathan genoemd, daarna Sahil en Merel. In aflevering 4 was het Sahil en in aflevering 5 noemde ze het groepje dat bij de cluedo opdracht de kapel vond. Ze noemde ze alle 3 bij naam: Merel, Sahil, Nathan. Ze lijkt Merel  het meest te verdenken..

Nathan had een vrijstelling, spreide vervolgens op iedereen. In aflevering  4 was het Merel (omdat Merel in het - 250 vak gooide). In aflevering 5 had hij een nieuwe hoofdverdachte Anne-Marie. Ook hij zal moeten switchen.

Het kan nog alle kanten op. We hebben maar weinig verdenkingen gehoord.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 8-12-2025, 19:38:40 »
Duidelijk overzicht Marimol, dankje. Maar deze van Merel en Loes weten we zeker, want dat zie je ook duidelijk in de beelden terug dat ze elkaar verdenken. Die vertrouwen elkaar voor geen meter, alleen zegt Merel dit het vaakst.

Merel en Loes zitten op elkaar en dat gaat ook niet meer veranderen. Dat is een bruggetje waar het programma duidelijk naartoe heeft gewerkt.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 8-12-2025, 22:21:41 »
Je hebt gelijk Marimol, ik heb wat beelden bekeken van het waterglijbanenpark, Kim lijkt inderdaad toch nog sterk op Nathan te zitten, maar speelt het inderdaad slimmer dan Merel en Loes.

En dat betekent dat Nathan inderdaad waarschijnlijk op Anne-Marie zat en nu op iemand anders moet. Dan zou de keuze het leukst zijn als Nathan, Kim noemt. Dan heb je twee duels  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 8-12-2025, 22:27:49 door Mol1991 »

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 8-12-2025, 22:34:40 »
Je hebt gelijk Marimol, ik heb wat beelden bekeken van het waterglijbanenpark, Kim lijkt inderdaad toch nog sterk op Nathan te zitten, maar speelt het inderdaad slimmer dan Merel en Loes.

Zat AM nog slechter dan of is nathan dan gewoon de mol omdat hij vol op iemand zat die naar huis ging terwijl er een dubbele eliminatie was?

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 8-12-2025, 22:41:12 »
Zat AM nog slechter dan of is nathan dan gewoon de mol omdat hij vol op iemand zat die naar huis ging terwijl er een dubbele eliminatie was?
Anne-Marie heeft de test ook beetje op haar zelf ingevuld zei ze in niet de mol  ;)
Ja, dat is de vraag nu. Of hij zit toch niet op Anne-Marie, maar dit lijkt wel sterk zo.
Maar hij kan de test ook sneller gemaakt hebben dan haar. Daar kunnen nog wel meerdere redenen voor zijn, zonder dat hij persé de mol moet zijn.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 8-12-2025, 22:45:36 »

Ja, van Anne-Marie hoorden we in aflevering 1 Jurre. Daarna zat ze op 3 personen( het was nog te vroeg om in een tunnel te raken) Aflevering 4 was een vraagteken en in aflevering 5 kwam Jurre er weer bij.

En inderdaad heeft ze in "Niet de mol"  verteld dat ze in paniek vragen op zichzelf heeft ingevuld.

Daarnaast zei Nathan in de testbiecht bij aflevering 5 dat hij een nieuwe hoofdverdachte had: Anne-Marie. Hoofdverdachte impliceert dat Anne-Marie niet de enige was die hij verdacht. In aflevering 4 noemde hij Merel.
« Laatst bewerkt op: 8-12-2025, 22:49:52 door Marimol »

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 8-12-2025, 22:56:18 »
Dan zit de kans er ook nog in dat Nathan naar Merel gaat.
Dan zouden twee op Merel zitten dus Loes en Nathan.
Merel op Loes
Kim op Nathan.

Maar we gaan het merken hoe het gaat aflopen met de verdenkingen van ieder, want soms veranderd het ook ineens in de finale het. Toch blijf ik bij het feit dat Loes en Merel op elkaar blijven, want daar is gewoon zo duidelijk duel aan de gang, dat zou heel raar zijn als dit ineens verdwijnt.