Stel dat Loes wel de mol is, vind ik het vanuit haar oogpunt eigenlijk wel logisch dat ze voor rood gaat. Wat moet ze voor argument bij groen vertellen dan? Ik kan niets bedenken wat haar legitimeert als kandidaat door voor groen te gaan, want unanimiteit gaat bij deze opdracht natuurlijk nooit lukken met een mol erbij die of van de productie de stand door krijgt, of misschien zelf in de bus kijkt hoe de stemmen verdeeld zijn. Door tegen Merel te liegen dat Jurre ook voor rood gaat, wordt haar kandidaten imago nog groter. Zij weet natuurlijk dat zijzelf een flexibele stem heeft en dit altijd een doorslaggevende stem kan gaan zijn voor pot leeg, en ze weet dus dat Jurre sowieso voor groen gaat om Sahil te redden, dit zijn dus al 2 groene stemmen. Ik vind het een goede tactiek om zowel onverdacht bij Merel te blijven, als ook met haar molstem de doorslaggevende stem te hebben (ze weet hoe de duo's gaan zijn en dat Jurre Nathan als volgende gaat spreken (misschien als dit voor hun gesprek al was de uitkomst via een oortje?)). Ze zal waarschijnlijk dus al op de hoogte zijn hoe iedereen gaat stemmen en hoe de stemverhouding ligt.