Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 1 - Gevonden voorwerpen  (gelezen 9030 keer)

Offline EdAnt

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - Gevonden voorwerpen
« Reactie #80 Gepost op: 8-12-2025, 18:58:06 »
Yep, daar was ik ondertussen ook achter. Al stonden sommige plaatsnamen daarop wel goed. Dus probeer daar toch nog iets in te vinden.
Dit is het beste shot dat ik kan vinden
Met de startlanden:
✅ Kazachstan is inderdaad Astana
✅ Oekraïne lijkt inderdaad Kiev
✅ Georgië lijkt inderdaad Tblisi
✅ Armenië lijkt inderdaad Yerevan
 ❔Azerbeidzjan zou Baku moeten zijn, niet zeker
⁉️ Rusland, Moskou laten ze niet zien

Ik heb een originele kaart uit aflevering 1 van WIDM 2018. Op de ene kant staat een kaart met de landen en op de andere kant een plattegrond van de plaats waarin het duo zat. In dit geval Kiev, want het is de kaart van Jan & Jean-Marc van Tol.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #81 Gepost op: 8-12-2025, 19:05:20 »
Bij de kaarten van Loes doet hij dat wel, maar pas wanneer Loes dat zelf oppert.

3e keer:

Hij roept door de porto:

“Kom hier Loes.. dan kan je de landkaarTEN meenemen”

Dit is nog voor Loes daar is. Door de porto dus

Zaadje geplant

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 8-12-2025, 19:07:38 »
Hij zegt inderdaad duidelijk landkaarten ipv landkaart.

Wauw tof EdAnt dat jij de orginele kaart hebt van seizoen 18.   :)
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 8-12-2025, 19:23:18 »
Ik ben nog opzoek gegaan naar de locatie van de koffers.
We krijgen maar een kort beeld te zien bij de introductie van de opdracht

Ik kan eigenlijk maar 1 plek vinden dat er op lijkt, en dat zijn de bankjes onder aan de trap van de glijbaan waar de pakken hangen.
(Het ligt op hout, de vloer heeft dezelfde kleur, en in de achtegrond is een hekwerk)

Nathan is daar 2 keer langsgekomen, voor en na het vinden van de pakken
Merel heeft er in de buurt rondgehangen totdat ze werd geholpen door Nathan
Kim was op dat moment ook nog in het spel.

Ik ben niet zeker van de locatie, maar het kan dat iemand ze weggehaald heeft. In de hele opdracht is er geen spoor van te herkennen.

Nathan in deze opdracht dan toch heel gedreven onhandig,
- Het meest in het veld (mogelijkheid tot laten verdwijnen koffers toen Kim nog in het spel was?)
- Ziet Merel 2 overalls pakken
- Adviseert Loes 2 landkaarten te pakken
- Rent meerdere keren langs zijn eigen rekwisiet
- Toen Loes de schilderijen vond zei Nathan: "Die had ik al gezien" (maar niet doorgegeven toen Anne-Marie nog in het spel was?)
« Laatst bewerkt op: 8-12-2025, 19:44:38 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 8-12-2025, 19:52:10 »
Echt goede hints na Nathan, je laat mij wel twijfelen. :) zou hij het zijn vond ik hem wel leuker als kandidaat dan als mol. Nu vind ik hem veel minder leuk dan in 2020. Toen maakt hij indruk op mij en nu denk ik ohja jij doet ook mee.

Het zou wel geestig zijn als Kim dan wint en dat Loes en Merel zich voor gek hebben gezet voor niks en ook dat meer mensen op dit forum op Loes zitten dan op Nathan. We kunnen dan beter na de app luisteren, want daar staat nu Nathan nu op één we kunnen nog iets leren van die reguliere kijkers haha.
« Laatst bewerkt op: 8-12-2025, 19:57:46 door Mol1991 »

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 8-12-2025, 19:57:42 »
2 zaken die me opvallen aan Nathan:

Kim geeft aan met hem te gaan, maar als het startsein gaat tikt hij AM gaan om te gaan.
Als kandidaat zijnde logisch: hij wil met zijn mol gaan maar ze splitten direct op. Weer laat hij een kans schieten (zie portvaten).
Maar als mol ook: AM heeft de telefoon en de mol weet dat die gebeld moet worden. AM moet het speelterrein op kunnen en alleen zijn.

Ik zou denken: vooraf is hem gezegd: Ga met Annemarie. Die loopt niet zo hard én die verdenkt jou niet, dus zal ze je niet schreeuwend achternalopen dat je bij haar moet blijven. Dat Kim hem aantikt, wijst erop dat Kim hem wel verdenkt, daar wil hij niet gelijk mee.
Door de koffers van Kim weg te moffelen, gaat Kim rondjes lopen en is de kans groot dat ze langs het jokeraanbod komt.
« Laatst bewerkt op: 8-12-2025, 20:01:28 door Run »

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 8-12-2025, 20:16:22 »
Door de koffers van Kim weg te moffelen, gaat Kim rondjes lopen en is de kans groot dat ze langs het jokeraanbod komt.

Oe das n goeie

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 8-12-2025, 20:20:58 »
Ik blijf hopen dat Kim haar koffer en het item van Loes mee naar buiten genomen heeft.

Vwb Nathan: als je als kandidaat denkt dat je beide items moet meenemen is het niet raar dat je landkaarten zegt. In die zin zijn Nathan, merel en loes dan even verdacht.

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 8-12-2025, 20:26:49 »
3e keer:

Hij roept door de porto:

“Kom hier Loes.. dan kan je de landkaarTEN meenemen”

Dit is nog voor Loes daar is. Door de porto dus

Zaadje geplant
Ja dat is waar. Toch hoeft er geen opzet te zijn. Je zou ook kunnen denken dat beide kaarten samen het rekwisiet zijn, anders dan bij de telefoons van Jurre. Kan ook een molactie van Loes zijn, die kort ervoor de twee schilderijen van Annemarie zag hangen. Als zij kandidaat zou zijn, had ze wellicht een andere keuze gemaakt.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 8-12-2025, 20:27:40 »
Alles kan uiteraard.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 8-12-2025, 20:28:01 »
Vwb Nathan: als je als kandidaat denkt dat je beide items moet meenemen is het niet raar dat je landkaarten zegt. In die zin zijn Nathan, merel en loes dan even verdacht.
De enige die het goed deed is Jurre, die is helaas er nu uit.
Maar Jurre heeft ook nog duidelijk in de portofoon gezegd dat hij, maar één ding meegenomen heeft. Toen had Merel het al verkeerd gedaan, maar Loes had toen nog niks gepakt. Dus in principe hadden Nathan en Loes dit beide gehoord moeten hebben.
« Laatst bewerkt op: 8-12-2025, 20:30:32 door Mol1991 »

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #91 Gepost op: 8-12-2025, 20:28:26 »
Even nog iets raars, (is het al gemeld? -sorry dan)
Als Nathan 1e keer terugkomt na een kwartier staan de lichten op ROOD, maar dan is Annemarie toch allang weggetelefoneerd? Dan klopt er weer iets niet in de continuity… Als dat expres is gedaan, hebben ze Nathan expres lang alleen zijn gang laten gaan in het park...
« Laatst bewerkt op: 8-12-2025, 20:30:59 door Mollem »

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 8-12-2025, 20:29:48 »
Het heeft zes afleveringen geduurd, maar in deze opdracht horen en zien we Nathan duidelijk dingen doen die je als mollenstreken kan aanmerken.

Als Nathan de Mol is, heeft hij tot nog toe vooral buiten beeld gemold en in bepaalde opdrachten helemaal niet (als je niks doen tenminste niet als ‘molactie’ beschouwt).
Hij reed een keer twee km/u te traag met de skates, zagen we. Maar bij Jurre liep daar meer fout.
Wat deed hij in de openingsopdracht? Wat deed hij bij de portovaten-proef? Wat deed hij concreet bij de lasergame? Wat in de potleegtrek-opdracht?
Wat was hij aan het doen in de moordopdracht? Bij de proef met het pikant en zuur eten? Wat deed hij in de sinaasappel-opdracht dat je als Mols kan beschouwen? Daar heb ik allemaal niks van gezien: het zal dan allemaal wel buiten beeld gebeurd zijn zeker?

Wat ik ook wel grappig vond: Nathan zei door de porto dat hij Merels “relikwieën” had gevonden! Check het maar, hij zegt echt relikwieën, niet rekwisieten.  Ik dacht nog: Merel zal toch geen lang geleden overleden heilige zijn zeker?! ::rofl::

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 8-12-2025, 20:31:02 »
De enige die het goed deed is Jurre, die is helaas er nu uit.
Maar Jurre heeft ook nog duidelijk in de portofoon gezegd dat hij, maar één ding meegenomen heeft. Toen had Merel het al verkeerd gedaan, maar Loes had toen nog niks gepakt. Dus in principe hadden Nathan en Loes dit moeten gehoord hebben.

En als je kandidaat bent die denkt dat beide items meegenimen moeten worden dan denk je dan dus dat Jurre aan het mollen is.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 8-12-2025, 20:33:17 »
En als je kandidaat bent die denkt dat beide items meegenimen moeten worden dan denk je dan dus dat Jurre aan het mollen is.
Ja alleen zaten ze beide niet op Jurre wat ik weet.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #95 Gepost op: 8-12-2025, 20:33:45 »
[…]
Wat ik ook wel grappig vond: Nathan zei door de porto dat hij Merels “relikwieën” had gevonden! Check het maar, hij zegt echt relikwieën, niet rekwisieten.  Ik dacht nog: Merel zal toch geen lang geleden overleden heilige zijn zeker?! ::rofl::

Hij zegt inderdaad relikwie, maar dan enkelvoud  ;)

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 8-12-2025, 20:33:48 »
Als Nathan 1e keer terugkomt na een kwartier staan de lichten op ROOD, maar dan is Annemarie toch allang weggetelefoneerd? Dan klopt er weer iets niet in de continuity… Als dat expres is gedaan, hebben ze Nathan expres lang alleen zijn gang laten gaan in het park...

Ja dat is gek idd. Die zouden al lang op groen hebben moeten staan. Nathan vond de items van AM en toen reageerde ze al niet meer.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #97 Gepost op: 8-12-2025, 20:46:01 »
Tsja, een opdracht om in te duiken. Eentje voor Merel. Ook zij loopt al langs een rekwisiet, de kaarten van Loes, als ze zogenaamd de regenboogglijbaan niet kan vinden, ze is dan ook al bijna 15 minuten in het veld waarvan 7 minuten zonder Kim, dus alleen.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 8-12-2025, 20:50:41 »
Hij zegt inderdaad relikwie, maar dan enkelvoud  ;)
Juist. De relikwie van de Heilige Merel was een wit gewaad met de afdruk van … letters. In de volksmond ook wel eens  ‘de lijkwade van Faro’ genoemd.  :)

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 8-12-2025, 20:56:00 »

Het enige wat ik hier kan bedenken is dat Anne-Marie aan de andere kant van het park was. Dat is wel een eindje, en zo snel is ze niet. Misschien ook nog wel langer omdat ze niet gezien wil worden.
(ervan uitgaande dat zij dezelfde uitgang neemt als Kim)
« Laatst bewerkt op: 8-12-2025, 21:03:09 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit