Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Deinende deuntjes  (gelezen 13844 keer)

Offline mastermol

• Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Deinende deuntjes
« Reactie #40 Gepost op: 15-12-2025, 02:32:59 »
Als de intro en outro ook mee zouden tellen, dus laten we zeggen, het gehele nummer van start tot eind, dan zou ik een nummer kiezen die heeeel lang is, en met heeeel weinig tekst.

Er is 2340 euro verdiend. Dus 468 seconden goed gezongen. Of 7min48.

Hoe ik de opdracht begreep is dat de teller liep vanaf seconde 1 en definitief eindigde wanneer de tekst niet meer werd gezongen.

Voor zover ik kan vinden (hulp van AI):
Loes: Son of a preacher man. Lengte: 2min29
Nathan: Viervoeters. Lengte 4min17
Kim: I have the time of my life. Lengte 4min47
Merel: Ik wil alleen maar zwemmen. Lengte 3min48

Het is niet duidelijk of intro en outro ook meetellen. Dan zouden de liedjes qua tekst gedeelte nog korter zijn.

Bijna 8 minuten goed gezongen betekent in mijn ogen dat er best coulant werd omgegaan met kleine foutjes.

Merel verprutste het nummer al snel.
Kim had een langzaam en makkelijk mee te zingen nummer.
Loes zong voor zover we zagen goed mee.
Nathan leek het goed te doen, maar lastig te controleren.

Offline Renske is helder

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 15-12-2025, 10:06:42 »
Speelgoed voor bediener is inderdaad erg klein. Terwijl de echte boot vaart, zien we beelden tussendoor vd speelgoed bediener...wat toch suggereert dat dit gelijktijdig gebeurd. Ik hoop ook op Lavezzi.

Opvallend bij Nathan: als enige rapt hij echt in de camera..hij maakt er een showtje van. Ook vind ik hem heel relaxed in de boot zitten alsof die het vaker heeft gedaan. Ik ken het nummer viervoeters uit mn hoofd en hij begint heel sterk met de juiste tekst, maar op een gegeven moment rapt hij een totaal andere tekst, die lijkt wel verzonnen te zijn (als muziekdocent kan ik zeggen) daar heb je echt geen concentratie genoeg voor om dat op zon moment te doen in zon setting.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #42 Gepost op: 15-12-2025, 11:35:18 »
De spelregels waren mij ook niet helemaal duidelijk. Kregen de deelnemers geld voor elke goed gezongen seconde of stopte het verdienen na de eerste fout? Dat maakt nogal verschil in de aanpak van deze opdracht.
De regels waren heel simpel en duidelijk alleen de beoordeling is dit niet. Elke goed gezongen seconde levert geld op en uiteraard stopt het niet bij de eerste fout want dan hadden ze vrijwel niets verdiend. Ik denk dat ze redelijk coulant waren met het beoordelen. In de trant van, als ze een regel zingen die een beetje overeenkomt met de originele tekst, dan rekenen we de tijd van die regel goed.

Tequila!!! Zo ik heb mijn nummer gekozen
Ik denk niet dat je hier veel geld mee had kunnen verdienen, want elke seconden gezongen tekst leverde geld op.
Ik was gegaan voor Hey Jude van de Beatles. Het nummer duurt ongeveer 7 minuten en 11 seconden en de laatste paar minuten zijn steeds weer "na na na nanana na".
« Laatst bewerkt op: 15-12-2025, 11:36:56 door MartinJ »

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #43 Gepost op: 15-12-2025, 13:06:49 »

Ik was gegaan voor Hey Jude van de Beatles. Het nummer duurt ongeveer 7 minuten en 11 seconden en de laatste paar minuten zijn steeds weer "na na na nanana na".

Dat is een hele goede, maar ik zou in het moment zelf geen enkel liedje hebben kunnen verzinnen.
Je laat met veel na na na nanana na wel aan de anderen merken dat jij niet de mol bent.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #44 Gepost op: 15-12-2025, 13:54:06 »
Nog ’ns bekeken. Als je in een futuristische speedboat genaamd jetboat plaatsneemt, met zwemvesten, gordels, met de atlantische oceaan voor je neus, - Loes “we kwamen aan bij de haven en we dachten, we gaan de zee op”, Nathan “we liepen naar een boot, die zag er vrij snel uit, …. dit wordt chaos”… - en er wordt gevraagd welk liedje je ‘van a tot z’ (voetbalhint AZ?) kunt meezingen en elke seconde tekst goed geld oplevert, dan is een meterslange lap snelle rap heel ongelukkig gekozen. Edit: de vraag is wanneer ze dit nummer hebben moeten kiezen. Hoe kan Rik het zo snel op de jetboatspeaker krijgen. Nathan zegt over zijn keuze “dat is een Klassieker” (voetbalhint? > klassieker?). Toen hij aan de beurt was komt in de biecht ook nog eens “Gewoon gaan en gas geven” >hij zat zelf aan de gashendel bij het zwembad?. Na afloop vond hij zijn prestatie bijna Cum Laude… CL (Voetbalhint naar Champions Leaque?)

Ik ben ook geneigd weinig waarde te hechten aan de wel of niet 1-op-1 verhouding met het parcours van de speelgoedboot in het zwembad en op het open water. je ziet precies waar de boot een noodstop maakt een vaste camera staan om het mooi in beeld te krijgen, dat zou wel erg veel toeval zijn...
« Laatst bewerkt op: 15-12-2025, 14:25:28 door Mollem »

Offline Renske is helder

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 15-12-2025, 14:09:17 »

Ik ben ook geneigd weinig waarde te hechten aan de wel of niet 1-op-1 verhouding met het parcours van de speelgoedboot in het zwembad en op het open water. je ziet precies waar de boot een noodstop maakt een vaste camera staan om het mooi in beeld te krijgen, dat zou wel erg veel toeval zijn...

De plek vd noodstop kan afgesproken zijn tussen de regie en de bediener vh speelgoedbootje.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #46 Gepost op: 15-12-2025, 14:25:57 »
Maakt op zich ook niet eens uit, leuke beelden voor na afloop, meer niet.

Offline Talpavenator

• Forumlid
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
« Reactie #47 Gepost op: 16-12-2025, 01:51:05 »
Ik heb de opdracht nog eens terug gekeken en hoewel ik niet meer geloof dat Loes nog de mol kan zijn, brengt ze toch echt bitter weinig geld op.
Er is € 2340 verdiend, dus 468 seconden goed gezongen.
Het nummer van Loes duurt 2 minuten en 28 seconden, waarvan de eerste 11 seconden de intro zijn. Verder horen we vrij veel van het nummer ook onder de biechten en lijkt er weinig weggeknipt te zijn tot aan de noodstop - die na ongeveer 92 seconden na de start plaatsvindt. Daarna zingt Loes niets meer (aldus haarzelf). Dus stel dat Loes foutloos gezongen heeft, dan heeft ze maximaal € 460 binnengebracht, en hebben de overige 3 dus minimaal €1890 binnengebracht. Echter heeft Loes tussendoor best wel wat zitten gillen waardoor ze nooit de volle 92 seconden heeft gezongen. Dus ik denk dat ze eigenlijk maar bar weinig heeft binnengebracht, terwijl zij geen verdachte edit krijgt en Merel wel. Mocht Nathan de mol zijn (en dat hoop ik dan maar, want ik wil het gewoon niet zien in Merel), dan denk ik dat hij hier toch toch nog aardig wat geld heeft binnengebracht, en een beetje jammer voor de mol.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 16-12-2025, 08:30:27 »
Loes heeft ook nog gelijk het kortste nummer gekozen hierbij, dus je kon hier ook het minst geld mee verdienen. Ene kant best goede tactiek voor de mol.

Alleen de liedjes van Merel en Nathan kan je minder goed checken. Dat zag je ook bij de kandidaten die dachten soms huh?

Ik vraag mij nu ook af en daar ga ik wel vanuit. Heeft de mol zijn of haar eigen moment dat die ging zingen moeilijkere gemaakt dan de rest?
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 16-12-2025, 12:59:25 »
Als je naar alle kandidaten kijkt in deze opdracht, doen ze allemaal (behalve Kim) wel iets opvallends. Mereld kiest een nummer waar ze toch niet echt de tekst van blijkt te kennen, Loes zingt vaker niet mee dan ze aangeeft in haar biecht en Nathan kiest een ontzettend moeilijk nummer om woord voor woord goed mee te zingen. Ik twijfel tussen Loes en Nathan, maar als het Nathan toch blijkt te zijn, dan heeft de productie hem de laatste afleveringen wel buiten schot gelaten en minder verdacht gemaakt.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #50 Gepost op: 16-12-2025, 13:57:07 »
Precies wat er vlak voor de finale met een edit van de mol gebeurt. En weinig geld opbrengen is precies wat een kandidaat vlak voor de finale doet, jezelf nog even zo verdacht mogelijk maken… HEt bedrag is niet te controleren, en misschien wel met een enorme natte vinger geschat, waarschijnlijk omdat er toch al zo weinig in de pot zit, (en het goede doel waaraan gedoneerd wordt zometeen zou toch nog wel iets van een bedrag willen ontvangen) ;D

Offline lunatic1985

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 17-12-2025, 17:07:26 »
Toen ik de aflevering zag, vond ik het speelgoedbootje vooral vreemd en nogal nep. Als dit de mol was, moest het vooraf zijn opgenomen. Hoe kwamen die beelden dan bij de bestuurder van de echte boot terecht? Ik zag geen tablet of iets dergelijks. Het leek vooral leuk voor de kijker, verder nergens voor nodig.

Rick zei dat we dit later nog zouden terugzien, maar wat is daar spectaculair aan? De mol, vermomd en veilig buiten de groep, die ’s middags een speelgoedbootje bestuurt dat zogenaamd het parcours bepaalt? Niet echt een goede molactie...Als je toch al contact hebt met de bestuurder, kun je net zo goed afspreken dat hij gewoon een wilde rit met noodstops maakt. Dat hele speelgoedbootje voelt dan als onzin.

Tot ik hier op het forum de suggestie van Lavezzi las. Toen viel alles op z’n plek: speelgoed = kind. En dat zou (zogenaamd) zelfs gelijktijdig met de echte boot gebeurd kunnen zijn. Dat maakt het ineens wél logisch.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 17-12-2025, 17:26:43 »
Ik denk dat de mol 3 woorden heeft gekozen die moesten worden nagebootst door de bestuurder van de speedboat. Je kunt dat niet laten zien, dus kozen ze voor deze oplossing, om met beeldtaal aan ons te laten zien dat de mol hierop ook invloed heeft gehad.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 17-12-2025, 18:27:42 »
Maar zou het een kind zijn van één van de drie finalisten, kan het ook van Loes zijn.
Die kinderen zijn ook rond de leeftijd van Lavezzi. Zoon van 2011 en dochter van 2012.

De dochter van Merel kan niet, want die is 4.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 17-12-2025, 18:59:18 »
Maar zou het een kind zijn van één van de drie finalisten, kan het ook van Loes zijn.
Die kinderen zijn ook rond de leeftijd van Lavezzi. Zoon van 2011 en dochter van 2012.

De dochter van Merel kan niet, want die is 4.

Ik snap echt helemaal niets van deze discussie. Waarom zouden de makers in hemelsnaam Lavezzi of een ander kind overvliegen voor een opdracht? Je kunt een kind toch niet opzadelen met de verantwoordelijkheid om te zwijgen / te liegen. Los daarvan hebben we al sinds seizoen 5 geen familiebezoek meer, dus wat mij betreft is dit echt een non-discussie.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 17-12-2025, 19:02:19 »
Ik snap echt helemaal niets van deze discussie. Waarom zouden de makers in hemelsnaam Lavezzi of een ander kind overvliegen voor een opdracht? Je kunt een kind toch niet opzadelen met de verantwoordelijkheid om te zwijgen / te liegen. Los daarvan hebben we al sinds seizoen 5 geen familiebezoek meer, dus wat mij betreft is dit echt een non-discussie.
Ik vind het ook onzin, maar vanwege dat ze Lavezzi noemen. Dacht ik dan zeg ik ook dat de kinderen van Loes rond die leeftijd zijn en dus ook zouden kunnen  ;) ;D

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 17-12-2025, 19:05:38 »

Helemaal mee eens.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #57 Gepost op: 17-12-2025, 19:34:30 »
Inderdaad complete onzin.
Deze opdracht doet me denken aan een opdracht uit De Mol België. Daar zat een groep van kandidaten in een opblaaszwembadje op een aanhanger. Een ander team moest piano spelen en bij elke foute noot maakte de auto waar de aanhanger aan vast zat een noodstop, waardoor de kandidaten in het zwembadje naar voren schoten. Die kandidaten in dat zwembadje moesten als ik me niet vergis ook iets met muziek. Die opdracht was echt hilarisch.

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 18-12-2025, 08:58:49 »
Ik zou het zelf eerlijk gezegd een flauwe molactie vinden als de Mol het parkeer heeft bepaald met het speelgoed bootje. De Mol kon dit waarschijnlijk in alle vrijheid doen, zonder enig risico om betrapt te worden, dan is dit wel een karige molactie. Maar wie weet zit er een grotere verrassing verstopt in deze opdracht, laten we het hopen.

Offline Liena

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 20-12-2025, 23:17:27 »
Wat Nathan deelde:
Nathan 35%
Merel 30%
Loes 80%
Kim 70%