Auteur Topic: Stel een vraag aan de persoon die hierop reageert  (gelezen 1536544 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Stel een vraag aan de persoon die hierop reageert
« Reactie #53120 Gepost op: 13-11-2019, 08:55:21 »
The Hunger Games

Wat vind jij van 'feesten' als Valentijn, Halloween en Carnaval?
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Stel een vraag aan de persoon die hierop reageert
« Reactie #53121 Gepost op: 13-11-2019, 11:40:40 »
Nouja beetje kort door de bocht om die in één adem te noemen want ik denk over ze alle drie heel verschillend eigenlijk ::hypocriet::. Valentijn vind ik leuk, kan je ook duidelijk vieren als je een relatie hebt en daar hecht ik opzich wel waarde aan. Halloween is leuk als je naar een feestje gaat, maar ik mis het ook niet als ik dat niet doe. Carnaval heb ik helemaal niets mee en kan mij gestolen worden.

Sowieso vind ik deze dingen in ieder geval meer een thema hebben dan bijvoorbeeld Pinksteren of hemelvaart, like dat zijn gewoon random vrije dagen?

Heb jij een leuke traditie die we met Pinksteren zouden kunnen gaan doen? Idk iets als pinksterbloemen plukken, pinkelen en pinkworstel wedstrijden kijken ofzo>?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Stel een vraag aan de persoon die hierop reageert
« Reactie #53122 Gepost op: 13-11-2019, 18:55:51 »
Nouja beetje kort door de bocht om die in één adem te noemen want ik denk over ze alle drie heel verschillend eigenlijk ::hypocriet::. Valentijn vind ik leuk, kan je ook duidelijk vieren als je een relatie hebt en daar hecht ik opzich wel waarde aan. Halloween is leuk als je naar een feestje gaat, maar ik mis het ook niet als ik dat niet doe. Carnaval heb ik helemaal niets mee en kan mij gestolen worden.

Sowieso vind ik deze dingen in ieder geval meer een thema hebben dan bijvoorbeeld Pinksteren of hemelvaart, like dat zijn gewoon random vrije dagen?

Heb jij een leuke traditie die we met Pinksteren zouden kunnen gaan doen? Idk iets als pinksterbloemen plukken, pinkelen en pinkworstel wedstrijden kijken ofzo>?
Eens met wat je over die drie zegt. Valentijn heb ik niet echt veel mee, maar wie weet verandert dat als ik een relatie heb. :P
Pinksteren en Hemelvaart zijn niet totaal willekeurig vrije dagen, die hebben wel een christelijke oorsprong, en voor veel gelovige mensen hebben die dagen echt een waarde. Op Hemelvaart gaan ze bijvoorbeeld nog naar de kerk. Maar met Pinsteren zouden we bijvoorbeeld met z'n allen Erik of het Klein Insectenboek kunnen lezen, of de film ervan kijken? Erik Pinksterblom :D

Wat vind jij: moeten we in de multiculti Nederlandse samenleving van vandaag ook van andere (niet-christelijke) religieuze feestdagen vrije dagen maken? En waar leg je dan de grens? Of het zo houden? Of sommige christelijke feestdagen geen vrije dagen meer maken? En waar leg je dan de grens?

(Of zijn dit te veel vragen voor dit topic? Hihi ::hypocriet::)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Stel een vraag aan de persoon die hierop reageert
« Reactie #53123 Gepost op: 13-11-2019, 19:08:05 »
Uiteraard weet ik dat het Christelijke feestdagen zijn, het was meer dat er bij veel feestdagen bepaalde gebruiken en tradities zitten die heel Nederland aanspreken los van het geloof (kerstboom opzetten, kerstmuziek, paaseieren zoeken, eieren schilderen etc.). Voor het merendeel van de Nederlandse bevolking hebben Pinksteren en hemelvaart niet meer betekenis dan "een random vrije dag".

En ja ik ben wel voorstander van het vieren van andere feestdagen en wat vrije dagen wisselen. Ik denk dat je best een concessie kan doen dat je de belangrijkste, meest prominente andere feestdagen toevoegt en de minst belangrijke christelijke feestdagen eraf haalt als vrije dag. Ik zie bijvoorbeeld het Suikerfeest ook best werken als een commerciële feestdag, lijkt mij best leuk ::jaja::.

Wat vind jij hiervan?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Stel een vraag aan de persoon die hierop reageert
« Reactie #53124 Gepost op: 13-11-2019, 19:23:20 »
Ja, ik snap je punt. De enige commerciële 'traditie' die ik dacht te kunnen bedenken met Pinksteren is een bezoek aan de meubelboulevard, maar dat is met Pasen.


Op zich ben ik ook wel voorstander, maar ik vind het lastig waar je dan de grens legt: voor strenggelovigen is elke feestdag van hun religie belangrijk, de meer rekkelijken zullen verschillen in wat zij de belangrijkste religieuze feestdag(en) vinden, en moet er dan sowieso voor elke feestdag ook een commerciële traditie bij zijn, zodat het als het ware voor iedereen leuk is? Dus: op zich wel goed idee, maar ik zie het lastig in de praktijk te brengen waarbij je tegelijkertijd iedereen goedgezind houdt.


En wat vind jij hiervan? ;)

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Stel een vraag aan de persoon die hierop reageert
« Reactie #53125 Gepost op: 13-11-2019, 20:29:45 »
Met Pinksteren is Opwekking, het grootste christelijke festival van Nederland, altijd gezellig! ;D

Verder vind ik het altijd leuk om extra feestdagen te hebben. ::hypocriet:: Inderdaad zal het wel een heel ding worden om dan te gaan schrappen en schuiven, dus in de praktijk denk ik dat er weinig echt gaat veranderen de komende jaren... Maar als ik moet kiezen zou ik persoonlijk Hemelvaartsdag inruilen voor het Suikerfeest idd (da's tenminste het eerste feest dat in mij opkomt en denk ik ook het meest bekend zal zijn in Nederland).

Hoe zullen we om moeten gaan met mensen die dan gaan schreeuwen dat ze het belachelijk vinden?
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Stel een vraag aan de persoon die hierop reageert
« Reactie #53126 Gepost op: 13-11-2019, 20:36:07 »
Niet, gewoon lekker negeren en laten schreeuwen. Het gaat sowieso nooit goed zijn voor iedereen, daar doe je niets aan.

Welke feestdag zou jij graag willen toevoegen?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Stel een vraag aan de persoon die hierop reageert
« Reactie #53127 Gepost op: 15-11-2019, 18:12:11 »
Mijn verjaardag mag wel een nationale feestdag worden!

Wat is jouw favoriete feestdag?
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Stel een vraag aan de persoon die hierop reageert
« Reactie #53128 Gepost op: 16-11-2019, 09:22:39 »
Kerst...

Wat vind jij de mooiste buitenlandse taal?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Stel een vraag aan de persoon die hierop reageert
« Reactie #53129 Gepost op: 16-11-2019, 09:35:35 »
Russisch

Welk kerstliedje hoop jij dit jaar niet te horen?
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Stel een vraag aan de persoon die hierop reageert
« Reactie #53130 Gepost op: 16-11-2019, 18:15:18 »
Santa Claus is coming to town van Mariah Carey.

Wie mag van jou ER winnen?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Stel een vraag aan de persoon die hierop reageert
« Reactie #53131 Gepost op: 17-11-2019, 12:09:24 »
Maakt mij niet zoveel uit, zolang het Mariana maar niet is.


Ben je wel eens naar de landelijke Sinterklaasintocht geweest?
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Stel een vraag aan de persoon die hierop reageert
« Reactie #53132 Gepost op: 17-11-2019, 12:22:51 »
Ja, alleen maar omdat die in Maastricht was. En uiteraard ging het daar mis, er reed een wagen mee, die in de knoop kwam te zitten met de al aangebrachte kerstverlichting op het Onze Lieve Vrouwenplein.


Word jij ook zo doodmoe van de jaarlijkse traditie om de intocht te verstoren?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Stel een vraag aan de persoon die hierop reageert
« Reactie #53133 Gepost op: 18-11-2019, 17:43:13 »
Ja, alleen maar omdat die in Maastricht was. En uiteraard ging het daar mis, er reed een wagen mee, die in de knoop kwam te zitten met de al aangebrachte kerstverlichting op het Onze Lieve Vrouwenplein.

 ::rofl::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Stel een vraag aan de persoon die hierop reageert
« Reactie #53134 Gepost op: 18-11-2019, 18:10:34 »
Daar mogen wel eens wat tegen doen inderdaad. Laat het gewoon een kinderfeest zijn en blijven. Demonstreren en orde verstoren doe je maar elders.

Wat heb jij aan Sinterklaas gevraagd?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Stel een vraag aan de persoon die hierop reageert
« Reactie #53135 Gepost op: 18-11-2019, 19:59:12 »
Of hij volgend jaar zijn vrouw eens mee wil nemen naar ons land.


Zou die oude baas ooit een partner hebben gehad?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stel een vraag aan de persoon die hierop reageert
« Reactie #53136 Gepost op: 18-11-2019, 21:53:09 »
Hij is een Rooms-Katholieke bisschop, dus dat lijkt me niet.

Zeg jij kruidnoten of pepernoten tegen kruidnoten het ronde speculaas-achtige snoepje?
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Stel een vraag aan de persoon die hierop reageert
« Reactie #53137 Gepost op: 18-11-2019, 21:58:49 »
In principe gebruik ik heel puristisch kruidnoten, maar omdat ik niet als aansteller over wil komen, praat ik ook vaak genoeg over pepernoten, aangezien die term nou ook eenmaal door velen voor hetzelfde ding wordt gebruikt

Ben jij ook zo flexibel?
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stel een vraag aan de persoon die hierop reageert
« Reactie #53138 Gepost op: 18-11-2019, 22:50:50 »
Absoluut niet ;D

Hoe laat ga jij normaalgesproken slapen?
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Stel een vraag aan de persoon die hierop reageert
« Reactie #53139 Gepost op: 18-11-2019, 23:11:56 »
Als mn pepernoten op zijn


Kom je op mn verjaardagsfeestje?
I won't worry my life away. I choose to be happy!