Auteur Topic: [Koppel] Jeske en Elias  (gelezen 104842 keer)

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: [Koppel] Jeske en Elias
« Reactie #160 Gepost op: 10-05-2004, 13:22:23 »
Kunnen we er dan stiekem vanuit gaan dat ze de finale halen? Heeft het pendelen van Jeske toch 'de waarheid' gesproken  ::rofl:: ::ok::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: [Koppel] Jeske en Elias
« Reactie #161 Gepost op: 16-05-2004, 21:44:09 »
Helaas,....dat was deze keer iets té relaxed. Jullie hebben het goed gedaan, en ik ben er van overtuigd dat er een hele ervaring is opgeslagen in jullie lijf!!!!. Proficiat met die kennis, met dat weten!. maar ik zeg eerlijk, voor het programma,....ben ik blij dat R&C in de finale zitten. ultiem voor kanakna hahhaha,... maar nog beter was het geweest als jullie hun rivaal waren geweest in de uitzending van volgende week! ::bravo:: ::bravo::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline sabje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • FORZA!
Re: [Koppel] Jeske en Elias
« Reactie #162 Gepost op: 16-05-2004, 21:47:39 »
JAMMER !!J&E ERUIT .iK HAD ZE GRAAG IN DE FINALE GEZIEN MAAR HELAAS....vOOR MIJ WAREN ZIJ DE SYMPATHIEKSTE DEELNEMERS.
 ::ok::

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re: [Koppel] Jeske en Elias
« Reactie #163 Gepost op: 16-05-2004, 21:54:41 »
Tip: Knopje naast de A

J&E Vielen me de laatste paar weken iets tegen. Maar dat was deze aflevering weggevaagd. Een beetje een dubbel gevoel. Vorige week wilde ik echt dat ze weggingen. Deze week is dat een stuk minder

Offline Bijgoochum

  • Forumlid
Re: [Koppel] Jeske en Elias
« Reactie #164 Gepost op: 16-05-2004, 22:26:20 »
JAMMER !!J&E ERUIT .iK HAD ZE GRAAG IN DE FINALE GEZIEN MAAR HELAAS....vOOR MIJ WAREN ZIJ DE SYMPATHIEKSTE DEELNEMERS.
 ::ok::


Helemaal mee eens.

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: [Koppel] Jeske en Elias
« Reactie #165 Gepost op: 16-05-2004, 23:41:18 »
Helemaal mee eens.
Hoe sympatiek is sympatiek als je alleen maar loopt te mekkeren dat je zelf zo goed ben, dat je zelf altijd voor R&C bent geëindigd, alle tweestrijden hebt gewonnen, dat je zelf twee keer een zandduin bent opgekropen, dat boontje om zijn loontje komt etc. etc.
Nee, echt sympatiek vond ik Elias niet in P.E. Wel markant, een mooie deelnemer maar iets te narcistisch.

Offline Reinier-hier

  • Forumlid
Re: [Koppel] Jeske en Elias
« Reactie #166 Gepost op: 16-05-2004, 23:41:51 »
Veel Elias fans hier merk ik: Lees het onderstaande en vraag je af of ik niet een kléin beetje gelijk heb..

Onder extreme omstandigheden komen de goede en slechte eigenschappen van mensen duidelijk naar voren. Mensen staan onder druk en worden gedwongen hun identiteit kenbaar te maken. Dat is -naast het reizen- wat de ‘Peking Express’ tot interessante televisie maakt voor mij.

Elias heeft naar mijn idee duidelijk gemaakt dat zijn slechte eigenschappen in moeilijke omstandigheden duidelijk de boventoon voeren. Afschuwelijk hoe hij zijn persoonlijke aversie tegen Reinier ventileerde naar de andere koppels. Wat een intrigant! Natuurlijk wek je dan argwaan bij die brave Hans; hem valt niet kwalijk te nemen dat hij dacht dat het complot tegen Reinier bedacht was door Elias.

Kenmerkend aan mensen die niet deugen is ook dat ze geen seconde bij zichzelf te raden gaan op het moment dat er problemen opduiken. De manier waarop Elias reageerde op de beschuldigingen tegen hem is exemplarisch hiervoor. Niet alleen twijfelde hij geen seconde aan zijn eigen integriteit, hij verloor ook zijn beheersing waarbij hij op een zeer beschamende en boosaardige manier tweedracht zaaide tussen Hans en Rani. Het meest schokkend was nog wel de persoonlijke aard van Elias’ opmerkingen. Hij kende Hans en Rani niet voor de Peking Express en kon dus onmogelijk genoeg informatie hebben verzameld over Hans om dergelijke uitlatingen in de privé sfeer van het koppel te verantwoorden of onderbouwen. Dat hij deze uitlatingen dan toch plaatst is tekenend voor zijn egocentrische karakter en gebrekkige mentale capaciteiten: niet nadenken en het kwetsen van je opponent is het enige doel. Dat doel heeft Elias duidelijk bereikt. Maar dat andere doel, Peking, is gelukkig niet voor hem weggelegd.   
Reinier doet niets anders dan het spel spelen zoals het volgens hem gespeeld moet worden. Hij hield er vaak asociale lifttechnieken op na die bij mij de nodige plaatsvervangende schaamte opriepen (ten opzichte van de plaatselijke bevolking wel te verstaan). Maar hij heeft geen greintje integriteit ingeleverd tijdens de afleveringen. Hij was consistent van karakter en heeft mij daarmee voor zich gewonnen.
Ik ben daarom erg tevreden over de koppels die de finale hebben gehaald. Wie er ook wint: mijn morele opvattingen hebben al gezegevierd!  ::trots::   

Dani

Offline liek.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Koppel] Jeske en Elias
« Reactie #167 Gepost op: 17-05-2004, 07:52:27 »
Jeske en Elias:
Jammer dat jullie eruit zijn. Heb genoten van jullie uitspraken, jullie manier van liften en natuurlijk van jullie genieten. Sommige dingen waren een stuk minder, maar ondanks dat vond ik jullie erg leuke kandidaten! Bedankt!

Kijk mij eens een correct afscheidspraatje houden. ::tandpastasmiley::.



Offline essie75

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Koppel] Jeske en Elias
« Reactie #168 Gepost op: 17-05-2004, 08:46:02 »
Ik vond het een mooie aflevering en ik ben blij dat het zo gelopen is, want jeske en Elias kunnen het nu niet in andere schoenen schuiven dat ze verloren hebben. De arrogantie droop ervan af.
"Wij zijn de echte bikkels"

Het verbaasd me dat de koppels met weinig bikkelkwaliteiten zo ver zijn gekomen, Ja sorry hoor, maar ik heb Reinier toevallig wel bijna de hele weg naar dat klooster zien lopen, of ben je dan geen bikkel voor meneer.

"Ik heb het verdiend"
Jeske heeft die puzzel net zo goed opgelost, en Reinier en Clarinca hadden hem net drie seconden later, terwijl die toch een achterstand hadden nadat ze de duin waren opgerend.

En dan gewoon in de zon gaan liggen, nee dan heb je spelinzicht! Laat staan bikkelkwaliteiten!

Offline polletje

  • Forumlid
Re: [Koppel] Jeske en Elias
« Reactie #169 Gepost op: 17-05-2004, 08:54:56 »
Jeske en Elias waren beter in de proeven, dat is duidelijk. Maar bij het liften hebben ze tenminste twee keer een cruciale fout gemaakt. In Mongolie zijn ze twee keer "gaan lopen" om er vervolgens achter te komen dat er (bijna) geen verkeer langskwam. Reinier en Clarinca (en Hans en Rani) hebben begrepen dat je in die omstandigheden een lift moet regelen in het stadje, omdat je anders nooit wegkomt. Op basis van dat spelinzicht vind ik R&C en H&R terechte finalisten.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: [Koppel] Jeske en Elias
« Reactie #170 Gepost op: 17-05-2004, 13:06:20 »
Al met al vond ik Jeske denk ik wel de leukste kandidaat, blijft altijd het positieve zien en houdt het toch maar mooi vol met die Elias  ;D Hulde aan Jeske!

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Koppel] Jeske en Elias
« Reactie #171 Gepost op: 17-05-2004, 13:11:38 »
Veel Elias fans hier merk ik: Lees het onderstaande en vraag je af of ik niet een kléin beetje gelijk heb..

Onder extreme omstandigheden komen de goede en slechte eigenschappen van mensen duidelijk naar voren. Mensen staan onder druk en worden gedwongen hun identiteit kenbaar te maken. Dat is -naast het reizen- wat de ‘Peking Express’ tot interessante televisie maakt voor mij.

Elias heeft naar mijn idee duidelijk gemaakt dat zijn slechte eigenschappen in moeilijke omstandigheden duidelijk de boventoon voeren. Afschuwelijk hoe hij zijn persoonlijke aversie tegen Reinier ventileerde naar de andere koppels. Wat een intrigant! Natuurlijk wek je dan argwaan bij die brave Hans; hem valt niet kwalijk te nemen dat hij dacht dat het complot tegen Reinier bedacht was door Elias.

Kenmerkend aan mensen die niet deugen is ook dat ze geen seconde bij zichzelf te raden gaan op het moment dat er problemen opduiken. De manier waarop Elias reageerde op de beschuldigingen tegen hem is exemplarisch hiervoor. Niet alleen twijfelde hij geen seconde aan zijn eigen integriteit, hij verloor ook zijn beheersing waarbij hij op een zeer beschamende en boosaardige manier tweedracht zaaide tussen Hans en Rani. Het meest schokkend was nog wel de persoonlijke aard van Elias’ opmerkingen. Hij kende Hans en Rani niet voor de Peking Express en kon dus onmogelijk genoeg informatie hebben verzameld over Hans om dergelijke uitlatingen in de privé sfeer van het koppel te verantwoorden of onderbouwen. Dat hij deze uitlatingen dan toch plaatst is tekenend voor zijn egocentrische karakter en gebrekkige mentale capaciteiten: niet nadenken en het kwetsen van je opponent is het enige doel. Dat doel heeft Elias duidelijk bereikt. Maar dat andere doel, Peking, is gelukkig niet voor hem weggelegd.   
Reinier doet niets anders dan het spel spelen zoals het volgens hem gespeeld moet worden. Hij hield er vaak asociale lifttechnieken op na die bij mij de nodige plaatsvervangende schaamte opriepen (ten opzichte van de plaatselijke bevolking wel te verstaan). Maar hij heeft geen greintje integriteit ingeleverd tijdens de afleveringen. Hij was consistent van karakter en heeft mij daarmee voor zich gewonnen.
Ik ben daarom erg tevreden over de koppels die de finale hebben gehaald. Wie er ook wint: mijn morele opvattingen hebben al gezegevierd!  ::trots::   

Dani


Helemaal mee eens!!
 ::ok::
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline P.E.-Fan

  • Forumlid
Re: [Koppel] Jeske en Elias
« Reactie #172 Gepost op: 17-05-2004, 16:55:51 »
Ik hoor Elias nog zeggen: "" wij hebben de beste papieren, de spanning ligt helemaal bij Reinier, hij moet winnen en zelfs dan is hij nog afhankelijk van H&R"

Tja, als je jezelf al met 1 been in de finale waant, dan kun je hard vallen als je rustig in de zon gaat zitten.

Offline Snapesangel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Stay who you are...
Re: [Koppel] Jeske en Elias
« Reactie #173 Gepost op: 17-05-2004, 19:29:18 »
het enige dat ik de laatste aflevering zo ... vond van Elias was die opmerking naar Reinier toe van het klimmen op die berg... jeetje  ::niet-ok::
maar ik denk wel dat Jeske en hij een heel leuk paar volgen dat veel fun samen heeft  ;D
Groetjes
Inge

Offline josken

  • Forumlid
Re: [Koppel] Jeske en Elias
« Reactie #174 Gepost op: 28-05-2004, 10:22:36 »
Het enige koppel dat echt genoot van de reis.
Chapeau!!!! ::jaja::

Offline Loeske

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Koppel] Jeske en Elias
« Reactie #175 Gepost op: 3-06-2004, 23:11:34 »
Jeske en Elias hebben de reis juist op een hele goede manier gespeeld! Ze hebben respect voor anderen en dat kun je van Reinier lang niet altijd zeggen. Mensen die helemaal niets hebben delen alles met ze. In plaats van tevreden te zijn met wat de bevolking allemaal voor hem over heeft gaat hij ze uitschelden omdat ze hem niet een paar kilometer weg willen rijden, waar haalt ie het lef vandaan?! Het gaat niet alleen om het spel, maar ook hoe je met je mede mens omgaat, je moet elkaar respecteren en waarderen. En btw, het was Bart zijn complot, niet dat van Elias. Elias had idd niet op die manier uit moeten vallen tegen Hans, helemaal mee eens, maar Hans had zich ook anders kunnen gedragen, minder achterbaks iig.

Ik vond het echt super dat Jeske en Elias toch nog in Peking zijn geweest! Ze hebben het verdient! ::bravo::

Offline joortje

  • Forumlid
Re: [Koppel] Jeske en Elias
« Reactie #176 Gepost op: 7-01-2007, 15:56:00 »
Beeetje late reactie, maar ik heb ze ooit ontmoet op t vliegveld vlak na pekingexpress was lache man ;D, toen wilde vriendin van mij met hun op foto, dus wij met hele groep op de foto was echt n feestje ::ok::