Auteur Topic: John is de mol (deel 6)  (gelezen 29123 keer)

aggie

• Gast
Re:John is de mol (deel 6)
« Reactie #40 Gepost op: 16-04-2002, 22:42:39 »

Heb vandaag de estafette-opdracht nog eens bekeken. John doet een half uur over zijn afstand met de jeep, even lang als Jantien over bijna dezelfde afstand doet met een bootje en een ezel.
Klopt Mahtob, dat heb ik ook al eens gesuggereerd.
Tegenwerping was dat hij grote delen door de rivier moest waden met zijn auto.....
Ik weet het niet hoor ;)

Offline Mr._Jones

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #41 Gepost op: 17-04-2002, 09:16:18 »
Is dit al weleens opgemerkt over de koffertjes opdracht?
John zegt in het eerste gesprek met Jantien te gaan voor 1. de vrijstelling of 2. de 5 vragen.
Tegenover George liegt hij over zijn eigen keuze EN die van Jantien. Wat bereikt hij daarmee?
Uiteindelijk niets, maar waar lijkt hij op gegokt te hebben? Naar mijn idee dit:
Hij zegt tegen George die voor de vrijstelling gaat dat Jantien voor de 5 vragen gaat, oftewel dat die 2 iets anders kiezen en dus een goede kans hebben dat ze daadwerkelijk krijgen wat ze willen. Alleen John weet dat dat gelogen is. Het resultaat zou zijn: 2 mensen die voor de vrijstelling gaan, John die voor zijn 2e keus de 5 vragen gaat (die hij dus ook gekozen heeft!) en Harry die hopelijk niet voor de 5 vragen gaat.
Winnaar John heeft heel tactisch gespeeld maar helaas verloren.
Vond het gesprek tussen George en John ook een gesprek tussen 2 mensen die graag willen winnen!

Wat vinden jullie John-verdenkers hiervan?

Vrienden... wat een week!!!

You don't wanna fall apart this time

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 17-04-2002, 10:16:03 »
ja het gedrag van john bij die koffertjesopdracht, kun je makkelijk zo uitleggen, liegen in de hoop de enige te zijn met de 5 vragen

het gedrag van jantien is weird, als ze niet de Mol is had ze waarschijnlijk gedacht dat er toch nog wel iemand voor de vrijstelling was gegaan????

gedrag van george : wou bellen met de mol, hoe-dan-ook, dit koffertje mocht niet in verkeerde handen vallen, dus hij moest het zelf kiezen (ook het vreemde gedrag bij het schrijven van TELEFOON niet vergeten!)

ciao
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Mahtob

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 17-04-2002, 10:21:16 »

Klopt Mahtob, dat heb ik ook al eens gesuggereerd.

Een typisch geval van "spuit elf geeft modder" dus. Soms ben ik gewoon wat traag Aggie.

molzot

Offline Pino

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
« Reactie #44 Gepost op: 17-04-2002, 11:36:11 »

(ook het vreemde gedrag bij het schrijven van TELEFOON niet vergeten!)

ciao
vlaming

Ik vond de verklaring hiervoor (sorry, ik weet niet meer van wie) wel heel plausibel: hij begon met de letters LE om even de indruk te wekken dat hij voor het lege koffertje zou gaan. Gewoon een leuk grapje van de ozo grappige George!

A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

aggie

• Gast
« Reactie #45 Gepost op: 17-04-2002, 11:36:27 »

Een typisch geval van "spuit elf geeft modder" dus. Soms ben ik gewoon wat traag Aggie.

De kracht vd boodschap zit em in de herhaling ;)

Offline Rose

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 17-04-2002, 11:42:17 »

Ik vond de verklaring hiervoor (sorry, ik weet niet meer van wie) wel heel plausibel: hij begon met de letters LE om even de indruk te wekken dat hij voor het lege koffertje zou gaan. Gewoon een leuk grapje van de ozo grappige George!

Ja maar hij begon niet met LE...
De volgorde was:
eerst EFOON en dan EL en dan nog een T

Ik kan absoluut niet verzonnen krijgen waarom hij dat zou doen...

Offline Pino

• Forumlid
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
« Reactie #47 Gepost op: 17-04-2002, 11:50:21 »
Ach gossie...hoogtevrees én dyslectisch.....

A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #48 Gepost op: 17-04-2002, 13:56:53 »

Ach gossie...hoogtevrees én dyslectisch.....

En dan ook nog eens de Mol spelen..  ::)

Offline Nielz

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 17-04-2002, 14:50:57 »

Ja maar hij begon niet met LE...
De volgorde was:
eerst EFOON en dan EL en dan nog een T

Ik kan absoluut niet verzonnen krijgen waarom hij dat zou doen...

Zeker als afkorting van 'EL Topo' (spaans voor 'de mol')  ::)

aggie

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: 17-04-2002, 14:58:18 »
Zeker als afkorting van 'EL Topo' (spaans voor 'de mol')  ::)

Ten eerste is dit het topic 'John is de mol', maar OK.
Is El Topo ook Portugees voor de mol ???

« Laatst bewerkt op: 17-04-2002, 15:12:46 door Aggie »

Offline Nielz

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 17-04-2002, 15:02:10 »

Is El Topo ook Porugees voor de mol ???

in het portugees volgens mij 'a toupeira'

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 17-04-2002, 15:08:35 »
Gelukkig, dan kan deze theorie ook weer de prullenmand in en kunnen we terug on topic gaan, namelijk:

[shadow=green,left,300]JOHN IS DE MOL!!![/shadow]

;D ;D ;D

« Laatst bewerkt op: 17-04-2002, 15:10:27 door Jayne »

Offline Nielz

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 17-04-2002, 15:51:15 »
Gelukkig, dan kan deze theorie ook weer de prullenmand in en kunnen we terug on topic gaan, namelijk:

[shadow=green,left,300]JOHN IS DE MOL!!![/shadow]

;D ;D ;D

heb ik dan gezegt dat dat niet zo was ? ???

« Laatst bewerkt op: 17-04-2002, 15:52:19 door Nielz »

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 17-04-2002, 15:59:26 »

heb ik dan gezegt dat dat niet zo was ? ???
Nee, ik was gewoon heel blij met je opmerking, Nielz! :)

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 17-04-2002, 17:02:44 »
Nog een Johndemol argument:

Voor de regie is het het mooist als er in de finale zich een driehoeks stemming plaatsvind. Kandidaat A stemt op B, B stemt op C, en C op A. Dit zou ook lukken als Jantien (waar het in aflv 9 nog sterk op leek) op John zou stemmen. Dan zou Jant. op John stemmen, John op George en George op Jantien. Dat zou die ''rare'' switch van John van zijn mol naar George verklaren(Mischien nog later ingesproken toen al bekend was dat Ellen uit zou vallen? En John weer verbaasd moest doen terwijl ie dat niet was?).
Want daardoor zou een door de regie begeerde driehoeks stemming plaatsvinden, maar helaas kiest Jantien toch voor George en George nog steeds voor Jantien waardoor een driehoek niet meer mogelijk is...

Nog een Johnisnietdemol argument

Geen van de 2 andere kandidaten stemmen op John. Dat is nog nooit gebeurd bij de NL-mol, dat er niemand op de mol stemde. Ik weet het niet van de B series. Maar dat de kandidaten, die een compleet ander spelletje spelen dan ons tot de conclusie komen dat John niet de mol is geeft wel te denken. (Of al hun twijfels richting John worden totaal niet uitgezonden natuurlijk.)

Gr. B.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 17-04-2002, 17:11:51 »
Hahaha, Bertha! Jouw 'Johndemol'-argument is bijna hetzelfde als mijn 'JantienisNIETdemol'-argument eerder op de dag! Helaas werd dat gelijk door Vlaming de grond in geboord! ;)

Ik dacht namelijk ook dat de productie zou proberen de Mol zogenaamd op een kandidaat te laten stemmen, zodat het zou lijken alsof ze allemaal iemand anders verdenken. M.a.w.: Als Jantien de mol zou zijn, zouden ze haar op John hebben laten stemmen.

Maar zoals ik al zei: Vlaming was het niet met me eens.

Offline Knudde

• Forumlid
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
« Reactie #57 Gepost op: 17-04-2002, 17:40:27 »

Maar zoals ik al zei: Vlaming was het niet met me eens.

Hou je er wel rekening mee Jayne dat Vlaming eigenlijk een ingehuurde forum-mol is ??

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 17-04-2002, 17:53:48 »

Hou je er wel rekening mee Jayne dat Vlaming eigenlijk een ingehuurde forum-mol is ??

Zou het dan toch, Knudde.....? :P Is hij ingehuurd om ons op het verkeerde spoor te zetten?  8)

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 17-04-2002, 17:59:39 »

Hahaha, Bertha! Jouw 'Johndemol'-argument is bijna hetzelfde als mijn 'JantienisNIETdemol'-argument eerder op de dag! Helaas werd dat gelijk door Vlaming de grond in geboord! ;)

in de grond boren zou ik niet schrijven Jayne, ik vind wel dat jullie te veel conclusies proberen trekken uit die laatste aflevering, het stemgedrag, de verdachtmakingen etc. het is allemaal zeer goed mogelijk wat jullie schrijven, zeer logisch ook, maar het zijn toch allemaal veronderstellingen. de reactie kan het dit jaar volledig anders aangepakt hebben. george maakt voor mij nog evenveel kans de Mol te zijn, ook al stemmen de andere 2 op hem (misschien zijn dat nu éénmaal de feiten na 3 weken, wel raar dat ze op 't eind bij hem zitten en we vroeger nauwelijks op george zagen stemmen) en ook al hebben we 2minuten verdachte footage van hem gezien.

Citaat

ik geef toe dat ik graag voor wat verwarring zorg :P

ciao
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying