Auteur Topic: Ontdekking van de dag  (gelezen 1921421 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19880 Gepost op: 18-03-2020, 15:24:33 »
Blijkbaar kan ik slecht een lichte tekst op een donkere achtergrond lezen (zoals in dark mode) vanwege astigmatisme :o Ik heb me echt jarenlang rot gezocht waar dit aan kon liggen, en nooit iets gevonden, en nu ik even zoek naar het nut van dark mode kan ik het ineens achter elkaar vinden. Nou weet ik ook pas sinds mijn laatste oogmeting 2 weken geleden dat ik astigmatisme heb, maar ik ben het hiervoor ook nooit als potentiële reden tegengekomen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19881 Gepost op: 19-03-2020, 08:32:40 »
Mensen hebben blijkbaar niks beters te doen dan hun huis opruimen. Het was gisteren bij mij op het werk niet normaal zo druk bij de afgifte van de goederen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19882 Gepost op: 19-03-2020, 14:24:39 »
ik heb 1400 pm berichten  ::oink::
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19883 Gepost op: 21-03-2020, 13:08:41 »
Blijkbaar kan ik slecht een lichte tekst op een donkere achtergrond lezen (zoals in dark mode) vanwege astigmatisme :o Ik heb me echt jarenlang rot gezocht waar dit aan kon liggen, en nooit iets gevonden, en nu ik even zoek naar het nut van dark mode kan ik het ineens achter elkaar vinden. Nou weet ik ook pas sinds mijn laatste oogmeting 2 weken geleden dat ik astigmatisme heb, maar ik ben het hiervoor ook nooit als potentiële reden tegengekomen.


Heb jij bij lichte letters op een donkere achtergrond ook last van dansende letters, letters die verworden tot lichte strepen door beeld, en krijg je daar dan ook hoofdpijn van?
Ik snap er namelijk niets van dat mensen dark mode fijn vinden. Ik mijd sommige websites vooral als ik moe ben omdat ze lichte letters tegen een zwarte achtergrond hebben.
Ik heb trouwens ook een hekel aan een te fel scherm, ook bij lichte achtergronden. Ik zet de verlichting van mijn schermen altijd vrij donker.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19884 Gepost op: 21-03-2020, 15:09:15 »

Heb jij bij lichte letters op een donkere achtergrond ook last van dansende letters, letters die verworden tot lichte strepen door beeld, en krijg je daar dan ook hoofdpijn van?
Ik snap er namelijk niets van dat mensen dark mode fijn vinden. Ik mijd sommige websites vooral als ik moe ben omdat ze lichte letters tegen een zwarte achtergrond hebben.
Ik heb trouwens ook een hekel aan een te fel scherm, ook bij lichte achtergronden. Ik zet de verlichting van mijn schermen altijd vrij donker.
Ja exact dat! En daarna zie ik nog minutenlang strepen voor m'n ogen, waardoor ik überhaupt niets meer goed kan lezen. Heb er zelfs een keer een migraine van gekregen.

Maar ik ben dan inderdaad ook weer heel gevoelig voor licht en kan ook niet goed tegen hele felle schermen. Maar ook buiten moet ik al snel knijpen tegen het licht en moet ik eigenlijk heel snel een zonnebril op (maar dat vergeet ik altijd, dus ik neem m'n zonnebril nog veel te weinig mee als ik ergens heen ga).
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19885 Gepost op: 21-03-2020, 17:08:00 »
Ja dat heb ik ook! Ik zet echt heel snel mijn zonnebril op. Grappig, ik had geen idee dat daar een naam voor was. Astigmatisme dus.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19886 Gepost op: 21-03-2020, 17:17:53 »
Ja dat heb ik ook! Ik zet echt heel snel mijn zonnebril op. Grappig, ik had geen idee dat daar een naam voor was. Astigmatisme dus.
Astigmatisme is wat je hebt als je een cilinder nodig hebt in je bril/lenzen, dus het is niet zo dat dit specifiek astigmatisme heet. Maar het schijnt daar dus wel door te komen! Ben nu wel benieuwd of iedereen met astigmatisme dit heeft, want ik hoor er toch vrij weinig over terwijl ik zou verwachten dat vrij veel mensen een cilinder hebben.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19887 Gepost op: 21-03-2020, 17:20:00 »
Oh dat heb ik dan idd ook. Ik kan met lenzen in prima witte letters lezen op een zwarte achtergrond, vind het juist fijn. Maar goed, in mijn lenzen zit dan ook een cilinder. Ik heb wel idd snel last van de zon. Misschien moet ik eens proberen te lezen met wit op zwarte ondergrond zonde lenzen. Maar dan zie ik sowieso niet zoveel.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19888 Gepost op: 21-03-2020, 17:21:31 »
Ik heb maar een kleine cilinder dacht ik, in mijn lenzen wordt die niet eens gecorrigeerd (draag bijna geen lenzen meer, kan niet meer lezen daarmee :P)

Shifty heeft ook een cilindrische afwijking, maar hij vindt mijn schermen altijd te donker staan en heeft geen problemen met dark mode.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19889 Gepost op: 21-03-2020, 21:57:33 »
Oh dit verklaart ineens heel veel. Ik herkende niet wat jullie zeiden totdat je aangaf dat het te maken heeft met cilinder. Nou realiseer ik met dat ik met mijn bril op dark theme fijn vind. Daar zit namelijk cilindercorrectie in. In mijn lenzen (draag ik alleen bij sporten en dan vaak de rest van de dag) zit geen cilindercorrectie en daar heb ik veel sneller dat letters beginnen te springen. Ik denk dat dat te maken heeft met dat ik altijd overal donker thema heb.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19890 Gepost op: 26-03-2020, 12:54:27 »
Ik zit al bijna op een 3e van de tekst van mijn paper en dat heb ik voornamelijk besteed aan een gedeelte dat volgens mijn docent niet heel belangrijk is. Oke, dat wordt schrappen straks.  :P

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19891 Gepost op: 30-03-2020, 21:45:06 »
Dat ik blijkbaar een van de weinigen hier ben die een koude (of hooguit lauwe) douche heerlijk vindt... Beter dan een warme...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Dannyb1994

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19892 Gepost op: 30-03-2020, 22:50:44 »
Dat thuiswerken ook niet alles is.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19893 Gepost op: 30-03-2020, 23:05:16 »
Dat het tof is dat we nog internet hebben als je in quarantaine thuis zit en hoeveel leuke initiatieven er in een tijd als deze ontstaan!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19894 Gepost op: 31-03-2020, 20:24:46 »
Wow ::oink::

Naar aanleiding van deze post
Hadewych voor de Kruidvat reclame?
realiseer ik me dat Hadewych het is die de Kruidvatreclames inspreekt. Dat dat kwartje nooit is gevallen ::rofl::

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19895 Gepost op: 2-04-2020, 10:27:28 »
En ik zie net dat ik nu precies 1500 PM’s heb in de inbox

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19896 Gepost op: 2-04-2020, 10:41:59 »
De supermarkt gaat pas om 2 uur open vandaag. Stond ik voor niks voor de deur...

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19897 Gepost op: 2-04-2020, 11:34:07 »
Met dank aan Starlight:

Mijn ontdekking van de dag is dat je met komkommer schijnbaar heel goed kunt roerbakken... nooit geweten...

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19898 Gepost op: 2-04-2020, 12:05:03 »
Met dank aan Starlight:

Mijn ontdekking van de dag is dat je met komkommer schijnbaar heel goed kunt roerbakken... nooit geweten...
Moet je wel het vruchtvlees eruit scheppen, anders wordt het een waterige boel. Past altijd goed bij zoetzure kip (iets als dit). Maar bijvoorbeeld deze of deze zijn ook erg lekker!
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19899 Gepost op: 5-04-2020, 13:54:33 »
Er is al in 1962 een wet aangenomen die het hamsteren van een paar weken geleden had kunnen verbieden.

Bron: Hamsterwet
It's nice to be important, but it's more important to be nice!