Poll

Naar welk nieuws kijk jij?

nos journaal
18 (72%)
rtl nieuws
3 (12%)
hart van nederland
2 (8%)
regionale nieuwszender
2 (8%)
cnn
0 (0%)
anders
0 (0%)
geen
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 24

Auteur Topic: Naar welk nieuws kijk jij?  (gelezen 3076 keer)

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Naar welk nieuws kijk jij?
« Gepost op: 23-11-2003, 13:36:40 »
persoonlijk kijk ik toch het liefst naar het nos-journaal en jullie?

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Naar welk nieuws kijk jij?
« Reactie #1 Gepost op: 23-11-2003, 16:08:13 »
Ja, ik ook.
Hoewel ik in geval van drama's toch CNN aanzet, en dat terwijl BBCworld eigenlijk beter is.
Gisteren tijdens het schaatsen kwam de mededeling "extra journaal om 15.30", daar kan ik dan niet op wachten en schakel ik eerst naar teletekst en dan naar CNN.

Maar vooral Philip Frericks vind ik echt geweldig...
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Naar welk nieuws kijk jij?
« Reactie #2 Gepost op: 23-11-2003, 16:08:32 »
Ik kijk ook 't liefste 't NOS journaal. 's morgens kijk ik echter meestal zowel 't NOS journaal als 't RTL nieuws. Bovendien kijk ik 's avonds ook wel vaker naar Hart van Nederland.  :)

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Naar welk nieuws kijk jij?
« Reactie #3 Gepost op: 24-11-2003, 00:15:26 »
Ik kijk meestal naar het NOS journaal, behalve op zondag (tussen Life&Cooking op RTL4, geen zin om te zappen). Verder kijk ik ook steeds vaker Hart van Nederland en dan met het Shownieuws er achteraan, om te kijken wat we nu weer kunnen roddelen ;) .

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Naar welk nieuws kijk jij?
« Reactie #4 Gepost op: 24-11-2003, 00:30:26 »
Ik kijk altijd NOS journaal, maar vind RTL nieuws niet slecht. Zij zenden dingen immers in z'n geheel uit. ;)
Acht uur journaal is wel vaak langdradig. Tien uur is een heel stuk beter.

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Naar welk nieuws kijk jij?
« Reactie #5 Gepost op: 24-11-2003, 09:09:04 »
Ik eigenlijk ook net als de rest. Voor het "echte" nieuws kijk ik naar de NOS. Hart van Nederland is leuk omdat het lokaal nieuws is. RTL nieuws is idd zeker niet slecht alleen erger ik mij aan wat erna komt. Zitten ze daar met z'n 2en en dan proberen ze af en toe een leuke opmerking te maken en dat mislukt jammerlijk. Dan denk ik, je presenteerd het nieuws en niet een of andere comedy ::) Schoenmaker blijf bij je leest :P
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Madcat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Naar welk nieuws kijk jij?
« Reactie #6 Gepost op: 24-11-2003, 10:54:11 »
Ik kijk zelf meestal naar het RTL Nieuws, vind ik toch iets vlotter gepresenteerd dan het NOS journaal. Maar dan wel de half 8-editie, die editie van zes uur met EditieNL erna is inderdaad helemaal niets. Verder overdag wel eens RTLZ.

CNN kijk ik ook wel vaak. Hier op de kabel hebben we zowel CNN als BBC world en bij breaking news zap ik meestal wel tussen die twee om te kijken of er verschil in aanpak is tussen beide zenders. Over het algemeen vind ik CNN veel beter en sneller dan BBC World, zo waren ze afgelopen woensdag bij de aanslagen in Istanbul ruim 10 minuten sneller dan BBC World.

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re: Naar welk nieuws kijk jij?
« Reactie #7 Gepost op: 25-11-2003, 19:56:17 »
Mijn voorkeur gaat ook uit naar het NOS journaal, maar absoluut niet het 8 uur journaal. Een hoop lange onzinreportages, gepresenteerd door Philip Freriks, alias de hakkelaar ;D

Nee, geef mij maar het 10 uur journaal of het late journaal. Of beter nog, het NOS radio bulletin: kort en krachtig, met veel meer onderwerpen dan het TV journaal.
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Naar welk nieuws kijk jij?
« Reactie #8 Gepost op: 28-11-2003, 11:54:21 »
hoe vind je die nieuwe format van het journaal. dat ze al nonchalant hangend op een tafeltje de ergste rampen vertellen.... ?

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re: Naar welk nieuws kijk jij?
« Reactie #9 Gepost op: 28-11-2003, 12:37:32 »
Eerlijk gezegd let ik er niet zo op. Er heerst zo'n eeuwige drang naar vernieuwing, waardoor er telkens weer nieuwe dingen in het formaat gestopt worden (meestal gepikt van RTL of SBS ;D). Ik luister vooral naar de inhoud en daarvoor kun je blijkbaar beter de radio aanzetten (net zoals je voor verslaggeving bij een voetbalwedstrijd beter de tv op mute kunt zetten en het radio geluid als commentaar kunt gebruiken...).
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline nettie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Naar welk nieuws kijk jij?
« Reactie #10 Gepost op: 5-12-2003, 15:29:28 »
Ik kijk meestal naar het RTL-nieuws van half acht en soms om tien uur nog naar het NOS-journaal. Maar aangezien ik vaker naar het RTL-nieuws kijk heb ik daar maar op gestemd.

Offline AlexF

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Naar welk nieuws kijk jij?
« Reactie #11 Gepost op: 4-01-2004, 21:13:06 »
Waar je naar kijkt is meestal afhankelijk welke programma er voor zit of er na. En welke presentator of vrouwlijker persoon het presenteert.

Zelf kies ik voor een nieuws uitzending waar niet een mannetje vertelt wat het weer bericht is maar gewoon snel en kort het weer in het begin net zoals in de ochtend met soms jan de hoop rtl4. Ook als er een bepaald onderwerp is wordt ( vindt ik) te lang bij een item steil gestaan. Zelf kies ik voor max 3:15 per onderdeel. Al is er veel over te vertellen moet maar een link gemaakt worden na een speciale uitzending. Maar snel en kort is de antwoord van deze tijd.

Ook een voorkeur na meer onderdelen. Zoals digitale informatie , leuke gebeurtenissen etc etc. Zijn zoveel dingen die je programma leuk kan maken. Wat je vooral ziet in rtlZ is een stugge presentatie. Als je kijkt in America gaat alles lekker snel en soepel. En meer Live schakelingen in het nieuws mag ook.  Durf en hou niet bij het oude , durf te veranderen. Maar let op! een verandering hoeft geen verbetering te zijn.
;)



Eens denk je was ik maar eerder aan begonnen....

Offline Yvje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Be heppie!! : )
Re: Naar welk nieuws kijk jij?
« Reactie #12 Gepost op: 22-04-2004, 17:32:48 »
Verder kijk ik ook steeds vaker Hart van Nederland en dan met het Shownieuws er achteraan, om te kijken wat we nu weer kunnen roddelen ;) .
::jaja:: Als ik nieuws kijk, dan kijk ik bijna altijd naar Hart van Nederland. En Shownieuws is ook wel grappig. Vooral als er iets fout gaat...  ;) ;D  ::) ::rofl::
Smiling isn't a crime..

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Naar welk nieuws kijk jij?
« Reactie #13 Gepost op: 22-04-2004, 17:52:43 »
het nos journaal, rtl nieuws en hart van nederland komen hier thuis vaak voorbij en mijn vader kijkt ook nog weleens naar de regionale nieuwszender. CNN komt hier alleen voorbij als er een oorlog in Irak gebeurd ofzo..
Eigenlijk zie ik dus wel veel journaals hier thuis, maar heb op rtl nieuws gestemd omdat ik dat toch iets vaker zie als de rest. Graag ook korte journaal a.u.b.
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!