Auteur Topic: Jantien is de mol (deel 4)  (gelezen 14180 keer)

Offline Wiske

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jantien is de mol (deel 4)
« Reactie #20 Gepost op: 17-04-2002, 16:55:54 »

Met haar wagenziekte zorgde Jantien er natuurlijk voor dat de opdracht niet slaagde. Maar dan had ze (als Mol) ook wel heel veel te danken aan Ellen, want als die niet eerder uitgestapt was, had Harry nog altijd achterin gezeten om de bus te leiden en was de opdracht waarschijnlijk wel geslaagd...

Als Jantien achter het stuur was gaan zitten had ze ook best molacties kunnen ondernemen: onhandig sturen, langzaam rijden etc. En dan had ze altijd ook nog (gespeeld) misselijk kunnen worden, net als Ellen. Ik kan me dat heel goed voorstellen bij rijden met een geblindeerde ruit! Dus zoveel risico heeft ze niet genomen. Ze zag er trouwens lang niet zo bezweet en ziek uit als Ellen!

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 17-04-2002, 17:06:14 »
Dat kan wel zo zijn Wiske, maar dan blijft toch het feit dat Jantien wel een heel erg vooruitziende blik moet hebben gehad (of een HELE goede mol moet zijn :P ) om te weten (of ervoor te zorgen) dat Ellen zo misselijk werd dat ze moest stoppen met de opdracht! Pas toen kon Jantien als de Mol aan het werk, want daarvoor zat Harry naast haar en die had er dan wel voor gezorgd dat Ellen naar de goede plek reed!

Offline Rose

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 17-04-2002, 17:14:35 »

Dat kan wel zo zijn Wiske, maar dan blijft toch het feit dat Jantien wel een heel erg vooruitziende blik moet hebben gehad (of een HELE goede mol moet zijn :P ) om te weten (of ervoor te zorgen) dat Ellen zo misselijk werd dat ze moest stoppen met de opdracht! Pas toen kon Jantien als de Mol aan het werk, want daarvoor zat Harry naast haar en die had er dan wel voor gezorgd dat Ellen naar de goede plek reed!

Bovendien had Jantien weinig keus... Ellen gaf vantevoren aan dat zij dacht snel misselijk te worden en wilde persé rijden dus moest Jantien wel met Harry achterin.

Offline Wiske

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 17-04-2002, 17:21:04 »
Ok, als Jantien de mol is, was het dus misschien slimmer geweest om meteen achter het stuur plaats te nemen. Maar misschien heeft ze inderdaad geen rijbewijs en dan had ze geen andere keus dan achterin plaats te nemen met Harry en weinig mogelijkheden om onopvallende molacties te ondernemen... Maar toch vind ik dat ze al vanaf het begin dat ze achter in de bus zat, knap knullige instructies aan Ellen gaf. Beweerde zij in het begin niet dat de bus achteruit moest rijden? En ze riep telkens keihard "LINKS" als de bus maar een klein beetje naar links moest. Harry werd toen nog een beetje boos en zei dat ze "een klein beetje links" had moeten zeggen.

Offline Wiske

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 17-04-2002, 17:30:46 »

Bovendien had Jantien weinig keus... Ellen gaf vantevoren aan dat zij dacht snel misselijk te worden en wilde persé ²ijden dus moest Jantien wel met Harry achterin.

Die had ik nog net niet gelezen... Dat is nog een betere verklaring waarom ze achterin moest dan aan te nemen dat ze geen rijbewijs heeft! Nee, als mol zijnde had ze echt niet nog meer mollenstreken uit kunnen halen zonder op te vallen. Het was nu al bijna te duidelijk... Vooral omdat ze na afloop nog eens een excuusverhaal ophing tegen Harry, dat maakte het naar mijn mening alleen maar verdachter... Maar Harry geloofde haar helaas veel te snel!

Offline Gotcha2002

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 18-04-2002, 14:45:39 »
they spun a web around me
they spun [shadow=red,left,300]jantien.org[/shadow] around me

is zij niet de enige met een website als kandidate ????

Offline Wiske

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 18-04-2002, 14:52:36 »
Wow! Dat is goed gevonden! De beste uitleg van de muzikale hint die ik tot nu toe heb gelezen! Joepie, Jantien is en blijft mijn mol  :)! Jantien heeft inderdaad een eigen fansite. Maar heeft George er ook niet een? Wie kan daar uitsluitsel over geven?

Offline Gotcha2002

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 18-04-2002, 15:01:24 »
George heeft een website, maar die gaat over zijn kunst...er is nergens een verwijzing naar WIDM..... ze is dus ook niet rond hem als WIDM-personage 'gesponnen' ;)

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 18-04-2002, 15:06:35 »
Laat ik voor de volledigheid dan toch ook nog maar even melden dat ook John's rommelwinkeltje een website heeft.  ;D

Enne, trouwens.... is deze hele site (wieisdemol.com) niet EEN grote fansite voor George? :P

Offline Wiske

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 18-04-2002, 15:07:33 »
Citaat
Vanavond begint een nieuwe serie Wie is... de mol?. Echte fans gaan trouwens niet alleen naar de officiƫle Avro-site, maar ook naar wieisdemol.com en natuurlijk het Fok-forum. Voor mij is er een extra reden om het programma te gaan volgen, want mijn collega Jantien is een van de deelnemers. Vandaag gaat ook haar fansite online.

Vreemd ook dat haar site al online ging voor de serie goed en wel begonnen was, niet? Met voorbedachte rade?

« Laatst bewerkt op: 18-04-2002, 15:19:08 door Wiske »

Offline Gotcha2002

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 18-04-2002, 15:22:04 »
not that I found the holy grail (after all I'm the knight that says NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII) .... rofl ....

jantien's site is spun around her
de site van John gaat over zijn rommelwinkeltje ...
de site van George gaat over zijn kunst ...

jantien.org is de enige site die voldoet aan de zin in de muzikale hint .... maar of dit eindelijk eens geen dood spoor is is nog maar de vraag ....

-------------------------------------
Be yourself, no more no less ...
-------------------------------------

Offline Thef Inal

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie a zegt moet ook mol zeggen
« Reactie #31 Gepost op: 18-04-2002, 17:58:04 »
Ik denk dat de muziekale opdrachten toch ook voor de niet-internetter moeten zijn  ;D
Dus voor zover serieus bedoelt: 'k denk 't niet

Later, Thef

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #32 Gepost op: 18-04-2002, 18:48:57 »
Het is ook vast al gemeld maar op de offi site staan  bij dagboeken dagboek mol en dagboek john en goerge.. wie mist er in het rijtje :)?

Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Rose

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 18-04-2002, 21:36:23 »

they spun a web around me
they spun [shadow=red,left,300]jantien.org[/shadow] around me

is zij niet de enige met een website als kandidate ????

Deze uitleg spreekt mij wel aan (ookal is Jantien absoluut mijn mol niet..)
Kunnen we nog meer muzikale hints aan Jantien koppelen?

aggie

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 18-04-2002, 21:39:54 »

jantien's site is spun around her
de site van John gaat over zijn rommelwinkeltje ...
de site van George gaat over zijn kunst ...

Goed gevonden, maar ik vind een web nog wat anders dan een site. En daarnaast vind ik de tekst 'they spun a web around me' toch meer iets hebben als: ze hebben me te pakken of ze proberen me te pakken...

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 18-04-2002, 21:45:46 »

En daarnaast vind ik de tekst 'they spun a web around me' toch meer iets hebben als: ze hebben me te pakken of ze proberen me te pakken...

't was toch 'They spun a web for me'?  ???

aggie

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 18-04-2002, 21:48:17 »

't was toch 'They spun a web for me'?  ???

Klopt Han, je hebt helemaal gelijk :-[

Offline Omarrr

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 18-04-2002, 22:23:00 »
Jantien is noooit de mol. Ze was veel te fanatiek in de opdrachten, zoals bij het voorzingen van de Nederlandse liedjes. Dat kan een mol toch niet doen?

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #38 Gepost op: 18-04-2002, 22:29:25 »

Het is ook vast al gemeld maar op de offi site staan  bij dagboeken dagboek mol en dagboek john en goerge.. wie mist er in het rijtje :)?

George! En wie is goerge?  ;D  OK, beetje flauw.

Eerlijk gezegd was dit een van de redenen dat ik toch weer ging twijfelen. Wat is er mooier dan het dagboek van alle 4 de "spelers"  in de laatste aflevering.
John
George
Jantien (de mol)
Angela

Kweethetniethoor! Maar wel reden tot twijfel...

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 18-04-2002, 22:31:57 »
Je hebt gelijk Tweety, daar zat ik ook aan te denken. Maar toch he.....Jantien??