20 gram zand voor Nathalie Dat Nathalie soms een kinderlijk karakter toont wisten we al maar nu weten we het zeker. Ze wil alles meemaken. Big Brother riep om dat iemand naar de DBK moest komen, Lieske wilde gaan maar zeurpiet Nathalie vond dat niet eerlijk, ze wilde ook wel eens verrast worden. Nou dat heeft ze geweten en of ze blij moet zijn met deze opdracht is een vraag. Ze moet tot vanavond voor 50.000 euro zand in haar handen houden. In de weegschaal ligt 20 gram zand. Op een teken van Big Brother moet ze dat zand in haar hand nemen en daar moet het blijven tot het moment dat Big Brother in de Live-show morgenavond bekend maakt dat ze mag stoppen. Op dat moment moet ze nog minimaal 18 gram van het zand over hebben. Want alleen dan is de opdracht geslaagd. Ze merkt opeens dat haar nieuwsgierigheid 'gestraft' word. "Ik moet wel binnen blijven, want buiten waait het. Ik ga me niet omkleden, want dat risico is te groot. Ik kan ook geen wijntje meer drinken", bedenkt Nathalie zich. "Jullie moeten trouwens ook mijn koffer inpakken." Lieske: "Oh dat doe ik wel, dat kan ik heel netjes." Tja boontje komt om zijn loontje zullen we maar zeggen.
Geen snack voor Dido De bewoners krijgen krijgen één voor één de kans om iets lekkers voor zichzelf te verdienen. Hiervoor moeten ze vragen beantwoorden over de muziek die ze de laatste dagen hebben gehoord, en over de bijbehorende films. Top Gun, Pulp fiction, Hero, Saturday night fever enz. komen voorbij. Ingrid: We moeten 10 hebben. Singing in the rain, Wizard of Oz. Eight miles high, Assepoester, Hair, All stars worden nog genoemd. Iedereen had wel verwacht dat er een opdracht aan de muzik zou zijn verbonden, behalve Dido. Ze meldde meteen dat ze deze opdracht niet aankon, want ze had nooit op de liedjes gelet, ze vond ze niet interessant. Joost: "Dus je mocht geen enkele van die lekkere snacks hebben?"