Alleen koffie gezet
Rob en Dido zijn ook in de Keuken verschenen. Ralph verontschuldigd zich (terwijl hij de smeulende puinhopen van vanacht aan het opruimen is) dat hij alleen koffie heeft gezet en niet aan thee heeft gedacht. Rob en Dido hebben daar alle begrip voor.
"Was het nog leuk?"
Joost wakker, Ingrid komt de Keuken binnen strompelen met een donkere zonnebril op: “het kwam nog net m’n oren niet uit," kreunt ze. “Was het nog leuk?” Dido: “eeuh... ja, je hebt het natuurlijk gemist; wat er is gebeurt. Dat moet je maar terugzien ofzo, dat kan ik echt niet vertellen.” Ingrid is nog te brak om verder te vragen en ze gaat richting badkamer. Daar komt ze Linda tegen: “Ik heb met m’n lompe kop met Roel lopen zoenen!" Ingrid verblikt of verbloost niet: “Ja, dat hoor ik net van Joost,” reageert ze koeltjes.
Ik voel me keigoed!
Chantal: “Lig ik net lekker te slapen, springt Linda bij mij op bed. Jankend, alsof de wereld was vergaan.”
Roel komt aanlopen en Linda geeft hem van achteren een slag voor z’n hoofd. “Ik voel me keigoed” zingt hij.
Chantal: “dat geloven we niet.”
“Ik voel me keigeil” zingt hij verder.
Chantal: “dat geloven we dan weer wel.”
Roel:”Ik was gister behoorlijk van m’n padje af. Maar goed dat alles op DVD staat, want ik kan me niet alles herinneren.”
Ingrid:”In mijn geval zal dat niet zo’n prettig DVD’tje worden”
Roel:”En jij, Chantal, ook een beetje veel op?”
Chantal: “Ik had zoveel op dat ik maar naar bed ben gegaan, anders was ik gevaarlijk geworden.”
Een goede zoen
De heftige avond lijkt de Bewoners niet los te laten. Er wordt nog steeds over nagepraat in de Tuin. “Ik kan alleen maar herinneren dat we gezoend hebben, wat er dat uur ervoor is gebeurd weet ik echt niet meer. Al had ik ondersteboven aan die camerapaal gehangen, dan nog zou ik het me niet kunnen herinneren”, zegt Roel. “Met andere woorden, ik heb aardig geslet dus gister.” “Dat ik dan toch weer de eerste moet zijn die weer moet gaan zoenen”, zegt Linda zuchtend. “Nou we hebben het toch echt samen gedaan hoor”, valt Roel haar in de rede. Dan voegt Tanja zich bij de groep: “Goedemorgen zuiplapjes.” “Playboy”, zegt ze schertsend tegen Roel. “Zo, die rosé doet het wel”, concludeert Roel. “Ja, voor mij niet meer”, zegt Chantal beslist. Roel: “Ja, ik was echt totaal uit mijn pannenlap”. “Het is een nieuw soort drugs voor je Roel, misschien kun je er pilletjes van maken”, stelt Ingrid voor.
Linda voelt zich wel schuldig over haar escapade van gisteravond. “Daarna heb je toch ook gehuild, dat vond ie (Bart, de vriend van Linda, red.) ook weer mooi om te zien denk ik”, zegt Roel. “Het was wel lekker in ieder geval”, zegt Linda. “Ja je kan goed zoenen”, beaamt Roel. “En dat allemaal in je Nominatieweek”, zegt Chantal. “Maar het kan ook zijn dat al die meisjes denken ‘laat die Roel maar naar huis komen, die zoent lekker.’” “Ja, het was een goede zoen”, besluit Roel.
Een beetje SM
Chantal, Roel en Tanja praten in de Tuin over Lieske. Ze bespreken hoe de zoen van Roel en Linda op Lieske moet zijn overgekomen. Twee dagen geleden kroop ‘playboy’ Roel nog bij Lieske in bed en nu zoende hij tegen alle verwachtingen in met Linda. “Ze voelde zich er niet gemakkelijk bij. Ik zag haar wel een aantal keer kijken. Ze begreep het niet helemaal, zo kwam het op mij over”, zegt Tanja. “En ze voelt zich al niet zo lekker in de groep”, voegt Chantal toe. Roel ziet het probleem niet helemaal: “We hebben toen gewoon knus bij elkaar geslapen.” Chantal maakt zich zorgen over haar dans met Roel. Naar haar idee is ze te ver gegaan. “Nou, dan was de dans met de stengels erger, een beetje SM”, antwoordt Tanja geruststellend. Ze legt uit dat de dans met Roel er juist heel onschuldig uitzag. Chantal is er niet gerust op en benadrukt weer dat de televisiemakers de beelden zo kunnen monteren dat ze als een slet overkomt. Hierbij maakt ze met haar vingers een knippende beweging. Chantal lijkt de aanwezigheid van de camera’s niet los te kunnen laten. Paranoia?