Auteur Topic: Wat een anticlimax  (gelezen 18646 keer)

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Wat een anticlimax
« Reactie #20 Gepost op: 6-12-2004, 12:02:52 »
Maar een programma als ’Expeditie Robinson’ heeft uiteindelijk ook maar één winnaar.”

En voor zover ik begrepen heb krijgen de overige kandidaten bij ER niets en neemt een aantal kandidaten indien ze werken vaak ook nog onbetaald verlof(leveren dus geld in).


Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Wat een anticlimax
« Reactie #21 Gepost op: 6-12-2004, 12:12:28 »
Ja en? Dit is toch geen ER? Ander spel, andere regels.
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Wat een anticlimax
« Reactie #22 Gepost op: 6-12-2004, 12:23:17 »
Ja en? Dit is toch geen ER? Ander spel, andere regels.


Het is dus niet in elk (reality)spel regel dat elke deelnemer met een fors bedrag naar huisgaat.

Ander spel, andere regels.
Is er dan niet volgens de regels gespeeld?

Gezien alle verontwaardigde reacties is er kennelijk wel een andere indruk gewekt.




« Laatst bewerkt op: 6-12-2004, 13:31:38 door Castor_en_Pollux »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat een anticlimax
« Reactie #23 Gepost op: 6-12-2004, 12:43:42 »
Tuurlijk is er volgens de regels gespeeld, maar ik kan me wel goed voorstellen dat de stellen er vanuit waren gegaan dat de inspanningen iig iets zouden opleveren. In 11 weken hebben ze allemaal een bouwvallig appartement omgetoverd tot een bewoonbaar appartement, waar gelijk ingetrokken zou kunnen worden. Dan mag je toch verwachten dat je overwaarde hebt gecreeerd en je inspanningen beloond worden. Dus daarom is dit niet te vergelijken met ER. Daarbij weten de kandidaten dat er maar 1 iemand 'n geldprijs zal winnen.

't zou de makers denk ik goed staan als ze Nanet & Elmer toch nog iets geven. Imca Vastgoed, die 't appartement terug gekocht heeft, gaat er echt wel winst op maken als ze 't verder verkopen. En daarom verdienen Nanet & Elmer toch iets vind ik. Ze hebben nu voor niks 11 weken lang zich volledig uitgeput en hun relatie op 't spel gezet. En dat verdienen ze niet vind ik.
« Laatst bewerkt op: 6-12-2004, 12:50:51 door Han13 »

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat een anticlimax
« Reactie #24 Gepost op: 6-12-2004, 12:50:36 »
Ik vond het een vage finale...het kon mij maar amper boeien en die irritante lieke kwam mij echt mijn neus uit zo zelfvoldaan zat mevrouw daar te stralen...brrrrr

dat de appartementen zo weinig geld hebben opgebracht vind ik maar heel erg raar, alleen het appartement van  M&L heeft nog een leuk sommetje opgebracht maar ellicht komt dit idd doordat de baas betaald...jammer hoor dat het zo treurig moet eindigen voor de vier koppels ::ohno::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline oompah loompah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • floating on cloud nine
Re: Wat een anticlimax
« Reactie #25 Gepost op: 6-12-2004, 15:59:47 »
Nanet en Elmar hebben dus eigenlijk die 11 weken voor de kat z'n eh, viool ::) gewerkt ::ohno:: Triest hoor. Had ze dan ff wat meer gegunt door bv bij 1000 ofzo te mijnen. Echt heel sneu.

€1000 is nog best een hoop geld om even "voor de aardigheid want ze hebben zo ontzettend hun best gedaan" erbij te gooien bij het mijnen. De mensen die de huizen kochten kan het echt niks uitmaken hoeveel geld de klussende koppels verdienen. Die willen alleen zo goedkoop mogelijk een goed huis kopen. Logisch. Geld blijft geld.

Het is inderdaad wel erg sneu voor Nanet en Elmer, maar dat is natuurlijk wel een risico aan een programma waar de prijs vantevoren niet bepaald wordt. En daar kan kopend Nederland niets aan doen.

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Wat een anticlimax
« Reactie #26 Gepost op: 6-12-2004, 16:14:10 »


€1000 is nog best een hoop geld om even "voor de aardigheid want ze hebben zo ontzettend hun best gedaan" erbij te gooien bij het mijnen.
Degene met het hoogste bod in de 1e ronden kreeg al 3000 euro kado. Maar met ofzo bedoelde ik ofzo ;D 500 was ook wel netjes geweest. Al was het maar 10 euro ::)
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline betty_boopoop

  • Forumlid
Re: Wat een anticlimax
« Reactie #27 Gepost op: 6-12-2004, 16:57:02 »
Eerlijkheidshalve zou ik zelf nooit zo'n apartement hebben gekocht. Heel Nederland heeft wekenlang kunnen zien hoe de Blokleden hebben gestumperd (lekkage Lieke & Michon, trap Elmer & Nanet, etc) en als ik zoveel geld neer moest leggen zou ik liever voor een apartment gaan dat door professionals is gemaakt. Daarbij zou ik het ook belachelijk hebben gevonden als iedereen met een ton winst ervandoor zou gaan voor 3 maandjes werken (vooraf gingen de Blokleden van enorme winst / meerwaarde uit). Dat gezegd hebbende blijf ik het jammer vinden dat en vooral hoe Lieke & Michon gewonnen hebben.

Offline betty_boopoop

  • Forumlid
Re: Wat een anticlimax
« Reactie #28 Gepost op: 6-12-2004, 17:45:10 »
Wie nog twijfelde over de vloer van Lieke & Michon..... de veels te dure vloer wordt dus terugbetaald met reclame op de site van de leverancier. Bah!!!!!!!!!!!!

http://www.vloerenwerf.nl/liekemichon.html

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat een anticlimax
« Reactie #29 Gepost op: 6-12-2004, 19:26:23 »
Er komt toch 'n tweede serie:

Net5 komt met tweede serie van Het Blok

Net5 komt definitief terug met een nieuwe serie van Het Blok. Dat zei een tevreden programmadirecteur René Nobel vanmiddag op Noordzee FM. "We hebben een fantastische winnaar met een heel aardig bedrag. Natuurlijk was het mooier geweest als de andere stellen ook met wat meer geld naar huis waren gegaan. Maar als we terug kijken op dertien weken Het Blok denk ik dat we heel tevreden kunnen zijn. Maar eerlijk is eerlijk, het was inderdaad leuker geweest als de rest met wat meer naar huis was gegaan."
Net5 is dan ook van plan met een tweede serie te komen. "We zouden niet slim zijn als we na één keer zeggen: we doen het maar één keer. De oorspronkelijke locatie zou Den Haag zijn, maar dat lukte niet vanwege papieren rompslomp en vergunningen en dergelijke. Maar ik beloof dat we er alles aan doen om de tweede versie van Het Blok in Den Haag te doen, aldus Nobel."

(Bron: Medialog)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat een anticlimax
« Reactie #30 Gepost op: 7-12-2004, 19:07:47 »
Lieke&Michon waren net bij RTL Boulevard en volgens hen is 't natuurlijk geen doorgestoken kaart geweest en is alles eerlijk verlopen. Ze hadden 't er ook over dat 't appartement van Nanet&Elmer niet is verkocht en dat ze dat heel rot vonden. En 't ging ook over shirts van Brett&Tobias waar blijkbaar iets vervelends richting hen opstond. Hebben jullie die shirts gezien zondag? Ik heb wel gezien dat ze iets aantrokken aan 't einde van 't programma, maar heb niet kunnen lezen wat er op stond.  :-\\

Verder bleef Albert zagen over 'n clausule die in 't contract van de kandidaten met Net5 zou staan. Als ze iets negatiefs over de makers zouden zeggen in de komende jaren, zouden ze 'n boete krijgen van 2.500 euro. Dit werd niet echt ontkent, dus 't zal ook wel echt waar zijn.  :-\\

Verder vertelde Lieke dat de koper van hun appartement morgen bij Shownieuws is en dan duidelijk zal worden dat 't allemaal eerlijk is verlopen. Ben benieuwd...

Offline betty_boopoop

  • Forumlid
Re: Wat een anticlimax
« Reactie #31 Gepost op: 7-12-2004, 19:18:16 »
Wat een fiasco dat optreden bij RTL Boulevard. Wat ze duielijk hebben gemaakt is dat ze geen probleem hebben met glashard liegen en vragen ontwijken, maar gelukkig is daar Albert en die krijg er sowieso al uit dat ze nisk negatiefs over het programma (en makers) mogen zeggen terwijl ze dat eerder ontkende of "zich niet konden herinneren." Eerst zegt Michon dat hij het contract niet meer herinnert en even later geeft hij het toe, hahahaha! Vond ze ook weinig overtuigend in hun verdediging: "het was niet doorgestoken kaart." Give me a break! Ze kwamen echt heel stom over!

Offline essie75

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat een anticlimax
« Reactie #32 Gepost op: 8-12-2004, 08:01:45 »
Op de shirts stond "eerlijk duurt het langst"
Dus das idd wel bedoeld voor Lieke en michon (of mieke en lichon zoals B en T ze noemen)
Als het goed is is het appartement gekocht door iemand uit Den haag van een vastgoedhandelaar en laat Michon nou ook in Den haag werken bij een ... precies ja een vastgoedhandelaar.
Mag misschien niet zijn eigen baas zijn, maar je maakt mij niet wijs dat ie hem niet kent.

Offline gon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat een anticlimax
« Reactie #33 Gepost op: 8-12-2004, 08:25:40 »
opes... :-[
ik zie nu dat er al over rtl boulevard is geschreven!
Niet gezien,heb ik net dus ook bij een ander topic gedaan  ::schaam:: ::schaam::

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Wat een anticlimax
« Reactie #34 Gepost op: 9-12-2004, 18:25:51 »
jammer voor Nanet en Elmer en het was wel verdacht dat Lieke en Michon zo duidelijk wonnen (misschien liegen ze toch!>)
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Wat een anticlimax
« Reactie #35 Gepost op: 10-12-2004, 11:14:18 »
Pfft! Sinds wanneer geloven we mensen niet meer op hun woord. Bovendien hebben de makers van het Blok niets gemeld over vals spel. Dus meer dan gissen is 't niet.

Offline liek.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat een anticlimax
« Reactie #36 Gepost op: 10-12-2004, 12:42:22 »
 ::oink::.

Eerst al Wina en Jochem die vrij weinig kregen, dat vond ik al sneu voor ze. En toen werd het later nog veel erger ::ohno::. Ik vond het echt een teleurstellend einde. Bah.
Arme Nanet en Elmer, 77 dagen klussen voor niks.

Offline betty_boopoop

  • Forumlid
Re: Wat een anticlimax
« Reactie #37 Gepost op: 10-12-2004, 17:30:45 »
Pfft! Sinds wanneer geloven we mensen niet meer op hun woord. Bovendien hebben de makers van het Blok niets gemeld over vals spel. Dus meer dan gissen is 't niet.

Lieke en Michon op hun woord geloven?? Keer op keer hebben ze gelogen. Lieke liegt keihard over alles. Vergeten dat toen Theo haar vroeg wie verantwoordlijk was voor de vloer in het 5e apartment ze glashard loog, want zij was er zelf wel degelijk verantwoordelijk voor. Ze liegen en draaien om alles heen (dat contract gedoe bij Boulevard!) en wat ik ook niet snap is dat we alleen de bieder hebben gezien, niet die "Hans" die eventueel aan de telefoon hing. Bovendien staat Lieke met d'r kop op de site van de vloerleverancier, ze hebben dus deals gesloten en dat is tegen de regels. Lieke & Michon: firma list en bedrog???

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat een anticlimax
« Reactie #38 Gepost op: 10-12-2004, 19:09:48 »
Toch nog prijs voor Nanet en Elmer

De winaars van de Net5-serie Het Blok, Lieke en Michon hebben in totaal 96.500 euro aan hun deelname overgehouden. De verliezers, Nanet en Elmer verdienden slechts 1.250 euro door de verkoop van appartement 5. Hun eigen appartement is niet verkocht via de veiling maar teruggegeven aan Imca Vastgoed.
Uit medelijden heeft SBS besloten om Nanet en Elmer een order te gunnen. Ze mogen voor 7.500 euro de kantine gaan opknappen. (via Parool)

(Bron: Medialog)

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Wat een anticlimax
« Reactie #39 Gepost op: 12-12-2004, 15:23:30 »
Ik heb gister eindelijk de veiling gezien (in de herhaling).
Het viel mij ook ontzettend tegen.
Er zijn best veel mensen naar de kijkdagen geweest, en er zaten toch ook aardig veel mensen in de veilingzaal. Er waren echter heel weinig mensen die daar serieus een bod kwamen doen.

Ik vond de startbedragen soms erg laag. En het 'mijnen' was helemaal een teleurstelling. Als ik voor het appartement van Nanet & Elmar was gegaan had ik op mijn eigen bieding 'gemijnd'. Al was het maar een paar honderd euro geweest. Dat relatief kleine beetje van zo'n bedrag had hun gevoel wel enorm opgekrikt.

Ik vond de veilingmeester het best goed doen. Hij had voor alle partijen evenveel enthousiasme en nam voor alle ook ruim de tijd. Het mijnen werd wel iets rapper gedaan dan bij de eerste keer dat helemaal naar 0 werd afgeteld, maar uit de zaal bleek duidelijk dat er geen mijning-interesse was.

De bedragen zijn opzich best wel aan de hoge kant (als ik het vergelijk met de woningmarkt in mijn regio), maar dat doet vooral de duurdere markt in de Randstad. Ik had de stellen allemaal veel meer gegund. Helaas dat de veiling zo tegen viel. Ik denk dat er vooral een leefstijl is gekocht ipv bouwtechnische structuur en kwaliteit.

Over vormen van vals-spelen laat ik me maar niet uit. Dat zou toch alleen maar gebasseerd worden op speculaties.

Ik hoop dat het vervolg zeker zo leuk wordt. Met de juiste personen moet dat lukken. Als de veiling dan ook nog wat positiever eindeigd, weet ik zeker dat ik zal genieten.
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...