Auteur Topic: Wat een anticlimax  (gelezen 18643 keer)

Offline essie75

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Wat een anticlimax
« Gepost op: 5-12-2004, 22:05:41 »
Ik heb nu bijna de hele uitzending met kromme tenen gezeten.
Wie heeft de startbedragen ingeschat bij deze veiling? Als de appartementen die door Theo enzo zijn opgeknapt rond de drie ton gekost hebben, who the f##k heeft er dan deze bedragen zo opgesteld?
Wat een aanfluiting is die veiling zeg.
Ik heb er zo lang met plezier naar gekeken en om dat te zien dat ze voor 11 weken hard werken ongeveer 15 duizend euro krijgen.
Dat omgerekende uurloon is dus zo ontzettend laag! Wat vreselijk voor al die moeite en al dat zweet en tranen dat er in is gaan zitten.
En dan te bedenken dat de startbedragen eigenlijk hoger waren, maar door Michon nog naar beneden zijn gepraat!
Wij wilden ons nog wel opgeven voor de volgende editie, maar dat doen we dus echt niet.

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Wat een anticlimax
« Reactie #1 Gepost op: 5-12-2004, 22:16:50 »
Ik weet niet precies hoeveel uur per week ze eraan mochten werken maar ik ben benieuwd naar je berekening. Wat zou je trouwens een redelijk uurbedrag voor dit werk vinden?

Offline tbl1966

  • Forumlid
Re: Wat een anticlimax
« Reactie #2 Gepost op: 5-12-2004, 22:19:59 »
Wat een deceptie zeg. Dit is gewoon doorgestoken kaart. Die veilingmeester stond bij het appartement van Lieke en Michon heel lang te wachten voordat 'ie ging afslaan. Bij de andere appartementen ging die hardstikke snel.  ??? Bah, dit programma valt me heel erg
tegen. Ze moesten zeker beloond worden omdat ze zo lekker bezig waren tijdens het filmen, de ruzies die ze constant aan het maken waren moesten zeker beloond worden. Ik vond het programma heel erg leuk, maar nu ben ik erg teleurgesteld.  >:(

Offline addict

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • widm addict
Re: Wat een anticlimax
« Reactie #3 Gepost op: 5-12-2004, 22:29:59 »
Ja, ik ben ook teleurgesteld...
ik vond het ook jammer voor nanet en elmer... ze waren niet mijn fav. , maar toch...

denk zowieso dat nederland te klein is om 4 appartemten te verkopen voor zulke bedragen.. er zijn maar weinig mensen die dat kunnen betalen... maarja
jammer..
I'm confused... Wait, maybe I'm not..

Offline essie75

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat een anticlimax
« Reactie #4 Gepost op: 5-12-2004, 22:31:59 »
Ik ga vooral uit van Elmer en Nanet, die echt heel veel uur erin hebben gestoken en nu niets hebben verdiend.

Ze hebben er 11 weken aan gewerkt, met twee personen. Ze mochten van
maandag tot vrijdag vanaf vier uur klussen, dus dan zullen ze ongeveer zes uur per persoon per dag hebben gewerkt, das dus dertig uur per week per persoon en in de weekenden ongeveer 14 uur per dag. Als je uitgaat van vijftig tot zestig uur per week, kom je op ongeveer 600 uur voor de blok periode in totaal. Das dus voor Elmer en Nanet een uurloon van 2,10 euro.
En dat vind ik dus erg weinig.

Offline betty_boopoop

  • Forumlid
Re: Wat een anticlimax
« Reactie #5 Gepost op: 5-12-2004, 22:36:27 »
Heel jammer dat dat stel heeft gewonnen. Klopt niets van. De veilingmeester bleef inderdaad zo lang wachten bij Lieke & Michon. En het klopt ook nog steeds niet hoe zij zulke dure materialen (gashaard, vloer, plasmascherm) hebben kunnen plaatsen met zo'n budget. Klopt echt helemaal niets van. Ik mocht Elmer en Nanet ook niet altijd, maar ik vind het ook heel sneu dat zij helemaal niks hebben verdiend.

Vond het trouwens heel vreemd dat die man die L&M's apartement kocht niet blij was. Had hij gehoopt dat iemand zou "mijnen"? Was hij ingehuurd door onze vastgoedmakelaar Michon?

Hoe dan ook jammer dat zulke onsympathieke mensen winnen!

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re: Wat een anticlimax
« Reactie #6 Gepost op: 5-12-2004, 22:36:29 »
Geloof niet echt in doorgestoken kaart. Er zat gewoon niet meer in, althans, bij de mensen die geboden hebben. Ze lijken zich bij de promotie van de veiling gericht te hebben op de kijkers van het programma, maar misschien zijn dat wel de minst geïnteresseerden vwb de appartementen. Er leken maar een paar professionele bieders in de zaal te zitten.

En tsja misschien was er ook gewoon veel te optimistisch getaxeerd en is de huizenmarkt in de tussentijd ingezakt.
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline 1lau

  • Forumlid
Re: Wat een anticlimax
« Reactie #7 Gepost op: 5-12-2004, 22:47:34 »
Het was inderdaad een teleurstellend afsluiting van het programma.

Er zaten volgens mij te weinig kopers in het ING gebouw. Het deel waar de "kopers" zaten waren vooral gevuld met fans en sommige met complete families.
Echt veel concurrentie was er dus eigenlijk niet.
Daarbij kan je voor het eindbedrag van elk appartement complete woningen krijgen, maar het is wel buiten Amsterdam. Het is absurd veel geld voor weinig ruimte.

Maarja als je kijk naar het aantal lege kantoren in Amsterdam dan is het eigenlijk misschien ook wel te begrijpen.
« Laatst bewerkt op: 5-12-2004, 22:54:44 door 1lau »

Offline 8ar6ara

  • Forumlid
gefeliciteerd Lieke en Michon
« Reactie #8 Gepost op: 5-12-2004, 23:13:26 »
 ::bravo:: want jullie hadden wel het mooiste appartement. Er moet echter wel iets gigantisch mis zijn gegaan in de organisatie of het werkt gewoon heel slecht bij zo'n veiling, want die bedragen slaan natuurlijk nergens op, als je bij funda.nl kijkt zie je hele andere verkoopbedragen voor appartementen in deze straat.
Ik vermoed dat er geen deel 2 komt van het blok want hier geeft uiteraard niemand zich ooit meer voor op! Wekenlang je frustraties en ruzietjes uitvergroot laten vertonen voor heel Nederland, en dan voor zo weinig, of in Nanet en Elmers geval 0 Eurootjes!!!
Heel sneu.
overigens vond ik dat er ook weinig echt leuke reclame voor de appartementen zelf is gemaakt, je zag alleen maar het gekibbel en lekkende daken en ellende in alle spotjes, ja dat drijft de prijs ook niet echt op. SLECHT!!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat een anticlimax
« Reactie #9 Gepost op: 5-12-2004, 23:20:14 »
Ik vond 't ook 'n enorme teleurstelling.  ::niet-ok::

En vooral voor Elmer & Nanet vind ik 't ontzettend sneu. Zij hebben denk ik de meeste uren erin zitten en krijgen nu helemaal niks!  ::ohno::  En dan ook nog 'ns te bedenken dat dit 't grootste appartement was en ook nog 't enige appartement op de begane vloer. Echt onbegrijpelijk dat juist zij dan 't minste krijgen voor hun appartement.  :-\\

De andere appartementen in 't Blok gingen geloof ik voor 280.000 euro weg en die zijn dus niet eens ingericht! Dan vond ik 't wel logisch dat de stellen ervan uitgingen dat ze toch minstens 10.000 euro meer dan dat zouden kunnen krijgen voor hun ingerichte appartementen, waar gelijk ingetrokken zou kunnen worden.

Vond het trouwens heel vreemd dat die man die L&M's apartement kocht niet blij was. Had hij gehoopt dat iemand zou "mijnen"? Was hij ingehuurd door onze vastgoedmakelaar Michon?

Nou, Michon vertelde bij 1 van de updates 'n keer dat zijn baas (als ik 't goed onthouden heb...) hun appartement als 2de woning wilde hebben en er veel voor wilde bieden. Daarom waren Lieke & Michon ook al zo zeker van hun overwinning. Ik ga er nu vanuit dat die baas dus aan de telefoon was bij die man met de telefoon, die 't appartement kocht. Vooral ook omdat die later ook bood op 't vijfde appartement, wat natuurlijk voor 'n bedrijf ideaal is om er personeel tijdelijk in te laten verblijven. Dus geen doorgestoken kaart denk ik, maar wel gewoon ontzettend geluk voor Lieke & Michon dat zij iemand wisten die 't kost wat kost wilde hebben.

Maar 't blijft erg jammer dat 't programma in zo'n ongelooflijke teleurstelling is geeindigd. 't was echt 'n megasucces qua kijkcijfers, maar helaas heeft dat de stellen niets opgebracht. Ik weet zeker dat zij ook niet zouden hebben meegemaakt als ze wisten voor wat voor bedragen de appartementen zouden worden geveild. Ik denk dan ook dat dit 't einde van 't Blok is en dat 't nu niet meer terug zal komen volgend jaar. Heel erg jammer.  :(

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Wat een anticlimax
« Reactie #10 Gepost op: 5-12-2004, 23:21:24 »
Kan me alleen maar bij jullie aansluiten. ik voelde ook bij L&M een vookeursbehandeling van de veilingmeester. Maar ja,..het zij zo.  Hoewel ik het anderenmeer gegund zou hebben, Lieke en Michon toch gefeliciteerd. ::joehoe::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline gon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat een anticlimax
« Reactie #11 Gepost op: 6-12-2004, 09:13:51 »
Baaaahhhhhhhh,wat een enorme teleurstelling! ::niet-ok:: >:( :\'(

Ik heb er gewoon geen woorden voor!
Wat een stelletje amateurs,die dit bedacht en uitgevoerd hebben!!De hele zaal hebben ze vol zitten en hoeveel mensen hebben we zien bieden??Juist heeel heeel erg weinig.

Wat vind ik dit sneu voor Elmer en Nanet...
Wat baal ik als een stekker dat M&L hebben gewonnen.
Dit is toch vaag of niet,de een heeft zoveel meerwaarden en de andere stellen heel weinig tot helemaal  niets..
ik heb met heel veel plezier naar het blok gekeken en heb gisteravond echt heel erg gebaald dat het zo`n einde heeft gekregen..........


Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat een anticlimax
« Reactie #12 Gepost op: 6-12-2004, 10:18:36 »
Die mevrouw die de appartementen getaxeerd heeft in de eerste aflevering moet nog maar eens op cursus! We weten allemaal dat de woningmarkt bijzonder slap is en dat het heel moeilijk is om een grote overwaarde te creeren. Als de woningen dan ook nog eens te hoog getaxeerd worden is het helemaal onmogelijk! Bovendien voegt de inrichting niets wezenlijks toe aan de waarde van een huis. Alleen vaste elementen zoals tuin, balkon, indeling en CV etc hebben invloed op de waarde.
De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Wat een anticlimax
« Reactie #13 Gepost op: 6-12-2004, 10:47:54 »
Nanet en Elmar hebben dus eigenlijk die 11 weken voor de kat z'n eh, viool ::) gewerkt ::ohno:: Triest hoor. Had ze dan ff wat meer gegunt door bv bij 1000 ofzo te mijnen. Echt heel sneu. Ook niet verwacht, de kijkdagen waren best druk maar dat waren dus alleen maar mensen die het wel eens wilden zien. Die handelaren lachten zich, om maar ff in Theo-termen te spreken, een krul in hun lul. Níemand was geinteresseerd! Eigenlijk had niemand zo hard hoeven werken, geen van de appartementen bracht op wat ze erin hadden gestoken.
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat een anticlimax
« Reactie #14 Gepost op: 6-12-2004, 10:48:58 »
Mediawatchers schrijft dit over de finale:

Finale 'Het Blok' tegenvaller

Gisteravond was de veiling van de appartementen van de NET5-serie Het Blok. De hele finale is uitgelopen op een tegenvaller voor de zender en de kandidaten. De opbrengst van de appartementen viel tegen en de kosten voor NET5 overtreffen de opbrengsten. De kandidaten hadden op een hogere meerwaarde gerekend. Nadat het appartement van Wina en Jochem als eerste was geveild hadden zij slechts een meerwaarde van 14.000 euro. Het appartement van Lieke en Michon leverde een meerwaarde op van 45.000 euro waarmee ze de winnaar werden en ook de hoofdprijs van 50.000 euro kregen. Brett en Tobias moesten het met slechts 10.000 euro doen en het appartement van Nanet en Elmer is uiteindelijk niet verkocht en werd teruggenomen door Imca Vastgoed.


Dat laatste klopt toch niet of heb ik dat gisteren helemaal verkeerd gezien?  ???

Offline xmoix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat een anticlimax
« Reactie #15 Gepost op: 6-12-2004, 10:49:56 »
Ik vind het vooral heel zielig voor Nanet en Elmer!!!

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Wat een anticlimax
« Reactie #16 Gepost op: 6-12-2004, 10:52:08 »
Dat laatste klopt toch niet of heb ik dat gisteren helemaal verkeerd gezien?  ???
Misschien kon de bieder het toch niet betalen en werd het misschien ongeldig verklaard. Ben benieuwd hoe ze dat nu gaan doen als het strax toch verkocht gaat worden voor een hoger bod, of ze dan toch de meerwaarde mogen houden of dat het nu gewoon over is.
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Wat een anticlimax
« Reactie #17 Gepost op: 6-12-2004, 11:38:38 »
Ik heb alleen het laatste kwartiertje gezien, wat ben je een enorme eikel als je op 250 euro (meer) nog niet wil mijnen of gewoon een heel lullig bedragje van 10 euro, maar dit was een waanvertoning.  ::niet-ok::

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Wat een anticlimax
« Reactie #18 Gepost op: 6-12-2004, 11:47:50 »
t gaat gewoon slecht met de huizenmarkt.. :-\ en idd, de grens is bereikt ofzo. als er sprake is van doorgestoken kaart, denk ik eerder dat dat bij de begintaxatiewaarde is. die was volgens mij veels te hoog.. ::jaja::

Offline sjulie

  • Forumlid
Re: Wat een anticlimax
« Reactie #19 Gepost op: 6-12-2004, 11:48:13 »
Lieke en Michon winnen ’Het Blok’


Na elf weken bouwen en sjouwen was het gisteren eindelijk zover. De appartementen van Het Blok wisselden na één klap met de hamer van eigenaar.
De eerste klap is doorgaans een daalder waard, maar toen het appartement (van Wina en Jochem) als eerste werd geveild, zat de schrik er bij de kandidaten meteen goed in. De woning, waarvan de taxatiewaarde in de eerste aflevering van het NET 5-programma was vastgesteld op 235.000 euro, werd verkocht voor 249.000 euro. De meerwaarde van slechts 14.000 euro was een ware deceptie voor alle deelnemers. „We waren echt enorm verbaasd”, vertellen Lieke en Michon, die met een meerwaarde van 45.000 euro als winnaars uit de bus kwamen. Hun woning van ruim 80 vierkante meter wisselde voor 265.000 euro van eigenaar. Lieke: „Ik dacht, wat is dit voor drama. We hadden de meerwaarde van de appartementen rond de 50.000 euro ingeschat, met een minimum van 30.000. Er ging niets mis tijdens de veiling, maar de Nederlandse vastgoedmarkt is duidelijk nog niet toe aan dit soort projecten.”

„Iedereen heeft wel eens ruzie”

Lieke en Michon zijn in een klap 96.250 euro rijker. Brett en Tobias, het span dat volgens velen grote kans had om te winnen, moesten het doen met ’slechts’ 10.000 euro. De grootste teleurstelling kregen Nanet en Elmer te verwerken: hun appartement werd niet verkocht. Het vijfde appartement, dat gezamenlijk werd opgeknapt, bracht 90.000 euro op.

FINANCIËLE STROP
Een kleine rekensom leert ons dat alles bij elkaar Het Blok meer geld heeft gekost dan opgebracht. Voor ongeveer 1,1 miljoen euro werd het televisiestation eigenaar van het appartementencomplex. De vier koppels kregen elk 35.000 euro te besteden. Buiten de productiekosten om waren de kosten van Het Blok in ieder geval 1,25 miljoen euro. De veiling bracht in totaal 839.000 euro op. Het appartement van Nanet en Elmer dat niet werd verkocht, werd teruggenomen door Imca Vastgoed voor 235.000 euro. Opgeteld bij de 839.000 euro levert dat slechts 1.074.000 euro op. Een verlies van bijna twee ton.

René Nobel, programmadirecteur van NET 5: „Het hele programma heeft veel geld gekost. We hebben bewust de prijzen van de huizen lager gesteld dan de ware taxatiewaarde, om een overwaarde te creeren voor de kandidaten. Met het oog op de woningmarkt in Amsterdam en de huidige economische situatie leek dit een extra impuls. Dat de kandidaten over de uitslag teleurgesteld zijn, is heel begrijpelijk. Maar een programma als ’Expeditie Robinson’ heeft uiteindelijk ook maar één winnaar.”
Niemand heeft er bij stilgestaan dat één van de koppels met lege handen naar huis zou gaan. Vandaag buigt de directie van het televisiestation zich over het probleem Nanet en Elmer. Lieke en Michon kunnen uitkijken naar een kaveltje in de buurt van Delft. Lieke: „De grond is duur bij ons in de regio, maar we gaan vast en zeker zelf een huis realiseren. Zonder camera’s en met genoeg slaap. Het slaapgebrek tijdens Het Blok maakte de verbouwing het zwaarst. Maar om voor eens en altijd alle misverstanden de wereld uit te helpen: wij hebben een heel goede relatie!”

Bron:Telegraaf