Auteur Topic: Reality tv: Judas Game  (gelezen 11654 keer)

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Reality tv: Judas Game
« Gepost op: 8-10-2003, 13:58:19 »


op veronica op Dinsdag om 22.45 uur, zaterdag herhaling om 21.00 uur.

heeft iemand dit weleens gezien? ik wel en vond het een leuk concept. vooral met die 'nep'zielige verhalen. probeer dan maar eens de echte eruit te halen. echt een keer kijken dus!

hier het concept:

Veronica zorgt weer voor spraakmakende programma's! Het nieuwste voorbeeld hiervan is het spelprogramma ?Judas Game?. Zes deelnemers strijden om 20.000 euro, ze moeten elkaar overtuigen van de noodzaak dat juist zij dit geld het hardst nodig hebben.

Liegen en bedriegen?
Het licht gaat aan, zes mensen zitten rond een tafel, ?Judas Game? begint. In de voorstelronde wordt van elke deelnemer een filmpje getoond waarin ze uitleggen waarom juist zij de 20.000 euro verdienen. Iemand wil een droomwens in vervulling laten gaan, iemand anders is bedrogen en daardoor buiten haar schuld in de financiële problemen terechtgekomen, weer iemand anders wil het geld gebruiken om iemand anders te helpen, het zijn maar een paar voorbeelden van de verhalen die te verwachten zijn. Of deze verhalen echt waar zijn, dat weet niemand van elkaar. Voor hetzelfde geld is het verzonnen en wil deze persoon van het geld op vakantie. Meteen na de verhalen volgt de eerste wegstemronde waarbij iedereen openlijk moet aangeven wie er weg moet en waarom. Degene met de meeste stemmen mag vertrekken.

Even wegstemmen!
Als ?Judas Game? verder gaat krijgen de deelnemers de gelegenheid zich, met één andere deelnemer, af te zonderen in de complotkamer. Hier gaan de deelnemers op zoek naar een bondgenoot, een persoon met wie ze denken dat ze de grootste kans hebben om de finale te halen. Ze zullen elkaar van hun verhaal proberen te overtuigen en proberen te achterhalen of de ander hun het geld gunt. Hierna volgt weer een wegstemronde. Dit gaat zo door totdat er nog twee personen over zijn die elkaar treffen in de finale.

De finale...
Nog twee personen zijn over en nu komt het erop aan. Er zijn drie mogelijkheden. Je kunt het geld met de ander delen en als de ander dat ook met jou doet heb je beide 10.000 euro. Als de ene deelnemer deelt maar de ander niet, dan gaat de ander er met al het geld vandoor. Als beide personen niet willen delen, krijgt niemand iets en gaan ze met lege handen naar huis. Gescheiden van elkaar geven de deelnemers in de complotkamer aan wat ze gaan doen, delen of niet. Dan volgt de confrontatie en moeten ze elkaar vertellen wat ze besloten hebben.

Wie is er eerlijk, wie niet, wie weet de ander het best te overtuigen en gaat er met het geld vandoor of vallen beide finalisten ten prooi aan hebzucht en grijpen ze beiden mis?


« Laatst bewerkt op: 8-10-2003, 15:24:01 door Cora Bora »

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Reality tv: Judas Game
« Reactie #1 Gepost op: 8-10-2003, 14:12:15 »
Ik heb gister het laatste stuk gezien. Niet echt speciaal ofzo... :-X Het is eigenlijk precies hetzelfde als toen met 'deelt tie het of deelt tie het niet' maar dan met wat meer geld. Ik zal er niet voor thuis blijven...
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Reality tv: Judas Game
« Reactie #2 Gepost op: 8-10-2003, 14:19:49 »
Ik heb gister het laatste stuk gezien. Niet echt speciaal ofzo... :-X Het is eigenlijk precies hetzelfde als toen met 'deelt tie het of deelt tie het niet' maar dan met wat meer geld. Ik zal er niet voor thuis blijven...

nee maar je moet juist het eerste gedeelte zien, waarin iedereen die zielige verhalen vertellen....

Offline Madcat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Reality tv: Judas Game
« Reactie #3 Gepost op: 8-10-2003, 14:44:35 »
Ik heb het programma niet gezien, maar zoals het hier beschreven staat klinkt het erg leuk. Beetje psychologisch, kijken hoe mensen samenwerken, complotten smeden en elkaar vertrouwen. Doet me wel een beetje denken aan het complotten smeden in Expeditie Robinson!  ;D

Misschien moet ik volgende week maar eens gaan kijken...

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Reality tv: Judas Game
« Reactie #4 Gepost op: 8-10-2003, 14:55:22 »
je kan dus de aflevering van gisteren zien, die wordt zaterdag om 21.00 uur herhaald...
en ik kan je dit vertellen: bij complotten; niets is wat het lijkt!  ;D gniffel gniffel

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Reality tv: Judas Game
« Reactie #5 Gepost op: 8-10-2003, 15:00:00 »
Dat was het dus wat ik op zaterdagavond had gezien. Uiteindelijk waren er toen 2 over. 1 vrouw die heel arm was en zoontjes en blabla en die wou graag een keer het graf van haar vader laten zien aan haar zoontjes en ze had al toegezegd dat het waar was (moest eerlijk antwoorden) en een nogal gezette vrouw die beweerde te dik zijn om te kunnen bevallen (of zoiets whaterver). Dat was dus gelogen, de arme vrouw was al helemaal in tranen en alles want voor haar stond veel op het spel en ze voelde zich flink genaaid omdat de ander had gelogen. Maar wat doet die gore bitch (en ik vlucht niet in internet-anonimineit als ik haar zie zou ik het haar ook zeggen) ze wil niet delen met die arme vrouw! Ik was zo pissig op haar. Ze gunde zichzelf wel 20.000 euro en die vrouw geen 10.000 euro, gatverdegatver en wat was nu de reden volgens haar dat ze niet wou gaan delen: 'Ik zag dat zij (die arme vrouw) niet ging delen en ik wou niet verliezen dus heb ik het ook maar niet gedaan.'  >:(  >:( Als ik haar zie, scheld ik haar verrot!

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Reality tv: Judas Game
« Reactie #6 Gepost op: 8-10-2003, 15:07:22 »
jahaha die heb ik ook gezien en idd de term 'bitch' is hier niet geheel misplaatst....
maar hoe vond je die poolse dan? die bleef maar huilen.... ;D ik dacht nog even en die glijd zo van haar stoel door al die tranen.
hoe dan ook : heeeeeeerlijke televisie. brengt het slechtste in de mens naar boven,  8)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Reality tv: Judas Game
« Reactie #7 Gepost op: 8-10-2003, 15:17:42 »
Dit klinkt toch wel als 'n heel interessant programma. Ik had gedacht dat er niks aan zou zijn (en was daarom ook niet gaan kijken), maar ik merk aan jullie reacties dat 't toch wel 'n spraakmakend programma is. Misschien moet ik ook maar 'ns gaan kijken.  :)

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Reality tv: Judas Game
« Reactie #8 Gepost op: 8-10-2003, 15:21:15 »
ja doen hoor han!

de aflevering van vorige week was ook erg...
er bleven een man en een vrouw over. die man had echt het vertouwen in haar, en koos dus voor delen. je raadt het al, dat had ie dus niet moeten doen. zij koos voor niet delen. en je zag dat er iest brak in die man. hij zei nog iets in de trant van: 'ik hoop dat dat geld je veel geluk zal geven...'
errugggggggggg.......

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re:Reality tv: Judas Game
« Reactie #9 Gepost op: 8-10-2003, 21:54:55 »
IK heb het gister gezien en het is echt heel leuk om al die verhalen te horen en je kan zelf ook kijken wie jij denkt dat de waarheid spreekt. Het is echt een heel leuk programma , ook omdat mensen elkaar misleiden en complotten smeden.

Maar de verhalen zijn het leukst, vooral al komt iets heel geloofwaardig over en het blijkt nep te zijn.
Eindelijk...

Offline Muisje74

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Robbie is mijn hobby
Re:Reality tv: Judas Game
« Reactie #10 Gepost op: 8-10-2003, 22:52:52 »
Michel van MP heeft er aan mee gedaan.............

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Reality tv: Judas Game
« Reactie #11 Gepost op: 8-10-2003, 23:11:08 »
Michel van MP heeft er aan mee gedaan.............

Die had toch alleen meegedaan aan 'Heartbeat' en 'Deelt ie het of deelt ie het niet'? (zie ook hier op 't Masterplan-forum)

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Reality tv: Judas Game
« Reactie #12 Gepost op: 9-10-2003, 09:28:08 »
Michel van MP heeft er aan mee gedaan.............

nee je vergist je met "deelt ie of deelt ie niet"
dit is een nieuw programma met een hele andere opzet, alleen de finale is een beetje hetzelfde.

Offline Muisje74

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Robbie is mijn hobby
Re:Reality tv: Judas Game
« Reactie #13 Gepost op: 9-10-2003, 11:29:12 »
Ja, dat was het. Haalde het idd door elkaar...........

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Reality tv: Judas Game
« Reactie #14 Gepost op: 9-10-2003, 12:16:15 »
Heb't een keer gezien. Vond het wel een leuk programma. De finale is een uitwerking van het prisoners dilemma, wel slim, want die prijzen gaan er zo volgens mij maar zelden uit. Sowieso is het vollgens mij wel een low-budget tv programma. Er gebeurt weinig en ik kan me voorstellen dat er zo 10 afleveringen op een dag geschoten kunnen worden.
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Reality tv: Judas Game
« Reactie #15 Gepost op: 15-10-2003, 09:19:55 »
gisteren nog iemand gekeken?? nou ik zat er weer helemaal naast....
ik ben blijkbaar niet goed in het raden van judassen.  :-\

Offline sjulie

  • Forumlid
Re:Reality tv: Judas Game
« Reactie #16 Gepost op: 15-10-2003, 09:26:54 »
Gisteren voor het eerst gezien.
Moet je maar kunnen....liegen dat het gedrukt staat.
Ik heb gemist of die Samira nou loog of niet.(van die rose auto)
Die man van de legbatterij geloofde ik al gelijk niet....en verrassend genoeg gunde hij het z'n medespeelster.
Of was dat ook weer spel?

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Reality tv: Judas Game
« Reactie #17 Gepost op: 15-10-2003, 10:02:52 »
Gisteren voor het eerst gezien.
Moet je maar kunnen....liegen dat het gedrukt staat.
Ik heb gemist of die Samira nou loog of niet.(van die rose auto)
Die man van de legbatterij geloofde ik al gelijk niet....en verrassend genoeg gunde hij het z'n medespeelster.
Of was dat ook weer spel?

nee volgens mij niet, hij gunde het haar. en hij was nogwel een judas....soms is zit het leven ingewikkeld in elkaar.  ::)

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re:Reality tv: Judas Game
« Reactie #18 Gepost op: 15-10-2003, 10:33:48 »
Ik vraag altijd of mijn vader/moeder eens ff ergens op laat staan.

Maar dat is nooit op Judas Game. Dus kan niet kijken :(

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Reality tv: Judas Game
« Reactie #19 Gepost op: 5-11-2003, 09:12:27 »
gisteren weer even gekeken, ........................................
« Laatst bewerkt op: 5-11-2003, 12:30:47 door Cora Bora »