Auteur Topic: Kinderen voor Kinderen  (gelezen 9718 keer)

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Kinderen voor Kinderen
« Gepost op: 8-11-2003, 01:06:16 »
Vanavond weer op TV. NL 3  19:03u - 20:05u

"De 24ste editie. Het koor onder leiding van Majel Lustenhouwer en het ballet van Lucia Marthas hebben een wervelende show gemaakt met elf nummers van de nieuwe cd. Tussen de nummers door vraagt Klaas van der Eerden de kinderen het hemd van het lijf over allerlei dingen uit hun leven, en krijgt soms verrassende antwoorden. Presentatie: Klaas van der Eerden."
bron: omroep.nl

Wie kijkt hier nog naar? Als kind keek ik het ieder jaar.

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kinderen voor Kinderen
« Reactie #1 Gepost op: 8-11-2003, 10:23:54 »
Nu kijk ik het niet meer, maar vroeger wel... toen er nog zo'n heel verhaal omheen zat met de kinderen die toen nog konden acteren enzo. Nu is het toch alleen een show op een podium? Dat vind ik dus minder...

Mijn favoriete liedjes:
1. Vandaag ben ik een vliegtuig
2. Vakantieliefde
3. Waanzinnig gedroomd
4. Met één been op de stoep
5. Ik ben het kind van 10 miljoen

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Kinderen voor Kinderen
« Reactie #2 Gepost op: 8-11-2003, 14:08:36 »
Vroeger werd ik altijd wakker met een liedje in mijn hoofd, maar nu niet meer.

Kinderen voor Kinderen 7 was de beste!

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Kinderen voor Kinderen
« Reactie #3 Gepost op: 8-11-2003, 17:05:57 »
Nu kijk ik het niet meer, maar vroeger wel... toen er nog zo'n heel verhaal omheen zat met de kinderen die toen nog konden acteren enzo. Nu is het toch alleen een show op een podium? Dat vind ik dus minder...
Helemaal mee eens!

Citaat
Mijn favoriete liedjes:
(...)
3. Waanzinnig gedroomd
(...)
Dit is idd zo'n liedje dat echt in je kop blijft zitten. Wel een leuke. Net als "Op een onbewoond eiland".


Ik heb hier een pagina gevonden met songteksten van leuke populaire Kinderen voor Kinderen liedjes. :)

« Laatst bewerkt op: 8-11-2003, 17:07:28 door Malcolm »

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Kinderen voor Kinderen
« Reactie #4 Gepost op: 8-11-2003, 20:03:22 »
Ik heb wel een paar edities gezien uit de beginperiode. Nu de CSC bezig is hier, moet ik onwillekeurig lachen met een titel als Op en onbewoon ei-ei-eiland....

Mooi vond ik Make-up, waarbij de dochter de make-up-spullen van haar moeder pakt, en zichzelf ermee gaat bewerken. Nu wil ik ook eens zien hoe ik er later uit zal zien, die zin staat me nog bij.

Ik ben toch zeker Sinterklaas niet, als de bankbiljetten groeien op mijn rug, kom dan nog maar eens terug: onvergetelijke regels uit een liedje, gezongen dor Edwin Rutten. Mij staan dus niet echt hele liedjes helder voor de geest, maar wel flarden ervan.

Wat ik ook erg leuk heb gevonden: die meiden van Frizzle Sizzle, die in 1986 hebben meegedaan aan het Eurovisiesongfestival, die zijn ook ooit begonnen in het KvK-koor. Laura Vlasblom, nu al of niet getrouwd met Bastiaan Ragas (?????), en haar zus Karin, en Mandy Huydts staan me nog redelijk helder voor de geest.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kinderen voor Kinderen
« Reactie #5 Gepost op: 8-11-2003, 21:04:47 »
Ik heb vroeger ook altijd Kinderen voor kinderen gekeken! En kinderen voor kinderen 7 was idd echt de allerleukste!  :D

Ik heb vorig jaar nog 'ns alle liedjes van KvK 1 tot en met KvK 15 gedownload. Ik heb tot en met 15 gekeken, want daarna voelde ik me te oud ervoor. Maar nu op m'n 21ste vind ik 't leuk om nog af en toe zo'n oud liedje te horen, wat we dan op de basisschool deden playbacken.  ;D

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik van veel liedjes gewoon nog de tekst kan meezingen. Op de een of andere manier blijven die toch jaren hangen. Bovendien weet ik bij heel veel liedjes gewoon echt nog wat we toen te zien kregen op televisie.  :)

Ik vond 't trouwens 't leukste als er echt 'n verhaal omheen verzonnen was. Nu is 't altijd gewoon in de studio opgenomen met publiek, maar vroeger was er vaak 'n heel verhaal. (ook 'n aantal jaren in 't studio opgenomen, maar de edities met verhaal waren toch in de meerderheid) Ik vond bijvoorbeeld ook KvK 13 zo leuk, omdat daar 'n heel verhaal rondom vrijdag de 13de inzat. Bovendien weten jullie dat ik iets heb met 't getal 13.  ::)

Ik heb 't vanavond moeten missen, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik 't al 'n paar jaren niet meer gezien heb. Ik heb ook 't idee dat 't niet meer zoals vroeger was en dat er minder leuke liedjes tussen zitten. Ik denk ook niet dat er nog zoveel naar wordt gekeken door kinderen als vroeger. Nu zijn de jonkies al echt fan van een of ander idool, terwijl wij vroeger meezongen met 'n bandje van KvK.  8)

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kinderen voor Kinderen
« Reactie #6 Gepost op: 9-11-2003, 18:40:12 »
http://www.omroep.nl/vara/tv/kvk/jukebox.html

Hier kan je de jukebox downloaden waarop liedjes staan in de karaoke-versie en de gewone versie :)

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kinderen voor Kinderen
« Reactie #7 Gepost op: 9-11-2003, 22:24:24 »
En kinderen voor kinderen 7 was idd echt de allerleukste!  :D
Welke was dat ook alweer??

Vroeger keek ik altijd.
En natuurlijk had ik ook een roodbruine tuinbroek met een geruite bloes. En een jaar later een witte trui met een schuine gekleurde streep.
 

"Only thing to do is jump over the moon"

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Kinderen voor Kinderen
« Reactie #8 Gepost op: 9-11-2003, 22:28:49 »
1981 was de eerste, 1988 moet dat dus zijn.

Was dat niet met dat liedje met Ron Brandstichter in de keuken, met die heeeerlijke maaltijd?

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kinderen voor Kinderen
« Reactie #9 Gepost op: 9-11-2003, 22:35:04 »
1981 was de eerste, 1988 moet dat dus zijn.

Was dat niet met dat liedje met Ron Brandstichter in de keuken, met die heeeerlijke maaltijd?

Moeders wil is wet maar vader lapt dat aan z'n laars
Als moeder weg is gaat een nieuwe wereld open

;D

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kinderen voor Kinderen
« Reactie #10 Gepost op: 9-11-2003, 23:08:13 »
Welke was dat ook alweer??

Deze liedjes:

1 Kinderen voor Kinderen
2 Kermis
3 Snoepverslaving
4 Mijn ouwe kamer
5 Make-up
6 Hallekiedallekie
7 Lom-kind
8 Spinnen
9 Ik ben toch zeker sinterklaas niet
10 Ruim je kamer op
11 Schipperskind
12 Vakantie met de tent
13 Vier ouders
14 Zwemziek
15 De lek
16 De krantenbezorger
17 Klein is fijn

't zijn allemaal echt prachtliedjes. Vooral 'Vakantie met de tent', 'Zwemziek', 'Ruim je kamer op', 'Lom-kind' en 'Make-up' zong ik altijd hard mee.  ;D

Maar die met Ron was ook heel erg leuk idd. Dat was trouwens KvK 8 met liedjes als 'Een been op de stoep' en 'Heb jij het al'.  :)

Offline sjulie

  • Forumlid
Re:Kinderen voor Kinderen
« Reactie #11 Gepost op: 10-11-2003, 00:04:45 »
Nooit leuk gevonden dat progamma.
Het waren altijd van die Hilversumse "kak"kinderen die daar een partij stonden te bleren...ik bedoel zingen. ;)

Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re:Kinderen voor Kinderen
« Reactie #12 Gepost op: 10-11-2003, 10:28:25 »
Deze liedjes:

1 Kinderen voor Kinderen
2 Kermis
3 Snoepverslaving
4 Mijn ouwe kamer
5 Make-up
6 Hallekiedallekie
7 Lom-kind
8 Spinnen
9 Ik ben toch zeker sinterklaas niet
10 Ruim je kamer op
11 Schipperskind
12 Vakantie met de tent
13 Vier ouders
14 Zwemziek
15 De lek
16 De krantenbezorger
17 Klein is fijn

't zijn allemaal echt prachtliedjes. Vooral 'Vakantie met de tent', 'Zwemziek', 'Ruim je kamer op', 'Lom-kind' en 'Make-up' zong ik altijd hard mee.  ;D

Maar die met Ron was ook heel erg leuk idd. Dat was trouwens KvK 8 met liedjes als 'Een been op de stoep' en 'Heb jij het al'.  :)

'hij's weer aan't knokken met zijn stokken ik word onderhand mesjokke'...'en we slapen weer een nacht in een hotel'

Dan was 6 ook met datzelfde gezin denk ik, dat was 2 jaar achter elkaar.
met o.a. dat ze een feestje geeft thuis omdat pa en ma weg zijn, kleine broertje met ledikant en al in de tuin

en dat liedje van dat meisje dat gek is op beesten maar thuis geen dieren kan hebben omdat pa allergisch is.
Ik denk dat ik die aflevering nog leuker vind dan 7.

Overigens heb ik door kvk 7 leren onthouden hoe je het bestek op tafel moet leggen:
ik vergat altijd of de messen of de vorken nou links moesten, maar op een gegeven moment zegt dat blonde joch tegen zijn jongere zusje: je moet nu toch weten dat de messen rechts, en de vorken links liggen ..

Soms denk ik daar weer even aan terug als ik het weer even niet weet  ;D

Ik vind die 2 jaar 6 en  7 dus, ook het leukste. Als die in zijn geheel op dvd uitkomen dat koop ik ze.
we're back :(

Offline Robin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kinderen voor Kinderen
« Reactie #13 Gepost op: 10-11-2003, 10:38:19 »
Ik herinner me inderdaad ook 'kinderen voor kinderen' met een gezin, dat was echt leuk en gezellig... 4 kinderen als ik me goed herinner en Edwin Rutten als vader en een roodharige moeder volgens mij. Goh...
Natuurlijk ken ik 'op een onbewoond eiland' en 'waanzinnig gedroomd', die komen nog steeds voorbij op de radio, voor de rest ben ik het met Katja eens.

Ik vind het gemaakte liedjes, heb er nooit echt van gehouden. Ik zong ze wel met vriendinnetjes (playbacken), maar de teksten vond ik zo kakkerig. Echt 'gemaakt' gewoon, niet echt dus  :-X
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re:Kinderen voor Kinderen
« Reactie #14 Gepost op: 10-11-2003, 10:39:45 »
die moeder dat was Ati Dijkmeester.
(nooit meer wat van gehoord trouwens??)
we're back :(

Offline Robin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kinderen voor Kinderen
« Reactie #15 Gepost op: 10-11-2003, 10:55:38 »
nou, die naam zegt me niets, ik herinner me haar vooral als gezellig... is ze zangeres of actrice?
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Kinderen voor Kinderen
« Reactie #16 Gepost op: 10-11-2003, 11:11:41 »
als kind had ik al een hekel aan kinderen voor kinderen, en nu nog. :( al die koters met die gooise R-en... ;D

teddybeerrrrrrrrrrr
teddybeerrrrrrrrrrr
teddybeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
ik til je op en ik zet je
neerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

 :-X  >:( ;)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kinderen voor Kinderen
« Reactie #17 Gepost op: 10-11-2003, 11:14:26 »
Haha!  ;D

Dat Teddybeer was dan ook een van de vreselijkste liedjes. Er waren er trouwens toch wel 'n stel waar ik 'n hekel aan had. Zo vond ik 'Miepie' zo'n stom nummer. ('Mijn Miepie heeft een vogel op gegeten. Nou ja, niet gegeten maar wel vermoord.....' )   :(

Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re:Kinderen voor Kinderen
« Reactie #18 Gepost op: 10-11-2003, 13:45:50 »
nou, die naam zegt me niets, ik herinner me haar vooral als gezellig... is ze zangeres of actrice?

presentatrice van vnl vara-programma's
we're back :(

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kinderen voor Kinderen
« Reactie #19 Gepost op: 10-11-2003, 14:50:27 »
JA!!! 7 was de beste

Het ergste nummer vond ik vroeger altijd dat van Rik van de Plas, die mijn vriend en meteen ook mijn buurjongen was...

Ik werd daar altijd nerveus van, maar ja ik van 8 ofzo toen
"Only thing to do is jump over the moon"