Auteur Topic: [MO18] Kijkerspm  (gelezen 5196 keer)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[MO18] Kijkerspm
« Gepost op: 4-07-2018, 22:16:21 »
Hier komen de berichten van de kijkerspm! Graag pas reageren als alles geplaatst is.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kijkerspm
« Reactie #1 Gepost op: 4-07-2018, 22:17:31 »
Bedankt Lama ::bravo::
Ik ben best benieuwd naar de opdrachten in het seizoen!
Wie is jouw schot voor de boeg mol Miek?
::zwaai:: Gezellig clubje hier al. Wat vinden jullie van de kandidaten? Valt mij op dat er veel namen tussen zitten die normaal enkel op het widmboard te vinden zijn. Leuk zulke nieuwe ‘gezichten’!
Zit er misschien een foutje in Black and Whites naam? Ik kreeg een foutmelding dat hij mijn kijkerspm niet kreeg.
Wouter stuurde mij een berichtje dat hij ook graag in de groep wilde  ::joehoe::

Leuk inderdaad dat er zoveel nieuwe kandidaten zijn  ::bravo::

Hebben jullie al een schot-voor-de-boeg mol?
Nys-fan is mijn schot-voor-de-boeg  ::jaja:: Jullie?
Ik heb nog geen idee. Nys heeft het potentieel wel maar ik wacht nog even af tot ik een veronderstelling doe :)
Op dit moment zou ik Convans of Meezter zien als potentiele Mol... Waarom? Mwah, vooral onderbuikgevoel: ook de manier waarop ze tot nu toe praten in het topic, beetje behoudend ofzo.

En Kaaasje komt at the moment over als een héle leuke, enthousiaste, fanatieke kandidaat: dus kunnen jullie er even voor zorgen dat ze er lang in blijft, Lama/Tim? ::hypocriet:: Ohja, ben ook héél benieuwd hoe BigBoots het gaat doen, trouwens verwacht ik veel van..! ::vergroot::

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kijkerspm
« Reactie #2 Gepost op: 4-07-2018, 22:18:07 »
Ik zie Meezter als potentiële mol, hij wilde denk ik sowieso wel op mollicitatie omdat hij altijd super enthousiast is over het spel, dus ik denk dat hij erg zijn best heeft gedaan om zichzelf als goede mol neer te zetten :P
Ik zie molduck wel als mol. Waarom? Geen idee, gewoon een onderbuikgevoel.
Nys-fan is de mol denk ik. Het enige waar ik het op baseer is dat hij in een pm naar mij eindigde met: GRoetjes. Hij dacht ook dat ik meedeed, dus misschien stuurde hij dat naar alle deelnemers of zo. En dan lijkt het een aardige pm, maar zit er gewoon een hint in. Immers: R is een mol
Hierbij streep ik Nys-fan af ::rofl::
ik heb nog niet eens een deelnemerslijst gezien.....  ::hypocriet::
Het is wel zo dat toen ik hem ermee confronteerde hij zei: Anderzijds kun je denken dat de mol zich niet vergist in de kandidaten die meedoen.
In mijn ogen is dat verdenkingen van je af halen.

Maar goed, we zullen moeten afwachten tot de eerste opdrachten geweest zijn. Dan kunnen we pas een redelijk oordeel vellen denk ik.
Zo, nog maar 1 dag en dan begint het nieuwe seizoen! ::hyper:: Zin in!

Hierbij kies ik mijn definitieve schot voor de boeg :P:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Benieuwd wie jullie als meest waarschijnlijke mol zien.

Daisy:
Swifty:
wouterv:
Miek1999:
Duncton:
Gupp:
de_witte:
spechteke:
HappyDutchman:
B&W:
MM: Frank
Het zou een optie zijn, maar ik weet niet. Mijn schot voor de boeg is Kaaasje of HIDM, en ik vind het nog lastig kiezen...

Daisy:
Swifty: Kaaasje of HIDM
wouterv:
Miek1999:
Duncton:
Gupp:
de_witte:
spechteke:
HappyDutchman:
B&W:
MM: Frank
Ik kies molduck als schot voor de boeg
Daisy:
Swifty: Kaaasje of HIDM
wouterv:
Miek1999:
Duncton:
Gupp: Convans of Meezter
de_witte:
spechteke: Molduck
HappyDutchman:
B&W:
MM: Frank

Convans krijg ik echt Molkriebels van en Meezter zou mij niets verbazen als ik kijk naar zijn berichtjes tot nu toe. Maar mijn überwensmollen zijn Kaaasje en BigBoots ::bravo::
Daisy: Hidm, Nys-Fan of Meezter
Swifty: Kaaasje of HIDM
wouterv:
Miek1999:
Duncton:
Gupp: Convans of Meezter
de_witte:
spechteke: Molduck
HappyDutchman:
B&W:
MM: Frank

Als de trend van de vorige twee edities voorgezet wordt, denk ik dat het iig iemand is met ervaring in spelletjes op t forum. Maar goed, niets is wat het lijkt, dus ik kan er ook helemaal naast zitten. ;D

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kijkerspm
« Reactie #3 Gepost op: 4-07-2018, 22:18:40 »
Ik heb geen idee, maar voorlopig ga ik voor Meezter of Lan.
Meezter is al wat gekend op dit forum maar Lan kan het ook wel zijn.
In survivor deed hij al vreemd genoeg bij momenten
Ik weet nog niet eens wie er allemaal meedoen.... zo goed volg ik het totnutoe
HIDM als mol zou ik niet waarschijnlijk vinden (of is hij al terug uit Afrika?)
Daisy: Hidm, Nys-Fan of Meezter
Swifty: Kaaasje of HIDM
wouterv: Lan of Meezter
Miek1999: Meezter
Duncton:
Gupp: Convans of Meezter
de_witte:
spechteke: Molduck
HappyDutchman:
B&W:
MM: Frank

Ik ga voor Meezter als schot-voor-de-boeg mol  :)


Ik weet niet of ik nu nog meer berichten heb gemist. Maar wie denken jullie dat X is? Heeft iemand een berichtje van MV, LdH, Lama of Tim gekregen? :)
Ik heb werkelijk geen idee... Het kan natuurlijk ook nog iets te maken hebben met die opdracht voordat het seizoen begonnen was; maar ook dan kom ik er niet uit ::rofl:: heerlijk begin dit ::bravo::
Hmmmmm, X is wellicht een extra kandidaat die in het spel gaat komen als niet geraden wordt wie het is??
Het viel mij wel op dat er werd gezegd dat er 15 inzendingen waren en 11 plekken. Vervolgens kregen maar 3 mensen een rood scherm. Ik denk dat persoon X de vijftiende inzending is.
Er zijn 10 mogelijke personen X..... maar.... wie is het?
Ik heb geen idee.
Ik dacht SpacyColours
Het zal vast en zeker aan mij liggen; maar ik snap oprecht niet waarom BigBoots zo ongelofelijk hard zijn best doet?! ::) Ik bedoel; met zijn (constant doorgaande) zoekwerk kunnen we hem toch wel met zekerheid afstrepen als Mol? Hoe zou je het anders als Mol willen verantwoorden dat jij degene bent die de juiste persoon vind? Dat jij de koploper bent die alle clues vind?

Óf ik ben te voorbarig en zal het vinden van SpacyColours (ik neem aan dat zij het toch zal zijn) nadeel opleveren voor de groep? Dan heb ik te vroeg geoordeeld. :-[ Daarnaast kan het natuurlijk ook nog zijn dat Kandidaat X heel iemand anders is: als BigBoots dán de Mol blijkt zou ik dat juist weer hilarisch vinden ::bravo::
Anderzijds kan je natuurlijk ook denken dat BigBoots natuurlijk wel een soort van reputatie heeft van doorzoeken en alles willen uitpluizen: in dat geval zou het ook op kunnen vallen dat hij dat niet doet. Maar zó diep doorgraven is dan wel iets overdreven misschien als Mol :P

Maargoed: als dit gewoon de juiste oplossing blijkt en daarmee 1250 wordt verdiend, kunnen we in elk geval 1 iemand van de lijstjes schrappen... ::vergroot::

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kijkerspm
« Reactie #4 Gepost op: 4-07-2018, 22:19:19 »
Ik tel maar 5x dat ze willen gaan voor SC
Inmiddels 6. En het is correct!

Wat zouden jullie doen als mol?

- Met het goede antwoord komen?
- Meestemmen met het goede antwoord?
- Niet meestemmen?
- Proberen met een ander antwoord te komen?

Ik zou denk ik voor het tweede gaan.... Meestemmen met het antwoord wat door een ander is gegeven...... of het nou goed is of niet
Ik was hidm vergeten te tellen

Ik zou niet met de naam komen en enkel meestemmen als er al 3 stemmen ofzo gevallen zijn
Dikke streep door BigBoots.
Dat sws.

FrankLapidus en Nys-Fan probeerden nog twijfel te zaaien, maar volgens mij was het toen al vrij duidelijk dat 't SpaceyColours moest zijn. Verdacht, maar kan je ook doen om jezelf verdacht te maken (zou ik doen, jezelf verdacht maken, zonder dat het ten koste gaat vd pot).

Als ik de mol was, zou ik mee proberen te stemmen aan het eind, maar je moet maar net op dat moment online zijn. Die laatste stem van Meezter kan dus een mol=held actie zijn, maar hoeft niet.

Kortom, niet echt een hele nuttige bijdrage van mijn kant. :P
Ik loop trouwens met de gedachten dat SpacyColours wel eens jokers of iets dergelijks kan hebben gekregen. Aangezien er werd gesproken over het feit dat ze wel had mogen praten. Zou ze met stil zijn een beloning hebben verdiend? Ze reageerde ook helemaal niet op die vraag... ???
Ik lees net dat de kandidaten zich moeten verdelen in de verschillende groepjes voor de opdracht en dat geeft mij zo een flashback tot vorig seizoen. Gewoon dat beeld geeft mij terug heel veel zin om een groot forumspel te spelen. Tot zover mijn niets bijdragende anekdote.
waar zouden jullie het liefst zitten (als kandidaat)?

- Hersenkrakers
- Taal
- Spelletje
- kennis Amerika
- weten over de mol

Voor mij zouden Hersenkrakers, Spelletje en Kennis Amerika denk ik het meest in aanmerking komen.
Weten over de mol..... gaat vast over oude TV seizoenen.... en ik heb echt geen idee wie wanneer meedeed. Taal is zeg maar niet echt mijn ding.
Ik zou bij taal willen obviously, of anders bij weten over de mol  ::jaja::
Ik bij spelletjes of hersenkrakers.
Niet kennis over Amerika, de rest is prima. Maar als ik helemaal zelf mag kiezen zou ik niet voor taal gaan.
Taal, of anders hersenkrakers.

Opdracht 1 uitgewerkt om er een beetje in te komen en te weten wie wie is (spoiler vanwege de lengte).
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)




Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kijkerspm
« Reactie #5 Gepost op: 4-07-2018, 22:19:57 »
Weten over de mol weet ik waarschijnlijk het meest over. Taal en spellen ben ik nieuwsgierig naar, dus 1 van die 3.

Wat een geregeld groepje trouwens. Wij deden iets minder overleggen volgens mij. Benieuwd hoelang die harmonie in stand blijft... Bommenopdrachtje erdoor en weg is het  ::rofl::
even genoteerd bij de molvragen:

Frank weet er 7 zeker: 4 zijn juist en 3 zijn fout:
(Jochem was niet mee maar jeroen, aflevering 6 was de groepsvrijstelling en Sigrid kreeg het eerste scherm). Van zijn 3 twijfelgevallen kloppen er alleszins 2 (Sanne was bijrijder en envelope 2 was de envelope van Thomas)

Molduck verbetert geen fouten maar vult Sanne bij 4, Painted hills, 750 euro goed aan. Enkel vooruitzicht is fout, dat was dit seizoen. Daarnaast past ze Frank zijn twijfelgevallen die goed zijn niet aan.
Ik weet verder niet zoveel bij te voegen, maar wilde hier alleen wel even zwart op wit zetten dat ik nu al 100% zeker weet dat het Convans is. Zijn gedrag, wat hij zegt en hoe hij doet: Mol. ::zwaai::
Ik ga zelf even snel naar de hersenkrakers kijken:
1. Dit weet ik niet zo goed, maar ik denk fat, aangezien dat het enige is dat geen woord is volgens mij.
2. Volgens mij klopt wat bigboots daar zegt.
3. Rookworst is de oplossing, zoals bigboots zegt.
4. Deze is ook lastig.
5. Het is de kamer met de leeuwen die al jaren niks meer hebben gegeten, die zijn dan immers dood. Het idee van bigboots klopt dus niet.
6. 12 maanden, zoals bigboots zegt.
7. 3 minuten, ook al gezegd door bigboots.
8. Hij is vandaag jarig, ook deze is gekraakt door bigboots.
9. 20 keer. De cijfers die bigboots noemt kloppen wel, maar hij heeft niet goed geteld. In 99 zitten immers 2 negens.
10. Hier kun je het in 2 keer doen:
- 3 om 3 wegen.
- Van de zwaarste 3 weeg je er 2. Zijn die even zwaar, dan is het de derde. Waren de eerste 6 al even zwaar, dan weeg je de overige 2. Dan is het uiteraard ook de zwaarste.

::ok::

1 zou inderdaad heel goed fat kunnen zijn. ;D

Was 4 niet (spoiler voor wie zelf nog wil puzzelen)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Tactisch gezien niet zo slim om niks voor Meezter over te laten. :)
1. zou ik ook voor fat gaan. Dat is als enige geen NL woord
4. Ik denk dat je gelijk hebt
5. idd de leeuwen
9. 20 klopt
10. 2x klopt

Straks maar eens kijken naar de dingen waar ik minder in thuis ben.
1 is of :).

Ik trek bij deze opdracht een potloodstreep door Nys-fan.
Een fout antwoord verbeteren met een ander fout antwoord (vraag over de helikopter in aflevering 1) lijkt me bizar voor een mol.
Daarnaast verbetert Meezter een fout van BB over de 9's. Zou een mol dat doen?

Ik ga niet flauw doen en je wijzen op je columns van afgelopen molseizoen ::fluit::


Heb verder helaas ook niet veel toe te voegen. Ik ben geneigd om mensen weg te strepen als mol, maar bij de tv-serie is het erg gevaarlijk om op basis van 1 opdracht mensen zeker weg te strepen (zie afgelopen seizoen). Toch lijkt BB me vrij zeker geen mol.

Als mol wil je denk ik bij de spellenopdracht zitten, daar kun je het makkelijkst laag scoren, al ben je ook afhankelijk van wat de ander scoort. Of bij de kennis over de Mol, dat is de lastigste opdracht, en daar zijn ze goed bezig met foute antwoorden :P
:o

Hoop dat ie zich snel beter voelt   :(


Maar dit betekent dus ook een streep door HIDM?

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kijkerspm
« Reactie #6 Gepost op: 4-07-2018, 22:21:09 »
Ja, sneu voor HIDM. Hoop dat hij gewoon mee kan blijven doen.

Over het spel:
Raadsels: Meezter daalt inderdaad wat door BB te verbeteren (maar stond bij mij al niet zo hoog).
Spreekwoorden: Ik dacht daar wat rare fouten te zien, maar met behulp van Google kom ik tot de conclusie dat dat helemaal goed is gegaan ::ok::. Vooral Nvy heeft daar een groot aandeel in, dus die daalt wat.
Spelletjes: Beide hebben de laatste al gehaald. Lan zet daar in eerste instantie 5 punten op, Kaaasje sprokkelt daar nog een puntje vanaf ten koste van Tetris, welke lastig blijkt te zijn. Plusje voor Kaaasje, Lan iets minder verdacht.

Amerika en WIDM vind ik lastiger, want dat weet ik zelf ook niet. Een fout antwoord fout verbeteren is inderdaad raar, maar verder draagt Nys-Fan ook niet heel veel bij.
Ik kwam op een site met precies de beschrijvingen die Molino en Nvy hadden gekregen. Ik denk dat mv en lama die site hebben gebruikt. Ik kwam een paar foutjes tegen, maar heb niet echt gekeken wie dat deed.
Ze moeten nu de staat raden. Ik denk dat het Alaska is ivm goud (je hebt nog steeds goudzoekers daar), het is een arbeidersstaat - er zitten sterren in de vlag en het is een Republikeinse staat . Als mijn redenering klopt kunnen we iig SpacyColours wegstrepen (maar goed, die verdacht ik al niet).
Het geld wordt pas verdient als de juiste staat geraden wordt. Dan kan je dus als mol in het eerste deel van de opdracht goed je best doen en hier aansturen op een fout antwoord??

En over Georgia (zou leuk zijn toch?): Goud werd er veel gewonnen tijdens de Olympische spelen in Atlanta, daarnaast zijn er ook mijnen, Er staan sterren op de vlag. Republikeins is het zeker en  het is volgens mij ook wel een arbeidersstaat.

De hint is echter Ster en niet Sterren..... wat best past bij "the lone star state" Texas. Texas is ook de enige staat met een X in de naam (denk ik) dus ik denk dat het Texas is waar de reis heengaat, al zou ik Alaska ook wel leuk vinden hoor....

Mbt je eerste alinea: als ik de opdrachtuitleg van afgelopen week goed begrijp hebben ze het geld van het eerste deel al binnen. Los van of ze de staat raden. Als ze de staat raden krijgen ze nog eens 2750 euro. In totaal was er namelijk maximaal 10.000 euro te verdienen. Ze smijten met geld deze week ;D

Texas klinkt logisch, maar ik heb verder totaal geen idee of het ook bij andere staten zou passen.
Staat geen idee. Ik zou die vijfde hint kopen.

Amerika: Convans komt daar met geen enkel kloppend rijtje. Alles wat daar goed gaat, is te danken aan HIDM en SpacyColours. Maar goed, lastige opdracht, ga ik niet al teveel conclusies aan verbinden.

WIDM gaat van alles fout. Nys-Fan trekt inderdaad een fout antwoord in twijfel, maar zorgt er ook voor dat vraag 13 fout beantwoord wordt. Molduck gaat in alles mee. FrankL weet dan weer dingen als welke envelop de mol achterhield. Vind ik toch knap.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kijkerspm
« Reactie #7 Gepost op: 4-07-2018, 22:22:02 »
Wow, SpacyColours dropt even een bommetje ;D (zou dat waar zijn?).
http://www.realitynet.org/forum/index.php?topic=63122.msg2121104#msg2121104
Ik denk het niet........ maar Spacy kan na de onderhandelingen natuurlijk altijd een willekeurige naam roepen...

Die kanskaart van HIDM.... geloven we die? Het is duidelijk dat hij er een heeft..... maar spreekt hij de waarheid over de inhoud ervan?
Ik geloof Spacy's verhaal half. Ik geloof (en weet bijna zeker) dat zij een voordeel kreeg door niet te spreken, dat dacht ik toen al gelijk. Maar een naam van een kandidaat zou ik toch wel buiten proportie vinden. Stel dat ze in de finale komt met die desbetreffende speler: dan zou het spel al gespeeld zijn... ??? Ik gok dat ze een joker of iets dergelijks heeft gekregen (en dat ze zichzelf daarmee nu in de kaart heeft laten spelen) maar ik geloof niet dat ze een naam kreeg.

Verder geloof ik HIDM wel qua inhoud en zijn verhaal hierover. Maar als hij in het nauw zal gaan zitten in de komende tijd, zie ik hem het alsnog wel inzetten: maar voor nu geloof ik wel zijn volledige intentie om dat niet te doen.
Het lijkt gewoon verzonnen.

Stel een finale met deze 3 deelnemers:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dan kan SpacyColours dus gewoon met zekerheid weten wie de Mol is... Lijkt mij niet echt voor de hand liggend.

Zeker door deze post van SpacyColours denk ik zeker te weten dat het verzonnen is. Tenzij er meer dan 1 hint in staan, maar dat lijkt me nog onwaarschijnlijker. Of tenzij ze de Mol is en er in het bericht staat:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Want dan is het natuurlijk raar dat je ook de aanhef eruit knipt.


mogen items bij uitschakeling worden doorgegeven?

In dat geval lijkt het dat Meezter en HIDM onder een hoedje spelen.
Bijv. HIDM krijgt de vrijstelling maar spreekt met Meezter af dat hij deze pas inzet als Meezter eruit is of dat hij de vrijstelling doorgeeft aan Meezter als hij er zelf eerder uit is.....

Volgens mij kon je bij eerdere edities na afvallen niet alsnog je items doorgeven.

Meezter heeft inderdaad een erg coöperatieve opstelling bij deze onderhandeling, wonderlijk.

Het verhaal van SpaceyColours klopt natuurlijk niet. De kans is 10 op 11 dat je een goeie naam doorgeeft, dus hij kan het veilig roepen.
Nigel, volgens mij is het een hij, zoiets zei hij toen hij net geraden was afgelopen week ;)
Spacey is een man idd.

Ik vind Convans heel verdacht uit die onderhandelingen komen. Hij werkt alles alleen maar tegen en doet zelf geen enkele poging om die vrijstelling te krijgen. Dan wel water bij de wijn willen doen als men er onderling uitkomt. Dat lijkt in mijn ogen op terugkrabbelen om als mol er niet te verdacht uit te komen.

Dat van Spaceycolours geloof ik niet. Om dezelfde reden als Nigel. Hij zal zijn eigen naam wel gezegd hebben mocht hij de vrijstelling gewonnen hebben. Daarvan weet je natuurlijk zeker dat het de mol niet is :P
Nee, ik geloof dat van SpacyColours ook niet. Vraag me alleen af waarom je zoiets zegt (en volhoudt) als het niet waar is. Zelfs jezelf als niet de mol noemen, is meer informatie dan ik in ieder geval bereid zou zijn te geven (hoewel dat dan misschien ook weer niet wordt geloofd :P).

Met Convans weet ik niet. Staat hoog op mijn verdachtenlijstje, maar kan ook een heel kritische kandidaat zijn die vooral zijn eigen positie tot het uiterste verdedigt. Maar als ik dan weer naar dat schilderen kijk: waar komt die zon vandaan? :o

Als hij de mol is, heeft hij misschien net als die man op zijn avatar besloten om vol in de aanval te gaan.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kijkerspm
« Reactie #8 Gepost op: 4-07-2018, 22:22:50 »
Die zon was dus de fout van Lan. Er wordt nergens over een zon gesproken en toch heeft Lan hem er op gezet. Ik vind Lan op dit moment verdachter dan Convans, ook omdat Convans te erg opvalt / emotioneel reageert itt Lan
wow, grijp de popcorn. Want wat FrankL net gedaan heeft
Eens ::jaja::. Stribbelt ook actief tegen bij de onderhandeling om het vraagteken. Hij was bij mij wat gedaald vanwege de vorige opdracht (meeste punten op het makkelijkst te halen spelletje), maar stijgt nu toch weer.

Goeie actie van FrankL inderdaad ;D (maar ook wel weer verdacht).

Mijn rijtje tot aan deze opdracht met wat aantekeningen. Misschien hebben jullie nog meer gezien.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ik zou op dit moment spreiden op Convans, Frank, Lan en Nys

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kijkerspm
« Reactie #9 Gepost op: 4-07-2018, 22:23:28 »
Een idee (misschien een slecht of dom idee), maar is  het mogelijk dat de kijkers ook wat testvragen te zien krijgen om een beetje de een beeld te krijgen van wat er gevraagd wordt? Of wachten jullie daar liever mee tot iedereen het ingevuld heeft? Of gaat dat sowieso niet lukken? ;)
In ieder geval wachten ik liever totdat iedereen ingevuld heeft.
Daarna moet ik even kijken ::jaja::
Mogen wij weten wat het vraagteken was?  ::nieuwsgierig:: Uiteraard speel ik het niet door aan een van de kandidaten.
Dat is voor jullie een vraag en voor ons een weet ;)
R is een vaag teken ::oink::
Schrijf Molduck en Molino ook maar af. De mol doet bij elk spel mee.

(Niet dat ik een van hen verdacht)
Eens, maar helaas is daar niks aan te doen. Had het als kandidaat ook nooit zo gedaan: je maakt jezelf er inderdaad onverdacht mee en juist door onkunde kan je wat verdenkingen op je halen als je wél gaat spelen. ::vergroot::
Ja idd. Is juist hilarisch als je het niet snapt  ::rofl:: Lijkt mij ook gewoon echt een leuke opdracht.
Wel interessant dat er mensen zijn die geen geld pakken... ::)
Convans en FrankL tot nu toe toch? Interessant. ::jaja::

Convans die op een mijn gaat staan? Zou een mol dat doen? Ik ben eigenlijk een beetje kwijt wat ook alweer de bedoeling was. :-X

Doneren ga ik in ieder geval niet op verzoek doen, want ik ga als kijker geen geld uit de pot halen. Maar dan zou ik zelf bij moeten gaan houden wie er zwaargewond is of aan het verhongeren, en dat klinkt toch ook wel als best veel werk...

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kijkerspm
« Reactie #10 Gepost op: 4-07-2018, 22:24:06 »
Ik verdenk Convans als mol momenteel. Frank kan ook nog (maar hij gaf aan niks met waldo's te kunnen, dat zou ik niet begrijpen als hij de mol is).

Lan en Nys lijken mij geen mol. Ik denk niet dat de mol iemand zou vermoorden als dat betekent dat het verdiende geld door het aantal spelers gaat.
Haha, ik geniet hoor: lekker even bekvechten onderling. Echt, ik hoop, verwacht en verdenk nog steeds Convans van het zijn van de Mol. En dan doet hij dat best leuk, zo agressief ::bravo::

Zijn reactie op Frank doet hem wat mij betreft ook stijgen ::jaja:: ik vond het wel slim van Frank ;D

Maar ik vlak Lan nog niet helemaal uit.
Ik hoop dat er in aflevering 3 opdrachten komen, waar ze alleen geld kunnen verdienen, als de hele opdracht plaatst. Ik vind het allemaal leuke opdrachten tot nu toe, alleen met zoveel kandidaten en kleine opdrachtjes zal er toch heel veel geld verdiend worden. Met alles of niets gaat de mol echt getest worden. ::jaja::
Ja ok, maar:

- Convans zorgt dat er een persoon minder is om het geld door te delen door zichzelf uit te schakelen (maar misschien wist hij dat niet).
- FrankL schakelt twee man uit door de landmijnen op het geld te plaatsen (wel met als effect dat dat geld niet in de pot komt). Hij reageert ook wel erg fel op zijn uitschakeling.

Zou de mol de inhoud van de rugzak van FrankL kennen? Dan mijdt je toch de vakjes waar hij is geweest? Lan hier toch ook verdacht door lang in het spel te blijven.

Ik vond Frank in die webcamopdracht ook verdacht: één foto plaatsen van mensen die hand in hand maar niet arm in arm lopen. Maar die werd uiteindelijk goedgekeurd (of de mol wordt hier door de spelleiding uit de wind gehouden).

Ik zou spreiden over Convans en Frank en Lan meenemen waar mogelijk. Maar met Jan in het achterhoofd denk ik ook nog steeds dat het BigBoots kan zijn... ::joehoe::
Eens. Ik zou alleen op Lan het meest inzetten en spreiden over Convans en Frank waar mogelijk.

Het Jan-syndroom is hier ook doorgedrongen ::rofl:: Ik merk dat steeds als ik iemand wil uitsluiten “Maar Jan...” klinkt het dan in mn hoofd  ::rofl::

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kijkerspm
« Reactie #11 Gepost op: 4-07-2018, 22:24:43 »
Die verdeling bij 3.1. ::rofl::

Zou daar nog wat uit te halen zijn? Nys-fan die Frank tot puzzelaar bombardeert en Molino capabel acht? HIDM is blij met Kaaasje erbij, die twee zijn volgens mij echt niet de mol.
Iemand een idee wie de sleutelwoordhouder is
Wow, nooit verwacht dat HIDM hem zou hebben.
hoe kan het dat er niemand op hem gestemd heeft?
Vanuit het schema zou Nys_fan op hem moeten stemmen dacht ik?! Interessant hoe dit verder zal gaan... ::vergroot::
Klopt. Waarschijnlijk dacht die slim te zijn en niet op HIDM te stemmen omdat die het toch niet zou zijn.

Valt even dik tegen...
HIDM ging duidelijk voor optie 2.1.... 0 euro voor de pot en hij (en een of enkele anderen het sleutelwoord)

Nys doet hier een molactie... of natuurlijk een nepmolactie
Ik had dit ergens wel verwacht. Hij was zo laid back en leek er totaal niet op gebrand om de eigenaar op te sporen.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kijkerspm
« Reactie #12 Gepost op: 4-07-2018, 22:26:07 »
In HIDM's positie zou ik dit proberen bij degene die je bovenaan je mollenlijstje hebt staan. Dan heb je de grootste kans dat het mislukt (als je goed zit). Maakt Nys in deze positie wel verdacht ja. Maar ik misschien doet het idd wel expres.

Ik gun iedereen het beste, maar het zou mooi zijn als er nu een top verdachte uit het spel zou vliegen (SpacyColours en Molduck waren niet echt verdacht), zet de verhoudingen nog meer op scherp.
Hoi Tim,

mogen de kijkers de puzzels ook proberen te maken?
Helaas, weer een onverdacht iemand...

Mwah, Molduck was minder actief, maar Spacey en BB gaven WIDMO zeker veel kleur, erg jammer dat zij afvielen.

Op zich vind ik het wel leuk dat onverdachte kandidaten afvallen, want de voorgaande edities zaten alle kijkers nu al ongeveer op het juiste spoor. Deze keer zijn we toch nog wat verdeeld. Convans of Lan of toch iemand anders?
Misschien begrijp ik de weerwolf/ijsbeer opdracht niet goed, maar dat argument van HIDM slaat toch nergens op? Hij moet toch eerst alle komende rondes doorkomen om iets aan die finale vrijstelling te hebben? Dus kan een joker best nuttig zijn.
Ja, hij zal wel een ijsbeer zijn.... (of de mol?)
Hmm ja. Zou kunnen. Ik denk dat Meezter er 1 is en de ander een stillere... Nvy of Nys-fan.
Maakt Convans zich nou net bekend als Ziener? :O


Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kijkerspm
« Reactie #13 Gepost op: 4-07-2018, 22:26:56 »
De eskimo’s spelen wel bar slecht, er is nauwelijks overleg ::)

HIDM is toch gewoon een ijsbeer?
Waarom denk je dat?
Denk het trouwens ook, samen met meezter. Hij stuurde van Meezter af richting Molino met de reden dat het spel dan sneller afgelopen zou zijn, een post later zegt ie dat ze vast niet hoeven te wachten op Molino zn stem, dus gaat zijn eerdere argument niet op. En sowieso het sturen van meezter af :P

Precies. En zijn claim, dat hij een joker niet genoeg vindt voor 1000 euro, hij kan niet snel zijn met de tests dus kan jokers heel goed gebruiken tot aan de halve finale.
Ah vandaar zijn sturing op Molino. Hij wilde gewoon dat Meezter de laatste lunchkeuze zou hebben, want dat hidm en meezter een bondje hebben is wel duidelijk.
Woord van team 2 is volgens mij
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
(kom ik nu net achter dankzij Molino's never en met behulp van Google).
Ik weet het eigenlijk niet zo goed meer. ::regenboog::

Aflevering 3 viel niet zoveel uit te halen (2 opdrachten achter de schermen en HIDM met het sleutelwoord).

Aflevering 4: juxeboxen niet naar gekeken. Frank haalt geld binnen met duiken (150), Lan (0) en Convans (75) gaan af (Nvy 300, HIDM 250, Meezter -25, Kaaasje af (100), Molino af (250))
http://www.realitynet.org/forum/index.php?topic=64848.msg2129272#msg2129272
Weerwolven slaagt, vooral omdat Molino niet voor zich kan houden dat hij en Meezter ijsberen zijn. :P

Aflevering 5: pakketjes is een mooie opdracht voor de mol om zijn of haar best te doen, maar zonder overzicht van wat Meezter heeft ingezet, kunnen we daar niks mee. Waar gaan we heen heb ik nog wel bekeken (doe zo nog wel even de uitwerking). Daar doet Frank dan weer verdachte dingen. Convans vindt de oplossing van de black story binnen steekwoordtijd. Lan hint er ergens op dat hij niet zo actief is. Is dat inderdaad zo? En maakt dat hem dan minder mols?

Molino en Nvy lijken mij gewoon goed bezig.
HIDM, Meezter en Kaaasje ook, maar zou ik qua activiteit eerder als mol zien. Vooral van Kaaasje vraag ik mij af waarom we haar afgeschreven hebben, maar dat komt misschien ook omdat het een beetje mijn wensmol is.
Convans, Frank en Lan... ik neig nu dan toch weer richting Frank. :P

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kijkerspm
« Reactie #14 Gepost op: 4-07-2018, 22:27:42 »
Valt mee. Even de amp; weghalen. :)

Waar gaan we heen: vet is opvallend verdacht, onderstreept opvallend onverdacht.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kijkerspm
« Reactie #15 Gepost op: 4-07-2018, 22:28:29 »
Wie puzzelt er mee?

Ik kan een aantal zaken die niet gepakt worden niet plaatsen.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kijkerspm
« Reactie #16 Gepost op: 4-07-2018, 22:29:07 »
Rieten hoedje zal wel bij Royal Ascot horen? Al weet ik dat niet zeker.

Doornroosje sliep toch 100 jaar? Denk dat dat item nog moet komen.

De stift is het item waarmee je kan kleuren maar geen potlood is, dus geen krijt denk ik.

Van het sjaaltje, de coke en de ipad snap ik niet waarom ze niet meegesmokkeld zijn.
Coke klopt volgens mij wel (spul wat Escobar smokkelt).

Hoed toegevoegd bij Royal Ascot, stift bij iets waarmee je kunt kleuren (al verwacht ik daar nog wel iets specifiekers, maar goed, kan me voorstellen dat je geen risico neemt). 100 pesos was het inderdaad. Horloge/zakhorloge dacht ik bij wat het konijn in Alice in Wonderland bij zich draagt.

iPad kan ik me nog iets van voorstellen als product van Apple, maar eigenlijk niet als iPhone al is geweest.

Colombiaanse vlag, sjaaltje, rode vrijstelling en spartasjaal (terwijl de feyenoordsjaal al geweest is) snap ik echt niet.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kijkerspm
« Reactie #17 Gepost op: 4-07-2018, 22:29:44 »
Een warm welkom voor ::lukie::  ::bravo::
Baropdracht wil je als mol volgens mij goed doen.

Convans en Kaaasje doen het meest hun best? Lan in ieder geval minder actief.
Ja, maar dat wil je als kandidaat ook (wanneer je in elk geval zeker lijkt te zijn van je Mol en dan denkt dat de Mol niet in jouw team zit). Dus dan zou het best kunnen dat Lan denkt dat hij met de Mol (Convans) in een team zit en hoopt hij daarom op verlies door niet zo actief mee te doen? ::vergroot::
Convans doet iets te veel zijn best..... ik haat proppers..... ::hypocriet::
Ja precies. Ik ben er door deze opdracht van overtuigd geraakt dat Convans de mol is. Ik heb lang getwijfeld tussen hem en Lan.
Spelleiders: Pata Digua is volgens wiki 0,37 mm groot (en niet 37 zoals bij de antwoorden staat
Plus Lan die de kleur van de rivier goed initieert.

Convans ::jaja::. Kaaasje in reserve (wensmol). ;D


(@B&W ontvang je nog berichten?)
Dat kan heel goed omgekeerde psychologie zijn. Zo van: de mol is lan en die doet roze dus zal het wel geen roze zijn.
Als convans de mol is had hij hiervan gebruik kunnen maken door een ander antwoord te geven omdat hij zogenaamd denkt dat lan de mol is (een ander is het toch niet dus ja).

Lan is zo onzichtbaar, maar daardoor verdacht.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kijkerspm
« Reactie #18 Gepost op: 4-07-2018, 22:30:18 »
Dus:

- Hij werkt in een steakhouse
- Hij denkt dat hij al carnivoor overkomt

- Hij zet een enorm bedrag op sushi.

Waar is de logica?

Is dat dan een nepmolactie? Zo laat in het spel? Zou ik gek vinden.

Wouter molde op z'n best in deze fase van het spel :P


Goeie molactie nu van Convans 'door het woord groepsrondreis kies ik voor China'. Ik ken Kaaasje vrijwel alleen uit dit spel en ik zou de groepsrondreis echt direct hebben afgeschreven. Goed ingehaakt op het voorstel van HIDM door Convans.
Ja dat is wel verdacht. Ik ben er nog niet uit, maar ik denk dat we het na de volgende executie wel zeker kunnen weten.
Volgens mij is het nu ook vooral heel erg sneu voor Kaaasje en Lan dat ze samen moeten strijden voor die laatste plek. Dus ik heb een beetje het idee dat Lan zichzelf nog wat verdacht wilt maken in de hoop dat Kaaasje alsnog gaat twijfelen ofzo. Misschien heeft hij via-via zelfs begrepen dat Kaaasje eventueel twijfelde tussen Lan en Convans. Dat weten we niet, maar zoiets zou mij niet verbazen. Ik zou zelf hetzelfde doen vermoedelijk, in deze situatie: jezelf dan maar zo verdacht mogelijk maken; jammer van het geld dan, maar de kans grijpen om eventueel zélf de finale te spelen is net even meer waardevol dan extra geld! ::rofl::
Ik dacht aan klassieke muziek bij hidm. Ben benieuwd.
Oke dit is wel erg verdacht van Convans. Had niet gedacht dat hij de mol was...

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kijkerspm
« Reactie #19 Gepost op: 4-07-2018, 22:30:53 »
Oeps. Simone Weinans 2.0.
::rofl::

Ik twijfelde gewoon tussen deze twee.

Nu ga ik deze erin gooien, zit er al een paar weken mee. Gewoon een grappige opmerking, of een stiekeme hint?

http://www.realitynet.org/forum/index.php?topic=64848.msg2129355#msg2129355
Ik zei het jullie toch!!!
Volgens mij is het enige woord waarin alle letters zitten:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)