Auteur Topic: [KG] Aflevering 5  (gelezen 1838 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[KG] Aflevering 5
« Gepost op: 12-11-2018, 20:16:41 »
Bespreek hier aflevering 5 van kroongetuige! ::joehoe::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [KG] Aflevering 5
« Reactie #1 Gepost op: 12-11-2018, 22:16:15 »
Birgit weer erg verdacht ::jaja::
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KG] Aflevering 5
« Reactie #2 Gepost op: 12-11-2018, 22:17:49 »
Deze laatste opdracht zat wel leuk en goed in elkaar.

En blijf maar switchen qua kroongetuige. Van Viev naar Kluun en Birgit  ::rofl::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [KG] Aflevering 5
« Reactie #3 Gepost op: 12-11-2018, 22:18:48 »
Zou Birgit dan echt de kroongetuige zijn?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KG] Aflevering 5
« Reactie #4 Gepost op: 12-11-2018, 22:33:13 »
Denk t wel.

Dag Vief  ::zwaaisip::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KG] Aflevering 5
« Reactie #5 Gepost op: 12-11-2018, 22:33:55 »
Jammer Viev.  ::zwaai::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KG] Aflevering 5
« Reactie #6 Gepost op: 12-11-2018, 22:37:45 »
fred zat op vief.....

zou het dan toch?

vorige week telefoon verstoppen...
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KG] Aflevering 5
« Reactie #7 Gepost op: 12-11-2018, 22:51:40 »
Neh, van iedereen weten we wel een beetje wie ze verdenken, behalve Birgit. Als niemand goed zit, is dit logisch, want dan kan ze geen naam als hoofdverdachte noemen, omdat de stemming totaal onduidelijk is. Voor mij nog een extra reden om haar te verdenken.

Daarnaast zijn op papier de twee kandidaten die het meest fanatiek in beeld kwamen (in mijn ogen, Viggo en Vivienne) er nu uit. Als Birgit het is, zit er nog niemand goed nu, en kan voorlopig iedereen eruit.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [KG] Aflevering 5
« Reactie #8 Gepost op: 12-11-2018, 23:04:15 »
Over het verhaal gesproken ik vraag me nog steeds af wie die blonde vrouw is die Gatsby op de foto heeft gezet. Gatsby mag dan wel op tijd weg zijn gegaan van het plaats delict, maar wie zegt dat die blonde vrouw niet Anna heeft vermoord. Zij is volgensmij ook degene die via Gatsby aan het gif kon komen. Zij werkte immers voor Gatsby ook in de fabriek.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [KG] Aflevering 5
« Reactie #9 Gepost op: 13-11-2018, 13:38:48 »
Over het verhaal gesproken ik vraag me nog steeds af wie die blonde vrouw is die Gatsby op de foto heeft gezet. Gatsby mag dan wel op tijd weg zijn gegaan van het plaats delict, maar wie zegt dat die blonde vrouw niet Anna heeft vermoord. Zij is volgensmij ook degene die via Gatsby aan het gif kon komen. Zij werkte immers voor Gatsby ook in de fabriek.

En wat doet Johanna in dit verhaal? Voor wie werkt ze en wat heeft zij of haar baas tegen Gatsby? Was hij misschien getuige van de moord op Anna? Waarom moest Anna eigenlijk dood en waarom wordt haar vriendje Per niet aangepakt? En dat zijn alleen nog maar de vragen die zo bij me opkomen, als ik even nadenk kan ik nog wel een uurtje doorgaan.  ::tandpastasmiley::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [KG] Aflevering 5
« Reactie #10 Gepost op: 13-11-2018, 14:26:36 »
En wat doet Johanna in dit verhaal? Voor wie werkt ze en wat heeft zij of haar baas tegen Gatsby? Was hij misschien getuige van de moord op Anna? Waarom moest Anna eigenlijk dood en waarom wordt haar vriendje Per niet aangepakt? En dat zijn alleen nog maar de vragen die zo bij me opkomen, als ik even nadenk kan ik nog wel een uurtje doorgaan.  ::tandpastasmiley::
Per had een relatie met Anna en is vreemd gegaan, kennelijk met Theresa. En omdat hij vreemd ging met Theresa wordt Anna vermoord. Theresa gaat trouwen met Ronnie, maar had blijkbaar ook al iets met Gatsby. Drukke tante. Ook heeft ze blijkbaar iets (buisje met gif?) in de blauwe overall van Ronnie gestopt. En haar trouwjurk zit onder de olie. Ze neemt veel geld aan om Gatsby uit te nodigen voor de bruiloft en als Gatsby de aanslag blijkt te overleven krijgt zij te horen "los het nu maar op". Allemaal wel erg verdacht en Theresa heeft nog met Anna gesproken op de dag dat ze werd vermoord. Wat moeten we hiermee?
Wat ook nog speelt is dat ene Sebastian beweert familie te zijn van Gatsby en hij kan dit volgens eigen zeggen ook bewijzen. En van Gatsby zou je wel een erfgename willen zijn. Genoeg reden om hem te (laten) vermoorden en dan wat DNA af te laten nemen.

Is die blonde vrouw op de foto niet dezelfde die naast Gatsby zit op de bruiloft waar hij vertelt dat fotograferen helemaal zijn ding is en dat hij liefst fotografeert met daglicht (wat wij ook hebben gezien) en hierbij een voorkeur heeft voor dames met een bepaalde oorbel...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KG] Aflevering 5
« Reactie #11 Gepost op: 13-11-2018, 21:32:09 »
Goeie aflevering zeg ::bravo:: Opdrachten zaten goed in elkaar, pasten logisch in het verhaal en waren spannend. Mooi nu eindelijk de bijzondere bruiloft :D Ik begin in het verhaal te komen. Zit op het puntje van m'n stoel soms. ::jaja:: Alleen zonde van Viviënne :( Die zou toch winnen? ???
...óf niet!

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [KG] Aflevering 5
« Reactie #12 Gepost op: 13-11-2018, 22:12:00 »
Per had een relatie met Anna en is vreemd gegaan, kennelijk met Theresa. En omdat hij vreemd ging met Theresa wordt Anna vermoord. Theresa gaat trouwen met Ronnie, maar had blijkbaar ook al iets met Gatsby. Drukke tante.

Dat Gatsby tegen Per tekeer gaat hoeft niet te betekenen dat ze iets gehad hebben. Het kan net zo goed zijn dat Gatsby wel verliefd is, maar Theresa niet. Of dat hij gewoon opkomt voor de bruid om het feest niet te verpesten.

Ook heeft ze blijkbaar iets (buisje met gif?) in de blauwe overall van Ronnie gestopt. En haar trouwjurk zit onder de olie. Ze neemt veel geld aan om Gatsby uit te nodigen voor de bruiloft en als Gatsby de aanslag blijkt te overleven krijgt zij te horen "los het nu maar op".

Van dat buisje met gif kan ik me niets herinneren, maar het lijkt me niet waarschijnlijk dat Theresa dat gedaan heeft. Ronnie heeft Gatsby uitgenodigd, daar hebben ze nog ruzie over gehad. Ronnie is ook degene die zich daarvoor heeft laten betalen, Theresa wist daar niets van. Hoe de olie op haar jurk komt of wanneer dat gebeurd is, is niet duidelijk.

Wat ook nog speelt is dat ene Sebastian beweert familie te zijn van Gatsby en hij kan dit volgens eigen zeggen ook bewijzen. En van Gatsby zou je wel een erfgename willen zijn. Genoeg reden om hem te (laten) vermoorden en dan wat DNA af te laten nemen.

O ja, Sebastian, misschien werkt Johanna wel voor/met hem, dat zou een hoop verklaren.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [KG] Aflevering 5
« Reactie #13 Gepost op: 14-11-2018, 00:57:46 »
Even een correctie: het is niet Theresa maar Anna die iets met Gatsby heeft gehad.

Ik heb even een screenshot gemaakt van het moment dat Theresa iets in de overall van Ronnie stopt. Het is niet goed te zien of ze er wel iets in stopt, of alleen maar kijkt wat in een van de zakken zit. Je ziet iets van een witte envelop. Het fragment is op ongeveer twee derde van aflevering 2. Dit is nadat ze een doos (met boodschappen?) uit de kofferbak heeft gehaald.

Het blijft allemaal erg vaag. Hopelijk wordt alles de komende afleveringen wat duidelijker.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [KG] Aflevering 5
« Reactie #14 Gepost op: 14-11-2018, 13:15:06 »
Na aflevering 2 had ik niets meer gepost over de krimi.
Inmiddels heb ik de opzet veranderd: Niet meer per aflevering maar per personage

Zwart is de info tot en met aflevering 2, rood is aflevering 3 en 4 en groen is aflevering 5.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [KG] Aflevering 5
« Reactie #15 Gepost op: 18-11-2018, 00:22:33 »
Neh, van iedereen weten we wel een beetje wie ze verdenken, behalve Birgit. Als niemand goed zit, is dit logisch, want dan kan ze geen naam als hoofdverdachte noemen, omdat de stemming totaal onduidelijk is. Voor mij nog een extra reden om haar te verdenken.

Daarnaast zijn op papier de twee kandidaten die het meest fanatiek in beeld kwamen (in mijn ogen, Viggo en Vivienne) er nu uit. Als Birgit het is, zit er nog niemand goed nu, en kan voorlopig iedereen eruit.
Van Birgit weten we dit ook wel hoor. In aflevering 4 zegt ze dat ze Vivienne, Fred en Loretta verdenkt. Ze neigt steeds meer naar Fred zegt ze. Als geboorteplaats van de KG noemt ze Oud-Beijerland. Vivienne is hier geboren.

In de biecht zegt ze: "we zijn nu best wel wat rondes verder en de kroongetuige heeft tot nog toe super goed gespeeld". Dan neemt ze een korte pauze en zegt dan "ehum", met een (bescheiden) lachje. Alsof ze zeggen wil "al zeg ik het zelf".

Kijk ook nog eens naar de executie van aflevering 4. Vlak voordat Birgit naar de kluis loopt zegt ze: "ik vind jullie te gek jongens", en maakt een "top" gebaar. Alsof ze zeggen wil, dit was het dan, ik lig er uit. Nadat ze een groen licht heeft gekregen zien we een, naar mijn smaak vrij geacteerde en overdreven, blije en opgeluchte reactie. Vooral niet laten merken dat je al wist dat je een groen licht zou krijgen.
Ik zeg: Birgit

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KG] Aflevering 5
« Reactie #16 Gepost op: 18-11-2018, 08:40:14 »
bij een actrice een slecht geacteerde reactie. Dat kan natuurlijk geacteerd zijn ::)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.