Poll

Tweede kamer 2023; je stem?

VVD
1 (2.4%)
PVV
5 (11.9%)
CDA
0 (0%)
D66
3 (7.1%)
PvdA/GroenLinks
22 (52.4%)
NSC
0 (0%)
ChristenUnie
2 (4.8%)
Forum voor Democratie
1 (2.4%)
Pvdd
1 (2.4%)
SP
2 (4.8%)
SGP
0 (0%)
DENK
0 (0%)
50 plus
0 (0%)
Ja21
0 (0%)
Volt
2 (4.8%)
Bij1
1 (2.4%)
BBB
2 (4.8%)
BvNL
0 (0%)
Ik ga niet stemmen
0 (0%)
Overig
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 42

Auteur Topic: Politiek Nederland  (gelezen 437100 keer)

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1900 Gepost op: 17-03-2021, 20:41:34 »
Ik houd er rekening mee dat Twitter vanavond weer ontploft, op het moment dat de Exit Polls geplaatst worden.

4 jaar geleden ontstond err grote verwarring omdat veel kijkers niet snapten dat de uitslag er toen al was. Maar uiteraard WAS het geen uitslag, maar een prognose op basis van de Exit Polls.

Die term bestaat al heel lang, en geeft doorgaans ook een betrouwbaar beeld. Voor zover ik me herinner, zaten de peilingen er ook een keer grandioos naast.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1901 Gepost op: 17-03-2021, 21:51:02 »
De update is ondanks kaag al minder, vvd 1 meer forum 1 meer en volt 1 eraf :\'(


Maar heeey d66 8 zettels ::bravo::
chipsverslaafde <3

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1902 Gepost op: 17-03-2021, 21:54:39 »
Links weggevaagd, zoals verwacht. Droomuitslag voor Rutte en D66. Minder voor de zwakkeren in de samenleving. Kan me zo gauw geen slechtere uitslag voor hen voorstellen. Hopelijk valt het mee.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1903 Gepost op: 17-03-2021, 22:00:15 »
Forum zoveel zetels en even groot als groenlinks en sp doet wel pijn...
chipsverslaafde <3

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1904 Gepost op: 17-03-2021, 22:29:10 »
Dat fvd even groot is al GL of SP vind ik aan 1 kant wel storend en een signaal, maar aan de andere kant zitten bij dit soort partijen altijd wel de antistemmers. De mensen die vinden dat het anders moet en daarom de extremen opzoeken.

Wat amethyst hier beschrijft over D66 vind ik heel zwaar gechargeerd en zelfs gekleurd in dat artikel dat wordt aangehaald.  Tuurlijk zijn er veel partijen in de laatste decennia gematigder geworden in hun standpunten en is de linksheid van D66 zeker minder links dan zeg 12 jaar terug.
Maar het is gewoon bewezen dat om mee te delen aan de dis der regering dat je niet te extreem moet inzetten . Maar om dan nu maar gelijk te suggereren dat D66 rechts is en niets over heeft voor de zwakkeren in de samenleving , daar kan ik me totaal niet in vinden.

Uit pure interesse zou ik best graag willen weten wie er wat heeft gestemd.
Laat ik daar zelf maar mee starten, ik heb D66 gestemd.
« Laatst bewerkt op: 17-03-2021, 22:47:24 door Tarbozan »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1905 Gepost op: 17-03-2021, 22:48:43 »
Ik kwam bij de #exitpoll een tweet van Bodejos tegen :P ik dacht hey die ken ik.

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1906 Gepost op: 17-03-2021, 22:57:50 »
D66  ::bravo:: ::bravo::
You'll never walk alone

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1907 Gepost op: 17-03-2021, 23:01:25 »
Ik gaf een reactie op iemand die d66 ervan beschuldigt dat ze met 1 miljoen euro 8 zetels hadden gekocht.

De likes daarop doen mij vermoeden dat ze mijn reactie compleet verkeerd begrepen hebben. Ik hád het daar namelijk niet over d66.....

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1908 Gepost op: 17-03-2021, 23:31:16 »
Wat zitten er dadelijk ontzettend veel fascisten in de Tweede Kamer  :\'(
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1909 Gepost op: 18-03-2021, 00:02:54 »
toch gewisseld, Eigen stem D66, machtiging stem was voor Volt  ::jaja::

en jammer dat Nederland zo racistisch is geworden en aan corona denkt. ::ohno::
chipsverslaafde <3

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1910 Gepost op: 18-03-2021, 00:15:54 »
Kunnen we niet de uitslag van de poll hier doorvoeren in de Tweede Kamer? :-\\ ::hypocriet::

Online Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1911 Gepost op: 18-03-2021, 00:55:20 »
Hier voor het eerst op het stembureau gezeten en net klaar met tellen. Veel stemmen op Rutte en Kaag gezien. En helaas ook op Baudet en Wilders. Nagenoeg geen blanco of ongeldige stemmen overigens, dus het zou goed kunnen dat de antistemmers inderdaad op laatstgenoemden stemmen...

Super dat D66 zo groot lijkt te worden! ::bravo::

🜃

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1912 Gepost op: 18-03-2021, 01:41:31 »
Ik snap niet zo goed dat er als reactie zoveel te doen is over de tendens in Nederland om zo radicaal te stemmen. Als ik sommige reacties lees denk ik dat de pvv zetels gewonnen heeft, of dat er ineens een gigantische sprong is in zetels voor fvd. Maar die tendens was er al , is toch niet nieuw.


Ik vind het gelukkig enorm meevallen, helaas zijn er in ons land ( geldt overigens niet alleen hier) veel mensen die niet blij zijn met hun situatie (evt werkeloos, matige huisvesting etc) en geven de schuld aan de immigratie cijfers en de positive discriminatie ( in hun visie welteverstaan). Of aan de huidige covid situatie met Rutte en de ex regering als boemannen. Als er dan voor zo’n groepering (niet)denkende mensen iemand komt die hen belooft d3 grenzen te sluiten voor de immigranten of onmiddellijk alle corona maatregelen af te schaffen, ja dan gaat hun stem die kant in.

In veel landen om ons heen heb je ook populisme dat redelijk hoogtij viert en nergens krijgen ze voet aan de grond ( ik ben blij toe), maar vergeet niet dat zelfs als we (godverhoede) in een situatie zouden komen dat fvd-pvv wel coalitiemateriaal wordt , dan hebben ze nog de midddlen niet om hun Efteling partijprogramma ten uitvoer te brengen . En zal het aantal stemmers door krijgen dat hun ideeën niets anders zijn dan gebakken lucht en gaat de populariteit al snel af van het populisme. Want iedereen kan roepen dat het anders moet, maar slechts enkelen kunnen een positieve verandering te weeg brengen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1913 Gepost op: 18-03-2021, 07:33:06 »
laatste prognose, gebaseerd op het tellen van 63 procent van de stemmen:

VVD: 36 (+3)

D66: 24 (+5)

PVV: 17 (-3)

CDA: 15 (-4)

SP: 9 (-5)

PvdA: 9 (0)

FvD: 8 (+6)

GroenLinks: 7 (-7)

Partij voor de Dieren: 6 (+1)

ChristenUnie: 5 (0)

JA21: 4 (+4)

Volt: 3 (+3)

SGP: 3 (0)

Denk: 2 (-1)

Bij1 (0) (0)

https://nos.nl/liveblog/2373086-verkiezingsblog-zege-kaag-domineert-voorpagina-s-vierde-winst-op-rij-voor-vvd.html

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1914 Gepost op: 18-03-2021, 09:02:16 »
VVD: 35 (+2)

D66: 24 (+5)

CDA: 15 (-4)

Dat wordt wel interessant, want waar het met D66 op 27 een uitgemaakte zaak leek, ligt er nu veel meer open. Dit is samen 74. Dan moet er dus toch een vierde partij bij. D66 zal een linkse partij willen, maar dat wil VVD misschien niet. CU en D66 lijkt logisch gezien de vorige coalitie, maar ja medisch/ethische kwesties zijn een dingetje. En gaan we door zoals alles was? Volt als nieuwkomer is interessant, maar durven ze dat aan met zo'n partij? Ligt wel dicht bij D66 qua politiek. En er is nog het probleem van de Eerste Kamer, waar die drie een minderheid hebben. Dan is Ja21 ineens een optie, maar dat zal D66 niet leuk vinden... en daarna kom je bij GL/PvdA of dieren uit.

Wordt nog interessant.

Edit: VVD is zelfs 35
« Laatst bewerkt op: 18-03-2021, 09:18:05 door MollenvangR »

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1915 Gepost op: 18-03-2021, 18:08:09 »
Dit is echt exact wat ik voorspeld had D66 , vvd en cda samen net geen 75 en zullen moeten kijken wat er bij moet.

Verder snap ik het geluid van veel fvd en pvv stemmers dat het kabinet dat ivm grove fouten was opgestapt nu waarschijnlijk gewoon weer terugkeert en wat voor signaal dat afgeeft.

Maar de uitslag geeft aan dat dat waarschijnlijk is waar het merendeel van de stemmers het meeste vertrouwen in heeft.
Zelfs hoop ik dat men het aandurft met een volt erbij, want cu is me teveel gedoe met de toetsing aan de christelijke normen ( idd vooral bij ethische zaken ).en andere optie lijken me vergezocht.




Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1916 Gepost op: 18-03-2021, 18:52:17 »
Ja en d66 zakt per exit poll van 27 naar nu 23 :\'( maar gelukkig alsnog genoeg en enorm veel dus blij


Hopelijk is volt een optie om mee te nemen en hoop dat kaag er sterk voor staat om hun mee te nemen
chipsverslaafde <3

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1917 Gepost op: 18-03-2021, 19:42:25 »
Ik ben niet zozeer verrast dat de fvd groter is geworden, maar ben verbijsterd dat iemand van het kaliber ku kux klan zijn intrede doet in het parlement.

Hoe verrassend, het is het vriendje en de hielenlikker van baudet.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1918 Gepost op: 18-03-2021, 23:37:56 »
Een voorbeeld van de verwerpelijke retoriek (wantrouwen aanwakkeren door de media en b.v. het NPO-journaal als 'fakenieuws'-organisaties te bestempelen) van Baudet vanavond:

Een Volendamse vrouw werd in het journaal gevraagd naar hoe zij de verkiezingen had beleefd. Zij verkondigde dat de FVD waarschijnlijk wel veel meer zetels had gehaald dan de 8 waar ze in de laatste prognoses op staan. Een beetje aarzelend, maar toch op serieuze toon vertelde ze dat 'links' die stemmen had laten verdwijnen.

Zo ver zijn we dus al hier in Nederland dat dat soort gedachten zich kunnen gaan verspreiden en kunnen voortwoekeren.

Kortom, ook ik vind het behoorlijk zorgwekkend (en niet dus meevallen) dat er al 8 zetels naar een partij gaan waarbij ik de contouren van knokploegen al zie opdoemen die alles wat anders denkt (dan de Grote Leider  ::vergroot::) een lesje willen leren.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1919 Gepost op: 18-03-2021, 23:47:08 »
Een voorbeeld van de verwerpelijke retoriek (wantrouwen aanwakkeren door de media en b.v. het NPO-journaal als 'fakenieuws'-organisaties te bestempelen) van Baudet vanavond:

Een Volendamse vrouw werd in het journaal gevraagd naar hoe zij de verkiezingen had beleefd. Zij verkondigde dat de FVD waarschijnlijk wel veel meer zetels had gehaald dan de 8 waar ze in de laatste prognoses op staan. Een beetje aarzelend, maar toch op serieuze toon vertelde ze dat 'links' die stemmen had laten verdwijnen.

Zo ver zijn we dus al hier in Nederland dat dat soort gedachten zich kunnen gaan verspreiden en kunnen voortwoekeren.

Kortom, ook ik vind het behoorlijk zorgwekkend (en niet dus meevallen) dat er al 8 zetels naar een partij gaan waarbij ik de contouren van knokploegen al zie opdoemen die alles wat anders denkt (dan de Grote Leider  ::vergroot::) een lesje willen leren.

En "links" heeft dan ook hun eigen stemmen laten verdwijnen zeker? ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!