Poll

moeten ze weg?

ja
neen

Auteur Topic: plastic tasjes in de ban!  (gelezen 11273 keer)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: plastic tasjes in de ban!
« Reactie #40 Gepost op: 15-01-2008, 18:15:44 »
omdat dit zo ongeveer wel het simpelste is wat je kunt doen en de minste moeite kost voor iedereen.

we kunnen ook een oproep doen aan iedereen om geen levensmiddelen in verpakking te kopen en je prei in een oude krant te laten wikkelen, koekjes los te kopen, maar dat wordt al wat moeilijker met de huidige mentaliteit.

Er zijn zoveel simpele dingen die je dan zou kunnen verbieden. Blisterverpakkingen, drank in blikjes. Kleine verpakkingen van zaken die net zo goed in grote verpakkingen kan etc.

Maar het gaat juìst om die mentaliteitskwestie. Die moet veranderen! Plastic tasjes verbieden verandert niks aan die mentaliteit en feitelijk dus ook niks aan het probleem van overconsumptie en dus van belasting voor het milieu.

Verbieden van plastic tassen is een willekeurige greep van iets verbieden uit een groep zaken die net zo schadelijk zo niet schadelijker is voor het milieu.
Geniet nooit met mate...

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: plastic tasjes in de ban!
« Reactie #41 Gepost op: 15-01-2008, 19:02:43 »
Er zijn zoveel simpele dingen die je dan zou kunnen verbieden. Blisterverpakkingen, drank in blikjes. Kleine verpakkingen van zaken die net zo goed in grote verpakkingen kan etc.

Maar het gaat juìst om die mentaliteitskwestie. Die moet veranderen! Plastic tasjes verbieden verandert niks aan die mentaliteit en feitelijk dus ook niks aan het probleem van overconsumptie en dus van belasting voor het milieu.

Verbieden van plastic tassen is een willekeurige greep van iets verbieden uit een groep zaken die net zo schadelijk zo niet schadelijker is voor het milieu.

Helemaal mee eens!  ::jaja:: ::jaja:: ::jaja:: ::ok:: ::ok::

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: plastic tasjes in de ban!
« Reactie #42 Gepost op: 15-01-2008, 19:55:01 »
maar ik had het niet eens over verbieden, dat roept alleen maar weerstand op. ik pléit juist voor een mentaliteitsverandering.

(en heb ik het bij het rechte eind dat vrouwen meer pro-afvalvermindering zijn dan mannen?)
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: plastic tasjes in de ban!
« Reactie #43 Gepost op: 15-01-2008, 20:19:43 »
dat er nog veel en veel meer dingen zijn die kunnen veranderen neemt voor mij niet weg da die stomme tasjes toch in de ban kunnen.

ik heb trouwens vandaag bij de blokker zo'n stoffen tas gevonden, je vouwt 'm zo op tot 3 bij 2 cm! helemaal goed. :P

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: plastic tasjes in de ban!
« Reactie #44 Gepost op: 15-01-2008, 22:01:05 »
ik heb trouwens vandaag bij de blokker zo'n stoffen tas gevonden, je vouwt 'm zo op tot 3 bij 2 cm! helemaal goed. :P

is ie ook waterdicht?
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: plastic tasjes in de ban!
« Reactie #45 Gepost op: 16-01-2008, 12:36:00 »
is ie ook waterdicht?

oef, geen idee. ik ga het even proberen, moment!

edit: hij is waterdicht!  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 16-01-2008, 12:38:19 door Lautjuh »

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: plastic tasjes in de ban!
« Reactie #46 Gepost op: 16-01-2008, 20:48:57 »
Dat er hypocriete politici zijn in de wereld, zegt toch niet dat het milieu niet meer belangrijk is?
Dat met die sigaretten gaat overigens niet over het milieu, maar over volksgezondheid.
Beste Willem, wat ik bedoel is dat men eindeloos over vanalles zit te zeuren  ::jaja:: ::jaja:: Daarnet kocht ik van die granenrepen(ik zal geen merk noemen) en niet omdat ze "gezond" zijn,maar omdat ik ze graag lust. Ze waren verpakt in een kartonnen verpakking,en ieder koekje was nog eens afzonderlijk verpakt in een plastiekfolie. Dus die afval moet wel verwerkt worden,en de verpakking van de "gezonde koekjes" is dan toch weer schadelijk voor het milieu... en de volksgezondheid....toch?

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: plastic tasjes in de ban!
« Reactie #47 Gepost op: 16-01-2008, 21:31:33 »
Ik heb vandaag nieuwe laarzen gekocht en de schoenendoos paste precies in de plastic tas, maar toen ik op straat liep dacht ik opeens aan jullie :-[
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: plastic tasjes in de ban!
« Reactie #48 Gepost op: 16-01-2008, 21:34:03 »
Ik heb vandaag nieuwe laarzen gekocht en de schoenendoos paste precies in de plastic tas, maar toen ik op straat liep dacht ik opeens aan jullie :-[

En toen heb je zeker met schaamrood op je kaken het plastic tasje netjes terug gebracht... ::pinokkio:: ::rofl::
Geniet nooit met mate...

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: plastic tasjes in de ban!
« Reactie #49 Gepost op: 16-01-2008, 22:17:35 »
Beste Willem, wat ik bedoel is dat men eindeloos over vanalles zit te zeuren  ::jaja:: ::jaja:: Daarnet kocht ik van die granenrepen(ik zal geen merk noemen) en niet omdat ze "gezond" zijn,maar omdat ik ze graag lust. Ze waren verpakt in een kartonnen verpakking,en ieder koekje was nog eens afzonderlijk verpakt in een plastiekfolie. Dus die afval moet wel verwerkt worden,en de verpakking van de "gezonde koekjes" is dan toch weer schadelijk voor het milieu... en de volksgezondheid....toch?

De koekjes zullen ongetwijfeld prima zijn voor de volksgezondheid, maar inderdaad, de verpakking is dat (indirect) niet...

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re: plastic tasjes in de ban!
« Reactie #50 Gepost op: 17-01-2008, 09:25:24 »
Ik heb vandaag nieuwe laarzen gekocht en de schoenendoos paste precies in de plastic tas, maar toen ik op straat liep dacht ik opeens aan jullie :-[
ahhhh :D Maar dat loopt kei ongemakkelijk met zo'n onwijze schoenendoos onder je arm hoor ;)

Beste Willem, wat ik bedoel is dat men eindeloos over vanalles zit te zeuren  ::jaja:: ::jaja:: Daarnet kocht ik van die granenrepen(ik zal geen merk noemen) en niet omdat ze "gezond" zijn,maar omdat ik ze graag lust. Ze waren verpakt in een kartonnen verpakking,en ieder koekje was nog eens afzonderlijk verpakt in een plastiekfolie. Dus die afval moet wel verwerkt worden,en de verpakking van de "gezonde koekjes" is dan toch weer schadelijk voor het milieu... en de volksgezondheid....toch?
Is dat dan een reden om voor jezelf te besluiten (ook) maar niets voor het mileu te gaan doen?
Een beter mileu begint bij jezelf ;)

Ik heb zelf altijd (zo'n degelijke katoene) tas bij me, krijg ook vaak verbaasde blikken van de kassa meisjes als ik een tas weiger. Die tassen van de blokker zijn trouwens erg gaaf.
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: plastic tasjes in de ban!
« Reactie #51 Gepost op: 17-01-2008, 19:59:11 »

Is dat dan een reden om voor jezelf te besluiten (ook) maar niets voor het mileu te gaan doen?
Een beter mileu begint bij jezelf ;)

Een klein beetje terug kijken en je zal zien dat ik gepost heb dat ik ook sorteer enzo. En ik vind ook dat er soms teveel verpakking is enzo. Maar wat ik wil zeggen is dat je niet moet overdrijven met "vervuiling". Trouwens,telkens als jij een reactie plaatst op een forum,(of je PC gewoon aanzet)is dat ook een nutteloze en te vermijden energieverspilling,of niet soms? Ik bedoel maar;van zodra een mens 'smorgens wakker wordt,dan vervuilt hij sowieso punt uit. Dus,een plastiekzakje meer vragen in een winkel vind ik moeten kunnen. En stel dat er niemand nog een plastiek zakje vraagt....ze liggen daar toch,dus als je ze nu meeneemt, of je zegt "nee ik moet het niet hebben,ik ben milieubewust" wat is het verschil dan? Ik zou het niet weten?  ??? ???

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: plastic tasjes in de ban!
« Reactie #52 Gepost op: 17-01-2008, 20:09:28 »
Ik heb vandaag nieuwe laarzen gekocht maar toen ik op straat liep dacht ik opeens aan jullie :-[
  :\'( Reeds 5 jaar had ik mijn maatje "Jefke" de python,maar sinds enkele dagen is "Jefke" spoorloos verdwenen  ???  ::) ::)

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re: plastic tasjes in de ban!
« Reactie #53 Gepost op: 17-01-2008, 20:30:55 »
Een klein beetje terug kijken en je zal zien dat ik gepost heb dat ik ook sorteer enzo. En ik vind ook dat er soms teveel verpakking is enzo.......Dus,een plastiekzakje meer vragen in een winkel vind ik moeten kunnen.

Ik heb de hele discussie gelezen hoor wees gerust ;)
Ik vind alleen de opmerking erg ....(bij gebrek aan beter woord) kinderachtig. Omdat hunnie dat niet doen, doe ik het ook niet.
Een tas vragen is geen probleem, het probleem is dat men niet eens de moeite neemt om na te denken over wat nodig is.
Waarom 6 tasjes terwijl je het makkelijk met 2 kan doen? en als je weet dat je spullen gaat kopen die je mee moet dragen waarom dan niet zelf een tas meenemen?

Citaat
En stel dat er niemand nog een plastiek zakje vraagt....ze liggen daar toch,dus als je ze nu meeneemt, of je zegt "nee ik moet het niet hebben,ik ben milieubewust" wat is het verschil dan? Ik zou het niet weten?  ??? ???
Het grootste verschil is dat er op dat moment dus geen tasjes meer bij gemaakt hoeven worden, en dat is dan wel weer goed.
De overgebleven tasjes worden vast over een jaar of 50 een hot 'retro' item ;)
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: plastic tasjes in de ban!
« Reactie #54 Gepost op: 17-01-2008, 21:03:21 »

Ik vind alleen de opmerking erg ....(bij gebrek aan beter woord) kinderachtig.

Okee,dan vind je het maar kinderachtig,maar als jij men gaat beginnen mierenn*uken.... tja... als vrouw heb jij je maandelijkse "verzorgingsdingetjes" nodig,dus jij komt in de winkel en zegt "sorry dat neem ik niet mee want er zit een plastiekverpakking eromheen? Ga weg...En hiermee sluit ik dit af,want het heeft blijkbaar toch geen zin om nog te reageren  ???

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: plastic tasjes in de ban!
« Reactie #55 Gepost op: 17-01-2008, 21:39:57 »
Okee,dan vind je het maar kinderachtig,maar als jij men gaat beginnen mierenn*uken.... tja... als vrouw heb jij je maandelijkse "verzorgingsdingetjes" nodig,dus jij komt in de winkel en zegt "sorry dat neem ik niet mee want er zit een plastiekverpakking eromheen? Ga weg...En hiermee sluit ik dit af,want het heeft blijkbaar toch geen zin om nog te reageren  ???

Een beter milieu begint bij mierenneuken.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: plastic tasjes in de ban!
« Reactie #56 Gepost op: 17-01-2008, 22:05:41 »
En hiermee sluit ik dit af,want het heeft blijkbaar toch geen zin om nog te reageren  ???

Waarom "loop" jij altijd weg als iemand wat tegen je zegt. Pff..
The sun came up and reality set in.

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re: plastic tasjes in de ban!
« Reactie #57 Gepost op: 17-01-2008, 22:14:21 »
Okee,dan vind je het maar kinderachtig,maar als jij men gaat beginnen mierenn*uken.... tja... als vrouw heb jij je maandelijkse "verzorgingsdingetjes" nodig,dus jij komt in de winkel en zegt "sorry dat neem ik niet mee want er zit een plastiekverpakking eromheen? Ga weg...En hiermee sluit ik dit af,want het heeft blijkbaar toch geen zin om nog te reageren  ???
Dat vind ik wel erg kort door de bocht, volgens mij hebben we het hier over het extra plastic, dus de tassen waar we de overmatig verpakte spullen in doen na het kopen. (al vind ik al die los verpakte spullen onzin allemaal)
Nu ben ik is men ineens een miereneuker omdat ik zeg dat het een kinderachtige opmerking is.

Maar prima, jammer dat je zo snel op je p*k getrapt bent als iemand het niet met je eens is.
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: plastic tasjes in de ban!
« Reactie #58 Gepost op: 17-01-2008, 23:26:21 »
Wat ik erg irritant vind: er zijn nog steeds winkelketens, waar je zonder meer een tasje bij je net gekochte artikelen krijgt, en als je dan zeg dat je het niet hoeft, omdat je een joekel van een shopper (ook een plastic tas, das waar, maar een die toch wel jaren meegaat) bij je hebt, dan krijg je te horen dat het beleid van de winkel het niet toestaat dat je je spullen zonder dat tasje mee krijgt.

Ergerlijk genoeg gebeurde me dat eens in de winkel waar die shopper vandaan komt. Een plastic tasje om een shopper in te doen ??? ??? ???

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: plastic tasjes in de ban!
« Reactie #59 Gepost op: 17-01-2008, 23:29:22 »
Wat ik erg irritant vind: er zijn nog steeds winkelketens, waar je zonder meer een tasje bij je net gekochte artikelen krijgt, en als je dan zeg dat je het niet hoeft, omdat je een joekel van een shopper (ook een plastic tas, das waar, maar een die toch wel jaren meegaat) bij je hebt, dan krijg je te horen dat het beleid van de winkel het niet toestaat dat je je spullen zonder dat tasje mee krijgt.

Ergerlijk genoeg gebeurde me dat eens in de winkel waar die shopper vandaan komt. Een plastic tasje om een shopper in te doen ??? ??? ???

Inderdaad krankzinnig dat ketens voor dat kleine mini beetje reclame zo'n regel maken.