Poll

Moet er een nieuwe opzet komen voor het Eurovisiesongfestival?

Ja, het blijft anders een Oost-europese aangelegenheid
7 (35%)
Nee, ik vind het wel goed zo, niets veranderen
4 (20%)
Nee, ik kijk toch nooit meer, niets meer aan.
9 (45%)

Totaal aantal stemmen: 20

Auteur Topic: Moet de opzet van het Songfestival opnieuw worden herzien?  (gelezen 9776 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Moet de opzet van het Songfestival opnieuw worden herzien?
« Reactie #20 Gepost op: 21-05-2008, 20:39:42 »


O bulo diti non slukati
Sestrone dina katsu.

 ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? krokodili  ??? ???
we hebben het natuurlijk vooral over de oost-europese landen die er een potje van maken. Maar een van de acts van Belgie heeft echt wel diepe indruk gemaakt.

Het was 1983:

Pas de Deux: De maat is vol en mijn kop is toe. Helemaal geweldig....... ::rofl::



« Laatst bewerkt op: 21-05-2008, 20:43:06 door Bodejos »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Moet de opzet van het Songfestival opnieuw worden herzien?
« Reactie #21 Gepost op: 22-05-2008, 11:41:30 »
Vandaag kondigde belgie aan, aan te dringen op herziening van de reglementen. Ook wilden ze meer geld beschikbaar maken om de kans op een overwinning te vergrooten.

Ik las op een ander forum, dat dit nou net averechts gaat werken: NOG meer geld steken in iets dat je toch niet gaat lukken? Wat waarschijnlijk WEL zou kunnen werken, aldus de plaatser van dat bericht: het Eurovisiesongfestival als traditioneel land (Oostenrijk, Italie en Luxemburg hebben het voorbeeld al gevolgd), massaal de rug toe keren, zodat het een puur Oost-Europese aangelegenheid wordt. Maar dan ook de sponsoring van landen als Duitsland, Engeland en Frankrijk, en de bijdrage van Sony laten vervallen.

Dan moeten die landen zich wel achter de oren krabben. Want dan zullen ze zelf in de geldbuidel moeten tasten, NU teren ze op de geldelijke inbreng van een aantal grote westerse landen, terwijl ze nooit meer een serieuze kans maken om te winnen.

Online Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moet de opzet van het Songfestival opnieuw worden herzien?
« Reactie #22 Gepost op: 22-05-2008, 13:41:57 »
Meer geld is juist wel goed, dan ontstijgen Nederland en België de middelmaat ook eens. Want we kunnen wel steeds naar Oost Europa wijzen, maar de liedjes van België en Nederland springen er nou doorgaans niet echt uit. Tuurlijk hoeft het niet allemaal een circusact te worden. Maar kijk naar Israël: die hadden geen circusact, liggen niet in Oost-Europa (sterker nog, ze liggen helemaal niet in Europa) en zijn wel door. En Finland heeft twee jaar geleden nog gewonnen. Wel met een circusact weliswaar, maar Finland ligt ook niet in Oost-Europa (al had Rusland dat wrs wel graag gewild in de geschiedenis). Wel krijgt Finland altijd stemmen van de buurlanden. Maar zoals ook al ergens in een krant stond, alsof België en Nederland niet altijd heel veel op elkaar gestemd hebben. Tuurlijk wordt er hoop op elkaar gestemd. Vooral in Scandinavië en in Oost-Europa. Maar dat heeft weinig met vriendjespolitiek te maken. In Oost-Europa zeker niet.  Is niet voor niks de brandhaard van Europa daar. Ten 1e is daar gewoon een enorme mengeling van minderheden, die allemaal op eigen land stemmen. Ten 2e komen muzieksmaken in verschillende regio's gewoon vaak overeen.

Dus willen we nog eens winnen, dan zijn er verschillende opties:
- Inderdaad pleiten voor hervormingen, met bijvoorbeeld een grote rol voor een vakjury en meerdere voorrondes
- Meer geld steken, zodat de kwaliteit van de Nederlandse nummers omhoog gaat en je bijvoorbeeld ook in het buitenland bekende artiesten kunt sturen
- Massaal allemaal naar het buitenland emigreren en van daaruit net als al die Oost-Europeanen op je eigen land stemmen  ;D(gewoon op vakantie gaan, op het moment van het songfestival kan ook natuurlijk)


Niet een apart festival voor Oost en West, dat is niet leuk. Ik wil gewoon Roemenië kunnen zien. En schijnbaar vonden ook veel mensen de act van Letland erg leuk, dus dat zouden we dan toch ook kwijtraken  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 22-05-2008, 13:44:45 door Mloesje »

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moet de opzet van het Songfestival opnieuw worden herzien?
« Reactie #23 Gepost op: 22-05-2008, 19:14:22 »
we hebben het natuurlijk vooral over de oost-europese landen die er een potje van maken. Maar een van de acts van Belgie heeft echt wel diepe indruk gemaakt.

Het was 1983:

Pas de Deux: De maat is vol en mijn kop is toe. Helemaal geweldig....... ::rofl::




  ::rofl:: Dat was toen idd ook weer zo een stunt  ::jaja::

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Moet de opzet van het Songfestival opnieuw worden herzien?
« Reactie #24 Gepost op: 25-05-2008, 14:18:50 »
Wat een schandelijke vertoning weer. De eerste 4 waren allemaal Oost-Europese kutnummers...

Online Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moet de opzet van het Songfestival opnieuw worden herzien?
« Reactie #25 Gepost op: 25-05-2008, 16:10:13 »
Tja, helaas stemde heel West-Europa ook op die arrogante Rus met zijn oppervlakkige prutnummer. Gelukkig gaf Nederland maar één puntje. Wat overduidelijk al een punt teveel was. De nummer laatst kwam trouwens ook uit Oost Europa en dat was idd geen geweldig nummer, maar toch wel beter dan dat van Spanje en Duitsland. 't Leek wel dat die grote landen denken, och wij doen volgend jaar toch wel weer mee, laten we maar gewoon 't allerslechtste sturen dat we kunnen vinden. GB heb ik niet gezien, maar wat Spanje, Frankrijk en Duitsland hebben ingestuurd, dat zou de voorronde nooit doorgekomen zijn. Wat een hoop zooi bij elkaar zeg.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Moet de opzet van het Songfestival opnieuw worden herzien?
« Reactie #26 Gepost op: 25-05-2008, 16:33:34 »
Tja, helaas stemde heel West-Europa ook op die arrogante Rus met zijn oppervlakkige prutnummer. Gelukkig gaf Nederland maar één puntje. Wat overduidelijk al een punt teveel was. De nummer laatst kwam trouwens ook uit Oost Europa en dat was idd geen geweldig nummer, maar toch wel beter dan dat van Spanje en Duitsland. 't Leek wel dat die grote landen denken, och wij doen volgend jaar toch wel weer mee, laten we maar gewoon 't allerslechtste sturen dat we kunnen vinden. GB heb ik niet gezien, maar wat Spanje, Frankrijk en Duitsland hebben ingestuurd, dat zou de voorronde nooit doorgekomen zijn. Wat een hoop zooi bij elkaar zeg.

Ik vond Sebastian Tellier van Frankrijk anders leuker dan de bovenste 4 hoor...

Online Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moet de opzet van het Songfestival opnieuw worden herzien?
« Reactie #27 Gepost op: 25-05-2008, 17:34:53 »
Tja, smaken verschillen.  ;) Mijn moeder die altijd helemaal pro-Frankrijk is in alles, vond het ook niks. Maar de bovenste vier vond ik ook niks hoor.Allemaal weer zo standaard. Ik hoopte eigenlijk dat Israël zou winnen.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Moet de opzet van het Songfestival opnieuw worden herzien?
« Reactie #28 Gepost op: 25-05-2008, 21:15:07 »
Tja, smaken verschillen.  ;) Mijn moeder die altijd helemaal pro-Frankrijk is in alles, vond het ook niks. Maar de bovenste vier vond ik ook niks hoor.Allemaal weer zo standaard. Ik hoopte eigenlijk dat Israël zou winnen.

Ja, smaken verschillen, maar Rusland krijgt wel van iedereen 12 punten ::)

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Moet de opzet van het Songfestival opnieuw worden herzien?
« Reactie #29 Gepost op: 25-05-2008, 21:16:28 »
rusland was toch ook wel goed? en griekenland vond ik ook niet slecht
Menno is gek

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Moet de opzet van het Songfestival opnieuw worden herzien?
« Reactie #30 Gepost op: 26-05-2008, 13:22:24 »
hahaha frankrijk, wat een anti-climax.

mijn vriendin zei nog, "ik ben blij dat er nog een land als frankrijk mee doet, want die hebben altijd een mooi klassiek nummer."

wat komt er, één of andere opa in een golfkarretje en vrouwen met snorren die niet verder komen dan 'hmmmpapapapapa'

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

en dat rusland gewonnen heeft zeg  :(
volgens mij moesten we vooral allemaal even naar z'n borstkas kijken, anders had 'ie z'n shirt wel dicht gelaten.

van mij had noorwegen mogen winnen, die hadden tenminste een fatsoenlijke act met een leuk nummer  :)


Offline m@ri@nne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moet de opzet van het Songfestival opnieuw worden herzien?
« Reactie #31 Gepost op: 26-05-2008, 23:33:20 »
Ik vind het echt jammer dat door  televoting toch de landen weer op elkaar gaan stemmen, mijn oordeel is dat een professionele jury de liedjes weer moeten gaan beoordelen. ::ok::
Ik vind het altijd erg leuk om naar te kijken , en volg het al van kleins af aan, dit jaar is de eerste keer dat ik het niet gezien heb. :( gewoon omdat ik het echt niet meer kan waarderen dat een land als Bosnië, wat zo vals als een kraai zong, wel door is gegaan ::niet-ok::
Volgend jaar maar gewoon Herman sturen met I'am a dancer wie weet scoort dat hoog.



 
Een appel valt niet ver van de boom, vooral niet als De Mol zijn kop boven het maaiveld uit steekt.

Online Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moet de opzet van het Songfestival opnieuw worden herzien?
« Reactie #32 Gepost op: 27-05-2008, 11:21:49 »
Ik was/ben daar ook voor. Al was het maar om alle schijn weg te houden. Maar volgens Cornald Maas (de presentator vd. Nederlandse versie) was de top 10 die uit de voorrondes kwam exact dezelfde top 10 als waarop de jury gestemd had. Dus dat zou weinig uitmaken denk ik. ::ohno:: Wel iets misschien. Vals zingen zal niet echt gewaardeerd worden denk ik.
Trouwens toen er nog een vakjury was, heb ik ook wel eens geruchten gehoord over vriendjespolitiek en omkoping.  :o Dat zouden ze dan dus ook wel heel goed moeten controleren. Misschien één vakjury voor alle landen, in plaats van elk land zijn eigen vakjury. Want dat ging ook van: Als jullie ons nou 12 punten geven, krijgen jullie er 12 van ons.  :-\\
« Laatst bewerkt op: 27-05-2008, 11:24:30 door Mloesje »

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Moet de opzet van het Songfestival opnieuw worden herzien?
« Reactie #33 Gepost op: 27-05-2008, 12:12:54 »
Gewoon loten wie er op elke plaats eindigt. Dat lijkt me het eerlijkst. :P
Geniet nooit met mate...

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Moet de opzet van het Songfestival opnieuw worden herzien?
« Reactie #34 Gepost op: 27-05-2008, 18:01:15 »
Gewoon loten wie er op elke plaats eindigt. Dat lijkt me het eerlijkst. :P

Ja hahaha dat hadden wij op school ook bedacht ::rofl::

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moet de opzet van het Songfestival opnieuw worden herzien?
« Reactie #35 Gepost op: 31-05-2008, 12:56:23 »
Een paar jaar terug was er tenminste een verdiende winnaar  ::jaja:: FINLAND  8) 8)

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Moet de opzet van het Songfestival opnieuw worden herzien?
« Reactie #36 Gepost op: 18-10-2008, 21:49:23 »
de Toppers gaan meedoen ??? ::oink::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moet de opzet van het Songfestival opnieuw worden herzien?
« Reactie #37 Gepost op: 19-10-2008, 13:11:35 »
de Toppers gaan meedoen ??? ::oink::

Ha ha inderdaad  ::rofl::. Ik moet altijd wel lachen om dat overdreven over-the-top-gedoe en 'k vind het zelf wel leuk dat we mensen laten meedoen die zichzelf in die zin niet zo serieus nemen. In mijn beleving is het song-festival ondertussen toch een farce geworden, een parodie op zichzelf...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Moet de opzet van het Songfestival opnieuw worden herzien?
« Reactie #38 Gepost op: 19-10-2008, 13:52:48 »
wij kunnen een zender ontvangen die allerlei programma's uitzendt uit de jaren 60 of zo. hilversumbest?)
vorige week lieten ze dus het oude songfestival zien waar de dames en heren heel braaf en beschaafd hun liedjes zongen. wel leuk om te zien hoor, maar zo gedateerd. verder word ik niet warm of koud van het songfestival, vroeger niet en nu ook niet.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moet de opzet van het Songfestival opnieuw worden herzien?
« Reactie #39 Gepost op: 25-10-2008, 22:51:43 »
Finland moet blijven meedoen  ::jaja:: ::jaja:: 8) 8) 8) 8)