Auteur Topic: de bibliotheek  (gelezen 420153 keer)

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:de bilbliotheek
« Reactie #140 Gepost op: 22-07-2003, 15:44:48 »
Moet er misschien een apart HP topic komen voor degenen die 'm al uit hebben?
of is daar geen behoefte aan.

Ik vind het niet nodig want daar klets ik al over in dit forum
http://masterpotter.proboards10.com/index.cgi?board=boek5wel







"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:de bilbliotheek
« Reactie #141 Gepost op: 29-07-2003, 12:28:19 »
Universeel Experiment, Edmund Cooper



EDIT: Dankzij Alive & Kicking (zie berichtjes hierbeneden), heb ik het boek reeds kunnen bestellen. Zoektocht kan dus worden gestaakt. Omdat dit het bibliotheek-topic is, zet ik na het lezen van het boek in korte lijnen neer, waar het over gaat, wie weet leen ik het wel een keer uit aan dezege die het ook graag wil lezen.

Vandaag, 29 juli 2003 kreeg ik het besteld boek dus thuisgestuurd, met dank aan de zoektocht van Alive & Kicking, en de medewerking van het aanbevolen antiquariaat die het mij voor een schappelijke prijs ter beschikking stelde.

Maar dan heb ik een nieuwe vraag. Ik heb even via google gezocht, maar niet gevonden WAT ik zocht. Van dit boek is ook een vermilming gemaakt, zo rond 1970. En jullie begrijpen het al: ik ben op zoek naar die film, op video, als die bestaat. ie zou mij een tip kunnen geven. Google geeft dus niet ht gewenste resultaat, ik kom alleen het boekje tegen, namelijk.







« Laatst bewerkt op: 30-07-2003, 19:33:35 door bodejosm43 »

Offline Floortje

  • Forumlid
Re:de bilbliotheek
« Reactie #142 Gepost op: 5-08-2003, 20:15:31 »
Khaal dit topic maar weer even omhoog, want hier komt al een tijdje niemand meer terwijl het juist zo leuk is!
ben nu voor de 2e keer Cayo Esquelito van Anthony Horowitz aant lezen

Helaas heb ik na een aantal tevergeefse pogingen, het nog niet voor elkaar gekregen dat iemand van t forum een van zijn boeken gaat lezen. Hij is geweldig!

Aanrdaders:
De Malteser erfenis (soort detective)
Kernenergie voor de duivel (spannend boek uit een serie van 4)
Bolbliksem (over de 14 jarige spion Alex Rider)
Angst (korte verhalen - errug aan te raden!)
De honden van Aktaioon (mythes)
Het Oma complot (kinderachtig - maar heel leuk!)

Kheb ondertussen al zijn boeken gelezen (dat zijn er minstens 20) en ik zoek een mede-fan!

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:de bilbliotheek
« Reactie #143 Gepost op: 5-08-2003, 20:19:09 »
ik heb van Anthony Horowitz alleen Grieselstate en daar deel 2 van gelezen en die vond ik ook heel leuk
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Floortje

  • Forumlid
Re:de bilbliotheek
« Reactie #144 Gepost op: 5-08-2003, 20:21:29 »
jaaaaa goo elise_is_de_mol  ;D heb je ook een naam?

Maar ik durf Grieselstate niet in het lijstje te zetten omdat iedereen dan gaat zeuren dat dat nageaapt is van harry Potter
even voor de duidelijkheid: Grieselstate was er eeeeuwen eerder dan HP!

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:de bilbliotheek
« Reactie #145 Gepost op: 5-08-2003, 20:23:29 »
jaaaaa goo elise_is_de_mol  ;D heb je ook een naam? jaaaaa 8)

Maar ik durf Grieselstate niet in het lijstje te zetten omdat iedereen dan gaat zeuren dat dat nageaapt is van harry Potter
even voor de duidelijkheid: Grieselstate was er eeeeuwen eerder dan HP! dat weet ik ook maar misschien vind ik dat soort boeken gewoon leuk
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Floortje

  • Forumlid
Re:de bilbliotheek
« Reactie #146 Gepost op: 5-08-2003, 20:27:38 »
ja precies...
maarruh... mogen we je naam ook weten of blijft dat top secret?  ;D

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:de bilbliotheek
« Reactie #147 Gepost op: 5-08-2003, 20:29:04 »
je mag hem wel weten hoor......

ik heet Heleen
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Floortje

  • Forumlid
Re:de bilbliotheek
« Reactie #148 Gepost op: 5-08-2003, 20:30:28 »
vertel dan......  

*raakt geiriteerd ;)*

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:de bilbliotheek
« Reactie #149 Gepost op: 5-08-2003, 20:33:17 »
heb ik al gedaan.....

ergens.... :P :P :P :P
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Floortje

  • Forumlid
Re:de bilbliotheek
« Reactie #150 Gepost op: 5-08-2003, 20:41:05 »
nou als je denkt dat ik nu ga zoeken....
zo graag wil ik het nou ook weer niet weten  ;)

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:de bilbliotheek
« Reactie #151 Gepost op: 5-08-2003, 20:42:48 »
Het staat hier 4 reacties boven
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Floortje

  • Forumlid
Re:de bilbliotheek
« Reactie #152 Gepost op: 5-08-2003, 20:46:58 »
OMG! de onzichtbaarheidstruc
maar ik kan m beter...

[color=FFFF8FF1]ONZICHTBAAR!!![/color]
« Laatst bewerkt op: 5-08-2003, 20:49:23 door Floortje »

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:de bilbliotheek
« Reactie #153 Gepost op: 5-08-2003, 20:49:35 »
ik ben er 2 tegen gekomen

deze (Beige)

en deze (fffffff)
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Floortje

  • Forumlid
Re:de bilbliotheek
« Reactie #154 Gepost op: 5-08-2003, 23:25:21 »
goed... we dwalen af
ik was op zoek naar Anthony horowitz fans
is er nog iemand of zijn heleen en ik de enigen?

Offline @miesh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heartbreak.. :*)
Re:de bilbliotheek
« Reactie #155 Gepost op: 6-08-2003, 14:59:22 »
Helaas heb ik na een aantal tevergeefse pogingen, het nog niet voor elkaar gekregen dat iemand van t forum een van zijn boeken gaat lezen. Hij is geweldig!
Ahhw... Nouw ik zal es boek van hem lenen in de bieb, diej malter-erfenis ofsjow, detective... :) Ik heb wel bolbliksen van hem gelezen...! Das een goed boek! :)
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Floortje

  • Forumlid
Re:de bilbliotheek
« Reactie #156 Gepost op: 6-08-2003, 15:09:54 »
ja dies geweldig!
En daarop volgend zijn Point Blanc en Cayo esquelito, gaan ook over Alex Rider
En als je de Malteser erfenis leuk vind zijn er nog een paar over de broertjes Diamond:
De man die gewist was, Publieke vijand nummer twee en De jongen die teveel wist

Eeen wat minder bekend boek van hem is De overstap over 2 jongens die pltseling wakker worden als elkaar  ;D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:de bilbliotheek
« Reactie #157 Gepost op: 6-08-2003, 15:17:02 »
Ik zou een beschrijving geven van het boekje Universeel Experiment, van Edmund Cooper.

4 inwoners van Londen worden onafhankelijk van elkaar op een grauwe februari-zondag "van de straat geplukt".

Ieder ziet een geheimzinnig kristal liggen, dat een onweerstaanbare aantrekkingskracht blijkt uit te oefenen op de vinder ervan.

Vanaf het moment dat ze hun hand hebben uitgestoken naar het kristal, wordt hun handelen overgenomen door een onbekende macht. Ze moeten allemaal vragen beantwoorden, van eenvoudige inzichtsvragen, tot gewetenskwesties. Geen van de 4 ziet dat beantwoorden van die vragen echt zitten, maar ze hebben geen keus, weigering betekent onvrijwillige narcose.

Ze worden goed behandeld, lijden geen honger en dorst, maar weten absoluut niet waar ze zijn. Uit de inhoud van hun koffers leiden ze af, dat hen een lange tijd staat te wachten buiten hun oorspronkelijke leefomgeving.

In de veronderstelling dat ze ergens op een eilandje op het Zuidelijk Halfrond zijn "gedumpt", kijken de vier vanaf hun kampeerbedden eens verdwaasd om zich heen. De meningen over hun exacte verblijfplaats blijven verdeeld, totdat Barbara, een van de twee vrouwen, tot de onmiskenbare conclusie komt dat ze zich niet langer op de aarde bevinden. Ze ontdekt namelijk niet 1, maar 2 maansikkels in de lucht.

Ze besluiten er het beste van te maken, in afwachting van meer merkwaardige gebeurtenissen, en gaan op zoek naar een geschikte plek om hun kampeer-uitrusting te installeren.

Ze ontdekken een overzicht van de flora en fauna van het gebied waar ze het voorlopig moeten zien uit te houden, en besluiten dat ze zich die afbeeldingen en beschrijvingen zo snel mogelijk eigen moeten maken, om althans enige kans te maken om dit avontuur te overleven.

De vier, Richard, Tom, Barbara en Mary hebben ieder heel verschillende karakters, maar er zijn ook overeenkomsten. Zo blijken ze allevier geen echte emotionele binding meer te hebben met hun vroegere leefomgeving, en het lijkt er dus op dat de keuze van de onbekende macht om juist dit viertal uit te kiezen, niet geheel toevallig was.

Hoewel er grote verschillen in inzicht zijn, worden ze uiteraard wel gedwongen samen te werken. Hetgeen dus niet zonder slag of stoot gaat.

Er komt al snel enige struktuur in de dagelijkse bezigheden, hoewel de taakverdeling wel erg traditioneel is: de twee vrouwen zorgen voor het doen en laten in en om het kamp, terwijl de mannen erop uit trekken om voedsel te zoeken.

Later volgt een nieuwe samenvatting
« Laatst bewerkt op: 6-08-2003, 15:21:15 door bodejosm43 »

Offline Floortje

  • Forumlid
Re:de bilbliotheek
« Reactie #158 Gepost op: 6-08-2003, 15:28:30 »
wow...
als je meer van dit soort samenvattingen gaat geven... zou te gek zijn   ;D
dit boekje MOET ik hebben  ;D

Offline @miesh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heartbreak.. :*)
Re:de bilbliotheek
« Reactie #159 Gepost op: 6-08-2003, 15:43:05 »
ja dies geweldig!
En daarop volgend zijn Point Blanc en Cayo esquelito, gaan ook over Alex Rider
En als je de Malteser erfenis leuk vind zijn er nog een paar over de broertjes Diamond:
De man die gewist was, Publieke vijand nummer twee en De jongen die teveel wist
Oww vet!! :D Ik wist niet dat dr nog meer boeken over hem gingen... Miss gaak vandaag nog wel ff naar de bieb... :)
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...