Poll

moeten ze weg?

ja
neen

Auteur Topic: plastic tasjes in de ban!  (gelezen 11287 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: plastic tasjes in de ban!
« Reactie #60 Gepost op: 18-01-2008, 00:31:56 »
wat een onzin redenatie om deze vorm van vervuiling maar niet tegen te gaan, omdat andere dingen OOK milieu vervuilend zijn.
het moet toch ergens beginnen?!

ze kunnen ook stellen, er komt een totaal computerverbod en iedereen moet in het vervolg maar met de trein.
nou, dan liever beginnen met de tasjes, een overbodige milieuvervuiling.

en dat die tasjes er toch al zijn, werkt dat precies als met vlees verkoop, de vraag bepaalt het aanbod.
wij (als winkel zijnde) bestellen echt geen nieuwe tasjes als we er nog genoeg hebben.

en is de oplossing nou ZO moeilijk en zoŽn overkomelijk probleem?

voor 1 euro (!!) heb je een stevige, waterdichte tas waar nog veel meer in kan dan in een plastic tasje. en hij is net zo groot en dik als een mobieltje.

als dit al zoŽn ophef oplevert, vraag ik me af wat er gaat gebeuren als er WERKELIJK iets voor het milieu gaat gebeuren...

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: plastic tasjes in de ban!
« Reactie #61 Gepost op: 18-01-2008, 11:30:50 »
Wat ik erg irritant vind: er zijn nog steeds winkelketens, waar je zonder meer een tasje bij je net gekochte artikelen krijgt, en als je dan zeg dat je het niet hoeft, omdat je een joekel van een shopper (ook een plastic tas, das waar, maar een die toch wel jaren meegaat) bij je hebt, dan krijg je te horen dat het beleid van de winkel het niet toestaat dat je je spullen zonder dat tasje mee krijgt.

Ergerlijk genoeg gebeurde me dat eens in de winkel waar die shopper vandaan komt. Een plastic tasje om een shopper in te doen ??? ??? ???

En vervolgens stop je het plastic tasje in je shopper. Weg reclame (of waar ze het ook voor doen). Nou dat heeft ze dan veel opgeleverd...

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: plastic tasjes in de ban!
« Reactie #62 Gepost op: 18-01-2008, 19:22:04 »
echt ongelooflijk wat voor hoeveelheid van die rottasjes ik weg moet geven op een dag.
maar dat is toch juist goed. hoe meer tasjes hoe meer reclame. en dan zijn er misschien wel tasjes die weer in een andere tas gaan maar ook niet iedereen leest een billboard.
en daarbij 1 winkel kan niet zo maar stoppen met tasjes want het raakt dan een extra service kwijt wat veel mensen toch willen hebben en dan gaan ze naar een andere winkel.
Menno is gek

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: plastic tasjes in de ban!
« Reactie #63 Gepost op: 18-01-2008, 22:38:18 »
maar dat is toch juist goed. hoe meer tasjes hoe meer reclame. en dan zijn er misschien wel tasjes die weer in een andere tas gaan maar ook niet iedereen leest een billboard.
en daarbij 1 winkel kan niet zo maar stoppen met tasjes want het raakt dan een extra service kwijt wat veel mensen toch willen hebben en dan gaan ze naar een andere winkel.


En daarom moet juist de overheid ingrijpen en er voor zorgen dat alle winkelketens geen tasjes meer weggeven...

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: plastic tasjes in de ban!
« Reactie #64 Gepost op: 18-01-2008, 23:13:40 »
En daarom moet juist de overheid ingrijpen en er voor zorgen dat alle winkelketens geen tasjes meer weggeven...

yes.
zei iemand hier niet trouwens dat ze in kleding zaken tassen weg geven (verplicht!) omdat de kleding anders makkelijker vies raakt en klanten het dan vies of kapot terug brengen?
(als je standaard een tas mee geeft, kan de klant nooit met een smoes komen want er zat immers een tas omheen).

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: plastic tasjes in de ban!
« Reactie #65 Gepost op: 19-01-2008, 11:47:03 »
Kleding blijft ook goed in eigen tassen. Dat kan dus voor de winkelier nooit een argument zijn om daarom maar plastic tasjes verplicht te stellen.

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: plastic tasjes in de ban!
« Reactie #66 Gepost op: 4-06-2008, 22:40:01 »
Op advies van Megan, dus het mag ::trots::

Als je lol wilt hebben en iets wil leren:
Youtube - Animals 2Y
Filmpjes van Animal Planet over het verbeteren van het milieu.

Mijn favorieten zijn de ijsbeer filmpjes... maar ze zijn sowieso allemaal grappig!
I'm not a complete idiot; some parts are missing