Auteur Topic: Realitynet Kookhoek  (gelezen 171921 keer)

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #120 Gepost op: 9-03-2003, 15:56:42 »
volgens mij heb je niet zoveel roet in t eten gegooid hoor malcolm... 16 doden is trouwens wel megaveel zeg!

maar iig, we zullen toch wat moeten eten, en risico loop je altijd: met eten, in het verkeer, op straat. je kan stoppen met eten en de straat niet meer opgaan, je kan ook gewoon accepteren dat het zo is en het beste maken van de situatie hoe ie nu is.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #121 Gepost op: 9-03-2003, 16:08:15 »
Je hebt helemaal gelijk! Je loopt altijd risico's. En je moet ook gewoon lekker doorgaan met leven.

Maar je kunt je risico's wel beperken. In dit geval kun je dat eenvoudig doen door geen rauwe eieren te gebruiken.
Hetzelfde geldt voor rauwe melk en rauwmelkse kazen, maar dat wordt bijna niet meer verkocht. Je moet er echt voor naar op zoek.







« Laatst bewerkt op: 9-03-2003, 16:08:57 door Malcolm »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #122 Gepost op: 9-03-2003, 16:24:43 »
Waar: verpleeghuis in Venlo. (Han13 zei al een keer dat Venlo vaak in het nieuws komt ::) )
Wanneer: 1990
Gevolg: 16 doden, 154 mensen besmet.

Helaas schreef ik laatst idd dat Venlo vaak negatief in 't nieuws komt. Ik was dit voorval weer effe vergeten, maar 't is idd ook 'n zwarte bladzijde in de geschiedenis van mijn stad.  :-[

Ik ben zelf trouwens ook altijd wel voorzichtig met rauwe eieren. Ik heb ook nog nooit tiramisu of arretjescake gegeten, alleen om 't feit dat er rauwe eieren inzitten. 't zal best lekker zijn, maar ik kies toch liever voor m'n gezondheid. Bovendien heeft 'n vriendin van me 'n keer samonella gehad en heb ik toen gezien hoe ziek je ervan kunt worden en dat zou ik toch niet graag willen meemaken.








Offline Talpa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #123 Gepost op: 9-03-2003, 17:52:16 »
Zitten er dan rauwe eieren in arretjescake? Ik heb het mijn limburgse huisgenoten altijd zonder zien maken. ???








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #124 Gepost op: 9-03-2003, 18:03:17 »
Zitten er dan rauwe eieren in arretjescake? Ik heb het mijn limburgse huisgenoten altijd zonder zien maken. ???

Uh ja. Naar mijn weten horen er toch echt rauwe eieren in arretjescake. Maar misschien dat er ook wel recepten bestaan zonder deze eieren om problemen met samonella te voorkomen.  :)








Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #125 Gepost op: 9-03-2003, 19:07:36 »
Laten we maar weer eens een recept in het kookboek zetten. :)
Een taart. Deze hebben we gemaakt als toetje bij ons kerstdiner. We hadden er een echte dessertwijn bij. Heerlijk!


Citroentaart met passievruchten[/size]

Voor een vorm van Ø 20 cm
Voor het deeg: * 150 gr bloem * 50 gr suiker * mespunt zout * 100 gr boter * bakpapier en droge
peulvruchten voor het blind bakken
Voor de vulling: * 2 citroenen * 100 gr suiker * 100 gr boter * 4 eieren * 2 eetlepels maïzena *
3 passievruchten * 3 eetlepels passievruchten- of abrikozenjam
 

Voorbereiding:
Roer de bloem, de suiker en het zout in een kom door elkaar. Meng er met de vingertoppen de in blokjes
verdeelde boter door. Kneed met zo weinig mogelijk water tot een samenhangend deeg. Of maak het deeg
in de foodprocessor. Laat het in folie verpakte deeg minstens 30 minuten in de koelkast rusten. Maak
intussen de vulling. Rasp de schil van één van de onder de hete kraan schoongeborstelde citroenen en
pers ze beide uit. Vul het citroensap met water aan tot 2 dl. Breng het water met het citroensap, de
citroenrasp, de suiker en de boter aan de kook en roer tot de boter en de suiker gesmolten zijn. Klop
de eieren los met de maïzena en klop ze in een dun straaltje door het botermengsel. Laat op laag vuur
al roerend binden en laat daarna afkoelen. Halveer de passievruchten en schep de inhoud door de
citroencrème.

Bereiding:
Verwarm de oven voor op 180°C. Bekleed  de ingevette vorm met het uitgerolde deeg. Leg een stuk
bakpapier op het deeg en schud er de droge bonen op. Zet de taartbodem 20 minuten in de voorverwarmde
oven.
Neem de taartbodem uit de oven en verwijder het bakpapier en de bonen. Schep de citroenvulling in de
taartbodem en laat nog 15 tot 20 minuten bakken. Laat de taart afkoelen en bestrijk met verwarmde jam.


------

Wijnadvies: Een lichte, droge mousserende wijn is hier zowel een feestelijke als passende
begeleiding (9 - 11°C)

Bereidingstijd: circa 40 minuten, de oventijd niet meegerekend
Bron: Boodschappen nummer 8 - 1998









Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #126 Gepost op: 9-03-2003, 20:38:35 »
Hmmm taart, ben dol op taart!

Weet iemand ook hoe je brownies moet maken?







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #127 Gepost op: 9-03-2003, 22:10:19 »
met wat deeg en veel chocola ofzo?  :-\







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #128 Gepost op: 9-03-2003, 22:10:55 »
Met een pak van Dr.Oetker wel, ja ;D







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #129 Gepost op: 10-03-2003, 08:56:12 »
Brownies
--------------------------------------------------------------------------------
Ingrediënten:
Voor een bakplaat van ongeveer 30x40 cm: 120 gram bittere (extra pure) chocolade 120 gram boter 300 gram suiker 5 eieren snufje zout 160 gram bloem 140 gram gehakte hazelnoten 3 theelepels vanille-extract boter voor het invetten
Bereidingswijze:
Smelt de chocolade tezamen met de boter. Roer de het mengsel zodat een glad papje ontstaat. Doe het ontstane papje in een grote beslagkom. Voeg al roerend de suiker, eieren, zout, bloem, hazelnoten en vanille-extract er doorheen. Schep het beslag op de ingevette bakplaat en strijk de bovenkant glad. Verwarm de oven voor op 180 graden. Bak de cake in 40 minuten in het midden van de oven totdat de bovenkant droog is en de cake stevig aanvoelt (binnenin moet hij nog enigszins vochtig zijn). Laat de cake op een taartrooster afkoelen.



alsjeblieft tijger!!
trouwens die taart van malcolm lijkt me ook erg lekker, enneh coor is dol op taart!!  ;D









Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #130 Gepost op: 10-03-2003, 09:23:21 »
Lekkur allemaal :)  
Krijg al helemaal zin om wat van het weekend te maken :D







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #131 Gepost op: 10-03-2003, 09:25:20 »
 :o :o helemaal wachten tot het weekenD??????










Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #132 Gepost op: 10-03-2003, 09:31:42 »
Ben druk thuis en op het werk zou ik vanavond misschien ook over moeten werken.







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #133 Gepost op: 10-03-2003, 09:34:44 »
ai, ja dan wordt het moeilijk. alhoewel, zet het recept op de mail voor je vriend!!  ;)








Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #134 Gepost op: 10-03-2003, 09:51:11 »
 ;D
Nou ja, zelf maken is veel leuker natuurlijk (vooral als het daarna nog ook echt smaakt ;D)







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #135 Gepost op: 10-03-2003, 09:55:45 »
tja persoonlijk vind ik het opeten het leukst, maar ja die van mij is dan ook kok!  ;D








Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #136 Gepost op: 10-03-2003, 09:59:46 »
Ik ben absoluut geen keukenprinses maar het komt wel steeds meer. Maar nog wel soms met hulp :-[







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #137 Gepost op: 10-03-2003, 11:15:52 »
dan heb ik voor jou één goed advies: Dr.Oetker! :D







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #138 Gepost op: 10-03-2003, 11:32:04 »
Zal ik een geheimpje vertellen (ja geheimpje! :D :P)
Ik moest laatst nog vragen hoe ik aardappeltjes moest koken (ik weet het wel voor in de magnetron, maar niet op gas ::))
Ik kan best dingen koken, maar dan aparte dingen maar gewoon Hollandse kost weet ik eigenlijk niet... :-\  Gelukkig heb ik een vriend die het leuk vind om te koken. Nee, hij is geen kok (hij is plaatwerker ;D)







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #139 Gepost op: 10-03-2003, 11:37:19 »
aardappelen in de magnetron????? gatver dat heb ik 1 x geprobeerd...de ene helft purree en de andere helft rauw!  ;D