Poll

Het is een goede ontwikkeling dat je op steeds meer plekken alleen kunt pinnen/zelfscannen

eens
22 (51.2%)
oneens
21 (48.8%)

Totaal aantal stemmen: 42

Auteur Topic: Stelling van de dag  (gelezen 129781 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Stelling van de dag
« Reactie #520 Gepost op: 11-10-2018, 17:38:14 »
Ja maar dat is dus niet de schuld van de starters want die kunnen nergens anders heen :P.

Dat zei ik toch ook niet? Ik noem juist een extra probleem wat het met zich meebrengt.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Stelling van de dag
« Reactie #521 Gepost op: 11-10-2018, 19:36:02 »
Afgelopen zondag besteedde Arjen Lubach aandacht aan dit onderwerp.

Starterswoningen worden opgekocht door beleggers, waardoor starters dus geen kans meer hebben. Dit is mede veroorzaakt doordat de overdrachtsbelasting in 2011 werd verlaagd van 6% naar 2%. Dit zou voor 1 jaar zijn,  maar dat lage tarief geldt nu nog steeds. Breng die weer terug naar 6% een weer zijn een stap in de goede richting.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Stelling van de dag
« Reactie #522 Gepost op: 26-10-2018, 14:41:40 »
Iets dat deze dagen heel actueel gaat zijn: winter of zomertijd. Dat de EU er vanaf wil is duidelijk, maar wat moeten we doen? Beide vormen hebben voor- en nadelen.

De stelling die ik neerleg is niet zozeer een stelling, maar meer een keuze: eeuwig zomertijd, of eeuwig wintertijd (standaardtijd). Wat kiezen jullie en waarom?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Stelling van de dag
« Reactie #523 Gepost op: 26-10-2018, 15:19:58 »
Kun je niet beter vragen of we de klok wel of niet willen aanpassen twee keer per jaar? ???
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stelling van de dag
« Reactie #524 Gepost op: 26-10-2018, 16:26:06 »
Eigenlijk zouden we zelfs dezelfde tijd moeten aanhouden als Engeland (aangezien het grootste deel van Nederland op minder dan GMT +0,5 ligt), maar dat lijkt me nogal lastig voor mensen die in de buurt van de Duitse grens wonen. (België, Frankrijk, Spanje, Andorra en misschien ook Luxemburg zouden eigenlijk allemaal GMT moeten hanteren.

Voor mij zou dat denk ik wel helpen bij het opstaan 's ochtends... ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Stelling van de dag
« Reactie #525 Gepost op: 26-10-2018, 16:37:29 »
Ik vind dat we tijd gewoon helemaal af moeten schaffen. ::hypocriet::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Stelling van de dag
« Reactie #526 Gepost op: 26-10-2018, 18:05:36 »
te laat daarvoor

ik denk wintertijd altijd
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Stelling van de dag
« Reactie #527 Gepost op: 26-10-2018, 18:20:29 »
Ik ben #teamzomertijd
You'll never walk alone

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Stelling van de dag
« Reactie #528 Gepost op: 26-10-2018, 23:51:58 »
Ik ben team niet veranderen ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Stelling van de dag
« Reactie #529 Gepost op: 27-10-2018, 10:34:59 »
Ik ben team niet veranderen ::jaja::.
Eens. Mij lijkt het alleen maar onhandig om in elk land een andere tijd te hebben.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stelling van de dag
« Reactie #530 Gepost op: 27-10-2018, 10:38:31 »
Vond het wel prima op deze manier. Krijgen we nu niet straks dat het óf nog vroeger donker is in de winter óf nog later in de zomer? Zo ja dan het liefst het laatste geval.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stelling van de dag
« Reactie #531 Gepost op: 27-10-2018, 11:05:57 »
Ik vind het nu al te donker 's morgens om 8 uur, is zo moeilijk op gang komen. Als we niet naar de wintertijd zouden gaan vannacht dan zouden we het over een dikke maand dus zo donker hebben om 9 uur 's ochtends, vreselijk. Dus voor mij liever niet voor altijd zomertijd.
Wat mij betreft hoeft het niet te veranderen, maar als het wel veranderd dan graag met heel Europa tegelijk, en voor altijd wintertijd.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stelling van de dag
« Reactie #532 Gepost op: 27-10-2018, 14:39:09 »
Van mij hoeft het ook niet te veranderen, ondanks dat ik altijd best last heb van de zomertijd - dat is na een weekje wel weer over.

Als het dan toch verandert heb ik liever altijd wintertijd, anders wordt het 's winters inderdaad wel heel laat pas licht. Ik heb nu al problemen om m'n bed uit te komen. Dan wordt het 's zomers misschien wel heel vroeg licht, maar als je daar last van hebt valt daar veel makkelijker iets aan te doen met verduisterende gordijnen of een slaapmasker. En dat het 's zomers dan eerder donker wordt heb ik geen problemen mee.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Stelling van de dag
« Reactie #533 Gepost op: 27-10-2018, 14:47:33 »
Ik vraag me af hoe de stemmen zouden zijn geweest, als de maand oktober niet aan de zomertijd was toegevoegd. Ik weet niet precies wanneer dat is gebeurd, voor zover ik me herinner, is dat ook alweer enkele tientallen jaren.


Wat ik bedoel: ik herinner me dat de overgang van donker naar licht 's morgens toen veel geleidelijker leek te verlopen. Omdat de ''switch'' toen eind september was, verliep de ochtendspits vrijwel volledig in het licht.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Stelling van de dag
« Reactie #534 Gepost op: 27-10-2018, 14:48:54 »
Pas om 9 uur licht. Ik moet er niet aan denken. Zomers om 3.30 uur licht vind ik dan minder erg.
Wintertijd it is
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stelling van de dag
« Reactie #535 Gepost op: 27-10-2018, 16:27:04 »
Eens. Mij lijkt het alleen maar onhandig om in elk land een andere tijd te hebben.

Zo'n vaart zal dat niet lopen. Nederland gaat echt niet iets veranderen, als bijv. België en Duitsland dat ook niet doen. Het is of allemaal ,of allemaal niet.

Het maakt mij niks uit eigenlijk, dit is iets waar ik me wel aan aanpas wat er ook gekozen wordt. Voor alles valt wel iets te zeggen.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stelling van de dag
« Reactie #536 Gepost op: 27-10-2018, 20:01:48 »
Gulden middenweg: klok vannacht een half uurtje achteruit en dat dan voor altijd zo laten ::jaja:: (alleen krijg je dan weer de discussie of dat lente- of herfsttijd moet heten).
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Stelling van de dag
« Reactie #537 Gepost op: 27-10-2018, 20:49:50 »
joepie ::confettie:: nieuwe stelling

#teamherfststijd)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Stelling van de dag
« Reactie #538 Gepost op: 27-10-2018, 23:45:00 »
Ochtendlicht schijnt goed te zijn om wakker te worden, dus dan behoort de wintertijd (tevens van origine de echte tijd) de vaste tijd te worden.
De zomertijd zorgt ervoor dat het in de winter pas rond 09.45 uur licht wordt.
Het NOC*NSF wil het liefste geen aanpassing maar als het per se moet, kiezen zij voor de zomertijd omdat 'men dan anders doordeweeks niet meer 's avonds buiten sport'. Dat is echt het meest onzinnige argument dat ik gehoord heb.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Stelling van de dag
« Reactie #539 Gepost op: 28-10-2018, 00:18:13 »
Nou ik heb eigenlijk liever dat het langer licht blijft buiten dan dat het ‘s ochtends eerder licht is. Je kunt dat argument van het NOC*NSF wel afdoen als onzin, maar dat is wel zo hoor. Misschien niet in verenigingsverband, want ja we hebben licht op de velden, maar kinderen mogen in het donker vaak niet buitenspelen, terwijl ze nu juist ‘s zomers vaak lang buiten zijn.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!