Auteur Topic: Droom topic  (gelezen 239390 keer)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #540 Gepost op: 18-08-2014, 15:49:34 »
Lekker doorspammen HDD! Ik geniet van het lezenvan jouw dromen. De mijn zijn vaak veel minder spannend en samenhangend.Van vannacht weet ik alleen nog dat ik zag dat ik 48 pb-tjes had en ik niet begreep hoe dat toch kon op een moment dat ik (nog?) niet in een spel verwikkeld zit. Ik was overigens oprecht verbaasd toen ik vanochtend mij. I-pad openklapte en er niets van waar bleek te zijn ::schaam::

En ik heb nog wel een mooie droom van een andere keer. Dat wasin Suriname. We waren toen 'S avonds op de hotelkamer druk bezig geweest met uit te zoeken welke spullen we mee zouden nemen op onze reis het binnenland in en wat er achter zou blijven in het depot van het hotel. Het was een heel werkje om alles goed in de tassen te laten passen. En daar had ik in mijn droom nog last van.....

Ik droomde dat ik samen met en aantel mensen (en volgens mij waren dat forummers!) een inbraak had gepleegd bij eenbank ofzo.het was een heel werk met allerlei codes die gekraakt moesten worden, maar uiteindelijk hadden we een mooie buit. Alleen: de tijd begon te dringen. En ik kon maar niet bepalen wat we mee zouden nemen en in welk tassen dan. Ik bleef maar herschikken en ik vermoed dat we dan op allemaal gearresteerd zijn, maar voor die tijd hield mijndroom op  ::zweet::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Droom topic
« Reactie #541 Gepost op: 20-08-2014, 22:43:53 »
Ik had in mijn droom last van een of ander kwaaltje waardoor ik heel de tijd naar de toilet moest (grote boodschap) op vakantie. Ontzettend jammer was dat het hotel waar ik die nacht in sliep, enkel een wc had op de meisjesslaapkamer. Het stonk daar dus vrij veel, dus de vrouwen die er sliepen begonnen te klagen. Toen heb ik samen met hen alle raampjes opengezet van de kamer en dat waren er vrij veel (op een of andere manier waren de honderden raampjes allemaal 10 bij 10 centimeter  ???). En de vrouwen lachten mij de heel de tijd uit  :(


Later in de droom, vakantie afgelopen, bij Frans, moesten we ons vakantieverhaal opschrijven. Ik met m'n rode kop dus dit verhaal neergeschreven. Schaamde me kapt. Franse lerares uit de onderbouw controleerde het, de enige fout die ik maakte was dat ik voor het woord 'wind' vente had gebruikt in plaats van bruisee??? Plots kwamen er twee bouwvakkers het lokaal binnen en bevolen ons om naar buiten te kijken, waar een fanfare voor het Colosseum langs liep. Daar waren we het niet mee eens, belden de politie en de fanfare is afgevoerd.

Eind goed, al goed dus.


Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #542 Gepost op: 20-08-2014, 22:47:24 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Oh, ik realiseer me ineens dat ik ook weereens uitzonderlijk uitgebreid had gedroomd.
Maarja, zoveel uur later ben ik het eigenlijk allemaal weer vergeten :(


Het was iets met een nieuwe forumsoap. Maar het was niet duidelijk of ik die nu schreef, of dat het echt gebeurde.

Maar ik was weer een crimineel.. :-X
En er was iets met winkels, dus vermoedelijk was ik die aan het afpersen, maar ben de details kwijt.

Hoop dat vanavond aflevering 2 komt ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #543 Gepost op: 20-08-2014, 22:54:06 »
Zolang ik Aapje niet vermoord, komt t vast goed.  ::ok::

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Droom topic
« Reactie #544 Gepost op: 20-08-2014, 23:22:13 »
Ik droomde laatst over de spelletjesmiddag. (Ja, mijn droom-ik gaat daar wel heen)

Ik stond eerst in een woonkamer (dat moest die van Aapje dus zijn) en ging toen naar buiten om te kijken of ik bekenden zag. De eerste die ik zag was Lukie, terwijl hij er totaal anders uitzag: ronde, bebrilde kop met stekeltjeshaar. Hij riep iedereen enthousiast dat ik er was. Verder kan ik me Niek herinneren voorbij te zien lopen - wel gewoon zoals ik hem van de foto's ken; wij groetten elkaar.

Het volgende moment lag ik binnen op een bank met mijn neefje op mijn rug. Pjotr kwam binnen en begon met het kind te spelen. Hierna ging hij zitten en vroeg hij of ik het wist van de dood van een of andere Spaanse royalty, die in het echt niet bestaat. Hij vond het heel interessant dat met mij te bespreken, omdat ik nu eenmaal Spaans studeer.

Het feest bleek steeds grotere proporties aan te nemen, want niet alleen forumleden waren er, maar ook familie en vrienden van mij. Een evenement van die dag was een cursus in een bepaalde dans. Ik zelf had niet zoveel zin mee te doen, maar mijn zus deed enthousiast mee. Iedereen stond op een rij en moest tegelijk naar voren komen om die dans ten uitvoer te brengen. Ook was er een of andere hindernisbaan met een waterglijbaan waar alweer mijn zus haar lol niet op kon.

Even later kwam ik een studievriend tegen. Ik deed net of ik hem niet kende en vroeg hem gekscherend of hij nou Dolfie was. We liepen naar buiten langs een boulevard en naar een brug. In die buurt bleek een of ander festival bezig te zijn - Aapjes spelletjesmiddag bleek de hele stad in zijn greep te hebben.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Droom topic
« Reactie #545 Gepost op: 21-08-2014, 10:40:59 »
Nou, dat wordt me wat zaterdag!
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #546 Gepost op: 9-09-2014, 11:15:50 »
Ohja - ik was dus in een Egyptische woestijn met mijn ouders en broer. En zoals dat daar gaat ontdekten wij een halfverborgen stenen ingang. Dus wij naar binnen, door een nauwe gang, in een -overigens goed verlichtte- langwerpige kamer, van ongeveer 5 bij 15 meter. Alle muren waren bezaaid met hieroglyphen, net als de lange stenen cilinder van een meter hoog die in de lengte van de kamer lag.
We dachten meteen een unieke archeologische vondst te hebben gedaan, en vol optimisme begonnen broer en vader te vertellen over wiens tombe het was volgens de muurschriften. Dat was vrij opmerkelijk, aangezien ze die niet horen te kunnen lezen. Bij nadere inspectie was dat raadsel snel opgelost, want boven elke hieroglyph bleek groot in hedendaags Engels een vertaling te zijn gebijteld. Met een uiterst vernuftigt gebruik van mijn deductievermogen concludeerde ik daarop dat het bouwsel waarschijnlijk niet al duizenden jaren oud was. Die conclusie werd daarentegen onderuit geschoffeld door een handig informatiebordje, dat bevestigde dat het inderdaad de graftombe al 5000 jaar oud was.
Toen we kamer aan de verre zijde uitliepen, konden we handig genoeg precies bij een rondleiding aansluiten - samen met nog een tweetal Duitsers en drie Italianen. Rondleidster vertelde uitgebreid over vanalles, maar volgens het reisboekje mochten slechts een zeer beperkt aantal toeristen het hoogtepunt van de trip zien: Het oog in een van de pijlers bovenaan een stenen trap. Om dit voorrecht te bemachtigen moest aan het eind van de rondleiding een multiple choice-vraag worden beantwoord. Hoe heette de vrouw van de farao van deze tombe. Dat stond ook nog op dat informatiebord aan het begin, maarja, onthoud dat maar eens. Gelukkig gokten vader en ik goed, het was antwoord B. De verliezers van de multiple choice vraag moesten als straf de rondleidster een magnumijsje kopen.
Het was alleen een redelijke wirwar van trappen, met enkelen die ineens ophielden, of aanvankelijk naar boven gingen - maar zich vervolgens naar beneden wende. Dus helaas moesten we weer vertrekken voor ik dat roemruchtte oog heb kunnen zien. Ik weet verder ook niet hoe het eruit zag. In het reisboekje stond ook geen afbeelding, alleen de beschrijving dat je het zou weten wanneer je het had gevonden.
Misschien was het oog slechts een metafoor.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Droom topic
« Reactie #547 Gepost op: 12-09-2014, 17:47:59 »
Ik weet het niet meer precies... Maar werd in ieder geval achtervolgd op een dijk. Op een gegeven moment kwam ik bij een grenspost aan en moest ontzettend snel door de douane heen - maar ja, paspoort natuurlijk vergeten en zo.


Ik: "Blub, blub, ik ben een vis."


Dat moesten ze even nakijken en toen ben ik snel de grens over gerend  ???

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Droom topic
« Reactie #548 Gepost op: 12-09-2014, 21:28:29 »
 ::rofl::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #549 Gepost op: 15-09-2014, 23:20:42 »
Ik weet niet veel meer van mijn droom van vannacht, maar wel dat ik bovenop een dak zat. Blijkbaar doet al die dromenvertellerij van HDD iets met me. Ik ben hem overigens niet tegengekomen en wilde juist graag het dak af.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #550 Gepost op: 16-09-2014, 09:22:09 »
Had een vrij chaotische uitgebreide droom, dus waarschijnlijk ben ik de helft vergeten.

Begon ter fiets. Er was en bergrit van en grote wielerronde bezig, en blijkbaar reed ik mee, hoewel wat achterin. We gingen echter klimmen, en dat kon ik meestal wel - dus al snel reed ik links en rechts mensen voorbij. Jammer genoeg was de etappe voorbij alvorens ik de top-3 kon achterhalen. Dus ik werd vierde, achter froome, aru, en nog iemand.

Vader kwam me per auto ophalen, en was licht tevreden dat ik het best okay had gedaan - hoewel hij er niet veel van snapte.
In huis wilde ik gaan douchen, maart de volledige badkamer was door broer om onbekende redenen ondergespetterd.
Beneden was er een onbekende niet-onaantrekkelijke jongedame; gemiddelde lengte, slank, kort bruin golvend of krullend haar, knap gezichtje, jaar of 17-18. Het vervolg is nogal wazig in mijn herinnering. Staat me bij dat ze mijn dochter bleek te zijn, wat  sowieso qua leeftijd al vraagtekens op zou roepen.. Of heel misschien een zus van mijn broer - maar dan zou ze ook mijn zus zijn, wat me niet bij staat.. Dus dat is nogal onbekend. In elk geval kon ze hier niet blijven, en leek het me het beste dat ze voor het moment bij een stel vrienden van ons ging wonen. Dat bleek toch al het plan.

Daar stopte het, zo ver ik het nog herinner :|
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Droom topic
« Reactie #551 Gepost op: 16-09-2014, 11:18:57 »
Wij gingen onze Disneylandreis die we 12 jaar met de familie maakten overdoen. Zaten we in een bootjesattractie die je eerder zou verwachten in een lokale uit de kluiten gegroeide speeltuin dan in Disneyland Parijs. Er was een camera op ons gericht en ik besefte dat we precies hetzelfde moesten doen als tijdens die eerste reis, dus ik zwaaien naar die camera want zo ging het toen ook. Verder hadden we allemaal een pizza bij ons. Die van mij was enorm, groter dan ikzelf was en kon ik daarom bij lange na niet opgegeten hebben voor we het bootjesparcours afgelegd hadden. Maar daar hadden ze op gerekend bij de uitgang: daar stonden rijen met tonnen opgesteld waar eenieder die nog pizza overhad, de resten in kon doen. Maar wat ik van mijn pizza over had, was zo veel dat het niet in zo'n ton paste, terwijl die tonnen toch best groot waren. Dus ik scheur met mijn voet het gedeelte van de pizza dat op de grond ligt eraf en toen viel de pizza er wel in te proppen.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Droom topic
« Reactie #552 Gepost op: 16-09-2014, 21:54:01 »
Ik droomde altijd dat ik in de bus ergens naartoe zat.
Sinds ik in Amsterdam studeer droom ik over trams
...óf niet!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #553 Gepost op: 17-09-2014, 01:36:19 »
Wat een heerlijk topic is dit toch!


Ik had afgelopen nacht ook een vrij uitgebreide droom. De hoofdpersoon in die droom was mijn oudste dochter, alleen was ze nu niet mijn dochter maar iemand anders, want ze was een wees en ik leefde gewoon. Het speelde zich af in een heel andere tijd; een beetje Flinstones-tijdperk als ik de kleding zo eens bezie.

Dochterlief moest met een kruiwagen stenen ergens heen brengen. Toen viel er van een bergrichel iets naar beneden, waardoor ze omviel en de spullen dus ook vielen. Daarom kreeg ze straf en mocht ze niet meer bij de 'gewone' mensen wonen. Samen gingen we naar een grote hut/huis, waarin allemaal verstotene woonden. Ik nam daar het woord en legde uit dat ze wees was en hulp nodig had. Toen mocht ze daar komen wonen.
Er was nog meer, maar dat ben ik vergeten.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #554 Gepost op: 17-09-2014, 21:36:52 »
Ik droomde altijd dat ik in de bus ergens naartoe zat.
Sinds ik in Amsterdam studeer droom ik over trams

 ::rofl::   ::ok::

De andere dromen zijn ook al zo grappig!

 
...maar soms even niet :)

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Droom topic
« Reactie #555 Gepost op: 21-09-2014, 10:54:21 »
Ik was met m'n moeder in een of ander kinderpretpark toen plotseling koningin Maxima datzelfde kinderpretpark een bezoek bracht. Ze was echter zwanger geraakt van een onbekend persoon en wilde heel het park kopen zodat ze het kind daar kon dumpen en dat deze de rest van zijn leven op kon groeien in dat park, afgesloten van de buitenwereld, maar nooit verveeld.


Ik vond het wel een mooi idee voor een verhaal of zo  :P

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Droom topic
« Reactie #556 Gepost op: 21-09-2014, 16:57:24 »
Ik was met m'n moeder in een of ander kinderpretpark toen plotseling koningin Maxima datzelfde kinderpretpark een bezoek bracht. Ze was echter zwanger geraakt van een onbekend persoon en wilde heel het park kopen zodat ze het kind daar kon dumpen en dat deze de rest van zijn leven op kon groeien in dat park, afgesloten van de buitenwereld, maar nooit verveeld.


Ik vond het wel een mooi idee voor een verhaal of zo  :P
::rofl:: Maxima was in jouw droom een soort tweede Prins Bernhard, Next?   ::)

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Droom topic
« Reactie #557 Gepost op: 21-09-2014, 17:20:21 »
 ;D Ik denk 't. Ze was in ieder geval not amused toen ik haar in deze situatie aantrof  ::ohno::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Droom topic
« Reactie #558 Gepost op: 21-09-2014, 17:24:27 »
;D Ik denk 't. Ze was in ieder geval not amused toen ik haar in deze situatie aantrof  ::ohno::
Haha, gelukkig kwam (kw)albert Verlinde niet in je droom voor, anders werd t een nachtmerrie :P

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Droom topic
« Reactie #559 Gepost op: 21-09-2014, 17:30:32 »
ik droomde dat ik hoofdluis had vannacht.. en iedere keer als ik m'n haar had gewassen met die gore shampoo kwamen ze terug omdat ze ook op de bank zaten >:(


dan kom ik zelfs liever Albert Verlinde tegen :)
er was eens......