Auteur Topic: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren  (gelezen 42857 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #40 Gepost op: 15-01-2013, 22:28:40 »
Zijn niet echt regels voor. Doe dat eigenlijk ook nooit (k heb ook geen whats app, dus dat scheelt). Alleen als een college heeel saai was kon t nog wel eens voorkomen dat ik mn ipod erbij pakte XD

Ik had mijn quiz later moeten inleveren  :\'(
You'll never walk alone

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #41 Gepost op: 15-01-2013, 22:28:45 »
Zijn niet echt regels voor. Doe dat eigenlijk ook nooit (k heb ook geen whats app, dus dat scheelt). Alleen als een college heeel saai was kon t nog wel eens voorkomen dat ik mn ipod erbij pakte XD
geen whatsapp check! ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #42 Gepost op: 15-01-2013, 22:29:48 »
haha... ik laat weer te veel los merk ik haha.. Maar nee, k heb geen smartphone.. alleen een ipod touch, en daar kan geen whats app op. :(
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #43 Gepost op: 15-01-2013, 22:30:53 »
ik vind die telefoons /what's app tijdens college / lessen echt niet kunnen hoor. Ik zou dat niet accepteren. Je komt voor college, heb je zin om te what's appen of te feesboeken dan doe je dat lekker ergens anders. Niet in het lokaal. Ik weet niet of er regels over zijn op de universiteit / hogeschool  of middelbare school?

Nee, op de universiteit niet echt. Maar ik zou wat dat betreft willen pleiten voor een zero-tolerance-beleid: naar een college komen = luisteren. Iets anders doen = niet naar college komen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #44 Gepost op: 15-01-2013, 22:31:58 »
Nee, op de universiteit niet echt. Maar ik zou wat dat betreft willen pleiten voor een zero-tolerance-beleid: naar een college komen = luisteren. Iets anders doen = niet naar college komen.
ik denk dan ook dat ik die afspraak met de studenten zou proberen te maken.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #45 Gepost op: 15-01-2013, 22:32:03 »
Ook geen kamertje verhuren? Dat is niet eens op de mobiel ::hypocriet::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #46 Gepost op: 15-01-2013, 22:32:29 »
Nee, op de universiteit niet echt. Maar ik zou wat dat betreft willen pleiten voor een zero-tolerance-beleid: naar een college komen = luisteren. Iets anders doen = niet naar college komen.

Ben het daar wel mee eens ja. In mijn eerste jaar was t altijd heel rumoerig. Later in mijn jaren had ik college met minder mensen (en dus ook mensen die wat gemotiveerder waren). Vond ik zelf een stuk fijner. Kon zo zelf de colleges ook veel beter volgen
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #47 Gepost op: 15-01-2013, 22:32:54 »
Je weet nou eenmaal niet van tevoren hoe saai een college wordt
Halverwege weg gaan vind ik nog asocialer dan whappen

Ik ben weleens in de pauze weggegaan, werd me ook niet echt in dank genomen
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #48 Gepost op: 15-01-2013, 22:34:07 »
Heb ik idd ook wel eens gedaan... In de pauze weg gaan. Zolang je met genoeg anderen college hebt dan is er niemand die het merkt.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #49 Gepost op: 15-01-2013, 22:34:46 »
Je weet nou eenmaal niet van tevoren hoe saai een college wordt
Halverwege weg gaan vind ik nog asocialer dan whappen

Ik ben weleens in de pauze weggegaan, werd me ook niet echt in dank genomen

Dat is toch je eigen keuze? Dat word bij ons namelijk best vaak gedaan door meerdere personen. ( inclusief mezelf). Nooit iets van gehoord. Behalve dat er iemand een gastcollege gaf ( doet ie elk jaar) en alleen een pauze wou inlassen als iedereen beloofde ook terug te komen ::rofl::. Spreekt wsl uit ervaring.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #50 Gepost op: 15-01-2013, 22:39:09 »
Je weet nou eenmaal niet van tevoren hoe saai een college wordt

Dan zit je het gewoon uit en kom je de volgende keer niet meer. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn? Twee uur zonder social media moet toch nog wel lukken? ;)

ik denk dan ook dat ik die afspraak met de studenten zou proberen te maken.

Helemaal mee eens, maar het zou wat mij betreft een veel krachtiger signaal zijn als dat gewoon voor de hele universiteit/hogeschool, etc. vastgelegd wordt. Wat mij betreft is er nu (vooral bij oudere docenten!) veel te veel de houding dat het 'nou eenmaal bij deze tijd hoort' en 'niet tegen te houden is'.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #51 Gepost op: 15-01-2013, 22:40:40 »
Dat is toch je eigen keuze? Dat word bij ons namelijk best vaak gedaan door meerdere personen. ( inclusief mezelf). Nooit iets van gehoord. Behalve dat er iemand een gastcollege gaf ( doet ie elk jaar) en alleen een pauze wou inlassen als iedereen beloofde ook terug te komen ::rofl::. Spreekt wsl uit ervaring.
klopt, het werd me vooral niet in dank genomen omdat ik meestal vooraan zit, herkenbaar ben en vaak op het laatste moment van de pauze besluit weg te gaan
Wil de leraar de deur net dicht doen, kan ik nog net door een kiertje glippen

Vaak hebben de colleges te veel overlap, taak van de coördinator om dat beter te regelen, het heeft voor mij geen nut om naar 3 colleges van 2 uur te gaan met precies dezelfde inhoud
Je weet vantevoren alleen nooit de precieze inhoud, dus ga wel altijd
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #52 Gepost op: 15-01-2013, 22:41:38 »

Helemaal mee eens, maar het zou wat mij betreft een veel krachtiger signaal zijn als dat gewoon voor de hele universiteit/hogeschool, etc. vastgelegd wordt. Wat mij betreft is er nu (vooral bij oudere docenten!) veel te veel de houding dat het 'nou eenmaal bij deze tijd hoort' en 'niet tegen te houden is'.

tja maar dat is nogal een logge instantie. Dus dan maar even baas in mijn eigen klas / collegezaal.
Maar makkelijk kletsen als baisschoolleraar waar nog niet alle kinderen zo'n ding hebben en degene die hem wel hebben, hem braaf inleveren voor het begin van de dag.

Ook geen kamertje verhuren? Dat is niet eens op de mobiel ::hypocriet::.
zelfs dat niet :P
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #53 Gepost op: 15-01-2013, 22:41:56 »
Op de scholengemeenschap hier, hebben alle eerstejaars (HAVO/VWO leerlingen) een Ipad "gekregen" om die tijdens de lessen te gebruiken. Ik vraag me wel af wat het effect zal zijn als ze dit na het eerste jaar gaan evalueren.
Voordeel is weer wel, dat die kinderen geen zware boekentassen meer mee hoeven zeulen.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #54 Gepost op: 15-01-2013, 22:42:35 »
Ik snap echt niet wat kinderen op een basisschool met een smartphone moeten. Maarja, dat is weer een andere discussie.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #55 Gepost op: 15-01-2013, 22:42:43 »
Hebben ze tegenwoordig op basisscholen al smartphones :O

Ik kreeg mijn mobiel pas in de tweede van paps en mams hoor :P... En dat was zon oud verrot ding
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #56 Gepost op: 15-01-2013, 22:43:21 »
de paps en mams krijgen om de twee jaar een nieuwe en dan gaat de oude naar de kinders tegenwoordig.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #57 Gepost op: 15-01-2013, 22:43:46 »
Hebben ze tegenwoordig op basisscholen al smartphones :O

Ik kreeg mijn mobiel pas in de tweede van paps en mams hoor :P... En dat was zon oud verrot ding

Ik had een 3e hand telefoon tot in de 4e ofzo.. Totdat mn batterij het niet meer deed. Heb toen pas mijn eerste telefoon gekocht.. (Heb nu nog maar mijn derde telefoon XD)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #58 Gepost op: 15-01-2013, 22:45:40 »
Dan zit je het gewoon uit en kom je de volgende keer niet meer. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn? Twee uur zonder social media moet toch nog wel lukken? ;)

Helemaal mee eens, maar het zou wat mij betreft een veel krachtiger signaal zijn als dat gewoon voor de hele universiteit/hogeschool, etc. vastgelegd wordt. Wat mij betreft is er nu (vooral bij oudere docenten!) veel te veel de houding dat het 'nou eenmaal bij deze tijd hoort' en 'niet tegen te houden is'.
ik heb vakken waarbij ik soms wel 30 verschillende docenten heb dus dat gaat voor mij iig niet op ;)
Vooral de leuke professoren komen vaker, dus dat is wel fijn

Wat ze het beste kunnen doen is de colleges interactief maken
Als ik in een college opeens een microfoon onder mijn neus geduwd krijg let ik wel op hoor
Er zijn een paar professoren die dag bij mij doen, en iedereen durft daar geen seconde aandacht te verliezen omdat je dan zeker die microfoon krijgt
Ik maak altijd intensief aantekeningen dan, in de hoop dat ze me niet willen storen tijdens het aantekeningen maken (soms helpt dat, meestal niet :( )
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Stelling] Sociale media hebben een slechte invloed op jongeren
« Reactie #59 Gepost op: 15-01-2013, 22:48:45 »
ik heb vakken waarbij ik soms wel 30 verschillende docenten heb dus dat gaat voor mij iig niet op ;)
Vooral de leuke professoren komen vaker, dus dat is wel fijn

Wat ze het beste kunnen doen is de colleges interactief maken
Als ik in een college opeens een microfoon onder mijn neus geduwd krijg let ik wel op hoor
Er zijn een paar professoren die dag bij mij doen, en iedereen durft daar geen seconde aandacht te verliezen omdat je dan zeker die microfoon krijgt
Ik maak altijd intensief aantekeningen dan, in de hoop dat ze me niet willen storen tijdens het aantekeningen maken (soms helpt dat, meestal niet :( )

Haha dat deden ze bij ons gelukkig nooit. Waren wel altijd (dezelfde) mensen die een heleboel vragen gingen stellen..
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!