Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 390278 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1780 Gepost op: 13-06-2021, 17:09:35 »
Vanmiddag toch nog een PCR-test ondergaan.

In overleg met huisartsenpost en GGD....

Uitslag is "negatief".

Ofwel: geen corona. Kans daarop was al klein.

« Laatst bewerkt op: 14-06-2021, 10:09:59 door Bodejos »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1781 Gepost op: 14-06-2021, 20:11:48 »
In het licht van de komende versoepelingen kom ik toch maar weer even hier posten, met de reminder dat:
- dat het mag van de overheid betekent niet dat het veilig is.
- een heel deel van de risicogroepen nog op hun 2e prik zit te wachten.
- een 1e prik niet genoeg bescherming biedt om geen maatregelen meer nodig te hebben, en het risico op het ontstaan van mutaties groter is als het virus rondgaat onder niet volledig gevaccineerde mensen.
- de veel besmettelijkere en dodelijkere Delta-variant in opkomst is.
- de cijfers weliswaar een stuk lager zijn, maar nog steeds in veel regio's op het hoogste of een na hoogste risiconiveau (en dat ons laagste niveau al cijfers heeft die in veel andere landen een reden zouden zijn voor een tijdelijke lockdown).

Blijf allemaal dus alsjeblieft veilig en verstandig, en strenger dan de regels (en blijf vooral nog een tijd mondkapjes dragen, ook als het over een tijdje officieel niet meer hoeft).

En tot slot is dit artikel nog een aanrader over het vaccinatiebeleid, vooral voor degenen die nog steeds vinden dat het zorgpersoneel eerst moest of denken dat het beschermen van de risicogroepen ooit daadwerkelijk een prioriteit is geweest: https://www.groene.nl/artikel/ikke-prikken-en-de-rest-kan-stikken

 ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 14-06-2021, 22:03:30 door Starlight »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1782 Gepost op: 14-06-2021, 20:18:37 »
Terechte boodschap starlight , al denk ik dat het gros van de mensen van zodra de overheid zegt dat de mondkapjes af mogen, niet meer luistert naar elk ander geluid en de mondkapjes ritueel verbrandt .
Ik snap ook niet zo goed waarom we ineens in dit rap tempo moeten versoepelen, ja de besmettingscijfers zijn laag, maar ook het percentage mensen dat zich laat testen zakt enorm.

Ja het aantal gevaccineerden stijgt gelukkig rap nu, maar gevaccineerd staat niet gelijk aan immuun. Verder is de delta variant inderdaad in opkomst.

Dus ik hoop dat de meerderheid van de mensen luistert na het soort berichten , dat starlight hier laat horen

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1783 Gepost op: 14-06-2021, 21:35:22 »
Bodejos, fijn dat je test negatief is.

En snap dat heel snel versoepelen ook niet helemaal. Maar er zal geld verdiend moeten worden. Dus zal economisch belang nu belangrijker worden

En handhaven doen veel mensen allang niet meer. Ik zie de feesten in de tuinen alleen maar toenemen.

Voetbalwedstrijden massaal bij elkaar kijken dus ben bang dat het naleven steeds minder belangrijk is.

Gelukkig schalen ziekenhuizen gewone zorg wel weer meer op, dus fijn voor mensen die al zo lang zaten te wachten op hun operatie bijvoorbeeld.

En merk dat veel mensen zich met vaccinatie nu gevrijwaard voelen en niet beseffen dat ze net zo besmettelijk zijn.
Lees nu te vaak dat mensen die gevaccineerd zijn zonder te testen binnen mogen en ook dat blijft dus een risico weer op meer besmetting.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1784 Gepost op: 14-06-2021, 22:14:32 »
En snap dat heel snel versoepelen ook niet helemaal. Maar er zal geld verdiend moeten worden. Dus zal economisch belang nu belangrijker worden
Het economisch belang is al die tijd al het belangrijkste geweest, en paradoxaal genoeg heeft dat de economie juist meer schade toegebracht.

Citaat
En merk dat veel mensen zich met vaccinatie nu gevrijwaard voelen en niet beseffen dat ze net zo besmettelijk zijn.
Dat klopt dan weer gelukkig niet, uit onderzoeken blijkt dat je ook een stuk minder besmettelijk bent als je bent gevaccineerd (tenzij ik nieuwe onderzoeken daarover heb gemist). Maar er mag inderdaad wel wat meer besef komen dat je je ook na je vaccinatie voorlopig nog aan de maatregelen moet houden en mondkapjes nog steeds belangrijk zijn. Veel mensen wanen zich te veilig. Maar zolang de viruscirculatie nog hoog is zijn we dat niet. En ik ben bang dat we de fout van vorig jaar zomer herhalen: net voor de eindstreep te vroeg versoepelen met alle gevolgen van dien.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1785 Gepost op: 22-06-2021, 22:31:13 »
Hoe lang duurde het bij jullie voor je vaccinatie geregistreerd stond?
You'll never walk alone

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1786 Gepost op: 23-06-2021, 07:59:14 »
waar kan je dat zien?
Wit is ook een kleur!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1787 Gepost op: 23-06-2021, 08:52:01 »
Voor degene die het interessant vinden te zien hoe Corona de fouten in het systeem treft.
De docu zand in de machine. https://www.npostart.nl/2doc/06-06-2021/VPWON_1322812

Het economisch belang is al die tijd al het belangrijkste geweest, en paradoxaal genoeg heeft dat de economie juist meer schade toegebracht.
Dat klopt dan weer gelukkig niet, uit onderzoeken blijkt dat je ook een stuk minder besmettelijk bent als je bent gevaccineerd (tenzij ik nieuwe onderzoeken daarover heb gemist). Maar er mag inderdaad wel wat meer besef komen dat je je ook na je vaccinatie voorlopig nog aan de maatregelen moet houden en mondkapjes nog steeds belangrijk zijn. Veel mensen wanen zich te veilig. Maar zolang de viruscirculatie nog hoog is zijn we dat niet. En ik ben bang dat we de fout van vorig jaar zomer herhalen: net voor de eindstreep te vroeg versoepelen met alle gevolgen van dien.
Ik merk inderdaad aan de mensen die gevaccineerd zijn dat die denken alles zo te kunnen.
Ik heb overigens geen onderzoeken gelezen over wel of niet minder besmettelijk zijn. Daar heb ik even de concentratie niet voor of althans begrijpend lezen is even een dingetje wat niet zo goed gaat.
Maar voor mij is besmettelijk besmettelijk. Je bent ook niet een beetje zwanger.

Dus ben nu wel benieuwd nu echt zowat alles los gelaten gaat worden wat dat weer gaat opleveren en of ze in het najaar inderdaad weer alles dicht zullen gooien. Al zal dat wellicht ietwat mee vallen, aangezien de druk in de ziekenhuizen dan juist wel hopelijk afneemt en niet weer oploopt.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1788 Gepost op: 23-06-2021, 09:01:26 »
waar kan je dat zien?

Het zou hier moeten staan, wanneer je inlogt met je DigiD en je toestemming hebt gegeven dat de GGD de gegevens mag delen met het RIVM

https://www.rivm.nl/mijnrivm-vaccinaties
You'll never walk alone

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1789 Gepost op: 23-06-2021, 11:30:40 »
Hoe lang duurde het bij jullie voor je vaccinatie geregistreerd stond?
Bij mij was dat hooguit een paar uur.

Prik 1: om 14.00 uur gezet, om 16.00 uur zichtbaar
Prik 2: om 09.00 uur gezet, om 10.00 uur zichtbaar
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1790 Gepost op: 23-06-2021, 11:54:01 »
Bij mij staat er ook nog niks.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1791 Gepost op: 23-06-2021, 12:11:42 »
Maar voor mij is besmettelijk besmettelijk. Je bent ook niet een beetje zwanger.
Die vergelijking is wel heel erg raar ::rofl::. Bij ziek zijn heb je ook gradaties, dus het is helemaal niet raar dat besmettelijkheid ook gradaties heeft. Zwanger zijn lijkt mij dan ook absoluut geen goeie vergelijking ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1792 Gepost op: 23-06-2021, 13:03:08 »
Ook voor de vaccinaties waren er gradaties in besmettelijkheid. De zg superspreaders staken veel meer anderen aan dan de gemiddelde covidpositieve mens.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1793 Gepost op: 23-06-2021, 13:59:40 »
De vergelijking is wellicht raar inderdaad,
Maar om nu te zeggen mensen met vaccinatie zijn minder besmettelijk waarschijnlijk en hoeven dus niet te testen slaat ook met een tang op een varken.

Besmettelijk is besmettelijk. Dus iemand die nergens naar om kijkt gaat ergens heen en hoeft niet te testen en staat naast iemand die wel een negatieve test heeft en steekt die persoon vervolgens alsnog aan.

Is toch ook terug naar af weer.

Maar snap ook dat als ze zeggen ook met vaccinatie moet je testen dat de bereidheid tot vaccinatie een stuk lager had gelegen.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1794 Gepost op: 23-06-2021, 14:03:11 »
Bij mij was dat hooguit een paar uur.

Prik 1: om 14.00 uur gezet, om 16.00 uur zichtbaar
Prik 2: om 09.00 uur gezet, om 10.00 uur zichtbaar

Via de huisarts of GGD?
You'll never walk alone

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1795 Gepost op: 23-06-2021, 14:17:11 »
De vergelijking is wellicht raar inderdaad,
Maar om nu te zeggen mensen met vaccinatie zijn minder besmettelijk waarschijnlijk en hoeven dus niet te testen slaat ook met een tang op een varken.

Besmettelijk is besmettelijk. Dus iemand die nergens naar om kijkt gaat ergens heen en hoeft niet te testen en staat naast iemand die wel een negatieve test heeft en steekt die persoon vervolgens alsnog aan.

Is toch ook terug naar af weer.

Maar snap ook dat als ze zeggen ook met vaccinatie moet je testen dat de bereidheid tot vaccinatie een stuk lager had gelegen.

Besmettelijk is dus niet ‘gewoon’ besmettelijk. En het is ook niet waarschijnlijk maar gewoon wetenschappelijk onderzocht.

Natuurlijk is er altijd een risico, maar dat risico is zo klein dat het inderdaad onnodig is om te testen. Een negatieve test is ook niet 100% zeker hè. Aan alles in het leven kleeft een risico, en als dat klein genoeg is, nemen we dat voor lief. Zo is het altijd geweest, hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld mogelijke bijwerkingen van medicijnen, een reis met het vliegtuig, een berg beklimmen, et cetera.

Nu snap ik wel dat degene die hier het risico neemt, niet per de degene is die ook daadwerkelijk onder het risico zou lijden mocht er wel besmetting plaatsvinden, en daarom is het ook goed dat we wel afstand blijven houden en waar dat onmogelijk is maskers blijven dragen, maar om te zeggen dat iemand die gevaccineerd is ook gewoon besmettelijk kan zijn, vind ik echt te ver gaan.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1796 Gepost op: 23-06-2021, 15:46:34 »
Besmettelijk is dus niet ‘gewoon’ besmettelijk. En het is ook niet waarschijnlijk maar gewoon wetenschappelijk onderzocht.

Natuurlijk is er altijd een risico, maar dat risico is zo klein dat het inderdaad onnodig is om te testen. Een negatieve test is ook niet 100% zeker hè. Aan alles in het leven kleeft een risico, en als dat klein genoeg is, nemen we dat voor lief. Zo is het altijd geweest, hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld mogelijke bijwerkingen van medicijnen, een reis met het vliegtuig, een berg beklimmen, et cetera.

Nu snap ik wel dat degene die hier het risico neemt, niet per de degene is die ook daadwerkelijk onder het risico zou lijden mocht er wel besmetting plaatsvinden, en daarom is het ook goed dat we wel afstand blijven houden en waar dat onmogelijk is maskers blijven dragen, maar om te zeggen dat iemand die gevaccineerd is ook gewoon besmettelijk kan zijn, vind ik echt te ver gaan.

Dan weet ik niet waar je leest dat je met vaccinatie niet besmettelijk bent???

Alles wat ik lees is dat je nog steeds besmettelijk bent met vaccinatie.
Ook op de sites van Rijksoverheid en RIVM enz.

En idd testen is ook niet waterdicht, anders had ik geen Corona opgelopen  ::rofl::

En wel eens hoor dat je wel maatregelen moet volgen nog steeds.
Doe ik zelf ook nog steeds.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1797 Gepost op: 23-06-2021, 16:46:59 »
Bij mij staat er ook nog niks.

same here
Wit is ook een kleur!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1798 Gepost op: 23-06-2021, 19:01:51 »
https://nos.nl/artikel/2374959-amerikaanse-studie-na-vaccinatie-ben-je-nauwelijks-nog-besmettelijk

Wie zich laat inenten tegen corona beschermt niet alleen zichzelf, maar ook anderen. Uit een Amerikaanse studie blijkt dat gevaccineerden niet alleen zelf veel minder vaak ziek worden, maar ook dat ze het virus nauwelijks nog kunnen overdragen.

De studie is gedaan door het CDC, de Amerikaanse tegenhanger van het RIVM. In een periode van ruim drie maanden werden in zes staten in de VS 3950 zorgmedewerkers gevolgd, die waren ingeënt met de mRNA-vaccins van Pfizer/BioNTech en Moderna. Ze namen iedere dag bij zichzelf een neusswab af, die via een PCR-test werd onderzocht.

Het bleek dat mensen die beide prikken van hun vaccinatie hebben gehad na twee weken 90 procent minder kans hebben om het virus over te dragen. Als iemand één prik heeft gehad is de kans 80 procent lager. Kort na de vaccinatie is er nog wel een grotere kans op besmetting van anderen.

[...]

De resultaten van de Amerikaanse studie zijn volgens haar in lijn met recent Israëlisch onderzoek. "Dat laat precies hetzelfde zien. Je ziet dat de eerste twee weken na vaccinatie het afweersysteem nog op gang moet komen, maar daarna zie je heel duidelijk een afname van het aantal virusdeeltjes waardoor mensen niet meer besmettelijk zijn." Het is volgens haar heel fijn dat op twee plekken hetzelfde is gevonden. "Dat sterkt ons in het vertrouwen dat het klopt."

Keep calm and eat chocolates!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1799 Gepost op: 23-06-2021, 19:02:46 »
Tijd voor de tweede lading 5g! Gelukkig weet ik nu hoe het werkt en ben ik minder stressvol, door alle wappies en nieuws weet je ook niet meer hoe en wat.

gelukkig heb ik alleen wat last gehad van mn spieren vorige keer. dan kan het nu alleen maar meevallen
chipsverslaafde <3