Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 390317 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1800 Gepost op: 23-06-2021, 20:23:30 »
Via de huisarts of GGD?
Bij mijn huisarts wordt niet gevaccineerd. Alles in deze regio loopt dus via de GGD.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1801 Gepost op: 23-06-2021, 20:38:56 »
Hoop dat het tweede shot ook meevalt , chipie.



Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1802 Gepost op: 23-06-2021, 22:00:00 »
Nu snap ik wel dat degene die hier het risico neemt, niet per de degene is die ook daadwerkelijk onder het risico zou lijden mocht er wel besmetting plaatsvinden, en daarom is het ook goed dat we wel afstand blijven houden en waar dat onmogelijk is maskers blijven dragen, maar om te zeggen dat iemand die gevaccineerd is ook gewoon besmettelijk kan zijn, vind ik echt te ver gaan.
Dat is ook wel weer het andere uiterste meteen he. Uit onderzoek blijkt voorlopig dat je een heel stuk minder besmettelijk bent als je gevaccineerd bent (zie de post van Swifty) maar je kunt dus wel degelijk nog ziek worden en besmettelijk zijn. Zeker met de veel besmettelijkere deltavariant, waartegen de vaccins ook minder effectief zijn, is het dus belangrijk om ook als je volledig gevaccineerd bent je te laten testen bij klachten, afstand te houden en binnen mondkapjes te dragen.

En de overheid kan wel nog steeds doen alsof aerosolen geen rol spelen en die mondkapjes niet nodig zijn als je afstand kunt houden, maar dat is gewoon onwaar. Ook hier geldt weer dat het zeker met de deltavariant extra belangrijk is, want daarmee kan je al besmet raken als iemand langs je loopt: https://twitter.com/DrEricDing/status/1406779894785351688

Dat zou ik allemaal absoluut geen "aanvaardbaar risico" willen noemen, evenals de 10-15% kans op Long Covid, oftewel langdurige en chronische klachten (en dus geen covid aan de longen zoals ik recent achterkwam dat mensen blijken te denken).


In overig nieuws krijg ik overmorgen mijn tweede prik ::cheerleader:: (waarna ik nog bijna nergens heen kan omdat we de dag erna ongeveer alle maatregelen afschaffen ::))
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1803 Gepost op: 23-06-2021, 22:26:06 »

In overig nieuws krijg ik overmorgen mijn tweede prik ::cheerleader:: (waarna ik nog bijna nergens heen kan omdat we de dag erna ongeveer alle maatregelen afschaffen ::))
Mooi, Starlight!  ::jaja::

Ik zie trouwens steeds meer kleine winkels die zich nu al helemaal niet meer aan de regels houden. Winkelpersoneel zonder mondkapjes ...dat soort ongein.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1804 Gepost op: 23-06-2021, 23:37:15 »
mijn kapper vond vandaag ook dat het mondkapje niet nodig was.

Ik heb hem er toen maar op gewezen dat hij een boete kan krijgen (andere argumenten hadden waarschijnlijk niet geholpen) en toen heeft hij er toch maar een op gedaan
Wit is ook een kleur!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1805 Gepost op: 24-06-2021, 13:35:25 »
Hoe lang duurde het bij jullie voor je vaccinatie geregistreerd stond?

Dik anderhalve week bij mij. Vorige week maandag mijn eerste prik gehad, vandaag staat het pas in Mijn RIVM.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1806 Gepost op: 24-06-2021, 20:16:18 »
Ik ben door het vaccin niet echt lekker geworden, koud beetje grieperig hoofdpijn misselijk en last van mijn arm, gelukkig gaat het zo over, ik heb er wel erg last van
chipsverslaafde <3

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1807 Gepost op: 24-06-2021, 20:39:38 »
 ::hug:: Dat betekent wel dat het werkt. Hopelijk voel je je snel beter.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1808 Gepost op: 24-06-2021, 21:26:32 »
Ik ben door het vaccin niet echt lekker geworden, koud beetje grieperig hoofdpijn misselijk en last van mijn arm, gelukkig gaat het zo over, ik heb er wel erg last van

Ik wilde het niet zeggen voordat je de tweede had gehad maar ik heb al bij meer mensen gehoord dat de tweede prik mee4 klachten gaf dan de eerste. Ik moet nog paar weken wachten op de tweede.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1809 Gepost op: 25-06-2021, 07:36:57 »
Dik anderhalve week bij mij. Vorige week maandag mijn eerste prik gehad, vandaag staat het pas in Mijn RIVM.

Bij mij staat mijn prik van afgelopen zondag er nu ook in.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1810 Gepost op: 25-06-2021, 10:26:44 »
Dat is ook wel weer het andere uiterste meteen he. Uit onderzoek blijkt voorlopig dat je een heel stuk minder besmettelijk bent als je gevaccineerd bent (zie de post van Swifty) maar je kunt dus wel degelijk nog ziek worden en besmettelijk zijn. Zeker met de veel besmettelijkere deltavariant, waartegen de vaccins ook minder effectief zijn, is het dus belangrijk om ook als je volledig gevaccineerd bent je te laten testen bij klachten, afstand te houden en binnen mondkapjes te dragen.

En de overheid kan wel nog steeds doen alsof aerosolen geen rol spelen en die mondkapjes niet nodig zijn als je afstand kunt houden, maar dat is gewoon onwaar. Ook hier geldt weer dat het zeker met de deltavariant extra belangrijk is, want daarmee kan je al besmet raken als iemand langs je loopt: https://twitter.com/DrEricDing/status/1406779894785351688

Dat zou ik allemaal absoluut geen "aanvaardbaar risico" willen noemen, evenals de 10-15% kans op Long Covid, oftewel langdurige en chronische klachten (en dus geen covid aan de longen zoals ik recent achterkwam dat mensen blijken te denken).


In overig nieuws krijg ik overmorgen mijn tweede prik ::cheerleader:: (waarna ik nog bijna nergens heen kan omdat we de dag erna ongeveer alle maatregelen afschaffen ::))

Dat is toch precies wat ik zeg? ???


[…] en daarom is het ook goed dat we wel afstand blijven houden en waar dat onmogelijk is maskers blijven dragen […]

Het ‘aanvaardbaar risico’ waar ik het over had was hoe besmettelijk iemand met 2 mRNA prikken nog is, niet Long COVID en ik heb het ook helemaal niet over niet testen bij klachten. Maar preventief testen voor reizen of toegang tot evenementen kan prima vervangen worden door een vaccinatiebewijs.

Ik begrijp geloof ik ook niet precies wat je bedoelt met het andere uiterste? Ik zeg juist hetzelfde als in dat artikel staat: je bent een stuk minder besmettelijk. Dat lijkt me geen uiterste van iets maar gewoon iets wat uit onderzoek gebleken is, dus ik denk dat jij mij of ik jou niet goed begrijp (of begreep)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1811 Gepost op: 25-06-2021, 12:10:54 »
Dat is toch precies wat ik zeg? ???

Het ‘aanvaardbaar risico’ waar ik het over had was hoe besmettelijk iemand met 2 mRNA prikken nog is, niet Long COVID en ik heb het ook helemaal niet over niet testen bij klachten. Maar preventief testen voor reizen of toegang tot evenementen kan prima vervangen worden door een vaccinatiebewijs.

Ik begrijp geloof ik ook niet precies wat je bedoelt met het andere uiterste? Ik zeg juist hetzelfde als in dat artikel staat: je bent een stuk minder besmettelijk. Dat lijkt me geen uiterste van iets maar gewoon iets wat uit onderzoek gebleken is, dus ik denk dat jij mij of ik jou niet goed begrijp (of begreep)
Jij doet net alsof het al helemaal wetenschappelijk bewezen is dat je 100% zeker niet besmettelijk bent, maar dat is natuurlijk ook weer niet zo. Dus vandaar dat ik zeg dat dat het andere uiterste is tegenover "vaccins helpen niet want je bent even besmettelijk" ;)

En wat betreft het aanvaardbaar risico doe jij net alsof het een even groot risico is als alles in het leven, maar het risico is nog wel een stuk hoger dan dat. En daarnaast is besmettelijkheid niet het enige risico waar je rekening mee moet houden. Dat de overheid het blijkbaar een aanvaardbaar risico vindt dat er nu nog mensen besmet raken omdat de kans kleiner is dat je in het ziekenhuis belandt, zegt nog niet dat het voor jou persoonlijk een aanvaardbaar risico is. Dus daarom vond ik je vergelijking een beetje raar.

En daarnaast stip ik dus nog even aan dat mondkapjes niet alleen nodig zijn waar je geen afstand kunt houden, maar overal in binnenruimtes (en eigenlijk ook drukke buitenruimtes). Aerosolen stoppen niet op magische wijze bij 1,5 meter afstand. Dus dat was meer een toevoeging aan wat jij zei ;)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1812 Gepost op: 25-06-2021, 12:44:33 »
Ik vind het wel spannend ook dat vanaf morgen alles weer open gaat, mag, mondkapjes af gaan enz. Terwijl ik nog geen enkele prik heb gehad en in de horeca werk met veel klantcontact. Als enige een mondkapje nog gaan dragen gaat sowieso ook heel veel gezeur opleveren van zowel klanten als collega's.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1813 Gepost op: 25-06-2021, 12:59:09 »
Jij doet net alsof het al helemaal wetenschappelijk bewezen is dat je 100% zeker niet besmettelijk bent, maar dat is natuurlijk ook weer niet zo. Dus vandaar dat ik zeg dat dat het andere uiterste is tegenover "vaccins helpen niet want je bent even besmettelijk" ;)

En wat betreft het aanvaardbaar risico doe jij net alsof het een even groot risico is als alles in het leven, maar het risico is nog wel een stuk hoger dan dat. En daarnaast is besmettelijkheid niet het enige risico waar je rekening mee moet houden. Dat de overheid het blijkbaar een aanvaardbaar risico vindt dat er nu nog mensen besmet raken omdat de kans kleiner is dat je in het ziekenhuis belandt, zegt nog niet dat het voor jou persoonlijk een aanvaardbaar risico is. Dus daarom vond ik je vergelijking een beetje raar.

En daarnaast stip ik dus nog even aan dat mondkapjes niet alleen nodig zijn waar je geen afstand kunt houden, maar overal in binnenruimtes (en eigenlijk ook drukke buitenruimtes). Aerosolen stoppen niet op magische wijze bij 1,5 meter afstand. Dus dat was meer een toevoeging aan wat jij zei ;)

Ja dat is dus waarom ik zei dat we elkaar niet goed begrijpen. Want ik bedoelde niet dat het bewezen is dat je 100% niet besmettelijk bent met mRNA vaccins, dat heb ik ook niet gezegd. Ik zei dat de kans om besmetting over te dragen een heel stuk kleiner is. De vergelijking met andere kansen klopt inderdaad niet helemaal, maar ik doe dus helemaal niet net alsof je met vaccin helemaal niet meer besmettelijk bent. Overigens vind ik de formuleer “jij doet net of” niet heel fijn, klinkt als een soort beschuldiging maar denk niet dat je dat zo bedoelde :)

Het gaat er wat mij betreft om dat de uitspraak “besmettelijk is besmettelijk” niet klopt, en dat dat ook wetenschappelijk bewezen is. Het risico op besmetting overdragen is klein genoeg om vaccinatiebewijzen gelijk te stellen aan een negatief testbewijs. Dat wil dus inderdaad niet zeggen dat gevaccineerde mensen met klachten gewoon overal rond moeten gaan lopen en niet testen ;)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1814 Gepost op: 25-06-2021, 13:16:05 »
Dan begrepen we elkaar gewoon niet goed, kan gebeuren :) Het was inderdaad geen beschuldiging, ik vond gewoon dat je nogal stellig overkwam. Maar blijft online soms ook lastig om toon te lezen.

Ik vind het wel spannend ook dat vanaf morgen alles weer open gaat, mag, mondkapjes af gaan enz. Terwijl ik nog geen enkele prik heb gehad en in de horeca werk met veel klantcontact. Als enige een mondkapje nog gaan dragen gaat sowieso ook heel veel gezeur opleveren van zowel klanten als collega's.
Pfoe ja dat is ook wel lastig :-\\ Gewoon een mondkapje blijven dragen is wel het verstandigst, maar dat is ook makkelijker gezegd dan gedaan als je dan commentaar gaat krijgen. Hopelijk gaat alles goed ::hug::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1815 Gepost op: 25-06-2021, 13:49:41 »
Ik had me deze ochtend aangemeld op QVAX (reservelijst om opgeroepen te worden voor een vaccinatie) aangezien Pfizer nu ook vanaf 16 jaar kan. Nog geen 2 uur later kreeg ik een mail om me aan te melden voor een eerste prik deze zondag en een tweede prik op 2 augustus!  :D Komt perfect uit qua planning, want dan moet ik me niet meer laten testen voor mijn vakantie via Kazou (toch wel aangezien ik dan nog geen 2 weken volledig ben gevaccineerd)  :)
« Laatst bewerkt op: 25-06-2021, 14:24:23 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1816 Gepost op: 25-06-2021, 14:03:28 »
Hallo jij wordt gewoon eerder gevaccineerd dan ik ::rofl::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1817 Gepost op: 25-06-2021, 14:29:31 »
 ::rofl:: ::rofl::

Ik had het ook niet zo snel verwacht, maar op deze manier gaan er gelukkig weinig tot geen vaccins verloren. Een aantal vrienden en kennissen van mij hebben ook vandaag een mail gehad.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1818 Gepost op: 25-06-2021, 14:35:25 »
Hallo jij wordt gewoon eerder gevaccineerd dan ik ::rofl::
Same lol
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1819 Gepost op: 25-06-2021, 16:07:25 »
Nu morgen bijna alles weer mag zijn er toch wel dingen die ik er graag in wil houden:

- Geen handen schudden.
- Geen traditionele 3 zoenen.
- 1,5 meter afstand (tenzij beide personen akkoord zijn met minder afstand)

en voor het milieu:

- Iedereen die kan thuiswerken werkt een deel van de week thuis. (ook minder files voor de mensen die wel de weg op móeten)

Wit is ook een kleur!