Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 390348 keer)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1820 Gepost op: 25-06-2021, 17:46:16 »
Nu morgen bijna alles weer mag zijn er toch wel dingen die ik er graag in wil houden:

- Geen handen schudden.
- Geen traditionele 3 zoenen.
- 1,5 meter afstand (tenzij beide personen akkoord zijn met minder afstand)

en voor het milieu:

- Iedereen die kan thuiswerken werkt een deel van de week thuis. (ook minder files voor de mensen die wel de weg op móeten)
Helemaal mee eens.
Had afgelopen week een behandeling in het ziekenhuis en mocht niet zelf auto rijden. Kreeg een zenuwblokkade in mijn buik.  Heb gewoon anderhalf uur in de taxi moeten zitten om thuis te komen. Niet echt bevorderlijk, maar gewoon zo gigantisch druk op de weg. Compleet normale spits weer.

En dat afstand houden, zoenen en geen handen schudden enz. mis ik ook echt niet.

En even over de opmerking besmettelijk is besmettelijk. Wat ik eigenlijk ook er mee bedoelde te zeggen is dat er nu een groep mensen die gevaccineerd is dat wel denkt dat ze niet meer besmettelijk zijn en dus nog steeds anderen kunnen aansteken, aangezien ze niet hoeven te testen meer.
Ze hoeven zelfs niet meer in quarantaine als ze bij iemand zijn geweest die positief is????

Dus het onderscheid wat gemaakt wordt tussen iemand die zich niet laat of kan vaccineren of nog niet gevaccineerd is veel te groot gaat worden.
Ik ken inmiddels genoeg mensen die zeggen ik heb klachten, maar heb vaccinatie dus ik ga er gewoon op uit. Dat zijn de personen die wel andere mensen aansteken weer.

Wellicht dat ik me ook niet geheel goed verwoord heb of doe hoor ;) lezen is toch een ander iets als vertellen.   ::love::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1821 Gepost op: 25-06-2021, 20:07:14 »
Hoef je niet te testen als je gevaccineerd bent en wel uit contactonderzoek naar voren komt? Dat is inderdaad heel stom dan.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1822 Gepost op: 26-06-2021, 10:00:04 »
Hoef je niet te testen als je gevaccineerd bent en wel uit contactonderzoek naar voren komt? Dat is inderdaad heel stom dan.
Las dat ergens afgelopen week in een bericht. Kan ik nu natuurlijk weer niet zo terug vinden  ::rofl::

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1823 Gepost op: 26-06-2021, 10:38:11 »
Stond op de website van de NOS volgens mij, dat je niet meer in quarantaine hoeft als je in contact bent geweest met een met Corona besmette persoon, als je gevaccineerd bent. Weet niet of dat nu al is. Was er onderdeel van dat de GGD het bron- en contactonderzoek weer gaat afschalen. Mensen moeten nu ook weer zelf hun contacten bellen, wanneer ze Corona hebben. Ik vind het allemaal ook wel erg optimistisch.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1824 Gepost op: 26-06-2021, 11:21:59 »
De quarantaine voor gevaccineerden vervalt binnenkort, maar in het artikel staat niet op welke termijn.

Bron: NOS.nl
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1825 Gepost op: 26-06-2021, 17:18:28 »
Oh, dan zal ik het idd daar gelezen hebben.
Had al op nu.nl gekeken omdat die nog wel eens voorbij komt op mijn tijdlijn op Facebook.

Maar sommige dingen gaan ineens denk ik wel echt te snel.

Snap het terug willen naar "normaal" maar wellicht klinkt dit stom, maar weet niet of ik me nu echt veiliger voel door dat mensen vaccinatie hebben en daardoor veelal zich nergens meer aan (hoeven) houden.
Wellicht weer kwestie ook van zien en geloven en vertrouwen er in hebben.
Geen idee wat het is.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1826 Gepost op: 26-06-2021, 18:21:08 »
Ik vind het vooral gek dat alles wordt opengegooid voordat iedereen (de kans heeft gehad) zich heeft kunnen laten vaccineren.
Wit is ook een kleur!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1827 Gepost op: 26-06-2021, 20:24:21 »
Hoef je niet te testen als je gevaccineerd bent en wel uit contactonderzoek naar voren komt? Dat is inderdaad heel stom dan.
ik heb 4 juni mijn tweede vaccinatie gehad, en pas daarna meerdere klachten gehad, die in combinatie voldoende zouden moeten zijn om me te laten testen. Voor mijzelf hoefde het niet, maar omdat ik ook lichte verhoging had, dacht ik: toch maar doen.

Dat laatste heb ik 13 juni dan ook gedaan, gelukkig met ''negatief'' als uitslag. Als ik positief was geweest, hadden ongeveer 20 collega's zich moeten laten testen.


Vandaag de supermarkt binnen gegaan, zónder mondkapje. Verschillende klanten hadden het nog wel op, het was ongeveer fifty fifty. Ik moet zeggen, het voelde echt wel wat onwennig, alsof ik iets vergeten was.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1828 Gepost op: 27-06-2021, 13:29:46 »
Deze week de eerste prik gekregen, Moderna. 2 dagen een pijnlijke rechterbovenarm gehad, waardoor ik de kopjes met links in het bovenkeukenkastje moest zetten. Dat is goed gegaan 😅 De 2de dag erg moe geweest.  Nu weer zenuwachtig voor de 2de prik, nieuwe bijwerkingen  geconstateerd  :-\\  Iemand hier met ervaring met Moderna?


2x typfoutje moeten herstellen. Is zeker ook bijwerking?  :P

Wat veel mensen werken er bij zo'n testlocatie en wat een doolhof! Wel heel goed geregeld overigens.
« Laatst bewerkt op: 27-06-2021, 14:01:59 door Tristan, Reden: Van twee berichten één gemaakt »
...maar soms even niet :)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1829 Gepost op: 27-06-2021, 14:19:28 »
Vandaag ook eindelijk mijn eerste prik gekregen. Aangezien ik flauwvalneigingen heb, heb ik me liggend laten vaccineren, echt fijn dat dat kan! (Tip: daar mag je gewoon om vragen.) Ik heb vooralsnog alleen een pijnlijke arm, maar ik ben benieuwd hoe dat morgen zal zijn.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1830 Gepost op: 27-06-2021, 16:33:29 »
ik heb gelukkig nergens meer last van, fijn dat het snel over is gegaan
chipsverslaafde <3

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1831 Gepost op: 30-06-2021, 09:14:10 »
Vandaag ook eindelijk mijn eerste prik gekregen. Aangezien ik flauwvalneigingen heb, heb ik me liggend laten vaccineren, echt fijn dat dat kan! (Tip: daar mag je gewoon om vragen.) Ik heb vooralsnog alleen een pijnlijke arm, maar ik ben benieuwd hoe dat morgen zal zijn.
Het was fijn om inderdaad liggend geprikt te worden. Alleen een tip van mij: ga niet te snel weer opstaan en op een ruststoel zitten. Zeker niet als het weer broeierig warm is. Ik kreeg het ineens warm, daarna koud en ik zag sterretjes... En ben vervolgens een paar seconden kwijt... Pas toen ik op een stretcher was gaan liggen kwam ik weer echt bij!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1832 Gepost op: 4-07-2021, 20:33:40 »
Nog een volgtip op Twitter: @DrEricDing. Is een epidemioloog en gezondheidseconoom met zeer goede draadjes over covid, met name heel informatief over de deltavariant en wat we daarvan kunnen verwachten (bijv. https://twitter.com/DrEricDing/status/1410529154978701319?s=19).

Samenvatting: shit's about to go down. Stay safe allemaal en draag FFP2.

Edit: op basis van de nieuwste onderzoeken is Pfizer waarschijnlijk maar 60-80% effectief tegen de deltavariant (https://twitter.com/DrEricDing/status/1411973605609574401?s=19). En delta is op dit moment al dominant in Nederland. Pfizer is wel nog steeds 93% effectief tegen hospitalisatie, dus vaccinaties zijn nog steeds ontzettend belangrijk en nuttig. Maar juist daardoor is nu wel de link tussen ziekenhuisopnames en besmettingen anders dan in eerdere golven. Ook toen was het al een heel slecht plan van de regering om alleen op ziekenhuisopnames te focussen, maar nu helemaal. Met alleen vaccinaties komen we er niet, we hebben ook maatregelen nodig (met name ventilatie en goede mondkapjes) als we een nieuwe lockdown willen voorkomen.

Omdat de overheid wel weer veel te laat zal ingrijpen, hier nog een volgtip: https://twitter.com/voorweinigcovid. Hoop korte voorlichtingsfilmpjes hoe je jezelf en anderen effectief kunt beschermen tegen Covid, en welke situaties nu precies een hoog risico opleveren en welke niet.
« Laatst bewerkt op: 5-07-2021, 13:31:08 door Starlight »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1833 Gepost op: 5-07-2021, 23:25:52 »
Triest dat dit soort advies nog steeds nodig is . Want de meeste mensen weten dit echt wel, alleen zolang er op overheids niveau geen verplichting is ,of geen opvolging aan wordt gegeven, Zullen de mensen er uit zichzelf niet snel gehoor aan geven. ( waarom zou ik 2 weken in q gaan als het niet gecheckt wordt is geen onbekende uitspraak )

Het uiteindelijk slagen van de strijd tegen covid is van 2 zaken afhankelijk, 1 is het nastreven van een 100% vaccinatiegraad met een update mits het virus muteert.

En 2. Het besef bij mensen dat die maatregelen er niet zijn als soort straf maar als bescherming en hiervoor zal helaas echt gewerkt moet worden met sanctionering en opvolging van de maatregelen ook achter de voordeur . Ik zeg helaas omdat ik nog steeds hoop heb dat we een slimmer volk zijn en deze “politiestaat achtige zaken “ niet moeten willen, maar onder het motto van wie niet horen wil…..

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1834 Gepost op: 6-07-2021, 11:31:54 »
Deze week de eerste prik gekregen, Moderna. 2 dagen een pijnlijke rechterbovenarm gehad, waardoor ik de kopjes met links in het bovenkeukenkastje moest zetten. Dat is goed gegaan 😅 De 2de dag erg moe geweest.  Nu weer zenuwachtig voor de 2de prik, nieuwe bijwerkingen  geconstateerd  :-\\  Iemand hier met ervaring met Moderna?

Ik heb 7 juni de eerste Moderna-prik gekregen en had eigenlijk alleen last van de arm, inderdaad ook twee dagen. 12 juli de tweede, ben benieuwd of ik dan meer bijwerkingen heb.

En ik verbaas me nu vooral over de verbaasde reacties mbt de uitbraken na feestjes. "We hebben toch iedereen aan de poort gecheckt?"  ::ohno::
My fall will be for you

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1835 Gepost op: 6-07-2021, 11:42:27 »
En ik verbaas me nu vooral over de verbaasde reacties mbt de uitbraken na feestjes. "We hebben toch iedereen aan de poort gecheckt?"  ::ohno::
Ja echt dit he. Hoezo zijn ze hier zo verbaasd over? Er zijn 2 dingen die je toch echt wel zeker wist dat ze gingen gebeuren:
1. Er wordt gewoon niet/nauwelijks/zogenaamd gecontroleerd aan de deur (niet bij alle clubs uiteraard).
2. Mensen komen op een andere manier toch binnen als er wél wordt gecontroleerd.


Ik was vorig weekend in Breda, na een "veilig" vrijgezellenfeestje gingen wij om 10 uur naar huis, en het uitgaanscentrum van Breda was bomvol. Daar kon iedereen gewoon tussen lopen, getest of niet. Daarnaast zie ik ook gewoon vrijwel niemand zich meer aan de regels houden. Er worden weer 3 zoenen en knuffels uitgedeeld, handen geschud. En nu weer verbaasd zijn dat de besmettingen stijgen.
...if one only remembers to turn on the light.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1836 Gepost op: 6-07-2021, 11:59:46 »
Die 2 clowns (leugenaar Pinokkio Rutte en dorpsgek - dansen met Janssen Hugo) maken gewoon dezelfde fouten als vorige zomer en ze worden er niet op afgerekend of op gecorrigeerd. Hoeveel fouten in hun beleid mogen ze nog maken? Vrijheid en versoepelen prima, maar doe dat of met mate, of we er echt vanaf zijn. We zaten onder de 500 besmettingen... Zal me niet verbazen als we in het najaar wéér in een lockdown zitten, met alle (psychische) gevolgen van dien.
« Laatst bewerkt op: 6-07-2021, 12:01:33 door MollenvangR »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1837 Gepost op: 6-07-2021, 12:07:11 »
Allemaal maar weer petities tekenen ;D https://actie.degoedezaak.org/petitions/samenofniet

Ik denk niet dat de regering ooit gaat luisteren, want dit zijn geen fouten maar gewoon bewust beleid. Ze geloven nog steeds dat het niet erg is als jongeren het krijgen en dat het alleen maar bijdraagt aan de groepsimmuniteit. Maar onze stem laten horen tegen dit beleid blijft toch het enige wat we kunnen doen. Dat in ieder geval duidelijk is dat niet de hele bevolking dit acceptabel vindt.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1838 Gepost op: 6-07-2021, 12:39:29 »
Ik ben het niet eens dat dit enkel een fout is van de overheid , maar dit is net zo goed een fout van ons, de bevolking.  Een merendeel van ons doet alsof alles weer normaal is, incl knuffelen, handen geven etc. Alsof ze niet beseffen dat dit weer kan leiden tot een verstrenging van se maatregelen om dan weer te kunnen piepen en vloeken als we weer in lockdown moeten .

De fout van de overheid zit hem in het halve bak opvolgen van de adviezen who, rivm etc en dan daar geen middelen voor beschikbaar stellen ( mankracht, fysieke middelen en vooral geld ). Op die manier is het voor veel zaken niet mogelijk om op een correcte manier de maatregelen te handhaven en besluiten ze het dan maar niet te doen, fout van de kant van bv se horeca. Ik zou willen dat ze zouden besluiten als we niet op een veilige manier open kunnen, dan blijven we dicht, maar ja inkomstenderving etc, en waarom zou ik dicht blijven als mijn concollegas hun tent open gooien .

Maar ook de mensen die nu massaal gaan borrelen en ervan profiteren dat het weer mag , zorgen ervoor dat dit eerder wordt dat het weer even mag, want die vierde golf komt eraan door hun gedragingen . En de bereidheid om weer in lockdown te gaan zal er niet groter op worden , met weer demonstratie s zonder handhaving etc tot gevolg.

Sorry dat ik het zeg maar we zijn met zijn allen een dom volk. We weten het allemaal zo goed, maar vinden onze vrijheid en vooral onze antipathie tegen het hebben van restricties vele malen belangrijker dan de gezondheid van onszelf en onze medemens.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1839 Gepost op: 6-07-2021, 13:03:54 »
Moeten jullie ook zo lang wachten op jullie 2e shot Pfizer of Moderna?


Bijna 6 weken bij mij (Pfizer). Gewoon de max dus ::ohno:: Zag ergens dat ze voor Pfizer 3-4 weken adviseren.

Weet niet of ze dat meenemen in die studies van Pfizer is maar 64% effectief tegen de deltavariant. Ik dacht eerder gelezen te hebben dat het Pfizer-vaccin minder effectief is als er 6 weken tussen zit.

Ik vraag me daarnaast af of ze weer veel te hoge voorraden aanhouden. Is er in juli nog steeds sprake van extreme schaarste dat we de maximale termijnen moeten aanhouden?

Ik fietste gister langs de vaccinatielocatie en totaal niet druk daar. wtf!

Zitten ze hopelijk niet weer op een bootlading aan vaccins zonder ze snel genoeg weg te prikken.