Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 390397 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1740 Gepost op: 12-05-2021, 18:24:11 »
Zelftesten zijn niet bedoeld als toegangsbewijs. Wij krijgen ze binnenkort van werk en we mogen ze dan ook puur gebruiken als we geen klachten hebben, om eventuele Corona-uitbraken te voorkomen. We mogen ze ook alleen gebruiken voor werkdagen en dus niet voor uitjes o.i.d. (is ook logisch we krijgen ze van werk). Ik las wel iets dat Hugo de Jonge zei dat ze op termijn voor evenementen gebruikt zouden kunnen worden, maar dan ben ik idd ook wel heel benieuwd hoe dat gecontroleerd zou moeten worden.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1741 Gepost op: 13-05-2021, 09:21:30 »
Even wat bij moeten lezen, want zelf tijdje niet veel echt online geweest.

Ik snap echt dat een deel voor verplicht vaccineren is, maar ik vraag me nog steeds wel af of het echt zou werken om iedereen te vaccineren. Er zijn nu al tig mutaties die rond gaan. Mutaties waartegen de huidige vaccins al minder goed werken.
Dus dat wordt hetzelfde als de griepprik, elk jaar vaccineren en hopen dat er geen nieuwe mutatie komt en je alsnog ziek wordt?

En dan de groep die al Corona hebben gehad en wellicht nog antistoffen hebben of waar het Dna de indringer herkent? Hoe ga je dat dan aanpakken. Moeten die testbewijs antistoffen laten zien?

Niet beledigend of denigrerend naar Corona (zelf gehad) maar ik hoefde met met een flinke griep toch ook niet te bewijzen om ergens binnen te mogen. Mensen met hooikoorts die zich kapot hoesten en niezen hoefde toch ook geen bewijs te laten zien? Met andere ziektes heb je toch ook geen bewijs nodig van gezondheid?
En ja, als je naar een buiteland gaat waar diverse entingen voor nodig zijn is dat een keuze die je maakt om op vakantie te gaan daar waar beestjes zitten die je ziek kunnen maken.
Ik bedoel meer als ik hier naar de Veluwe wil en even naar de bios wil dat dan bewijs van gezondheid / vaccinatie zo raar aanvoelt.

Sowieso krijg je een deel wat zich vaccineert, een deel wat corona gehad heeft dus al een heel groot deel (hopelijk) waarbij het virus minder kan overspringen of wat kan aanrichten.

Maar goed, met vaccinatie ben je niet vrijgesteld van Corona. Ken helaas 2 mensen die volledig ingeënt nu op de ic liggen dus voor mij is dat vaccineren niet zo heilig makend als dat anderen voelen / denken / geloven.


Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1742 Gepost op: 15-05-2021, 15:22:39 »
Zo, de 5G-chip is geïnstalleerd. Over een paar weken volgt de bedrading (of was het nou andersom ???;D
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1743 Gepost op: 15-05-2021, 20:28:36 »
Het gaat draadloos. Heb je de gebruiksaanwijzing er niet bij gekregen?

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1744 Gepost op: 26-05-2021, 13:19:52 »
België stopt met Janssen-vaccin voor 41-minners na sterfgeval

België stopt voorlopig met het inenten van mensen van 40 jaar en jonger met het Janssen-vaccin. De reden is het overlijden van een vrouw in een Belgisch ziekenhuis, nadat ze in een ander land werd gevaccineerd met het vaccin van Johnson & Johnson, het moederbedrijf van het Leidse Janssen.

Dat heeft de Vlaamse minister van Volksgezondheid Wouter Beke bevestigd aan nieuwszender VRT. Details over het overlijden worden niet bekendgemaakt, maar volgens de minister is er wel degelijk een verband met het vaccin.

"Het gaat om een vrouw jonger dan 40 jaar, daarom hebben we nu advies gevraagd aan het Europees Geneesmiddelenagentschap om de zaak verder te onderzoeken", zegt Beke tegen VRT Nieuws. "Maar voor de brede bevolking hebben we beslist om het vaccin van Johnson & Johnson voorlopig niet meer toe te dienen aan mensen die 40 jaar of jonger zijn."


https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5233031/coronavirus-variant-who-crisis-pandemie-cultuursector-heropening

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1745 Gepost op: 26-05-2021, 15:49:36 »
Het was vaag, weinig gevallen met ernstige bijwerkingen voor 60 plus, maar nu is er duidelijkheid op lareb.nl Kijk maar bij update van bijwerkingen  ::oink::
 
...maar soms even niet :)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1746 Gepost op: 29-05-2021, 00:16:27 »
"feitelijk is dit het einde van de lockdown" aldus de heer Rutte.

Maar vaker dan 1 dag met 12 man in een klaslokaal zitten op HBO niveau is nog teveel gevraagd zeker.   ::hypocriet::

Nouja... Ik doe een filmopleiding, dan gaan we de overige dagen wel met de hele klas naar de bioscoop.  ::)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1747 Gepost op: 29-05-2021, 13:44:31 »
Of je richt je eigen kerk op. Dan mag je met 50 samenkomen in een ruimte...

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1748 Gepost op: 29-05-2021, 13:46:37 »
Nog steeds 30 toch?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1749 Gepost op: 29-05-2021, 15:14:18 »
Volgens mij gaat dat richting 50.....kan me vergissen.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1750 Gepost op: 29-05-2021, 19:32:13 »
Dus vorige week werd er nog gedaan alsof alle risicogroepen te weinig prikafspraken maakten, terwijl de waarheid was dat een heleboel brieven nog niet waren verstuurd. En een week later zijn ineens bijna alle risicogroepen al gevaccineerd en kan de boel wel open ::)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1751 Gepost op: 30-05-2021, 10:44:31 »
Volgens mij gaat dat richting 50.....kan me vergissen.

Religieuze bijeenkomsten staan inmiddels alweer op 50, net als begrafenissen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1752 Gepost op: 1-06-2021, 08:54:01 »
Leuk om online een vaccinatie-afspraak te maken... Na alle basisvragen vul ik mijn eigen postcode in (Hengelo, heeft een eigen vaccinatieplek), en waar wil men mij naartoe sturen? Enschede, Oldenzaal of Almelo... Gelukkig heeft Hengelo meerdere cijfercombinaties, maar nadat ik ook nog eens Markelo had gekregen kwam ik bij de vijfde poging op Hengelo uit... Geen idee hoe men dit berekent, maar waarom niet bij iedere postcode de optie van je eigen stad bieden, ook al zou die een paar dagen later zijn?
Maar goed, ik ben over 3 weken aan de beurt! (minus 2 dagen, ik mag tweemaal op zondag)

Overigens opvallend: zou ik voor de optie Oldenzaal hebben gekozen zou ik op dezelfde dag, maar een paar uur eerder dan mijn zus terecht kunnen daar... terwijl ik meerdere dagen na mijn zus mij pas zou hebben aangemeld...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1753 Gepost op: 1-06-2021, 08:56:10 »
...if one only remembers to turn on the light.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1754 Gepost op: 1-06-2021, 09:23:43 »
Maar dan zou je toch zeggen dat er voor heel Hengelo hetzelfde aanbod is?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1755 Gepost op: 1-06-2021, 15:12:06 »
Ik kreeg Wijchen of Veenendaal  ::rofl:: vanavond nog eens proberen

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1756 Gepost op: 1-06-2021, 17:03:18 »
Fantastisch nieuws: vanaf zaterdag mogen 60 plussers bellen voor een vaccinatieafspraak bij de ggd met Pfizer of Moderna  ::bravo::
...maar soms even niet :)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1757 Gepost op: 1-06-2021, 17:26:36 »
Ik kreeg Wijchen of Veenendaal  ::rofl:: vanavond nog eens proberen
Als online niet het gewenste resultaat geeft, kun je beter gaan bellen. Mijn ouders hebben in eerste instantie online een afspraak gemaakt, maar dat zou dan gescheiden van elkaar zijn (mijn vader twee dagen eerder dan mijn moeder), mijn vader heeft toen gebeld om de afspraken samen te voegen en dat is dus gelukt :)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1758 Gepost op: 1-06-2021, 17:42:44 »
Ken inderdaad mensen genoeg die 3 minuten van de vaccinatie plek afwonen, maar naar een compleet andere stad moeten.

Maar zag dat 1981 vandaag al aan de beurt was dus gaat rap ook.

Vrijdag blijkbaar weer persconferentie las ik ergens vanwege weer nieuwe versoepelingen? Gaat ineens wel heel snel

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1759 Gepost op: 1-06-2021, 18:13:13 »
Fantastisch nieuws: vanaf zaterdag mogen 60 plussers bellen voor een vaccinatieafspraak bij de ggd met Pfizer of Moderna  ::bravo::
wat goed, gig!  ::hug::

veel AZ-weigeraars in die groep, las ik. De vacinatiebaas van het RIVM die toen wegmoest soorteerde er al op voor dat dat het plan was. Had het zelf pas later deze zomer verwacht. Mooi dat je ws nog ruim voor juli aan de beurt bent voor je 1e prik ::ok::