Auteur Topic: Irritant  (gelezen 2358503 keer)

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Irritant
« Reactie #10380 Gepost op: 5-01-2011, 17:39:57 »
het kan trouwens ook dat ze de studentnummers door elkaar hebben gehaald, er waren namelijk wel een aantal nullen door absentie
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Irritant
« Reactie #10381 Gepost op: 5-01-2011, 17:42:30 »
kun je het niet telefonisch op per mail regelen?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Irritant
« Reactie #10382 Gepost op: 5-01-2011, 17:44:33 »
kun je het niet telefonisch op per mail regelen?
ik denk het wel, ga ook eerst morgen ochtend bellen
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Irritant
« Reactie #10383 Gepost op: 5-01-2011, 17:45:39 »
even rustig ademhalen
en het regent zonnestralen ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Irritant
« Reactie #10384 Gepost op: 5-01-2011, 17:47:12 »
even rustig ademhalen
en het regent zonnestralen ;)
hahaha thnx
laat ik maar zo zeggen dat zoiets mijn zus ook al eens is overkomen,
dat heeft toen ene half jaar gekloot als gevolg gehad
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #10385 Gepost op: 5-01-2011, 17:48:19 »
hahaha thnx
laat ik maar zo zeggen dat zoiets mijn zus ook al eens is overkomen,
dat heeft toen ene half jaar gekloot als gevolg gehad

Dat is klote, ik hoop dat t bij jou niet zo loopt...
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #10386 Gepost op: 5-01-2011, 19:12:41 »
ach jah, het hoort toch eigenlijk ook bij het werk?

het vegen van de oprit op eigen terrein van de bewoner hoort echt niet bij het werk.

Het is heel simpel, een brievenbus hoort bereikbaar te zijn.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #10387 Gepost op: 5-01-2011, 19:15:04 »
Was die brievenbus dan daadwerkelijk ONbereikbaar?  ;)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #10388 Gepost op: 5-01-2011, 19:21:28 »
ik denk het wel, ga ook eerst morgen ochtend bellen
heb ik eens gehad met een praktijk-verslag van scheikunde. Het was een meervoudige opgave, dus het daadwerkelijk uitvoeren van de proef, het beschrijven van wat er gebeurde (of moest gebeuren, ging gelukkig bij mij wel goed.....), en dit alles netjes op papier zetten, inclusief de gebruikte materialen, gewicht, en dergelijke.

Docent nam het mapje aan waarin alles zat, en raakt zijn tas kwijt, waarin ie de ingeleverde spullen had.


Konden we allemaal op een zaterdag terugkomen om de proef opnieuw te doen, maar er waren er die die dag gewoon niet konden. Resultaat: een nul, wegens niet op komen dagen, en een 8 als eindcijfer voor mijn centraal schriftelijk, in plaats van een 9.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #10389 Gepost op: 5-01-2011, 19:22:38 »
Was die brievenbus dan daadwerkelijk ONbereikbaar?  ;)
heb jij hem gezien? Je moest er een spiegelgladde trap voor passeren, ik bedoel: 8 spiegelgladde treden.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #10390 Gepost op: 5-01-2011, 19:27:18 »
heb jij hem gezien? Je moest er een spiegelgladde trap voor passeren, ik bedoel: 8 spiegelgladde treden.

Niet gezien.... maar zou je de persoon kunnen aanklagen? Is het een kwestie van "verplichting" of van"het was fijn geweest als"... Was de brievenbus wettelijk gezien.... ON-bereikbaar of bereikbaar?
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Irritant
« Reactie #10391 Gepost op: 5-01-2011, 19:31:29 »
heb ik eens gehad met een praktijk-verslag van scheikunde. Het was een meervoudige opgave, dus het daadwerkelijk uitvoeren van de proef, het beschrijven van wat er gebeurde (of moest gebeuren, ging gelukkig bij mij wel goed.....), en dit alles netjes op papier zetten, inclusief de gebruikte materialen, gewicht, en dergelijke.

Docent nam het mapje aan waarin alles zat, en raakt zijn tas kwijt, waarin ie de ingeleverde spullen had.


Konden we allemaal op een zaterdag terugkomen om de proef opnieuw te doen, maar er waren er die die dag gewoon niet konden. Resultaat: een nul, wegens niet op komen dagen, en een 8 als eindcijfer voor mijn centraal schriftelijk, in plaats van een 9.
ja, echt super irritant zijn dit soort dingen

ik heb net de studieadviseur gemaild met oa de vraag wat ik moet doen
het kan misschien ook dat de hele groep 2 deze fout heeft
want dit vak was over 2 helften verdeeld en ik zat in groep 2 die het vak in december hadden, groep 1 had in november
en in het mailtje dat ik kreeg stond als datum van het tentamen 10 november
ik had de toets pas 8 december

dus daar kan de fout ook in zitten
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #10392 Gepost op: 5-01-2011, 19:48:33 »
Niet gezien.... maar zou je de persoon kunnen aanklagen? Is het een kwestie van "verplichting" of van"het was fijn geweest als"... Was de brievenbus wettelijk gezien.... ON-bereikbaar of bereikbaar?
Wij volgen zoveel mogelijk de postwet. Maar we hebben daar nooit complete exemplaren van gezien, wat mij persoonlijk wel handig lijkt.

Wanneer ik zelf de schop ter hand had genomen, en de stukken ijs had wegehaald, had ik probleemloos die trapjes kunnen oplopen. Maar eigenlijk mogen we dat niet eens.

Enkele tientallen jaren geleden kwamen die groene brievenbussen, je kent ze vast wel: die waren bedoeld voor adressen, waarbij de voordeur meer dan 10 meter van de openbare weg ligt. Inclusief trappen of paadjes, e.d.).

Wat ik dus aangeef: mensen vinden het volstrekt vanzelfsprekend dat ze post krijgen, maar werken niet altijd mee om hun brievenbus bereikbaar te houden. Er worden ook vaker bijvoorbeeld fietsen aangetroffen, die een brievenbus compleet ''inbouwen'', waardoor je niet bij de brievenbus kwam. We mogen die fietsen vervolgens niet verwijderen, bewoners kunnen daar dan weer moeilijk over doen.

De PTT (zoals TNT toen nog heette) kon dit doen op grond van de postwet. Een niet bereikbarre brievenbus (lees: adres) ontving vervolgens geen post meer.

Inmiddels is er wel iets veranderd, en TNT bezorgt gewoon ook op dat sort adressen. Maar daarmee volgen ze zelf ook de postwet niet meer.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #10393 Gepost op: 5-01-2011, 19:51:10 »
Dat is wel balen ja. ::ohno:: ::niet-ok::

Er staat me bij dat ze van mij ooit wel eens een toets kwijtgemaakt hebben (aardrijkskunde geloof ik). Omdat iedereen een voldoende stond, kreeg iedereen een voldoende, (tenzij je 'm zelf wel wilde herkansen). Waarheid was dat ik 'm voor m'n gevoel helemaal verknald had, dus die voldoende wilde ik wel. ;D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #10394 Gepost op: 5-01-2011, 20:08:31 »
@Dwaastoo, ik heb vluchtig de actuele tekst van de Postwet 2009 doorgevlooid, maar daarin kom ik niets tegen over de voorwaarden waaraan een (post-)adres moet voldoen. Dus daar is niets over te zeggen.

Toch worden er bepaalde regels gehanteerd, en dan met name wat betreft de afmetingen.

Overigens heb ik vlak voor de kerst TNT bezig gezien met het vervoer van een paar merkwaardige attributen. In de kersttijd is het niet vreemd om met kerstbomen rond te lopen, maar om die dingen dan via TNT te bezorgen, vind ik toch wel een beetje raar.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #10395 Gepost op: 5-01-2011, 20:26:12 »
Mensen die hun werk niet goed doen

Ik krijg net een mailtje van die studie-administratie over een cijfer van immunologie, het vak dat ik de maand december heb gehad

Ik was laatst blij omdat ik voor het practicum gedeelte een 6,9 had en moest alleen het toets cijfer nog terugkrijgen

Krijg ik dus in dat mailtje te lezen dat ik een 0 heb voor het vak, dus onvoldoende. maar een 0 kan je alleen krijgen als je niet komt opdagen en de toets ging eigenlijk helemaal niet slecht

Ik dus helemaal stressen, hebben ze die toets kwijtgeraakt ofzo

Ik dus naar blackboard, daar hadden ze vandaag de cijferlijst ook opgezet
met elk cijfer dat je gehaald hebt voor het vak
en ja hoor, ik kijk bij mijn studentennummer, ik heb gewoon een 8,65 voor die toets gehaald,
 dus met mijn practicumcijfer gemiddeld een 7,8 dus een 8

Dus blijkbaar is desbetreffende persoon die de cijfers opgeeft bij de studie-adminstratie een "8." vergeten en moet ik morgen dus even naar mijn uni om deze rotfout te herstellen
want ja, ik wil geen 0 maar een 8, heb geen zin om door zo'n administratie fout een toets te moeten herkansen  ::niet-ok:: ::niet-ok::


Dat heb ik ook een keer gehad. Toen had ik een 8 online staan en kreeg ik een vier ofzo. Ook heel apart. Toen heeft de docent zelf heel veel moeite voor mij gedaan om het weer goed te krijgen. Wat wel weer komisch was, want die man had er totaal geen verstand van hoe dat technisch allemaal werkte.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #10396 Gepost op: 5-01-2011, 20:30:21 »
het kan trouwens ook dat ze de studentnummers door elkaar hebben gehaald, er waren namelijk wel een aantal nullen door absentie
En nu staat D*N te pochen met jouw goede punten in z'n handen. :)

Offline maud

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #10397 Gepost op: 5-01-2011, 20:58:14 »
een wasdroger die niet meer warm wordt  ::niet-ok:: :-\\
"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Irritant
« Reactie #10398 Gepost op: 5-01-2011, 21:35:10 »
En nu staat D*N te pochen met jouw goede punten in z'n handen. :)
dat zal niemand geloven
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Irritant
« Reactie #10399 Gepost op: 5-01-2011, 22:42:02 »
dat zal niemand geloven
kreeg vandaag nog een verslag van nederlands terug......
een 9.3 ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human