Auteur Topic: Irritant  (gelezen 2358564 keer)

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Irritant
« Reactie #16820 Gepost op: 13-03-2016, 21:03:22 »
ik weet niet wat ik irritanter vind.. wielrenners of motorrijders.. Beide groepen weggebruikers hebben redelijk asociale trekjes.. Ben ze vandaag alle twee weer tegengekomen. Waarom blijven motorrijders niet op de snelweg als ze graag hard rijden. En waarom gebruiken wielrenners geen wielerbaan om hun kilometers te vreten...
er was eens......

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Irritant
« Reactie #16821 Gepost op: 13-03-2016, 22:39:27 »
ik weet niet wat ik irritanter vind.. wielrenners of motorrijders.. Beide groepen weggebruikers hebben redelijk asociale trekjes.. Ben ze vandaag alle twee weer tegengekomen. Waarom blijven motorrijders niet op de snelweg als ze graag hard rijden. En waarom gebruiken wielrenners geen wielerbaan om hun kilometers te vreten...

Voor mij zijn (sommige) wielrenners irritanter, vooral wanneer ze in de waan verkeren dat ze deelnemen aan een of andere grote wedstrijd en denken dat ze daarbij alle voorrangsregels aan hun wielrenschoentjes mogen lappen.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Irritant
« Reactie #16822 Gepost op: 13-03-2016, 23:07:05 »
zo herkenbaar!
er was eens......

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Irritant
« Reactie #16823 Gepost op: 13-03-2016, 23:53:51 »
Hap jij of ik Swifty ?  ;D
You'll never walk alone

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #16824 Gepost op: 14-03-2016, 00:04:44 »
Ik heb besloten het wijselijk te laten gaan, ze weten niet dat de dijk van iedereen is denk ik ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Irritant
« Reactie #16825 Gepost op: 14-03-2016, 05:56:01 »
Iemand die het nodig vindt om om 05.45 uur te gaan timmeren ::niet-ok::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Irritant
« Reactie #16826 Gepost op: 14-03-2016, 11:04:35 »
Ik heb besloten het wijselijk te laten gaan, ze weten niet dat de dijk van iedereen is denk ik ;D

ik weet natuurlijk heel goed dat de dijk van iedereen is.. sterker nog, ik vind ook dat iedereen er van mag/moet genieten.. Met nadruk op genieten ;D
maar misschien is mijn beleving van genieten anders.. Een ding weet ik 100% zeker.. niet één van deze medegenieters heeft de grutto gezien of gehoord.. maar dat stond misschien ook niet op het lijstje. Dat kan natuurlijk.
er was eens......

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #16827 Gepost op: 14-03-2016, 13:16:51 »
kouwe tocht
...maar soms even niet :)

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #16828 Gepost op: 14-03-2016, 13:46:52 »
ik weet natuurlijk heel goed dat de dijk van iedereen is.. sterker nog, ik vind ook dat iedereen er van mag/moet genieten.. Met nadruk op genieten ;D
maar misschien is mijn beleving van genieten anders.. Een ding weet ik 100% zeker.. niet één van deze medegenieters heeft de grutto gezien of gehoord.. maar dat stond misschien ook niet op het lijstje. Dat kan natuurlijk.

Je kunt gewoon op meer manieren genieten. Als ik gewoon fiets geniet ik van de vogelgeluiden, de knoppen in de bomen, etc. Als ik sport dan geniet ik van het uitdagen van mezelf, van de prestatie die ik haal, van de voldoening die het sporten geeft. En als ik motorrij, dan geniet ik van de mooie bochten en het achtbaangevoel wat je krijgt als je heerlijk door die bochten rijdt. Daarbij besef ik wel bij alledrie de manieren dat anderen ook willen genieten van die dijk, en dus hou ik rekening met de overige weggebruikers. Helaas zitten bij alle groepen gebruikers mensen die vinden dat hun manier de juiste manier is, die 'dus' voorrang heeft. Zo jagen wielrenners in een groep voor een auto langs, terwijl die auto wellicht voorrang heeft. Steken voetgangers ineens over. Geven fietsers geen richting aan als ze linksaf willen slaan. Houden motorrijders geen rekening met het geluid dat ze maken. En verwachten Ruiters' dat iedereen stapvoets langs hun paarden rijdt.

On topic: irritant dat de autocorrectie Ruiters' perse met hoofdletter en apostrof wil schrijven  >:(
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Irritant
« Reactie #16829 Gepost op: 14-03-2016, 17:36:54 »
ja zo vind ik als voetganger auto's irritant en als fietser ook ::jaja::
maar ja als ik auto rijd ........
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Irritant
« Reactie #16830 Gepost op: 14-03-2016, 19:07:02 »
Vakantie die ineens toch weer sterk op losse poten staat >:(

..doordat een van de potentieele vakantiegangers misschien geen geld er voor gaat hebben..
..omdat hij een auto wil kopen..
..en een huis.



Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Irritant
« Reactie #16831 Gepost op: 14-03-2016, 19:09:25 »
De super mooie lucht die er net was.

Ik ben baal dat ik niet op Schiphol ben nu.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Irritant
« Reactie #16832 Gepost op: 14-03-2016, 19:54:58 »
Op Goede Vrijdag verplicht vrij zijn, maar niet weten of het uitzendbureau deze dag gaat uitbetalen omdat Goede Vrijdag in de uitzendkrachten-cao niet erkend wordt als feestdag.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Irritant
« Reactie #16833 Gepost op: 14-03-2016, 20:21:50 »
ja zo vind ik als voetganger auto's irritant en als fietser ook ::jaja::
maar ja als ik auto rijd ........

vind het vervelend om uit te leggen.. en het blijkt dat mn opmerking iets losmaakt (kennelijk is het herkenbaar), maar we hebben het hier over een dijkje waar 2 auto's elkaar al nauwelijks kunnen passeren.. Zo smal is het. Verder is het bochtig, onoverzichtelijk, een route waar een aantal campings aan liggen, waar een natuurgebied aan grenst. Een route waar je deze tijd van het jaar enkele recreatiefietsers tegenkomt, weinig autoverkeer is en dat blijkt een vrijbrief voor gas intrappen en gaan met die banaan. Dan is het niet vreemd dat fietsers zich daar aan ergeren. Het is een landweggetje, geen racecircuit. Je mag er 60km rijden.. maar minder mag ook. En dat besef is bij een groot aantal ver te zoeken.
Mensen met overstekende paarden die hun hand niet uitsteken zijn absoluut vervelend, maar daar gaat het hier niet over..
er was eens......

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #16834 Gepost op: 14-03-2016, 20:43:22 »
vind het vervelend om uit te leggen.. en het blijkt dat mn opmerking iets losmaakt (kennelijk is het herkenbaar), maar we hebben het hier over een dijkje waar 2 auto's elkaar al nauwelijks kunnen passeren.. Zo smal is het. Verder is het bochtig, onoverzichtelijk, een route waar een aantal campings aan liggen, waar een natuurgebied aan grenst. Een route waar je deze tijd van het jaar enkele recreatiefietsers tegenkomt, weinig autoverkeer is en dat blijkt een vrijbrief voor gas intrappen en gaan met die banaan. Dan is het niet vreemd dat fietsers zich daar aan ergeren. Het is een landweggetje, geen racecircuit. Je mag er 60km rijden.. maar minder mag ook. En dat besef is bij een groot aantal ver te zoeken.
Mensen met overstekende paarden die hun hand niet uitsteken zijn absoluut vervelend, maar daar gaat het hier niet over..


Ik snap toch wel wat je bedoelt Stormpie. Je hebt gezellige toermotorclubs, die rustig rijden en je hebt scheurmonsters die alleen maar genieten van hard met veel herrie. Die laatste groep verpest het dan gauw voor de eerste groep.

Ik rijd zelf weleens mee (achterop) met zo'n gezellige toerclub en ook door dorpjes en door mooie gebieden en daar kan ik heel erg van genieten. Maar ik kan me ook voorstellen dat niet iedereen zit te wachten op zo'n grote groep motorrijders. Vooral niet als je langs zo'n populaire route woont. Vooral die eerste mooie zonnige dagen is het dan raak. En ook zo'n motorclub wordt weleens gestoord van wielrenners die menen dat ze niet aan de kant hoeven.

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #16835 Gepost op: 14-03-2016, 21:41:52 »
Een bar die pas om 22u opengaat ::)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Irritant
« Reactie #16836 Gepost op: 14-03-2016, 22:21:05 »
je wordt oud Swifty ;D

----

Stormpie, ik snap je wel hoor ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Irritant
« Reactie #16837 Gepost op: 14-03-2016, 22:26:54 »
Jandino is zelfs op de Belg
You'll never walk alone

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Irritant
« Reactie #16838 Gepost op: 15-03-2016, 11:50:35 »
brandalarmen in je kamer en in andere plekken in het huis die voor geen enkele reden om 2:00 's nachts gezamenlijk afgaan

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #16839 Gepost op: 15-03-2016, 13:07:21 »
Een random aanbod van werk via het uitzendbureau als je in Afrika zit.. Of je vanmiddag om 12 uur op gesprek kan komen in Gouda.. Zucht
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!