Auteur Topic: Irritant  (gelezen 2358597 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #8240 Gepost op: 4-01-2009, 10:40:59 »
volgende keer muis via de trap laten gaan...... ::trots::

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #8241 Gepost op: 4-01-2009, 13:05:17 »
Twee weken lang vakantie hebben en elke dag om zes uur wakker zijn en dan op je laatste dag pas om 10 uur je bed uit komen rollen omdat je dan ineens wel kunt uitslapen ::niet-ok:: >:(
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #8242 Gepost op: 4-01-2009, 13:29:35 »
Twee weken lang vakantie hebben en elke dag om zes uur wakker zijn en dan op je laatste dag pas om 10 uur je bed uit komen rollen omdat je dan ineens wel kunt uitslapen ::niet-ok:: >:(

 ;D heel herkenbaar  ::jaja::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Irritant
« Reactie #8243 Gepost op: 4-01-2009, 13:51:18 »
het is niet irritant in dat ik hen irritant vind, maar mn hersens zijn irritant, want die halen kabouter en bakkertje door elkaar door de avatar ::)


maar gelukig is paracetamol online ::ok::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #8244 Gepost op: 4-01-2009, 15:38:19 »
Windows live messenger, dat voortdurend vastloopt.

Als ik het direct na het opstarten van de computer wil gebruiken, dan is er geen probleem. Zit ik op internet, dan loopt het programma acuut vast. Iemand enig idee?

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Irritant
« Reactie #8245 Gepost op: 4-01-2009, 16:03:15 »
Als ik het direct na het opstarten van de computer wil gebruiken, dan is er geen probleem. Zit ik op internet, dan loopt het programma acuut vast. Iemand enig idee?

grotere laptop :P
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #8246 Gepost op: 4-01-2009, 16:10:53 »
grotere laptop :P
Het is juist de laptop die geen problemen geeft, het is mijn gewone computer die dat heeft. Ik heb pas het interne geheugen verviervoudigd, maar het is nog altijd ''maar'' 2 Gigabyte.

Het gekke is dat is op mijn laptopje tegelijk kan msn-nen, forummen, en een applicatie draaien, terwijl de grote het daarbij laat afweten.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #8247 Gepost op: 4-01-2009, 19:02:49 »
Windows live messenger, dat voortdurend vastloopt.

Als ik het direct na het opstarten van de computer wil gebruiken, dan is er geen probleem. Zit ik op internet, dan loopt het programma acuut vast. Iemand enig idee?

Wij hebben daar gisteren continue last van gehad...vandaag was alles weer normaal dus er is nog hoop ;)
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #8248 Gepost op: 4-01-2009, 19:12:23 »
Ik wil er gewoon vanaf, lijkt me een ''corrupt'' script of iets dergelijks. Met het geheugen heeft het denk ik niets te maken, want een laptop met een geheugen van een kwart daarvan zou daar helemaal last van moeten hebben.

Wie weet, hebben de techneuten hier op de site enig idee wat het kan zijn.

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Irritant
« Reactie #8249 Gepost op: 4-01-2009, 22:11:54 »
Om iets te kunnen zeggen graag de volgende gegevens:
Systeem:
Processor (type en snelheid), Geheugen
Windows versie
MSN versie
Internetverbinding

Dan kan ik je misschien een beetje helpen
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #8250 Gepost op: 4-01-2009, 22:23:16 »
bij voorbaat al dank, ik zit momenteel even op mijn laptop, morgen zet ik de gegevens hier neer. weet ze niet allemaal uit mijn hoofd.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #8251 Gepost op: 5-01-2009, 10:50:02 »
@Firesphere: hier is de informatie waar je om vraagt:

-Windows Live Messenger, versie 2008 (build *.5.1302.10180

Windows XP Home Edition Versie 2002 Servicepack 3

Amd ATHLON xp 2400 2. Ghz 1,96 Gb intern geheugen

Verbinding voor internet is ADSL.


Meer heb je niet nodig?


Zoals gezegd: lijkt me vreemd dat het aan het interne geheugen ligt. Misschien gaat Firefox daar anders mee om, maar op mijn laptop is het interne geheugen 512 Mb. En daar kan ik alles tegelijk mee doen (dwz. applicaties, msn en forummen).

Zodra ik msn (live messenger, beter gezegd) in combinatie met een van de andere toepassingen gebruik, gaat het mis, terwijl het programma wel goed draait als ik het apart gebruik.  Als het is opgestart, en ik ga tussendoor nar het forum, dat gaat wel, maar vervolgens lukt het afsluiten niet meer.

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Irritant
« Reactie #8252 Gepost op: 5-01-2009, 10:56:42 »
Weet je toevallig wanneer je je servicepack3 hebt geinstalleerd, en wanneer de Live Messenger?

Ik vermoed dat er iets is met de Windows Firewall namelijk. Ik zou zeggen verwijder windows live messenger helemaal, haal CCleaner (gratis, ff google gebruiken ;) ) en maak daarmee je hele pc en vooral je register schoon (naar mijn mening is het programma zeer intuitief).
Herstart en herinstalleer de messenger.

In theorie zou dat moeten werken.
Het enige andere wat ik kan bedenken is dat 1 van je geheugenmodules defecten heeft, maar dat zou eigenlijk een blauw scherm moeten opleveren of zelfs een volledige weigering van het systeem.
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline maud

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #8253 Gepost op: 5-01-2009, 10:59:03 »
een uitvallende kerstboom naar buiten brengen  :-\\ ::zwaai::
"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #8254 Gepost op: 5-01-2009, 11:31:53 »
Weet je toevallig wanneer je je servicepack3 hebt geinstalleerd, en wanneer de Live Messenger?

Ik vermoed dat er iets is met de Windows Firewall namelijk. Ik zou zeggen verwijder windows live messenger helemaal, haal CCleaner (gratis, ff google gebruiken ;) ) en maak daarmee je hele pc en vooral je register schoon (naar mijn mening is het programma zeer intuitief).
Herstart en herinstalleer de messenger.

In theorie zou dat moeten werken.
Het enige andere wat ik kan bedenken is dat 1 van je geheugenmodules defecten heeft, maar dat zou eigenlijk een blauw scherm moeten opleveren of zelfs een volledige weigering van het systeem.
Dat zal ik aan mijn broer moeten vragen, want ik had eerst een iets moderner systeem dat terziele is gegaan, en heb nu de oude computer van mijn broer overgenomen.

Die werkt in principe goed, daar niet van, alleen live messenger loopt te klieren.

Service Pack 3 is een klus van een paar uur, als ik het me goed herinner, kan dat?  Als dat zo is, dan zal ik dat vanavond moeten gaan doen.


Iig alvast bedankt voor de hulp.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #8255 Gepost op: 5-01-2009, 12:24:52 »
Heel voorzichtig optimistisch: mijn broer gaf aan dat er geen firewall van windows zelf actief is, dus daar kan het probleem niet in hebben gezeten, ik heb wat register-opruimwerkzaamheden gedaan, en nu LIJKT het probleem vooralsnog weg te zijn.


Intern geheugen: zou toch ook met andere dingen problemen moeten geven, he? Je gaf al zelf aan dat het dat waarschijnlijk niet was.

Ik ben benieuwd hoe het programma dadelijk reageert. Bij het herinstalleren gaf het systeem aan dat ik 3 sms-berichten a 1,50 zou krijgen, maar dat het dus wel gratis was. Alleen zag ik dus bijtijds dat dit voor een extra toevoeging was, die ik niet nodig heb.

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Irritant
« Reactie #8256 Gepost op: 5-01-2009, 18:51:56 »
klinkt echt als een system/program error...

De opruiming en herinstallatie zou dat dan toch echt moeten oplossen.

Zo niet, probeer eens je nieuwe reepjes er uit te halen, kijken wat er dan gebeurd, aangezien er dan iets hardwarematigs, vooral verwerkings-technisch iets mis gaat
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #8257 Gepost op: 5-01-2009, 19:19:58 »
Het probleem is vooralsnog uit de wereld. Ik kan nu rustig msn-nen en forummen tegelijk. Ik denk dat de opruim-actie in combinatie met het verwijderen/herinstalleren de boel heeft opgelost.

Offline maud

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #8258 Gepost op: 5-01-2009, 20:45:33 »
ik word verkouden  ::niet-ok::
"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #8259 Gepost op: 6-01-2009, 00:04:57 »
ik word verkouden  ::niet-ok::
En net nu de smiley's hier hun sjaaltjes hebben uitgetrokken........ ;D