Auteur Topic: Ik voel me nu....  (gelezen 2607004 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23920 Gepost op: 26-10-2021, 15:09:48 »
Mijn advies zou zijn bij griep/covid verschijnselen eerst zelftest als deze negatief is geen probleem, even afwachten en uitzieken .
Is zelftest positief tich even afspraak maken bij ggd.
Het is niet alleen voor jezelf maar ook voor de medemens.

Verder beterschap gewenst  ::hug::

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23921 Gepost op: 26-10-2021, 15:46:53 »
Dank. Zelftest heb ik.niet in huis, had ik blijkbaar meteen moeten aanvragen die gratis dingen, want nu kan dat niet meer. En ik heb de uitzending van Radar (dacht ik) nog in gedachten, dat zo'n test eigenlijk weinig zin heeft, want onbetrouwbaar. Of is dat achterhaald?
Ik blijf maar in thuisisolatie (klinkt heftig, maar ik heb er niet veel moeite mee).
...maar soms even niet :)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23922 Gepost op: 26-10-2021, 17:04:04 »
Een zelftest is redelijk betrouwbaar, maar wel iets minder dan de PCR. Vandaar dat bij klachten wordt aanbevolen om je bij de GGD te laten testen, en een zelftest voornamelijk bedoeld is om asymptomatische gevallen eruit te halen.

Daarnaast geeft het natuurlijk een beter beeld van het totaal aantal besmettingen als iedereen met klachten zich bij de GGD laat testen, en is het voor jezelf handig mocht je Long Covid krijgen. Zonder officiële test is het vaak een stuk lastiger om erkenning te krijgen van je klachten en toegang te krijgen tot een eventuele behandeling.

Je kunt trouwens ook gewoon zelftesten bestellen bij bijv. de Kruidvat en de Etos :) Maar ze hadden inderdaad wel beter aan kunnen geven dat er een einddatum zat op het bestellen van de gratis testen, ik vond het ook niet zo duidelijk en was toen nog maar net op tijd.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23923 Gepost op: 26-10-2021, 18:38:57 »
O, Starlight, bedankt,long covid , daar had ik niet aan gedacht. Heb ik gisteren net een ah-bestelling afgerond, had ik daar een test kunnen bestellen misschien( Etos).
...maar soms even niet :)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23924 Gepost op: 26-10-2021, 19:30:02 »
Zelf testen moet je niet doen als je klachten hebt, daar zijn ze niet voor bedoeld. Bij klachten altijd naar de GGD. De zelftesten zijn wel aardig goed betrouwbaar maar zijn bedoeld voor de zekerheid, als je naar een bijeenkomst met veel mensen moet en je zeker wilt zijn dat je niemand besmet, ook al heb je zelf geen klachten.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23925 Gepost op: 26-10-2021, 19:58:46 »
Zelf testen moet je niet doen als je klachten hebt, daar zijn ze niet voor bedoeld. Bij klachten altijd naar de GGD. De zelftesten zijn wel aardig goed betrouwbaar maar zijn bedoeld voor de zekerheid, als je naar een bijeenkomst met veel mensen moet en je zeker wilt zijn dat je niemand besmet, ook al heb je zelf geen klachten.
Dat zei ik toch ook? Alleen in een situatie waarin iemand niet naar de teststraat kan komen (en dat geldt voor veel mensen!) is een zelftest nog altijd beter dan niets, zeker als je verder toch nergens heen gaat en dus per definitie niemand besmet. Als je dan positief test, helpt het mogelijk wel om een thuistest te regelen. Als ze dat nou gewoon allang beter geregeld hadden, had niemand voor deze optie hoeven kiezen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23926 Gepost op: 26-10-2021, 21:53:14 »
Mijn ouder hebben nu beide covid. Eerst mn moeder na klachten positieve zelftest, en daarna een positieve pcr test bij de ggd. Na een paar dagen mn pa ook verschijnselen (eerdere pcr test paar dagen eerdee was negatief). Die heeft ook n thuistest gedaan en die bleek wel positief te zijn (was obv de klachten ook geen verrassing). Wel even de dokter gebeld. Hij hoefde niet meer naar de ggd. Was wel duidelijk dat ze beide covid hadden en die ggd test was in dit geval dan meer voor de statistieken geweest.

Gaat overigens alweer wat beter met ze. Lijkt erop dat door de vaccinaties het 'blijft' bij een hele flinke verkoudheid en zware hoofdpijn
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23927 Gepost op: 26-10-2021, 22:58:49 »
Dat zei ik toch ook? Alleen in een situatie waarin iemand niet naar de teststraat kan komen (en dat geldt voor veel mensen!) is een zelftest nog altijd beter dan niets, zeker als je verder toch nergens heen gaat en dus per definitie niemand besmet. Als je dan positief test, helpt het mogelijk wel om een thuistest te regelen. Als ze dat nou gewoon allang beter geregeld hadden, had niemand voor deze optie hoeven kiezen.

Het was een aaanvulling op jouw bericht


Wat rot Elise. Fijn dat de klachten mild lijken, hoop dat ze snel opknappen
Keep calm and eat chocolates!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23928 Gepost op: 26-10-2021, 23:51:20 »
Wat naar Elise. Gelukkig dat de klachten ‘mild’ zijn. Hopelijk blijft dat zo.  ::hug::

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23929 Gepost op: 27-10-2021, 09:04:42 »
Dankjewel :).

Ze waren beide echt goed ziek hoor voor 3 dagen ofzo. Dus 'mild' was t niet. Maar gelukkig niet de horrorverhalen die je wel eens hoort. Geen benauwdheid ofzo (en daar maakte ik me bij mn vader wel n beetje zorgen over omdat hij toch niet helemaal de jongste meer is en wel een beetje astmatisch is).
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23930 Gepost op: 27-10-2021, 09:14:49 »
Daarom had ik het al tussen aanhalingstekens gezet. Maar het was wel echt heftig dus? Ik hoor dat toch vaak bij mensen die gevaccineerd Corona krijgen.  :-\\  Fijn dat het nu weer beter met ze gaat.
« Laatst bewerkt op: 27-10-2021, 09:16:36 door Loezel »

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23931 Gepost op: 27-10-2021, 12:16:33 »
Daarom had ik het al tussen aanhalingstekens gezet. Maar het was wel echt heftig dus? Ik hoor dat toch vaak bij mensen die gevaccineerd Corona krijgen.  :-\\  Fijn dat het nu weer beter met ze gaat.

Mn moeder zei dat ze zich tijden niet zo slecht heeft gevoeld. Voelde als een hele flinke griep. Echt wel even een paar dagen in bed. En dat dus volledig gevaccineerd.

Maargoed hoe het zich uit verschilt dus echt per persoon. Zijn ook mensen met amper symptomen.

Voordeel is dat ze nu wel de beste immuniteit hebben. Dus de kans dat ze het nog een keer krijgen is nu echt wel een stuk minder.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23932 Gepost op: 27-10-2021, 22:29:21 »
Mijn ouder hebben nu beide covid. Eerst mn moeder na klachten positieve zelftest, en daarna een positieve pcr test bij de ggd. Na een paar dagen mn pa ook verschijnselen (eerdere pcr test paar dagen eerdee was negatief). Die heeft ook n thuistest gedaan en die bleek wel positief te zijn (was obv de klachten ook geen verrassing). Wel even de dokter gebeld. Hij hoefde niet meer naar de ggd. Was wel duidelijk dat ze beide covid hadden en die ggd test was in dit geval dan meer voor de statistieken geweest.

Gaat overigens alweer wat beter met ze. Lijkt erop dat door de vaccinaties het 'blijft' bij een hele flinke verkoudheid en zware hoofdpijn
brrr
Wens ze veel beterschap namens mij ::hug::

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23933 Gepost op: 28-10-2021, 13:07:16 »
brrr
Wens ze veel beterschap namens mij ::hug::

Lief dankje :) zal ik doen!
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23934 Gepost op: 29-10-2021, 20:16:15 »
Beterschap voor je ouders Elise.
Overigens kreeg ik de benauwdheid pas na ruim een week ziek zijn.  ::vergroot::
Hopelijk herstellen ze snel :)

OT
Begonnen aan project keuken. Maandag komt als het goed is deel 2 binnen en dan kijken wanneer zwager tijd heeft en een planning maken.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23935 Gepost op: 29-10-2021, 21:46:05 »
Elise, beterschap gewenst voor je ouders.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23936 Gepost op: 1-11-2021, 23:01:21 »
Heel verdrietig

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23937 Gepost op: 1-11-2021, 23:07:51 »

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23938 Gepost op: 1-11-2021, 23:23:54 »
...weer een stuk beter dan afgelopen weekend.
Wit is ook een kleur!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23939 Gepost op: 2-11-2021, 11:30:19 »