Auteur Topic: Irritant  (gelezen 7502127 keer)

Offline KingLennart

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Irritant
« Reactie #19580 Gepost op: 23-12-2025, 11:21:09 »
Mensen die IN een Albert Heijn gaan graaien in de prullenbakken om statiegeld te zoeken...  ::ohno::

Heb er ruzie om gehad. Er zijn buiten daklozen die MOETEN vechten/graaien om in leven te kunnen blijven. Had gelukkig een oplettende AH-chef achter mij staan: de twee mannen in kwestie zijn de winkel uitgezet...

::rofl:: ::rofl::

Offline Tristan

• Forumlid
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #19581 Gepost op: 25-12-2025, 14:26:33 »
Mensen die IN een Albert Heijn gaan graaien in de prullenbakken om statiegeld te zoeken...  ::ohno::
Dat is gewoon dom. Die flessen in de prullenbak zijn al door iemand geprobeerd in te leveren bij de embalage, dus ze nog een keer in de machine proberen te doen is zinloos ::rofl::

Ook irritant (om maar even ontopic te blijven) is het als een klant zakken vol met blikjes en flesjes inlevert. Gisteren was er een klant voor mij, die gelukkig bijna klaar was, die in totaal meer dan 200 (!) flessen en blikjes inleverde ::ohno::. Waarom wordt er niet gewoon een maximum ingesteld, dus maximaal 30 producten per klant (een krat met 24 bierflesjes wordt dan gezien als één product)?
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #19582 Gepost op: 25-12-2025, 14:31:49 »
Ja die staat bij mij ook heel hoog in de irritatie-top-10  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #19583 Gepost op: 5-01-2026, 22:23:04 »
Automobilisten die hun auto niet sneeuwvrij maken. ::niet-ok::

Offline Tristan

• Forumlid
« Reactie #19584 Gepost op: 7-03-2026, 08:59:29 »
Nu al gestoken zijn door een mug

Online Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #19585 Gepost op: 3-04-2026, 14:20:44 »
Ik had gisteren een grote doos met oud papier aan de weg gezet. Blijkt dat mensen er daarna flessen en blikjes in hebben gestopt en hebben ze dus het oud papier niet meegenomen.
2 weken wachten en glaswerk om op te ruimen.  >:(
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
« Reactie #19586 Gepost op: 13-04-2026, 18:01:21 »
Defecte spoorbrug, had net zo'n zin in repetitie vandaag maar gaat hem niet worden zo  :(
I will follow my inner gold

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #19587 Gepost op: 13-04-2026, 22:36:24 »
Snotneuzen van 10-12/13 jaar op fatbikes die als rijdende projectielen maling hebben aan elke verkeersregel die er maar bestaat en je dan een grote mond geven als je ze aanspreekt. Tot 2 keer toe bijna aangereden vandaag.  :-\\ Wanneer gaan we in Nederland nu eens die dingen verbieden voor die leeftijd en pas laten besturen vanaf 16 jaar, en een rijbewijs ervoor invoeren en een helmplicht? Want zag er ook 2 op volle vaart door rood rijden en bijna onder een auto komen...
« Laatst bewerkt op: 13-04-2026, 22:42:46 door MollenvangR »
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #19588 Gepost op: 24-04-2026, 10:46:15 »
De PostNL-app, die niet meer doet waar die voor is uitgevonden.

Ik gebruikte die al jaren, en de app heeft ook een functie.

Nu is ook op deze app de wet op de privacy losgelaten. Beter gezegd: je ziet hooguit dát je post krijgt, maar niet meer welke post dat is.

De reden: huisgenoten mogen op grond van die wet niet meer weten welke post je gaat krijgen.

Ik besloot PostNL te bellen, en ze bevestigden de nieuwe richtlijn. Vervolgens vroeg ik: dus als mijn huisgenoot de post fysiek in handen krijgt, moet die die laten liggen?

Daar komt het dus inderdaad op neer.

Ik wilde het laten terugdraaien, ik heb geen huisgenoot. Maar dat laatste blijkt niet te kunnen.

Wat is die app dan nog waard, vraag ik me af?

Online Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #19589 Gepost op: 24-04-2026, 15:31:42 »
Volgens de app zie je nog steeds alle post waar je naam op staat, dus als je geen huisgenoot hebt hoort dat geen verschil te maken (behalve bij dingen als reclamepost waar je naam niet op staat) ;)

Maar het zou dan wel handig zijn als je meerdere namen kan opgeven, zoals zowel je getrouwde naam als je meisjesnaam, of de naam van je partner of kinderen ofzo. Het verschilt bij mij nogal op welke naam dingen staan, ik heb dat niet overal veranderd. Dus dan mag ik nu maar de helft van m'n eigen post zien en die van HDD ook ineens niet meer, dat is wel een beetje raar ::rofl::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #19590 Gepost op: 24-04-2026, 16:26:58 »
Ik zie dus helemaal niets meer.

Afgemeld, weer aangemeld. App verwijderd en weer ingesteld.

Als het echt om de privacywet gaat, vind ik dat ze juist mijn privacy schenden door voor mij te bepalen dat ik post op naam niet meer te zien krijg. Zoals aangegeven, ik wil die wel zien en ook zelf kunnen bepalen hoe ik de app gebruik.

Los daarvan bepalen ze ook dat ze bij mijn afwezigheid poststukken die niet in de brievenbus passen, bij mijn buren mogen afgeven. Dat heeft niets met de app te maken, maar ook dat is een schending van de privacy. Ik had, toen dat eenmaal kon, gekozen voor de dichtstbijzijnde pakjesautomaat.

Offline Tristan

• Forumlid
« Reactie #19591 Gepost op: 24-04-2026, 18:02:43 »
Dan is de toegevoegde waarde van die app inderdaad volledig verdwenen. Ik woon 2 hoog en alle brievenbussen in het complex bevinden zich op de begane grond, dus ik wil wel weten wát voor post ik krijg: als het iets is waar ik op zit te wachten, dan weet ik dat ik de brievenbus wat vaker ga legen, als het geadresseerde reclame is, weet ik dat ik niet per se naar mijn brievenbus hoef.

Online Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #19592 Gepost op: 25-04-2026, 12:01:31 »
Ik zie dus helemaal niets meer.
En je bent wel ingelogd bij je account en je naam staat daar goed ingevuld? Misschien werkt het systeem dan nog niet helemaal goed.

Maar wel een beetje raar zo. Dit is eigenlijk alleen nuttig voor studentenhuizen, maar de meerderheid van Nederland woont gewoon samen in een huis met mensen die best mogen zien van wie ze post krijgen (en daarnaast: als het op de mat ligt zien ze het ook gewoon). Bij de doorstuurservice kun je wel meerdere achternamen opgeven waarvan ze alle post moeten doorsturen naar je nieuwe adres, als ze dat nou hier ook zouden doen zou het al een stuk minder irritant zijn.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #19593 Gepost op: 25-04-2026, 17:26:31 »
Ik heb alles uitgeprobeerd: afgemeld en me weer aangemeld. In mijn account staan de correcte gegevens. Dus dat is het niet.

Toegegeven, het is een luxeprobleem: maar exact zoals Tristan aangeeft: als de app aangeeft dat er een op naam gesteld reclameblaadje in aantocht is, of een persoonlijke brief, dat maakt best wel verschil.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #19594 Gepost op: 9-05-2026, 14:59:26 »
Bij aankomst in New York de rits van mijn jas kapot trekken. Gelukkig 2 dagen later een goede vervangende jas gevonden bij de Primark van Rosedale.
Ich bin ein Bärliner!