Auteur Topic: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?  (gelezen 405282 keer)

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1860 Gepost op: 20-11-2020, 14:16:05 »
"Citation", een Nigeriaanse drama-film op Netflix. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal, en door de lengte (bijna 2.5 uur) wellicht niet een film voor 'even tussendoor'. Maar, wel een aanrader als je van wat serieuzere films houdt!
Talk less, smile more

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1861 Gepost op: 11-02-2021, 13:21:51 »
Brasserie Valentijn. Best een leuke voor een valentijnsfilm op rtl8 en niet mierzoet.
...maar soms even niet :)

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1862 Gepost op: 11-02-2021, 21:48:18 »
News of the World: Western en Disney combinatie zou ik het willen noemen. Vond het zeker geen verkeerde film ::ok::

Under his eye

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1863 Gepost op: 21-02-2021, 15:38:56 »
Ik vind Titanic nog steeds een leuk filmpje. Vooral die scene dat ze de ijsberg spotten en het schip nog bij proberen te sturen.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1864 Gepost op: 28-02-2021, 11:32:17 »
Kubo and the Two Strings. Erg mooi gemaakte animatie. ::bravo::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1865 Gepost op: 19-03-2021, 00:08:54 »
Op netflix Annie gekeken , die uit 2014.  Leuke liedjes en verwijzingen naar het origineel.
...maar soms even niet :)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1866 Gepost op: 27-04-2021, 22:51:34 »
De beentjes van Sint Hildegard, zojuist op tv. Geweldig ::bravo::
Heerlijk herkenbaar, mooie sfeerbeelden en goeie combi van humor en tragiek. Onmeunig toffe film!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1867 Gepost op: 27-04-2021, 22:58:41 »
Ik heb hem ook net gezien! Leuke film inderdaad :D Zou hem eigenlijk met m'n vader in de bioscoop gaan kijken voor z'n verjaardag, maar voor we dat konden doen was het ineens maart 2020 :-\\ Dus nu maar samen met m'n ouders op de bank gekeken ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1868 Gepost op: 28-04-2021, 07:19:53 »
Ik had hem net op tijd gezien vorig jaar, de laatste keer dat ik in de bios was

De beentjes van St Hildegard


Ik vond het een heerlijke film. Een lach en een traan. Mooi in het Twents (met ondertiteling gelukkig), mooie beelden van de omgeving daar, net traag genoeg om niet te vervelen.

Gisteren weer gekeken en weer een traan gelaten. Mooie film, en heerlijke taal.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1869 Gepost op: 28-04-2021, 18:54:12 »
De Beentjes........

Dubbel gelegen om de tot in het absurde uitgewerkte bemoeizucht van Gedda.


Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1870 Gepost op: 2-05-2021, 15:14:45 »
Nomadland. Ik snap niet waarom deze film de oscar voor beste film heeft gewonnen, want ik vond hem slaapverwekkend ::gaap:: en oersaai  ::niet-ok::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1871 Gepost op: 14-07-2021, 14:58:54 »
Ik ben vandaag naar 'The Mauritanian' geweest. Ik ben er nog steeds een beetje van slag van.  :\'( Ik heb ook echt zo hard zitten janken tijdens de film. Ik zit een beetje te twijfelen wat ik zal schrijven, omdat sommige dingen misschien spoilers zijn. Aan de andere kant is het wel waargebeurd allemaal en zijn sommige dingen al bekend. Het gaat over iemand die al 8 jaar vastzit in Guantanomo Bay, als hij eindelijk een proces krijgt. Dan komt er van alles boven tafel over wat er allemaal gebeurt in Guantonomo Bay. Nou ja, niet meteen, want zelfs de aanklager krijgt niet alle informatie, want die is geheim.  ::)

In elk geval weet ik nu weer waarom ik rechten ben gaan studeren en weet ik ook weer zeker dat staatsrecht de mooiste vorm van recht is.  ::jaja::

Hij was trouwens wel heftig. Ik had niet echt verwacht dat ze al die martelingen ook zouden laten zien. Ik dacht dat het meer over het proces zou gaan.

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1872 Gepost op: 25-07-2021, 22:08:05 »
Zojuist Mi Vida op tv gekeken, een tragikomedie met Loes Luca in de hoofdrol en Andalusië als locatie. Wat wil je nog meer, topfilm ::bravo::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1873 Gepost op: 1-08-2021, 18:30:07 »
Ik had vandaag geen zin in de olympics en buiten was het regen en nog meer regen.
Dus maar weer eens aan mijn guilty pleasures toegegeven.  Luisteren naar Billie eilish en het kijken van Nederlandstalige films met enige marginaliteit en vaak veel nodeloos geweld.

Vandaag werd het pippa.   Een film over een vrouw die baalt van haar getrouwde leven en van haar man afwil, maar dan ook echt definitief . 
Het was echt mijn stijl van filmen, vaak dat de hoofdpersoon direct tegen het publiek praat, terwijl de scène is bevroren.  Droge humor, erg cliché karakters , maar dan op een goede, hele goede manier.

Prima film, maar wel als je houdt van zichzelf niet te serieus nemende films. Niet als je gaat voor diepgang, great effects en Hollywood productions.

Voor de fans van bowling balls, vet hard, she good fighter .
« Laatst bewerkt op: 1-08-2021, 18:37:23 door Tarbozan »

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1874 Gepost op: 14-09-2021, 20:12:40 »
Vandaag twee mooie maar heftige films gezien. Ik wilde naar films die niet draaien in Utrecht, dus maar twee achter elkaar geplakt.

De eerste is The Father, waar je als het ware in het hoofd zit van een oude demente man. Echt heel indrukwekkend. En ook echt geweldige acteurs (Olivia Colman en Anthony Hopkins o.a.).

De tweede was 'De veroordeling', over nepnieuws avant la lettre, met betrekking tot de Deventer moordzaak. Eigenlijk zie je wel parallellen met de situatie nu tijdens de Corona crisis (doen de makers niet hoor, boek is puur gebaseerd op het boek van Bas de Haan). Maar je ziet heel duidelijk dat onderzoeksjournalisten heel goed alles moeten checken en dubbelchecken en daardoor ook soms pas later met informatie kunnen komen en dat anderen feitenvrij de meest grote onzin op internet en (minder serieuze) media kunnen verkondigen. Waardoor in dit geval gewoon iemands leven compleet kapot wordt gemaakt. Ook echt super heftig, vooral ook omdat het echt gebeurt is allemaal.  :-\\

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1875 Gepost op: 15-09-2021, 19:49:51 »
Hmm loezel , lijken me interessante films , maar noem je nu echt internet serieuze media ? Lol.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1876 Gepost op: 15-09-2021, 23:12:52 »
Nee, juist niet. Misschien stond het er niet duidelijk. Het ging hier over onderzoeksjournalistiek versus internet en de ‘wereld draait door’ etc. Dus internet bedoelde ik juist als niet serieus. Hier werd juist de meest grote onzin feitenvrij op internet gegooid, waarmee dus iemands leven is verwoest.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1877 Gepost op: 8-10-2021, 22:56:06 »
On the basis of sex


De film greep me erg aan, ik was behoorlijk emotioneel. De oneerlijkheid over hoe vrouwen nog maar een halve eeuw geleden behandeld werden, de betutteling, de neerbuigendheid. En de strijdbaarheid van deze vrouw en haar dochter. Tranen over mijn wangen, terwijl het een behoorlijk trage en niet heel erg sentimentele film was.

Ik denk dat de emoties ook kwamen omdat ik nog beter begreep waarom mijn moeder juist mij pushte om door te leren, mijn capaciteiten te benutten, fulltime te werken, etc. Zij mocht dat niet in de jaren 50.

Zojuist weer gezien, op tv. En weer emotioneel. Zo verschrikkelijk dat zij, Ruth Bader Ginsburg, overleed tijdens Trumps regeerperiode, waardoor hij haar plaats kon invullen met een conservatieve rechter.
Keep calm and eat chocolates!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1878 Gepost op: 16-12-2021, 17:55:29 »
Tick tick boom op netflix. Goeie nieuwe musical!  ::bravo::
...maar soms even niet :)

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1879 Gepost op: 16-12-2021, 19:35:23 »
Knives Out, wat een TOPFILM ::love::