Auteur Topic: Ik heb/ben vandaag voor het eerst..  (gelezen 648107 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Ik heb/ben vandaag voor het eerst..
« Reactie #3560 Gepost op: 6-05-2022, 10:03:04 »
Afgelopen woensdag voor het eerst bij een 4 mei herdenking geweest live. Vanuit mijn werk mochten we een krans leggen. Dus hebben we twee Oekraïense vluchtelingen en twee statushouders uit ander oorlogsgebied gedaan. Vond het best bijzonder.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Ik heb/ben vandaag voor het eerst..
« Reactie #3561 Gepost op: 17-05-2022, 21:00:05 »
...gepadeld ::zweet::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Ik heb/ben vandaag voor het eerst..
« Reactie #3562 Gepost op: 20-06-2022, 22:29:50 »
Een teek gehad
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Ik heb/ben vandaag voor het eerst..
« Reactie #3563 Gepost op: 21-06-2022, 08:38:15 »
...een 'irriterende'  ;D uitleg gelezen. Nu moet ik het alleen in de toekomst juist gaan gebruiken.
Ich bin ein Bärliner!

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ik heb/ben vandaag voor het eerst..
« Reactie #3564 Gepost op: 23-06-2022, 10:15:21 »
En plein public boos geworden en geroepen op iemand die ik niet ken.

Het verhaal:
Ik stond aan de kassa, waar nog Covid-schermen staan tussen beide kassa's, dus een nauwe doorgang en nog een hoop koopwaar prul stond voor de kassa. Ik kon daardoor en met mijn winkelkar voor mij niet aan een van die balkjes die je tussen jouw aankopen en die van de vorige/volgende legt ("stokskes" genoemd waar ik woon) en degene voor mij had achter zijn aankoop ook niks gelegd. Hij had enkel een ananas gekocht. Dus ik begin een meter achter die ananas mijn spullen op de band te leggen. Die begint plots door te schuiven, want de klant vóór de man met ananas was klaar. Dat werkt natuurlijk met zo'n oog die de band laat stoppen als er iets voor komt te staan. Maar die ananas rolt gewoon voorbij dat oog, waardoor de band niet stopt en de cola die ik al op de band gelegd had ook gewoon door schoof en tegen de ananas botste. Vervolgens begint de kassamevrouw te scannen, ze pakt de ananas en als ze de cola pakt, zeggen zowel ik als de ananas-meneer 'Oh nee dat hoort er niet bij.' maar te laat en het is gescant. De kassamevrouw pakt een "stokske" en zwaait ermee naar mij en roept "Daar moet een stokske tussen liggen hè!!!"
Geen idee waarom, ik had vast mijn dagje niet ofzo, maar ik werd me een partij nijdig om die reactie, terwijl ik er niks aan kon doen omdat ik niet eens aan die effing stokskes kon. Dus ik ben ook beginnen roepen... aan de kassa... in de Delhaize...  in mijn dialect... "Ja da kunde ook tegen dieje voor mij roepen he!" terwijl ik mijn spullen allemaal achteruit begin te rukken op die band.
Zij: "Jamaar nu moettekik da hier van die rèkening aftrekken!"
Ik: "Ik kan hier ook alles op den band laten liggen en het aftrappen, dan hebde nog meer werk!"
Toen zei ze niets meer, maar ik was nog te nijdig van het onterecht afgeblaft worden, dat toen er achter mij een klant aan schoof, ik een stokske pakte en het achter mijn spullen op de band letterlijk gooide en gilde "Zo! Stokske ertussen!!" Nadien zag ik dat die klant vervolgens maar in een andere rij was gaan aanschuiven.  ;D :-[

Oh mijn god, allemaal heel erg marginaal achteraf gezien, maar ik was te nijdig en laat me niet zomaar (meer) afzeiken voor iets waar ik niks aan kan doen.
Het stomste is dat je dan vervolgens wel nog leuk het hele kassaproces moet doen van "Dat is dan X euro" "Mag ik met de kaart betalen alsjeblieft?" "Ja hoor, ga je gang, spaar je zegeltjes?" "Nee, danku." "Wil je het bonnetje?" "Ja mag wel, dankje."



En nu eigenlijk een vraagje, ontzettend off-topic enzo. Maar wat doen jullie? Wiens verantwoordelijkheid is de scheiding tussen de aankopen? Leg jij een stokske voor én achter je aankopen? Of enkel voor en is het aan de persoon achter je om er ook eentje voor te leggen etc? Of achter en is het aan iedereen om het er steeds achter te leggen? Of nooit :)
Ik was eens benieuwd.  ::hypocriet::

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik heb/ben vandaag voor het eerst..
« Reactie #3565 Gepost op: 23-06-2022, 10:23:16 »
En nu eigenlijk een vraagje, ontzettend off-topic enzo. Maar wat doen jullie? Wiens verantwoordelijkheid is de scheiding tussen de aankopen? Leg jij een stokske voor én achter je aankopen? Of enkel voor en is het aan de persoon achter je om er ook eentje voor te leggen etc? Of achter en is het aan iedereen om het er steeds achter te leggen? Of nooit :)
Ik was eens benieuwd.  ::hypocriet::
Oh dit vind ik wel een interessante! Het ligt er bij mij aan of er een rij achter me staat. Is er iemand aan het wachten, dan leg ik het balkje neer om duidelijk te maken dat ik klaar ben en de volgende kan beginnen met erop leggen. Mocht er op dat moment nog niemand achter mij in de rij staan, dan doe ik het niet. Dus ik ben het met je eens dat de persoon voor je gewoon een stokske achter de ananas had moeten/kunnen leggen!

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Talk less, smile more

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ik heb/ben vandaag voor het eerst..
« Reactie #3566 Gepost op: 23-06-2022, 10:46:06 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ja die waren gesloten, anders had ik daar ook gestaan.  ;D

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Ik heb/ben vandaag voor het eerst..
« Reactie #3567 Gepost op: 23-06-2022, 12:22:01 »
Ik vind dat iedereen het balkje achter zich moet neerleggen. Dat betekent imho dat de volgende zijn spullen mag neerleggen en jij klaar bent met neerleggen ::rofl::

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik heb/ben vandaag voor het eerst..
« Reactie #3568 Gepost op: 23-06-2022, 12:36:07 »
Ja, ik vind het ook logisch dat je het balkje achter je moet leggen, in ieder geval als er iemand achter je staat of zodra er iemand achter je komt staan. En in een situatie dat de balkjes op zijn of dat je er niet bij kan is het volgens mij ook wel gebruikelijk om er gewoon een flinke ruimte tussen te laten en dan een balkje te plaatsen zodra dat wel kan. Dus ik snap wel dat zo'n opmerking van de kassamevrouw dan even helemaal verkeerd valt.

Nog een voordeel van je boodschappen laten bezorgen, heb je ook geen last meer van dit soort dingen! ;D (en hiervoor was ik ook altijd een groot fan van de zelfscan)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: Ik heb/ben vandaag voor het eerst..
« Reactie #3569 Gepost op: 23-06-2022, 12:56:58 »
Het is inmiddels een paar dagen geleden maar ik heb voor het eerst sushi gegeten. Man, ik heb echt iets gemist in m'n leven  ::bravo::
Er is geen Mol meer...

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Ik heb/ben vandaag voor het eerst..
« Reactie #3570 Gepost op: 23-06-2022, 13:16:01 »
Nog een voordeel van je boodschappen laten bezorgen, heb je ook geen last meer van dit soort dingen! ;D
Ik leg altijd zo'n balkje op het hoofd van de bezorger hoor  ??? En in de winkel ga ik zelf altijd op de lopende band zitten, dan is duidelijk wanneer ik niet meer aan de beurt ben.

(en in normale situaties leg ik dat ding ALTIJD neer).
« Laatst bewerkt op: 23-06-2022, 13:18:32 door MollenvangR »

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ik heb/ben vandaag voor het eerst..
« Reactie #3571 Gepost op: 23-06-2022, 13:54:01 »
Voor of achter je aankopen?  ::hypocriet:: #dtv

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Ik heb/ben vandaag voor het eerst..
« Reactie #3572 Gepost op: 23-06-2022, 14:02:16 »
Het is inmiddels een paar dagen geleden maar ik heb voor het eerst sushi gegeten. Man, ik heb echt iets gemist in m'n leven  ::bravo::

Haha lekker Frenkie ::rofl::

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ik heb/ben vandaag voor het eerst..
« Reactie #3573 Gepost op: 23-06-2022, 19:11:16 »
Nooit te oud om te leren Frank! Ik heb nog nooit sushi gegeten, omdat ik weet dat ik het niet eens binnen ga krijgen.  ::kots::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Ik heb/ben vandaag voor het eerst..
« Reactie #3574 Gepost op: 23-06-2022, 20:14:56 »
Nooit te oud om te leren Frank! Ik heb nog nooit sushi gegeten, omdat ik weet dat ik het niet eens binnen ga krijgen.  ::kots::

Hetzelfde. Ik haat vis ::rofl::.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ik heb/ben vandaag voor het eerst..
« Reactie #3575 Gepost op: 23-06-2022, 20:32:31 »
er zijn genoeg sushi zonder vis...
Wit is ook een kleur!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Ik heb/ben vandaag voor het eerst..
« Reactie #3576 Gepost op: 23-06-2022, 20:52:11 »
er zijn genoeg sushi zonder vis...

Ik ben vegetarisch ::rofl::.

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ik heb/ben vandaag voor het eerst..
« Reactie #3577 Gepost op: 23-06-2022, 22:14:30 »
Ja gewoon zeewier met rijst heb je ook en tempura. Maar dan zijn er nog wel leukere dingen te bedenken.

Online PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: Ik heb/ben vandaag voor het eerst..
« Reactie #3578 Gepost op: 24-06-2022, 00:17:02 »
ik kom niet zo vaak in de supermarkt, maar als ik aan de band sta en er ligt nog geen stokske van de persoon voor me en die is duidelijk klaar, dan leg ik hem zelf neer en leg ik mijn eigen spullen neer netjes met een stokje erachter. Als ik er niet bij kan kijk ik de cassiere altijd even heel intimiderend aan met mijn puppy-oogjes en die begrijpt de hint dan meestal wel en schuift de stokjes even door  ::hypocriet::
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik heb/ben vandaag voor het eerst..
« Reactie #3579 Gepost op: 29-06-2022, 15:49:47 »
En plein public boos geworden en geroepen op iemand die ik niet ken.

Het verhaal:
Ik stond aan de kassa, waar nog Covid-schermen staan tussen beide kassa's, dus een nauwe doorgang en nog een hoop koopwaar prul stond voor de kassa. Ik kon daardoor en met mijn winkelkar voor mij niet aan een van die balkjes die je tussen jouw aankopen en die van de vorige/volgende legt ("stokskes" genoemd waar ik woon) en degene voor mij had achter zijn aankoop ook niks gelegd. Hij had enkel een ananas gekocht. Dus ik begin een meter achter die ananas mijn spullen op de band te leggen. Die begint plots door te schuiven, want de klant vóór de man met ananas was klaar. Dat werkt natuurlijk met zo'n oog die de band laat stoppen als er iets voor komt te staan. Maar die ananas rolt gewoon voorbij dat oog, waardoor de band niet stopt en de cola die ik al op de band gelegd had ook gewoon door schoof en tegen de ananas botste. Vervolgens begint de kassamevrouw te scannen, ze pakt de ananas en als ze de cola pakt, zeggen zowel ik als de ananas-meneer 'Oh nee dat hoort er niet bij.' maar te laat en het is gescant. De kassamevrouw pakt een "stokske" en zwaait ermee naar mij en roept "Daar moet een stokske tussen liggen hè!!!"
Geen idee waarom, ik had vast mijn dagje niet ofzo, maar ik werd me een partij nijdig om die reactie, terwijl ik er niks aan kon doen omdat ik niet eens aan die effing stokskes kon. Dus ik ben ook beginnen roepen... aan de kassa... in de Delhaize...  in mijn dialect... "Ja da kunde ook tegen dieje voor mij roepen he!" terwijl ik mijn spullen allemaal achteruit begin te rukken op die band.
Zij: "Jamaar nu moettekik da hier van die rèkening aftrekken!"
Ik: "Ik kan hier ook alles op den band laten liggen en het aftrappen, dan hebde nog meer werk!"
Toen zei ze niets meer, maar ik was nog te nijdig van het onterecht afgeblaft worden, dat toen er achter mij een klant aan schoof, ik een stokske pakte en het achter mijn spullen op de band letterlijk gooide en gilde "Zo! Stokske ertussen!!" Nadien zag ik dat die klant vervolgens maar in een andere rij was gaan aanschuiven.  ;D :-[

Oh mijn god, allemaal heel erg marginaal achteraf gezien, maar ik was te nijdig en laat me niet zomaar (meer) afzeiken voor iets waar ik niks aan kan doen.
Het stomste is dat je dan vervolgens wel nog leuk het hele kassaproces moet doen van "Dat is dan X euro" "Mag ik met de kaart betalen alsjeblieft?" "Ja hoor, ga je gang, spaar je zegeltjes?" "Nee, danku." "Wil je het bonnetje?" "Ja mag wel, dankje."



En nu eigenlijk een vraagje, ontzettend off-topic enzo. Maar wat doen jullie? Wiens verantwoordelijkheid is de scheiding tussen de aankopen? Leg jij een stokske voor én achter je aankopen? Of enkel voor en is het aan de persoon achter je om er ook eentje voor te leggen etc? Of achter en is het aan iedereen om het er steeds achter te leggen? Of nooit :)
Ik was eens benieuwd.  ::hypocriet::
Het zou een grappige sketch kunnen zijn  ::rofl::

Ook irritant is dat degene achter je al begint met boodschappen op de band leggen, terwijl jij nog bezig bent.

Vorige week, in de vakantie, voor het eerst op een inductiekookplaat gekookt. Poei, dat was wennen .
...maar soms even niet :)