Auteur Topic: Reality Song Contest-editie 20  (gelezen 270410 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1480 Gepost op: 16-07-2020, 23:02:10 »
Andorra zit ook best op schema ::jaja:: voor mijn voorspelling zouden ze nog iets moeten zakken maar dat hoeft natuurlijk niet :P
2024: wie is de Mol?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1481 Gepost op: 16-07-2020, 23:08:56 »
De weg naar de onderste regionen is ingezet

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1482 Gepost op: 16-07-2020, 23:22:06 »
De enige reden dat ik mezelf niet bij 36-40 heb gezet is omdat er daar al 5 stonden   :P

Serieus, ik vind mijn liedje echt niet super slecht, maar er zijn hier verschillende soorten muzieksmaken en na het behoren van alle liedjes wist ik dat dit maar bij weinig mogelijk top 10 materiaal ging zijn. En dan eindig je gewoon onderaan, ook onder liedjes die niet zo goed zijn of niks met muziek te maken hebben (naar mijn mening dan hè ;)). Daar wordt altijd wel op gestemd.

De vorige keer maakte ik in de tweede helft nog een sprongetje ,gaat nu echt niet gebeuren. Zou leuk zijn om nog een keer ergens punten te krijgen. ::jaja::

Ik vind jouw lied ook echt niet slecht. Alle muziek is valide, punt. Er gaat zoveel tijd zitten in het mixen, producen en opnemen van een lied. Egypte mag dan wel laatste zijn in mijn top 39, maar ik vind alsnog dat het nummer een artistieke waarde heeft.

De enige reden waarom jouw lied zo laag stond in mijn top 39, is omdat de mixing soms niet helemaal vlekkeloos ging. Ik jureer meer op techniek, originaliteit & internationale waarde versus klinkt het leuk in de oren alleen voor mij. Iedereen jureert op een andere manier, en die respecteer ik dan ook. Maar please denk niet dat jouw nummer slecht is als het amper punten krijgt, want dat is het niet.
We houden nog steeds van je hoor Daisy. Ik apprecieer de wilskracht die je toont. Iedereen heeft een lied uitgekozen, omdat hij/zij/hen het leuk vind klinken. Sommige kiezen een lied om zoveel mogelijk punten te krijgen en sommige kiezen een lied om de artiest meer onder het publiek te krijgen. Beide zijn okay om te doen.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1483 Gepost op: 16-07-2020, 23:26:26 »
Ik sta nog hoger dan voorspelt, de vraag is alleen nog voor hoelang ::rofl::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1484 Gepost op: 17-07-2020, 00:23:16 »
Je wilt niet weten hoe vaak ik al nét geen punten heb gekregen  ::rofl::
Goh... zo herkenbaar...  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 17-07-2020, 00:31:55 door KingLennart »

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1485 Gepost op: 17-07-2020, 00:30:03 »
Ik kijk echt puur en alleen naar de liedjes zelf. Niet naar de weergaven, wel/geen videoclip, ooit al meegedaan aan het echte songfestival, etc.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1486 Gepost op: 17-07-2020, 01:10:59 »
Iedereen heeft een lied uitgekozen, omdat hij/zij/hen het leuk vind klinken. Sommige kiezen een lied om zoveel mogelijk punten te krijgen en sommige kiezen een lied om de artiest meer onder het publiek te krijgen. Beide zijn okay om te doen.
Echt iedereen?  ::regenboog::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1487 Gepost op: 17-07-2020, 01:13:26 »
Ha, ik wíst dat GiG Armenië veel punten zou geven ::rofl::

Heb 't nummer ook vrij vaak nog in m'n hoofd :)
[/quot

😃

O, ik stuur nogal eens slaapverwekkende l i edjes in volgens sommigen,  maar als ik dit keer dat clmmentaar krijg is het eindelijk terecht  :D  Ik zag bij dit liedje de plaatsingsdatum en die is hetzelfde als de geboortedatum van mijn kleinkind. Dit was dus een teken dat ik dit liedje moest nemen   ;D 
...maar soms even niet :)

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1488 Gepost op: 17-07-2020, 02:00:34 »
(kom je lichtelijk aangeschoten thuis van het eindjaarfeest met je collega-leerkrachten... blijk je eerder dan gedacht je punten te moeten geven voor het Songfestival  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::)

Goeiemorgen allemaal, hierbij ga ik de punten geven namens de Kroatische jury!
Normaal zou ik voor alle deelnemers commentaren geven, ik beperk mij voor deze keer echter tot de landen die in de punten zijn gekomen. De reden? Gewoon... druk. Als startend leerkracht is dit jaar echt killing geweest, vooral met de Corona-stress. Rapporten net pas meegegeven... ik beloof volgende keer mijn tijd beter in te delen  ::tandpastasmiley::

Goed, daar gaan we!

1 punt
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

2 punten
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

3 punten
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

4 punten
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

5 punten
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

6 punten
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

7 punten
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

8 punten
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

10 punten
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En dan de 12 punten. Daar wil ik eerst nog iets over zeggen.
Bij het uitkiezen van de liedjes vroeg een andere deelnemer of iemand 1 of 2 kon noemen, zodat hij daarop zijn keuze kon bepalen. Ik noemde razendsnel 2 en hij had zijn keuze gemaakt.
Ik heb nog nooit zo hard gelachen toen een paar dagen terug bleek dat dit het nummer was waaraan ik 12 punten zou geven... ofwel de punten gaan naarrrrrrr……..
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Zo, dit waren mijn punten. Mag ik iemand anders verzoeken de tussenstand bij te werken?

Tot slot nog dit. Even iets heel anders.
Mijn nummer was mijn tweede keuze. Ik wilde echt iets Engelstalig, maar dat was lastig. Tot ik mijn eerste keuze tegenkwam. Een nummer van Annie Bosko. een Amerikaanse met een (in mijn ogen) overduidelijke binding met Kroatië. Maar regels zijn regels en deze binding was voor de jury niet genoeg... het zij zo.

Het nummer heet "Fighter" en heeft alles te maken met de helden die zijn opgestaan in de recente Corona-tijd. Voor mij zeer emotioneel omdat ik door de Corona een zeer goede vriend heb verloren. Ik wilde jullie mijn eerste keuze niet onthouden...


Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1489 Gepost op: 17-07-2020, 02:22:38 »
Geweldig dit!  ::rofl:: ::rofl::  Ik had trouwens niet zien aankomen dat jij Kroatië was!

Bedankt, KingLennart!  ::bravo::  Ik zal de tussenstand even updaten  ;)

Het nummer heet "Fighter" en heeft alles te maken met de helden die zijn opgestaan in de recente Corona-tijd. Voor mij zeer emotioneel omdat ik door de Corona een zeer goede vriend heb verloren. Ik wilde jullie mijn eerste keuze niet onthouden...

Dit is oprecht een geweldig en pakkend nummer. Net zoals jij Time Is Ours in je playlist plaatste, heb ik nu hetzelfde gedaan met dit nummer! (EDIT: zojuist heb ik het liedje voor de tweede keer geluisterd en deze keer heb ik ook de videoclip volledig bekeken en ik werd er zelf, net zoals jij, even emotioneel van en zat letterlijk met tranen in mijn ogen te kijken en te luisteren!) Ik gaf jou 8 punten en dit nummer had zeker ook 8 (of meer) punten kunnen krijgen!  ::bravo::

Spoiler: De Tussenstand (26/40) (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler: Wie is wie? (klik om te tonen/verbergen)

Libië is aan de beurt!
« Laatst bewerkt op: 17-07-2020, 02:51:45 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1490 Gepost op: 17-07-2020, 07:29:52 »
Bedankt voor de punten!

Ondertussen heb ik blijkbaar slechts 1 van de eerste 10 landen punten gegeven...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1491 Gepost op: 17-07-2020, 07:36:04 »
Echt iedereen?  ::regenboog::
Nee  ::schaam::

Ik kreeg geen lied gevonden dat ik leuk vond, maar je moet wat. Verbazend genoeg zit ik niet in de bottom 5.

En zo heel erg verschillen de smaken hier nu ook weer niet, want toen ik voor het eerst de eerste 5 seconden van Estland hoorde dacht ik al "OK here we go, mannen met gitaren, we kennen de winnaar." Niet dat ik het slecht vind hoor, maar dit forum is allergisch voor andere muziekinstrumenten.  ;D

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1492 Gepost op: 17-07-2020, 08:26:44 »
Toen ik dit nummer hoorde wist ik dat het een goede positie neer zou kunnen zetten. En ik heb ook niet lang getwijfeld, want het leek me leuk na een paar tegenvallende edities. Andere nummers in de landstaal konden er niet tegenop.

Overigens denk ik niet dat ik win. Misschien zijn alle punten die ik krijg nu wel gegeven. Het kan ook dat ik niet win door 12 punten aan Rusland te geven.  :P

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1493 Gepost op: 17-07-2020, 08:46:18 »
Nee  ::schaam::

Ik kreeg geen lied gevonden dat ik leuk vond, maar je moet wat. Verbazend genoeg zit ik niet in de bottom 5.

Haha daarom zei ik het ook, ik kon mij ook niet in beide statements vinden namelijk ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1494 Gepost op: 17-07-2020, 08:46:45 »
Ik vind jouw lied ook echt niet slecht. Alle muziek is valide, punt. Er gaat zoveel tijd zitten in het mixen, producen en opnemen van een lied. Egypte mag dan wel laatste zijn in mijn top 39, maar ik vind alsnog dat het nummer een artistieke waarde heeft.

Welk land denk je dat ik heb?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1495 Gepost op: 17-07-2020, 09:22:53 »



Goedenavond Europa en bedankt, Oslo, voor een prachtig festival! Het is wel duidelijk dat we dit festival niet gaan winnen en we snappen heel goed dat jullie toch niet naar Tripoli zouden willen afreizen. We hebben hier in de kapotgeschoten hoofdstad immers net een lang en wreed beleg achter de rug: de schade is enorm en we zouden jullie veiligheid helaas niet kunnen garanderen. Maar we zijn heel blij dat best veel van jullie toch wel waardering kunnen opbrengen voor onze eerste deelname aan dit festival: we horen dat sommige andere landen het ook lastig vonden een goede act te sturen, maar we garanderen jullie dat het in ons door oorlog verscheurde land écht buitencategorie moeilijk was überhaupt een muzikant te vinden. We zijn dan ook buitengewoon trots op onze talentvolle Bahjat en hopen dat het hier ooit weer veilig genoeg zal worden om een mooie tournee voor hem te organiseren.
We willen de landen bedanken die onze inzending punten hebben gegeven: Griekenland, Algerije, Azerbeidzjan, Luxemburg, Turkije, Roemenië, Hongarije, Letland en Estland!  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: We kunnen al op voorhand met spijt zeggen dat we slechts 1 van jullie er punten voor gaan teruggeven, maar dat zijn er meteen een heleboel... ::sorry::

Dan zijn hier onze punten!

1 punt gaat naar...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

2 punten gaan naar...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

3 punten gaan naar...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

4 punten gaan naar...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

5 punten gaan naar...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

6 punten gaan naar...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

7 punten gaan naar...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En dan is het nu tijd voor de top drie!
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

10 punten gaan naar...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En tot slot... 12 punten, twelve points, douze points voor...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 17-07-2020, 14:29:51 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1496 Gepost op: 17-07-2020, 09:23:54 »
Dat betekent geen punten voor de andere landen. Ons commentaar (op de volgorde waarin ze zijn langsgekomen op het festival, niet van goed naar slecht ofzo):
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1497 Gepost op: 17-07-2020, 09:24:36 »

Spoiler: De Tussenstand (27/40) (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler: Wie is wie? (klik om te tonen/verbergen)

Nu is Litouwen aan de beurt!
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1498 Gepost op: 17-07-2020, 09:26:03 »
KingLennart  ::bravo::

En zo heel erg verschillen de smaken hier nu ook weer niet, want toen ik voor het eerst de eerste 5 seconden van Estland hoorde dacht ik al "OK here we go, mannen met gitaren, we kennen de winnaar." Niet dat ik het slecht vind hoor, maar dit forum is allergisch voor andere muziekinstrumenten.  ;D
Dit  ::jaja::  :-\\
Frankje Lapi

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1499 Gepost op: 17-07-2020, 09:46:53 »
De top 4 is wel een beetje los zo te zien... De rest heeft een verrekijker nodig om ze nog te kunnen zien

Of zou er toch nog iemand uit het achtervolgende groepje dichterbij komen?

Enkele voorlopige statistieken (top5)

landen waarop het vaakst gestemd is:

1. Estland 14x
2. Marokko 13x
3. Bosnië 11x
3. Jordanië 11x
3. Letland 11x
3. Litouwen 11x

landen die per stembeurt de meeste punten kregen (afgerond op 1 decimaal):

1. Rusland 8.8
2. Letland 8.2
3. Andorra 8.0
4. België 7.6
5. Azerbaijan 7.5
5. Wit Rusland 7.5

Wit is ook een kleur!