Auteur Topic: Reality Song Contest Sofia- spring 2020  (gelezen 490843 keer)

Offline HappyDutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #300 Gepost op: 4-04-2020, 10:44:33 »
Ik twijfel eigenlijk al een week lang tussen 2 liedjes van dezelfde artiest...
Doe normaal, dan ben je al mol genoeg

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #301 Gepost op: 4-04-2020, 11:15:04 »
@Pac zoals je leest zijn er zat mensen die nog geen keuze hebben gemaakt, de deadlines krapper maken lijkt me niet heel wenselijk dus ;)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Online Convans

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #302 Gepost op: 4-04-2020, 11:18:13 »
@Pac zoals je leest zijn er zat mensen die nog geen keuze hebben gemaakt, de deadlines krapper maken lijkt me niet heel wenselijk dus ;)

Ik snap het idee wel. Veel mensen zitten thuis en dan duurt de tijd wat langer en lijkt 3 weken erg lang  ::)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #303 Gepost op: 4-04-2020, 11:20:04 »
Deadline van inschrijven mag van mij wel korter. Daar hebben we vaak langer de tijd voor dan voor het kiezen van een liedje...
Frankje Lapi

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #304 Gepost op: 4-04-2020, 11:25:16 »
@Pac zoals je leest zijn er zat mensen die nog geen keuze hebben gemaakt, de deadlines krapper maken lijkt me niet heel wenselijk dus ;)
Hier ben ik het totaal niet mee eens. Ik mag uit ervaring spreken omdat vorige week een songcontest met 55 mensen georganiseerd heb waar ik zelf al jaren aan deelneem. Zowat de helft van de inzendingen en stemmen heb ik de laatste twee dagen voor de deadlines binnengekregen, ook al kreeg iedereen genoeg tijd om dit ruim op voorhand te doen of te stemmen. De mens is een gewoontebeestje en als je de deadline voor het inzenden van je liedje op twee weken legt in plaats van op drie weken, dan krijg je ook gewoon netjes op tijd de inzendingen binnen. Mensen gebruiken graag de tijd die ze krijgen, zeker als ze twijfelen. Uiteraard geldt dat niet voor iedereen, want dat zeg ik ook niet, maar voor een groot deel natuurlijk wel. Ze schikken zich meestal naar de deadline, of die nu kort of lang is. Dit geldt zeker als je een maand hebt om 5 landen uit te zoeken en dan nog eens 3 weken om een liedje te vinden, dat is zeker ruim voldoende.

Echter vind ik de deadlines in dit geval gewoon prima. Het wordt maar twee keer per jaar georganiseerd heb ik vernomen, dan zijn zeer ruime deadlines wel gewoon acceptabel. Het is niet dat een kortere deadline ervoor zou zorgen dat er nog een extra song contest wordt georganiseerd, dus geduld hebben is in dit geval een mooie deugd. Je kan er van genieten zolang het duurt, zeg ik dan maar.

IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #305 Gepost op: 4-04-2020, 11:34:56 »
Ik kan bij een volgende editie wel de deadlines wat aanpassen, zeker die om in te schrijven is ruim

klaar voor de strijd

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #306 Gepost op: 4-04-2020, 11:36:21 »
Qua deadline vind ik dat bij een songfestival met vrije keuze de tijd om je in te schrijven wel lang mag zijn (zoals nu is prima) maar de tijd om je liedje in te sturen iets korter. Je hebt dan tenslotte normaalgesproken al wel een lijst met opties verzameld tijdens de inschrijfperiode en niet zoveel tijd meer nodig.

Bij random vind ik echter dat het wel andersom mag. Een week of 2 inschrijven, en dan nog 3 tot 4 weken om je liedje te zoeken.

Nu zijn de zoekperiodes voor beide vormen van het songfestival volgens mij hetzelfde, en bij deze versie vind ik het altijd ook vrij lang duren terwijl ik bij random altijd in tijdnood kom.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #307 Gepost op: 4-04-2020, 12:43:04 »
Goede voorstellen.

Ik zal sowieso feedback vragen op het einde van het festival. Dan kan ik deze bundelen en kijken wat ik kan doen bij volgende edities
klaar voor de strijd

Online Convans

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #308 Gepost op: 4-04-2020, 13:02:31 »
Qua deadline vind ik dat bij een songfestival met vrije keuze de tijd om je in te schrijven wel lang mag zijn (zoals nu is prima) maar de tijd om je liedje in te sturen iets korter. Je hebt dan tenslotte normaalgesproken al wel een lijst met opties verzameld tijdens de inschrijfperiode en niet zoveel tijd meer nodig.

Bij random vind ik echter dat het wel andersom mag. Een week of 2 inschrijven, en dan nog 3 tot 4 weken om je liedje te zoeken.

Nu zijn de zoekperiodes voor beide vormen van het songfestival volgens mij hetzelfde, en bij deze versie vind ik het altijd ook vrij lang duren terwijl ik bij random altijd in tijdnood kom.

Hier ga ik wel niet mee akkoord. Ik vind het absurd om vooraf liedjes te gaan zoeken. Ik geef gwn wat leuke landen op en dan ga ik bij het land dat ik krijg, gaan zoeken.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2020, 13:12:17 door Convans »

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #309 Gepost op: 4-04-2020, 13:03:48 »
Eens met Convans. Ik zoek nooit vooraf liedjes.
Frankje Lapi

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #310 Gepost op: 4-04-2020, 13:37:10 »
Hier ga ik wel niet mee akkoord. Ik vind het absurd om vooraf liedjes te gaan zoeken. Ik geef gwn wat leuke landen op en dan ga ik bij het land dat ik krijg, gaan zoeken.
Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij doet, maar het lijkt mij zeker niet "absurd" om van tevoren al liedjes te zoeken en op basis daarvan de landen op te geven. Dat is eigenlijk zelfs de normale gang van zaken. Pas sinds we ook random songfestivals zijn gaan doen, hebben sommige mensen ervoor gekozen om dit bij normale songfestivals ook te doen. Wat helemaal prima is, maar laten we een andere manier van zoeken dan niet absurd gaan noemen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #311 Gepost op: 4-04-2020, 13:56:56 »
Eens met Starlight, ik heb dit keer ook mijn landen gekozen op basis van de liedjes die ik al gevonden had.
🜃

Online Convans

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #312 Gepost op: 4-04-2020, 13:58:19 »
Daarom zeg ik ook ‘ik vind’ he ;)

Ik vind het al een opgave om voor 1 land een liedje te zoeken. Laat staan dat ik dit voor 5 landen zou moeten doen  :-X

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #313 Gepost op: 4-04-2020, 14:41:00 »
Ben ik de enige die de landen heeft gekozen op basis van liedjes dat ik van die landen ken?

Misschien wel een tip voor de mensen die dat niet doen voor volgende keer ::vergroot::
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Online Convans

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #314 Gepost op: 4-04-2020, 14:42:08 »
Ben ik de enige die de landen heeft gekozen op basis van liedjes dat ik van die landen ken?

Misschien wel een tip voor de mensen die dat niet doen voor volgende keer ::vergroot::

Waarom? Ik vind het leuker om eens wat andere dingen te leren kennen in de zoektocht  ::tandpastasmiley::

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #315 Gepost op: 4-04-2020, 14:45:57 »
Waarom? Ik vind het leuker om eens wat andere dingen te leren kennen in de zoektocht  ::tandpastasmiley::
Vast omdat ik van elk land wel iets ken is het voor mij wat gemakkelijker ::tandpastasmiley::
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #316 Gepost op: 4-04-2020, 14:51:27 »
Ik heb altijd op deze manier naar liedjes gezocht en vind het hartstikke leuk om te doen, daarnaast heb ik echt geen tijd om voor vijf landen perfecte liedjes te vinden en is dat ook hartstikke lastig, zoals Convans al zei.
Frankje Lapi

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #317 Gepost op: 4-04-2020, 14:54:00 »
ik had bij bepaalde landen al leuke ideeen maar niet perse dat ik alles al had uitgezocht.
bv ik zoek nog steeds naar het leukste nummer van de artiest die ik in mn hoofd heb
chipsverslaafde <3

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #318 Gepost op: 4-04-2020, 15:02:10 »
Ik moet zeggen dat ik 5 landen insturen dan ook wel heel veel vond, het waren er altijd 3. Maar het is nu vaker voorgekomen dat mensen dan alsnog een 4e keuze op moeten geven, dus ik snap wel dat Wouter voor 5 is gegaan. Ik heb er zelf echter maar 3 opgegeven, en wilde anders een random land :P

En daarnaast ga ik ook niet voor 5 landen het perfecte nummer zoeken hoor ::rofl:: Ik zoek gewoon naar toffe liedjes of kijk naar nummers die ik al ken, en bepaal op basis daarvan mijn landen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #319 Gepost op: 4-04-2020, 15:30:12 »
Nog een optie: zoveel landen als je wilt opgeven, maar met het risico dat je uit wordt geloot. Dan kunnen de mensen die pech hebben een van de overgebleven landen kiezen volgens het 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt'-principe - of via een random principe.

Enfin nu denk ik hardop want daar zitten zeker ook haken en ogen aan. Wel leuk dat het topic leeft zo ::zwaai::

Zelf kies ik gewoon een land dat ik zelf tof vind. Ik luister van mezelf al graag naar internationale muziek dus soms heb ik al een idee van een artiest of liedje voor een bepaald land, maar niets staat nog vast voor ik ook weet welk land ik ga krijgen. Dan zoek ik zeker nog even verder ::love::
« Laatst bewerkt op: 4-04-2020, 15:38:20 door Pac »
...óf niet!