Auteur Topic: [Lockdown spel] Welcome to...  (gelezen 26775 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #100 Gepost op: 19-04-2020, 22:32:19 »
Zeker - zag totaal andere kaarten dan meestal, bv vrijwel geen vogels waarbij je andere kaarten eronder wegstopt. Natuurlijk toeval, aangezien het dezelfde kaarten zijn waar je random van krijgt.
Heb nu gewonnen op niveau normaal. Vind de moeilijkheid nog lastig in te schatten. Had op een paar punten serieuze pech, maar elders weer aanzienlijke mazzel.
Meer onderzoek is nodig.

Won met overmacht met de huisregel van eieren = 0,5 punt (14,5 punt verschil), en zou nipt hebben gewonnen met de normale regel (3 punten verschil).
Zonder de huisregel was ik natuurlijk ook veel meer eieren gaan hamsteren, dus feitelijk zijn beide scores niet helemaal eerlijk. Met de huisregel is de automaat verkeerd geoptimaliseerd (en ik drawde in ronde 4 ook alle eierpakkaarten). Maar mijn spel afrekenen op de originele puntenregel ook niet, want dan had ik wellicht andere optimalere keuzes gemaakt.
Dus om dit speelveld gelijk te, moet ik wellicht in de solo-variant de huisregel niet gebruiken. Of een hogere moeilijkheid gebruiken.

Sidenote: van de week heb ik iets van 4 potjes gedaan (2 met totaal 2 spelers, 2 potjes met totaal 3 spelers), allemaal met die ei-huisregel. Beviel echt onwijs goed ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: De laatste ronde voelde veel meer in balans :)

Anyway, beetje van plan om de komende tijd nog paar potjes te spelen, dus ben heel benieuwd hoe ik het er vanaf ga brengen ::ok::



Daarnaast voor m'n verjaardag Terraforming Mars besteld (nummer 3 op BGG   ::hypocriet:: ) en ook al verschillende malen de solo versie van gedaan. Ook leuk!  ::ok::

Cooooool! Ja, dat was de grote bij Spiel een paar jaar terug, zag er heel tof uit ::bravo::

Citaat
Binnenkort eens ergens een nieuw potje starten dan :)

Absoluut! ::bravo::



anyway, jullie waren hier een villawijk aan het bouwen ::hypocriet::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #101 Gepost op: 19-04-2020, 22:33:31 »
Ja ik moet nog steeds de laatste paar rondes verwerken maar heb daar m’n laptop voor nodig dus komt later ::hypocriet::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #102 Gepost op: 3-05-2020, 12:11:32 »
Ik heb net alle zetten gedaan en kwam tot 75 punten. Een hekje meer had nog 14 punten extra opgeleverd ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #103 Gepost op: 3-05-2020, 13:00:35 »
Ik moet dit ook nog steeds bijwerken maar vergeet het steeds
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #104 Gepost op: 6-05-2020, 20:34:22 »
97 punten!

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!