Auteur Topic: Reality Song Contest-editie 20  (gelezen 268764 keer)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #2020 Gepost op: 5-08-2020, 12:22:35 »
Nog een idee voor de volgende editie: waarom geen all stars-editie? WIDM doet het ook in een extra seizoen ter gelegenheid van het twintigste jubileum. Het lijkt me leuk om de oud-winnaars terug te zien met recentere liedjes samen met andere misschien wel vergeten artiesten. Er zijn inmiddels ruim 500 deelnemers geweest - en nog veel meer artiesten, duetten meegerekend - dus de keuze zou reuze moeten zijn :D

Dit kan je dan samenvoegen met een debutanteneditie - degenen die het lef hebben om een nooit gekozen land te kiezen krijgen als beloning volledige vrijheid voor welke artiest ze kiezen. Oud vs nieuw, zoiets :D

Nee, nu ik er zo over nadenk vind ik het ook niks. Bovendien hebben we over twee jaar weer zo'n jubileum (de 25e editie staat om de hoek) dus wie weet heb je met 600 deelnemers en 24 winnaar wel meer ruimte voor een all-stars, als dat er ooit van komt.

Wat ik maar wilde zeggen is dat de 'extra' editie van dit jaar wel een leuk thema mag hebben ::joehoe::
« Laatst bewerkt op: 6-08-2020, 18:50:23 door Pac »
...óf niet!

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #2021 Gepost op: 7-08-2020, 20:04:54 »
Maar de extra editie was toch de afgelopen editie?
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #2022 Gepost op: 7-08-2020, 21:44:20 »
Dit zijn de 88 landen die nog moeten wachten op hun RealityNet Song Contest debuut. Wie durft het volgende editie aan om een Liechtenstein of een Salomonseilanden te laten debuteren.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Så hva gjør vi nå?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #2023 Gepost op: 7-08-2020, 21:47:41 »
Lijkt me wel leuk om een editie te doen met alleen die landen  ::jaja:: kunnen we dat niet doen?
Frankje Lapi

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #2024 Gepost op: 7-08-2020, 21:52:21 »
Kunnen we niet gewoon een normale editie doen zoals altijd? dit lijkt me verschrikkelijk om te doen
chipsverslaafde <3

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #2025 Gepost op: 7-08-2020, 22:17:51 »
Lijkt me wel leuk om een editie te doen met alleen die landen  ::jaja:: kunnen we dat niet doen?

Ik weet wel wie ik stuur als ik Barbados krijg. Het zou kunnen dat we dit doen, maar dan moeten wel even kijken welke lande überhaupt mogelijk zijn om te doen, want niet elke land heeft veel artiesten..

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #2026 Gepost op: 8-08-2020, 12:29:11 »
Ik heb het idee ook al voorgelegd bij Wouter voor een volgende speciale editie. Misschien dan met een versoepeling omtrent de afkomst. Dat roots voldoende is ipv geboren in of woonachtig in land x.
Så hva gjør vi nå?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #2027 Gepost op: 8-08-2020, 12:31:44 »
Ja of dat iedereen twee landen uit dat lijstje krijgt en je zelf mag kiezen uit welke van de twee je een artiest instuurt? Dan heb je toch nog wel meerdere keuzes ook  ::jaja::
Frankje Lapi

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #2028 Gepost op: 8-08-2020, 13:01:00 »
Ik weet wel wie ik stuur als ik Barbados krijg.
Je komt toch niet met Rihanna he? :P

Ja of dat iedereen twee landen uit dat lijstje krijgt en je zelf mag kiezen uit welke van de twee je een artiest instuurt? Dan heb je toch nog wel meerdere keuzes ook  ::jaja::
Dit hebben we in het verleden wel eens soortgelijk gedaan. Op zich leuk format, mits de keuzes niet onmogelijk zijn, want dan is er geen keuze. Zo had ik zelf de keuze tussen Slovenië of de Paus opvoeren als artiest (Vaticaanstad).

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #2029 Gepost op: 8-08-2020, 17:02:24 »
Ik weet wel wie ik stuur als ik Barbados krijg. Het zou kunnen dat we dit doen, maar dan moeten wel even kijken welke lande überhaupt mogelijk zijn om te doen, want niet elke land heeft veel artiesten..
Als de regels strikt worden gehanteerd weet ik voor Haïti wel wie ik in ga sturen... probleem is alleen dat deze meneer veel te bekend is. Hij is echter wel in Haïti geboren dus het zou mogen  ::tandpastasmiley::

Sowieso vind ik dat de huidige regels voor het iemand mogen afvaardigen voor een bepaald land eens tegen het licht gehouden mogen worden. Je geboorteland mag je natuurlijk altijd vertegenwoordigen maar verder alleen "als je er al jarenlang woont" vind ik nogal vaag. In mijn beleving zou het ook voldoende moeten zijn als je zelf kunt aantonen dat de gewenste artiest een grote band met dat land heeft. Het is dan aan de deelnemer om dat te bewijzen.

Oud zeer? Nee hoor niet meer. Maar vind de regels zoals ze nu zijn een beetje vaag. Volgens deze regels had die Stefania uit Utrecht niet eens voor Griekenland aan ons festival mee mogen doen, in tegenstelling tot het echte festival.

Dat wilde ik nog even kwijt. En ook dat ik al veel zin heb in de volgende editie!


Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #2030 Gepost op: 8-08-2020, 17:19:48 »
Volgens de officiële Songfestivalregels mocht Céline Dion toch ook meedoen voor Zwitserland ??? Lijkt me niet helemaal de bedoeling, dan wordt het idee van 'een land vertegenwoordigen' al heel gauw vaag. Zelf vind ik de 'geboren zijn in een land'-regel al best wel ruimhartig, want Faouzia die dus Marokko heeft mogen vertegenwoordigen, is daar al sinds ze 1 was niet meer gewoond.

Wat een debutanteneditie betreft vind ik nog altijd geweldig, omdat ik denk dat het zeker mogelijk is ::jaja:: Maar - en ik zeg het nog maar eens - dan moeten de regels voor wat een 'land' is voor één keertje ook wat ruimer nemen. Dus Catalonië, Aruba, Sápmi en Hongkong mogen ook meedoen ::love:: En allicht landen/staten als Noord-Ierland en Alaska. (Maar natuurlijk geen Engeland en New York, dan kun je net zo goed VK en VS laten deelnemen :-X).
« Laatst bewerkt op: 8-08-2020, 17:21:26 door Pac »
...óf niet!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #2031 Gepost op: 9-08-2020, 00:53:29 »
“Een band met een land” is toch juist ook super vaag ::)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #2032 Gepost op: 9-08-2020, 12:25:24 »
“Een band met een land” is toch juist ook super vaag ::)
Ergens wel, klopt... en daarom moet de deelnemer de jury er van overtuigen... laat ze er maar moeite voor doen...

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #2033 Gepost op: 22-08-2020, 15:08:51 »
Ergens wel, klopt... en daarom moet de deelnemer de jury er van overtuigen... laat ze er maar moeite voor doen...
Lijkt mij heel veel overbodige moeite. Het songcontest is een simpel spelletje, niet moeilijk maken dan het is ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #2034 Gepost op: 22-08-2020, 15:15:46 »
Volgende keer sturen we toch hele concerten in?  :-X

Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?